Седмокласна Изпитна 28.07 - 03.08 Трето класиране!

  • 39 247
  • 760
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 24
За участие на четвърто класиране детето е отписано сутринта, но статуса му още не е променен и стои записан. Може ли да се редят желанията или трябва да се изчака да го променят в системата?

# 721
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Ако се питаха въпроси като преложеното от Ceca, то тогава точно стигаме до зазубрянето и цитирането на определения от странични предмети и то в огормни количества ако се обхваща материал 5-7 клас. Реално от географията, аз което виждам, е да вкарат компетенции, които децата трябва да са придобили от елементарна обща култура през предходните години - разчитане на диаграми. Ама то диаграмите и мащабите на картите и преди ги е имало по математика, както и задачи от смеси и сплати (задачи с кайма, разтвори и подобни)!
Каква е точно функционалната грамотност за изчисляване на сода и оцет за чистене на фурна? Ако ще са сметки да дават задачи по математика. За процеса неутрализация е важно да се знае точно как се получава и какви са изходните вещества. Лично аз съм пробвала това за почистване и не върши работа. Не смятам колко лъжички сода и колко мл оцет слагам, знам само какво става.
Като ще дават тест И за предмети, които не са МАТ и БЕЛ, да го измислят както трябва.
Дали ще сметна, че 100 грама сода и 300мл оцет дават еди си какво или че 100 кг круши и 1/3 кг ябълки е купил Митко от пазара, все тази. Химията си е химия, там основното е какво имаме и какво получаваме, какъв вид за веществата и т.н. Така е и с останалите предмети - всеки си има определена област на познания. Иванчо, че може да сметне содата и оцета не значи, че знае нещо по въпроса, значи че просто добре смята.

# 722
  • Мнения: 1 845
"Дневник" писаха през уикенда за регионалните различия в точките за прием в математическите гимназии
https://www.dnevnik.bg/analizi/2025/08/02/4814711_razlichiiata_v … matematicheskite/
Реално проблем наистина има само за високобаловите училища в столицата. Иначе децата без училище няма да останат и в София.
Драмата е, че НВО се превръща в нещо като социално състезание. Възприема се, че то определя бъдещето на детето. Индикатор за престиж, за това, че не си се провалил като родител и т.н.  А реално нищо фатално чак пък толкоз не се случва. Има проблем със стесняване на избора надолу по веригата. Но и там с внимателно четене можеш да подбереш нещо приемливо.

# 723
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Кой у дома мери содата и оцета и кой ги ползва за почистване? По-добре е да питат директно как се казва реакцията и какво се получава след нея.
Аз си отпушвам мивката със сода и оцет. Grinning
Аз ползвам Тубофло, по-силно е и не мирише на кисело. Вече има какви ли не препарати на пазара.

Аз ползвам сода и оцет за чистене. Не меря, в отношение едно към гьотере. Признавам си, дори не се замислям защо работи и коя е химичната реакция.
Ама знаеш, че чисти. Същото ще е и с подобен въпрос на НВО, децата просто ще сметнат.
Който е добър по математика ще е научил още 2-3 допълнителни формули и ще сметне без да се замисля.
Всяка наука си има специфичното, математиката там е само за сметки.

# 724
  • София
  • Мнения: 3 909
Не е така.
Първо трябва да се променят програмите и учебниците, да се обичат преподавателите и чак след това да се променя НВО. Сегашната програма не предполага да има интегриран тест.

# 725
  • София
  • Мнения: 16 177
За участие на четвърто класиране детето е отписано сутринта, но статуса му още не е променен и стои записан. Може ли да се редят желанията или трябва да се изчака да го променят в системата?
Трябва статусът да е "незаписан", за да могат да се редят желания.

# 726
  • Мнения: 35 367
Дреме ми колко оцет и сода трябва са се изчисти мивката. Ползвам готови препарати.

Пък повечето от децата сигурно дори не са чистили мивки през живота си.

# 727
  • София
  • Мнения: 361
Успех на децата, които ще участват на 4-то класиране! Ние също сме леко изкушени, защото все още има места в желаната гимназия, но си давам сметка, че след третото, вече нямам нерви за повече.

# 728
  • София
  • Мнения: 3 024
Ваче, големите са ни наборки. Волю или неволю от тогава до сега все гледам изпити, резултати, статистики. (и студентски), та това "опростяване" на изпита, т.е. драматично изместване на резултатите към горната част е очеизвадно. Дъщерята беше в първите 100 момичета преди 8 години (тогава и казах, че ще влезе в НЕГ, стига да иска и го гарантирам на първо класиране - така и стана - сега вие знаете по-добре къде са момичетата с 465,5 бал)...
Същото е с медицината - преди три години тя беше 11 в София... Сега нейният бал е 76... Има деца с две 5,60, които не се класираха... Без коментар.
Аз като цяло съм за интегрален изпит - но като част за завършване на образованието в 7 клас и просто да бъде допълнителна балообразуваща - като ДЗИ БЕЛ в медицината. Масово наблюдавам, че децата учат математика и български и по другите предмети много от тях не полагат никакви усилия, пречат, дори са подкрепяни от родитеите да не си губят времето с другите предмети, защото само тези двата съществуват в шести и седми клас...
Е не е е така. Затова нека си има и изпит по всичкология. (нашата малката ще е в четвърти клас, притеснява ме най-вече дилетантското изпълнения на решенията)

# 729
  • София
  • Мнения: 123
Вкъщи комбинацията оцет + сода е на почит. Не само върши работа, ами се справя много по-добре от някои скъпи препарати. Неръждавейката свети след това.
И дъщеря ми много добре знае какво е и за какво се ползва.

