Седмокласна Изпитна 28.07 - 03.08 Трето класиране!

  • 39 626
  • 760
  •   1
Отговори
# 360
  • София
  • Мнения: 3 910
Сравняването на ДЗИ е излишно. То зависи от децата, които го полагат.
Много ясно, че в училища, в които са влезли с по-висок бал, ще е по-високо в класацията.
Не преподавателите и училището, а децата са важни


Не съм съгласна: и трите имат значение: има вдъхновяващи учители, които могат да запалят децата и да свършат чудеса с тях. Както и обратното, може да имате чудесни деца, но преподавателят да убие всякакво желание у тях и да се постигнат плачевни резултати

Къде са тия вдъхновяващи учители? Дали са в училищата с деца с по-висок резултат на ДЗИ?
Аз знам за един такъв във Киров, но, сигурна съм, никой от нас не го е сложил сред желанията.

Ако има статистика за такива преподаватели, разбирам, но ние кандидатсваме според модата: децата все искат испанската/немската/математическата.

# 361
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 043
През учебната година успявах да го вкарам в режим, но сега не ми се водят борби. Пазя си силите за следващата учебна година.
Мързелът, нечуването какво му говориш, отвеяността и повече сън били нормални за тийновете.

# 362
  • Мнения: 1 846
Ужасно тъжно за професията на учителите е от тях нищо да не зависи. Направо децата само да ходят на курсове и това е.

# 363
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 043
За ДЗИ от сега знам, че няма да се представи добре, даже и в супер топа на топа да е. Всичко идва от това, че не иска да чете литературата за училище. Тук на три да го сгънем файда няма, сяда уж да чете, ама нищо не му влиза в главата, защото нагласата му е - туй не го искам.

# 364
  • София
  • Мнения: 515
Мързелът има различни форми. Моята се скъса от учене през годината - не само заради НВО (да не кажа, че то най-малко я вълнуваше, докато ножът не опря до кокала), а защото реши, че иска да отиде на национален кръг на олимпиада. Не стигна до национален кръг (за единия от предметите една точка я подхлъзна), но отиде на де що олимпиади се сетите. Ако я питам - това не го счита за усилие. Писането на тези или геометрията са друго нещо.

Не е усилие да отиде и 10 пъти в рамките на деня до магазин за козметика, но примерно вчера за един хляб я помолих да отскочи - буквално трябва да хване асансьора, да излезе от входа и да пресече една улица. Ей, на това му се вика мрънкане. Още мърмореше колко е изморена и т.н., когато й звънна телефона да се види с приятелка и о, чудо - няма такъв прилив на енергия. За под 10 мин. беше облякла рокля, извила мигли, напрафюмирана и изхвърча.

# 365
  • Пловдив
  • Мнения: 176
Здравейте! Моята дъщеря беше с казуса, където бе приета в Строителния в Пловдив, но когато прочете повече за специалните предмети, които се изучават там, и изтръпна. Отписахме я, кандидатствахме на трето класиране и я класираха в училището, където беше приета на първо класиране в специалност Графичен дизайн. Това определено повече й харесва и си е нейното. Среден аршин училище в града е, но пък тя е доволна и аз съм доволна Simple Smile

Другото, което много ми харесва специално за тази паралелка е, че се води дуална и в 11 и 12 клас ще ходят по 2-3 дни седмично някъде на практика.

# 366
  • София
  • Мнения: 3 910
Браво, saved_!
Много се радвам, че сте успели.

# 367
  • Бургас
  • Мнения: 8 248
Честито на всички смелчаци! Стискам палци до последно класиране на всички деца и родители, които още се пекат на огън.

За мързела нищо няма да кажа Wink Спи всеки ден до 15-15:30, едно изречение не е прочела, стаята все така си е хаос...и те така. А какви приказки имаше в началото на лятото, ехеее. Ще ходи редовно на плаж (4 пъти досега), ще е подредена, организирана. Мда.

# 368
  • Мнения: 810
Хайде и аз да цопна в отбора на майките на мързеливи чеда. Толкова го мързи милия, че очаквам скоро да направи някой пробив от световно значение с някое ново изобретение, улесняващо живота (стига някой да е склонен да го осъществи, щото нали... мързи го). По негово мнение - положил е кански усилия тази година, щото видиш ли, ходил е на школа по веднъж седмично (БЕЛ и мат един след друг, че да не се разкарва два пъти) и даже лошата му майка го е тормозила да пише домашните и тук- там да реши някоя задача в повече. Резултатите, които постигна (не са във висините, да не се объркате нещо), ги приемам за мой личен успех, защото  са плод на много тренировки на нервите и гласните струни и голяма част от косата ми заплати с цвета си за тях. Възхищавам се на амбициозните и целеустремени деца. Моето не е от тях. Той е висша форма на енергоспестяване и всеки опит да го накараме да свърши нещо се сблъсква с: Ама какво съм ви направил, че ПАК започнахте да се заяждате с мен...
Това малко като моя звучи, и на него уроците от школата му бяха в един ден, да пестим време и разкарване - и да е жива и здрава майка ми, че 3 години всеки ден идваше да му виси на главата по 2 часа, та да се сети, че трябва да учи и да пише домашни (ако случайно беше благоволил да запомни какво са им дали за домашно...). Забележките му са основно за ненаписани домашни - и то не защото не може, а защото го мързи да запомни какво са им дали. За записване да не говорим, ни в тетрадките, ни в тефтерчето, дето специално съм му сложила в раницата. Седем години се разправяме, че се ЗАПИСВА какво дават за домашно учителите, ако бяха решили да се заяждат за него, спокойно можеха да му напраскат сума ти двойки. Говоря му сега, че от есента стават много сериозни нещата, че никой няма да му прави компромиси, че ще се изисква много повече от него (щото до сега беше в първите 5 по успех в класа, ама на фона на мързела и неученето, дето ги тресеше повечето, не знам дали е много за хвалене) - според мен влиза в едното ухо и излиза от другото.

