Седмокласна Изпитна 28.07 - 03.08 Трето класиране!

  • 39 444
  • 760
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 205
Важно е наистина да има избор, другото е въпрос на предпочитания. Руският на един му харесва, на друг не, същото може да се каже и за немския, испанския и френския. Само английския за мен е задължителен, без значение дали ти допада или не.

# 526
  • Мнения: 3 053
Местата освободени след трето класиране остават за Пето класиране. След Четвърто класиране излиза списък със свободните места и всеки директор обявява дати за пето класиране. След пето класиране също се освобождават места и директорите ги обявяват по сайтовете на училищата и организират прием. Не знам какъв е контрола на този етап и дали тогава не става прием по втория начин. В миналогодишните теми е имало коментари, как деца с нисък бал са приемани на тези места, като в обявеното директорско класиране са фигурирали с висок бал. Колко е вярно не знам. Пак в старите теми съм виждала информация, че дете X е освободило място в училище Y и после товя място не е обявено на сайта. Това е информация от ЕЖК в бг-мамма и не знам колко е вярна.

Проблемът с руския език е по-дълбок от един го иска, а друг не. Изучавайки език децата се потапят и в културата на съответната страна. И понеже Русия е агресивна страна водеща освен физическа война и хибридна такава, много родители не искат да подлагат децата си на манипулации и промиване на мозъка. И ако за нас руски се изучава в ненужно много училища, то за руското посолство те са крайно малко. От тук идва и натиска за Религия и добродетели, за които имам съмнения, че ще са едни такива руско православни. Не е уместно да се прави паралел с английския език. Първо той се е наложил, като международен и в днешно време е задължителен за младите и интелигентни хора. Второ, защото английски се говори в много страни и в методиките му за изучаване липсва дълбаенето в народопсихологията им.

Последна редакция: пт, 01 авг 2025, 11:32 от Monza

# 527
  • Мнения: 2 804
........
Проблемът с руския език е по-дълбок от един го иска, а друг не. Изучавайки език децата се потапят и в културата на съответната страна. И понеже Русия е агресивна страна водеща освен физическа война и хибридна такава, много родители не искат да подлагат децата си на манипулации и промиване на мозъка. И ако за нас руски се изучава в ненужно много училища, то за руското посолство те са крайно малко. От тук идва и натиска за Религия и добродетели, за които имам съмнения, че ще са едни такива руско православни. Не е уместно да се прави паралел с английския език. Първо той се е наложил, като международен и в днешно време е задължителн за младите и интелигентни хора. Второ, защото английски се говори в много страни и в методиките му за изучаване липсва дълбаенето в народопсихологията им.
За мен болднатото стои в основата на допускане на огромна грешка от страна на родителите. Стратегическият подход трябва да е точно обратният. За да не се повляват от пропаганда, децата трябва много добре да са запознати и с историята, и с езика (за да може адекватно да се следят информационните канали и да се вижда къде е манипулацията). Иначе какво правим - затваряме им очите и те нищо не знаят, нищо не разбират и така стават подвластни на непроверена информация - кой каквото им каже и им допадне като вид информация, значи е вярно. Ами от това по-неадекватно отношение за избягване на пропаганда, здраве му кажи. Преди всичко трябва да помогнем на децата да добиват обективна представа за ситуации, а не да им спестяваме информация, заради която да не могат да си подредят пъзела.
Въпрос на стратегия е - дръж приятелите си близо, а враговете още по-близо, но за това човек трябва да вижда малко по-далече от носа си.
С омразата какво точно се постига, че не мога да разбера?

# 528
  • Мнения: 205
Аз изрично разграничих английския в последния си коментар, мисля че тук никой не прави паралел между руски и английски и никой не подлага под съмнение нуждата от английски и незадължителния характер на руския. И да, чрез езика се учи културата на даден народ и ако за вас е проблем, за друг може да не е. Като втори език, надали ще научите много всъщност. Същото е и с религията, за 1 час седмично надали някой ще промие мозъка на детето, ако в къщи не се пропагандира същото. Аз поне за моите нямам съмнение, но пък ще си загубят времето, за сметка на някой по-полезен час.

