Седмокласна Изпитна 28.07 - 03.08 Трето класиране!

  • 39 248
  • 760
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 123
Щерката да му мисли след 2 години... погледнах ги допълнителните задачи, тази с оцета и содата почти наум я реших, ама да видим на децата как ще им дойде.

След две години се очаква интегрални елементи да има и в изпита по БЕЛ - въпроси от история и география. Не знам как ще се подготвят децата.

# 706
  • Сф
  • Мнения: 11 830
Значи, както си и мислех, 5 класиране си е мъглявина. Нито има някаква яснота, кое, как, кога, нито може да се разчита на прозрачност. Всичко е оставено в ръцете на директорите и те си определят как да се случи това класиране и какво да стане на него. Дано не стигаме до там, въпреки, че вероятността е голяма.
Не е мъглявина, но е с голям риск. Ако имат свободни места- обявяват. И отново е по бал.. Успех на вас.
Някой попита къде отиват некласираните- ами в нискобаловите училища има свободни места, някъде и целогодишно. Борбата е за по- приличните

# 707
  • Мнения: 806
След две години се очаква интегрални елементи да има и в изпита по БЕЛ - въпроси от история и география. Не знам как ще се подготвят децата.
И аз не знам... тя по принцип иска с рисуване да кандидатства, но ще е хубаво да има добри оценки и на НВОтата по БЕЛ и МАТ, за всеки случай. Много е арт детето, учи си, старае се, но изобщо не харесва разказвателните предмети, в началото на 5ти клас рева за един от уроците по история, защото й беше много трудно да го научи. Sob Направо не знам как ще е.

# 708
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Кой у дома мери содата и оцета и кой ги ползва за почистване? По-добре е да питат директно как се казва реакцията и какво се получава след нея.

# 709
  • Мнения: 16 949
Каквото и да предложат от МОН все ще има недоволни. След три години номер 2 ще завършва 7 клас. Отличниците не би следвало да имат проблеми, ако учат с разбиране и за трайни знания, а не зубрят само за оценка/контролно/ тест. Независимо дали ще има много  по 90+ точки или малко децата ще се разслояват както и до сега всеки според знанията си, късмета и психическата си устойчивост. Така или иначе за всички е еднакво.

Последна редакция: пн, 04 авг 2025, 08:31 от Mama Ru

# 710
  • Мнения: 7 787
Аз не разбирам драмата със содата и подобни задачи. Знания от физиката, географията и т.н. предмети реално не се изискват никакви и не се проверяват, а всичко е сведено до математика и частта изчисления, и четене с разбиране. Единствено се всява паника заради използването на термини от други изучавани предмети и натякването как ще проверяват на практика усвоен ли е материалът. Да, но проверката е не на база теория, а на база математически изчисления и дори без използване на формули от съответните предмети, чиято компетенция тестват!
Ако се питаха въпроси като преложеното от Ceca, то тогава точно стигаме до зазубрянето и цитирането на определения от странични предмети и то в огормни количества ако се обхваща материал 5-7 клас. Реално от географията, аз което виждам, е да вкарат компетенции, които децата трябва да са придобили от елементарна обща култура през предходните години - разчитане на диаграми. Ама то диаграмите и мащабите на картите и преди ги е имало по математика, както и задачи от смеси и сплати (задачи с кайма, разтвори и подобни)!

# 711
  • Мнения: 2 804
Кой у дома мери содата и оцета и кой ги ползва за почистване? По-добре е да питат директно как се казва реакцията и какво се получава след нея.
Аз си отпушвам мивката със сода и оцет. Grinning

Каквото и да предложат от МАН все ще има недоволни. ...
От тази неволна грешка в моето съзнание моментално се роди новото им наименование в унисон с промените, които подготвят - АМАН. Joy

# 712
  • София
  • Мнения: 3 909
Аз ползвам сода и оцет за чистене. Не меря, в отношение едно към гьотере. Признавам си, дори не се замислям защо работи и коя е химичната реакция.

# 713
  • София
  • Мнения: 13 690
Независимо дали ще има много  по 90+ точки или малко децата ще се разслояват както и до сега всеки според знанията си, късмета и психическата си устойчивост. Така или иначе за всички е еднакво.
Според мен сега изобщо не се разслояват адекватно. Огромният брой по 100 точки го доказва. Когато голямата ми дъщеря беше в 7-ми клас (преди 8 г.) можте да видите сами каква е статистиката за горните регистри на точките

Това е разслояване както трябва. Само че тогава НВО-тата не бяха толкова лесни. Голямата изкара 83 и 87,5 и влезе физика в НПМГ с 67 точки от олимпиадата и беше четвърта подред по бал в паралелката. Сега малкото с по-високи стойности беше далеч от бала на НПМГ.
Мисля, че интегралните тестове са по-добри по принцип. Проблемът е в реализацията им. Моята малката няма  граматически пропуски и съответно съществени граматически грешки по БЕЛ. Грешките ѝ са на т.нар. четене с разбиране, което става все по-безумно. Няма как да ме убедят, че дете, което развива отговор на исторически въпрос не чете с разбиране Simple Smile Та... въпросът е в реализацията на един изпит. Твърдя, че по времето на голямото ми дете бяха доста по-смислени.