# 730
  • Мнения: 2 438
Добре де, чистят с оцет и сода. А знаят ли защо оцетът и содата могат да се използват за почистване. Учат какво е киселина, но не съм сигурна дали знаят, че оцетът е такава. Може да се сетят, че понеже е кисел на вкус, следователно е киселина, то така пише и в учебника им. Но няма как да опиташ всяка киселина каква е на вкус, за да си сигурен, защото може да останеш без език, но това не е изрично обяснено. Не е учено също, че киселината може да почиства, логично е до някъде, че слаба киселина като оцета може да премахва органични наслоения, но трябват повече знания от тези до седми клас, за да се сетиш
 А че содата е абразив изобщо не са учили. Няма и как да се сетят. Едно време чистехме сребърните верижки със сода, сега не съм видяла да носят сребърни бижута
Изобщо тези т.нар. практични интегрирани задачи на подигравка ми приличат. Просто им подават информация, че се чисти с оцет и сода, но защо е така децата нито знаят, нито ги интересува.
Едва ли знаят някои от тях как изглежда содата за хляб

Последна редакция: пн, 04 авг 2025, 12:56 от Априлски душ

# 731
  • София
  • Мнения: 13 690
Затова нека си има и изпит по всичкология. (нашата малката ще е в четвърти клас, притеснява ме най-вече дилетантското изпълнения на решенията)
Точно това и мен ме притеснява. Също така, честно казано, отдавна имам усещането, че всички реформи, които се правят са непоследователни и без ясна цел. Просто някой идва и сменя тапетите, идва следващия мандат и решава, да сложи ламперия, друг пръскана мазилка... Laughing

# 732
  • София
  • Мнения: 123
Добре де, чистят с оцет и сода. А знаят ли защо оцетът и содата могат да се използват за почистване. Учат какво е киселина, но не съм сигурна дали знаят, че оцетът е такава. Може да се сетят, че понеже е кисел на вкус, следователно е киселина, то така пише и в учебника им. Но няма как да опиташ всяка киселина каква е на вкус, за да си сигурен, защото може да останеш без език, но това не е изрично обяснено. Не е учено също, че киселината може да почиства, логично е до някъде, че слаба киселина като оцета може да премахва органични наслоения, но трябват повече знания от тези до седми клас, за да се сетиш
 А че содата е абразив изобщо не са учили. Няма и как да се сетят. Едно време чистехме сребърните верижки със сода, сега не съм видяла да носят сребърни бижута
Изобщо тези т.нар. практични интегрирани задачи на подигравка ми приличат. Просто им подават информация, че се чисти с оцет и сода, но защо е така децата нито знаят, нито ги интересува.
Едва ли знаят някои от тях как изглежда содата за хляб

Моята знае, щото съм й го обяснила. Вихри се доста в кухнята,  така че и от това разбира. За това сме ние, родителите, все пак. Не всичко се учи в учебниците.

# 733
  • София
  • Мнения: 3 024
У дома се носи сребро, ползваме содата и за сладкиши. Знаят за какво служи, дори и малката, но не това е важното. Проблемът е, че това са знания не от училище, а от житейски опит. Проблемът е, че децата целево не учат по общообразователните предмети, защото навсякъде искат само НВО БЕЛ + МАТ в разни конфигурации.
Чудя се как едно време имахме изпит с три задачи с няколко подусловия и пак ни отсяваха.
Помня, че на моя изпит преди безброй години се появи задача с лихвен процент (третата с думи по математика) - не път/скорост/време, не пълнене на басейни от тръби, а ЛИХВА... беше голяма трагедия (аз бях от щастливците, които бяха чували що е то вкъщи; през 2021 пък имаше задача с цената на едни торти - което си беше същото като пропорциите при смеси и сплави, но синът не го беше разпознал като модел... като смених тортите със сплави го реши за нула време) Примерите давам само, за да илюстрирам, че знание и опит в седми клас, на форум - веднъж в живота са много относителни понятия. Отделно, че ако проследите изпитите, ще видите как се питат отявлени дивотии (БЕЛ в 12 клас - някакви изключения на изключенията), работя с филолози и на изпита от 2022 година 5 от шест не отговориха правилно на един от "бодливите" въпроси, а шестия каза - налучквах, не зная защо е верен този отговор...

# 734
  • Мнения: 1 866
magi_sveta, капитализирана беше лихвата, не мисля, че за проста лихва щеше да има трагедия. Наскоро май в тази тема го коментирахме даже. И пак, по пътя на логиката, можеше да се сети човек за какво става въпрос.
Та общата култура и практическите познания съвсем не са за пренебрегване дори при решаването на задачи.

Общи условия

Активация на акаунт