# 369
  • София
  • Мнения: 1 083
Сравняването на ДЗИ е излишно. То зависи от децата, които го полагат.
Много ясно, че в училища, в които са влезли с по-висок бал, ще е по-високо в класацията.
Не преподавателите и училището, а децата са важни


Не съм съгласна: и трите имат значение: има вдъхновяващи учители, които могат да запалят децата и да свършат чудеса с тях. Както и обратното, може да имате чудесни деца, но преподавателят да убие всякакво желание у тях и да се постигнат плачевни резултати

Къде са тия вдъхновяващи учители? Дали са в училищата с деца с по-висок резултат на ДЗИ?
Аз знам за един такъв във Киров, но, сигурна съм, никой от нас не го е сложил сред желанията.

Ако има статистика за такива преподаватели, разбирам, но ние кандидатсваме според модата: децата все искат испанската/немската/математическата.
Личен опит: 73-то. Статистка от тази година 3- то място в класацията на ДЗИ.
Конкретен пример: от омразен предмет география: заради последващ преподавател от 10 клас: запали синът ми в материята; История също, но той си харесваше и предмета. Силен екип по БЕЛ. Обръщам внимание, че там профил БЕЛ няма, а резултатът им е 5:61 на ДЗИ за целия випуск….
За други училища нямам личен опит, но категорично гледахме резултатите от ДЗИ и НВО от 10 клас, плюс личните желания на детето.

# 370
  • София
  • Мнения: 224
Аз, след тази тежка година, дори две, обещах, че лятото си е негово, нищо няма да го карам да прави. Миналото лято беше прецакано по моите критерии - задачи, тестове и т.н.
Сега времето минава в излежаване по цял ден, чат-пат му идва музата да отиде да потренира тенис и да се види с някой приятел. Предстои лагер и море с нас и още мързелуване. Книга не е пипнал, христоматията за 8 клас ще отвори след началото на годината. Нямам абсолютно нищо против.

Последна редакция: чт, 31 юли 2025, 10:52 от Niffi

# 371
  • София
  • Мнения: 3 910
Pouh, айде тоя вдъхновяващ географ да го пратим в някое квартално школо. В 73то е ясно, че учат, те са си влезли отличници и такива ще излязат. Тва си е ТОП10 гимназия. Изискват много, защото си познават децата.

И аз в 7мо видях как моето почна да учи по история, а я мразеше. Но, макар и готин даскал, има деца от класа, на които не им дреме. И на челна стойка да застане човекът, няма да постигне нищо.

Като гледаш резултати от ДЗИ как точно ги използва за кандидатсването за осми клас?

# 372
  • Мнения: 38
Моите сутринта в 8 ходят на тренировка да плуват, после по цял ден висят на компютъра,  гледат малко сериали и това е, почиват активно. Аз съм ги оставила каквото искат да правят, нека починат след голямото натоварване.

# 373
  • София
  • Мнения: 5 550
Грета Ей, защо според Вас някои гимназии са Топ, а други никога няма да станат такива?

Последна редакция: чт, 31 юли 2025, 11:12 от ganis

# 374
  • Мнения: 11
Сравняването на ДЗИ е излишно. То зависи от децата, които го полагат.
Много ясно, че в училища, в които са влезли с по-висок бал, ще е по-високо в класацията.
Не преподавателите и училището, а децата са важни


Не съм съгласна: и трите имат значение: има вдъхновяващи учители, които могат да запалят децата и да свършат чудеса с тях. Както и обратното, може да имате чудесни деца, но преподавателят да убие всякакво желание у тях и да се постигнат плачевни резултати

Къде са тия вдъхновяващи учители? Дали са в училищата с деца с по-висок резултат на ДЗИ?
Аз знам за един такъв във Киров, но, сигурна съм, никой от нас не го е сложил сред желанията.

Ако има статистика за такива преподаватели, разбирам, но ние кандидатсваме според модата: децата все искат испанската/немската/математическата.
Учителите са рядкост (повечето са преподаватели), но един такъв учител по призвание, би могъл да направи чудеса. Аз през миналия век попаднах на такъв учител по специалните предмети (икономическа паралелка в квартално училище). Така увлекателно предаваше материала, така разказваше, че всички бяхме като на преглед при зъболекар и очен едновременно Open Mouth Истински будител, а беше само на 28 години и бяхме първия й випуск.
Независимо в кое училище и каква паралелка са попаднали децата ни, независимо "ремонтните дейности" на МОН (или въпреки тях), пожелавам на децата да се докоснат до повече такива вдъхновители!

Общи условия

Активация на акаунт