# 714
  • Мнения: 16 949
П.п погледнах за моята област (Русе). 1390 седмокласници, от тях 1385 се явяват на БЕЛ и 1386 на математика. Сбор над 170 точки са постигнали 86 ученици, а над 180 - 36. МГ приемат 104 ученици, АЕГ - 104.
Многото високи резултати са само в столицата, където са и най-големите набори - 12 000+ ученици. Извън София в наборите има и под 1000 седмокласници за област, дори Пловдив, Варна и Бургас не могат да се мерят със столицата в това отношение. Ако се гледат % отлични оценки в набора по области вероятно картинката ще е малко по-различна. Ако в София нямаше тази борба за десетина училища, то и резултатите щяха да са леко по-ниски, не защото децата извън София са по-глупави, а защото борбата за едно място в престижните училища не е толкова жестока.
Интегриран тест от 2001 гледах и ми хареса много повече, особено в частта за българския език. И наистина е интегриран с по 10 въпроса по "физика, химия, биология" и "обществени науки (история и география)" и по 20 по БЕЛ и математика, плюс ОЛВ по БЕЛ и две задачи с по три подусловия по математика - една от алгебра и една от геометрия. Както съм завършила през далечната 1990 и не съм била отличничка в гимназията постигнах 47/60 верни. Като първата част е достатъчна да премери училищните знания на всички седмокласници, а втората вече да измери по-задълбочени знания и умения.

Последна редакция: пн, 04 авг 2025, 09:08 от Mama Ru

# 715
  • София
  • Мнения: 13 690
Mama Ru, статистиката, която аз съм пуснала е за София-град, за 2017 г. Сравнявам с резултатите в София-град за 2025-та, че и за по-предните. И сравнението ми е с първия набор по новата програма, а не с далечните години, в които ние сме завършвали.  Сравнявам си ябълки с ябълки така да се каже Simple Smile Не приемам, че е логично и нормално високи резултати да има само в София. Това е още едно изкривяване. Децата са еднакви в София и в другите градове. Учат по една и съща програма, ходят на курсове. "Елитните" училища са си еднакви навсякъде и т.н. Факт е, че НВО-тата стават все по-лесни, което набутва децата в малък диапазон от точки. Интегралните тестове биха решили проблема, но просто няма да се реализрат правилно, сигурна съм!

# 716
  • Мнения: 16 949
Ами ето, в моята област от 1390 ученици има 86 резултата над 170 точки и 36 над 180. Само два резултата от 100 точки на математика и нито един на БЕЛ с пълни 100 точки. "Борбата" е за 104 места в МГ, 104 в АЕГ като има още желание училища и паралелки. Да, ходи се на курсове и уроци, но все пак с резултати от по 75+ точки мечтаното училище съвсем не е мираж. Даже бих казала, че проблемът с местата е в диапазона 200-250-300 бал за момичета, т.е за деца с резултати под 50 точки на НВО и сумарно под 100, защото там повече са мъжките професионални паралелки.
Проблемът е в местата за София-град и то високобаловите места.

Последна редакция: пн, 04 авг 2025, 10:10 от Mama Ru

# 717
  • София
  • Мнения: 13 690
Mama Ru, проблемът не е в София, Проблемът е навсякъде. Фактът, че има такива разлики между София и останалите градове сам по себе си е проблем. Не знам как да го кажа по-ясно Simple Smile))
Извади, моля те, статистката от 2017-та в твоята област и ще видиш, че разликата е като в София. Simple Smile

# 718
  • София
  • Мнения: 579
Често се казва, че проблемът е само в София. Ама този проблем "само в София" засяга всяка година 12 000 деца и техните семейства Simple Smile
И аз мисля, че проблемът не е само в София, там е най-очеизваден.

# 719
  • Мнения: 16 949
Veche, търся, но не ми излиза. Намерих за 2023, т.е преди две години - резултати сумарно над 170 точки - 98, сумарно над 180 - 52. Мога да изровя и за миналата година, брой явили се 1500+.
Около 1/5 от всички ученици в България се явяват в София-град. Конкуренцията е много по-голяма и тя ражда необходимостта от високите резултати. Колкото по-малка е конкуренцията, толкова по-малко родители плащат уроци и школи, защото детето лесно влиза в желаното училище.
Шантава калинка, ако приемем, че две са топ училищата за 1390 ученици в областта, в тях има 208 места, а резултати над 85 точки (сумарно над 170) имаме 85-86 за цялата област. 208 места сами по себе си за двете топ училища на 1390 ученици означава, че на теория за тях има под 7 кандидати за място. На практика един топ ученик има избор между двете гимназии, защото за всяко дете с резултат над 170 точки сумарно има по 2,5 места. Това на теория, защото някого може и да не го пуснат в областния град, а статистиката е по област, не по населено място. На практика и 380 бал те вкарва в АЕГ, а това означава над 140 сумарно на двете НВО.
Някой да даде за София-град колко са местата в топ училищата и колко ученици с какъв бал се борят за тях. За да е съпоставимо нека разгледаме брой ученици с резултат сумарно над 170 и над 180 точки.

Последна редакция: пн, 04 авг 2025, 10:03 от Mama Ru

Общи условия

Активация на акаунт