# 529
  • София
  • Мнения: 16 181
Това “Пето” не е ли т. нар. “Директорско”, дето директно в канцеларията подавали документи и идвали “в играта” децата от допълнителната дата?
Замислих се за децата, които са били болни, или… възпрепятствани наистина - всичко се случва - има шарки, операции… Не мога да си представя цяла година да блъскаш по уроци и накрая да се бориш за… “ако е останало място”…
Не е, ако е останало място. Децата от допълнителната дата могат да кандидатстват за абсолютно всички паралелки по ДПП и ако балът им е по-голям или равен на достигнатия в съответната паралелка на четирите класирания, приемат ги там, дори и да няма останали свободни места - приемат се надпланово. За тях се извършва отделно класиране преди т.нар. "пето" или "директорско".

# 530
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Аз от поколението, което учеше руски от ДГ още. Не, че много съм го научила, но е достатъчно, за да слушам музика. Извън пропагандата има доста стойностни руски неща. Имам и приятел от Русия, който преди всичките събития идваше всяка година в България, сам е научил българския и към него питая доста добри чувства.
П.П. дойдоха онези манги скъпите. Бая големи книги са. Дятито хвана да се фука по вайбър на познати.

# 531
  • Мнения: 153
Аз като любопитна клюкарка, дето си гони “сериала”, да питам - свободните места за 4-то обявяват ли се пак публично?
😆😆😆 От гледане на вълни и море съвсем затъпях 🤪

# 532
  • София
  • Мнения: 579
За четвърто пак се обявяват публично и се минава през системата. Останалите свободни след 4то ги пускат веднъж на сайта на РУО и после май спират да следят динамиката, трябва да се гледат сайтовете на училищата.

# 533
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Излязоха ли местата за 4то, че ми е интересно? Тъкмо да видя колко ще се надуе бала за паралелката на детето. На второ беше по 300, на трето 330+.

# 534
  • Мнения: 803
Лошото е, че няма как да покажем на децата обективизъм, ако самите ние вярваме или не  в нещо, а то всъщност не е изцяло правилно. Виждаме как в света хората постоянно "делят" нещо (както и тук), няма обективно мнение- всяко е субективно и лично за човека. Вече няма една истина, всеки си има свое усещане. Защо е спорът тогава? Просто споделяме, едни харесват руския, други- не. И дори да съм русофоб, това пречи ли на някой? Не пропагандирам, не скандирам, не протестирам, споделям, че не ми харесва и това е. Ако някой напише, че мрази испанския ( а аз го обичам) - не отговарям на поста, а просто го подминавам, защото всеки има право да сподели пристрастието си, без това да пречи някому.

# 535
  • София
  • Мнения: 3 027
За София не са обявили още свободните места за 4 класиране, нали?
Малко съм встрани от темата тази година, но познато детенце е рискувало на трето и сега е в безтегловност, та се опитвам да наваксам със ситуацията.

# 536
  • Мнения: 38
Това “Пето” не е ли т. нар. “Директорско”, дето директно в канцеларията подавали документи и идвали “в играта” децата от допълнителната дата?
Замислих се за децата, които са били болни, или… възпрепятствани наистина - всичко се случва - има шарки, операции… Не мога да си представя цяла година да блъскаш по уроци и накрая да се бориш за… “ако е останало място”…
Поради тази причина синът ми отиде на нво по мат с температура над 38 градуса и натъпкан с нурофен. Ужасно притеснение беше.

# 537
  • Мнения: 3 053
За София не са обявили още свободните места за 4 класиране, нали?
Малко съм встрани от темата тази година, но познато детенце е рискувало на трето и сега е в безтегловност, та се опитвам да наваксам със ситуацията.
И мое съседче е на този хал. Поне не са се шашнали. Сега се чудят как стои въпроса с прием в частно училище. Знаят, че за повечето е късно, но се надяват, че все нещо ще намерят.

# 538
  • Мнения: 144
Малко встрани от темата, приблизително колко време ще се налага да пътуват вашите деца до новите си (или стари) училища? Благородно завиждам на късметлиите с едносменно училище!

# 539
  • София
  • Мнения: 34 702
А,  времето за път при нас беше сериозен критерий. Точно 23 минути пеша е до новото училище, с транспорт – към 15-ина.

Общи условия

Активация на акаунт