СМГ "Паисий Хилендарски" - 17 тема

  • 12 649
  • 155
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 3 924
Много добре са го казали тия анонимници.

Първо, ще се увеличи истерията по приема в пети клас.
Второ, приетите деца рязко ще се демотивират да учат в седми.
Трето, децата, неприети в пети, няма да имат възможност да учат математика.

МОН като искат такива училища, да си ги създадат и да си приемат деца от детската градина до 12ти клас, ако щат. Сегашните МГ-та да останат за простосмъртните!

# 31
  • Мнения: 35 719
Не мога да си обясня защо са тези гимнастики с автоматичното продължаване, след като има чудесен и елегантен начин 226 стотици да се разсеят от 90 до 100 т. Една или две трудни задачи във втори модул, тип олимпиада и воала! Ще има добър прием за МГ. Който не иска МГ просто не ги решава.

# 32
  • Мнения: 164
Не ги знам, но това са хора, чиито деца не са били приети в 4 клас и искат в 7 клас с интегралното олекотено НВО понеже децата им нямат достатъчно знания по математика- нито в 4 клас , нито в 7.
Те са поне 10 пъти повече от родителите на децата в 5-7 клас в СМГ/НПМГ.
Има ги и тук във форума и отново са мнозинство.
Няма да се изненадам да отменят автоматиното продължаване, което не е идеално така или иначе и да си остане интегралното улеснено НВО и да се разчита на хазарт за прием.
Другият вариант е да пускат фондация в противовес на многото становища на родители на деца от СМГ и така да покажат, че има и други мнения и да се игнорират Семегейските....
оправдания....

Последна редакция: чт, 31 юли 2025, 12:56 от Galub

# 33
  • Мнения: 51 654
Аз не виждам много простотия, само малко.
- Много хора смятаме, че кандидатстване само след 4 клас и така до 12 не е най-доброто решение.
- Предложението да се наблегне по-вече на математиката и в другите училища също не е лошо. Не е казано да няма МГ.

Иначе това с ранното профилиране вече иска темата да се развие повече. По принцип е вярно, но не за всичко. Как по музика или в спорта го има това ранно профилиране? Има го, защото иначе се изпуска моментът. И с математиката е така - приемът след 4 клас е въведен, защото опитно е установено, че тогава се формира математическото мислене. Освен това математиката не е профилиране, а е основа на поне половината науки. А и нали след 7 клас, всеки има свобода да отиде другаде вече да си се профилира?

# 34
  • Мнения: 1 108
За сегашните седмокласници нищо няма да важи според мен, така че имат време да изчистят процеса. Като цяло три трудни задачи по математика са достатъчни, за да отсеят желаещите за МГ

# 35
  • Мнения: 35 719
Само родители на вече приети след 4 клас в МГ може да искат автоматично продължаване. По мое скромно мнение това ще е много вредно и за училище,  и за децата. Трябва да има подбор, просто сегашния не е достатъчно добър за високобаловите училища.

# 36
  • Мнения: 90
За сегашните седмокласници нищо няма да важи според мен, така че имат време да изчистят процеса. Като цяло три трудни задачи по математика са достатъчни, за да отсеят желаещите за МГ

Въпросът няма нищо олщо с НВО, а е принципен. Трябва ли математическите училища да са защитени или не

# 37
  • Мнения: 164
За сегашните седмокласници нищо няма да важи според мен, така че имат време да изчистят процеса. Като цяло три трудни задачи по математика са достатъчни, за да отсеят желаещите за МГ

Не са , или зависи колко трудни точно.
Трябва да са като минимум областен кръг нз НОМ. Обаче за тях се дават 4-5 часа. Как ще се случи тогсава 3 часа НВО + 4 часа доълнителен модул ... малко множко идва.
От тук извода, че ако въобще направят нещо като втори модул, ако са 3 задачи те ще са толкова ''трудни''  , че да могат да се решат за макс 2 часа т.е. няма да са трудни или ще бъдат 1 или 2 задачи, които не са достатъчно като брой .
Разбира се всяка подобна добавка пък и да не е идеалната би била огромен плюс особено спрямо улесненото интегрално НВО, което изглежда е факт и не се дискутира.

# 38
  • Мнения: 35 719
Дори и една трудна задача над сегашното НВО може да разслои резултатите.  Обаче МОН няма да се тупат в гърдите как всяка година сме по-добре. Миналата 80 стотици, тази 226 . Значи сме супер......
Не е нужно дори да е ниво олимпиада,  но да доближава, разбира се по ООП мат, без ИУЧ. Спокойно може да се измислят трудни задачи от изучавания материал.

Мисля, че интегралния изпит ще остане, като той ще намали малко пълните стотици. Особено ако има свободен отговор или примерно задача по физика или химия.

# 39
  • София
  • Мнения: 1 135
Аз пак прочетох проекта на заповед за организиране и провеждане на НВО през 2026г и продължавам да не разбирам къде го сънувате този втори модул. Това е заповед за НВО, не за първи модул или нещо подобно. Единственият начин да има втори модул, е този проект да не съвпада с крайната заповед. Ако това нещо влезе в сила в този си вид, няма как да има втори модул, защото би противоречал на съдържанието на нещото.

# 40
  • Мнения: 11 094
Разбира се, че се увеличава натискът. Понеже ще останат единични места за прием след 7 клас, тъй като никой няма да иска да се махне. Да не е луд нещо?? Ние стрес за матури след 7 клас, нови потрошени нерви и пари за курсове. Как ли ще си го причиня доброволно?? Никак! В МГ има оценки от 3 до 6. Избирам да имам 3, вместо 6, по математика,или по физика, или по компютърни работи, ама да не се напрягам след 7-ти клас.
Също така, които деца не са пуснати от родителите си, да пътуват само на големи разстояния или в друг град след 4 клас, с Ана практика, обречени. Нямат шанс след 7 клас, дори да са по-способни и мотивирани, от вече приетите деца. Това с "ранното пенсиониране", ако мога да се изкажа метафорично, хич не е хубаво.

# 41
  • Мнения: 164
Аз пак прочетох проекта на заповед за организиране и провеждане на НВО през 2026г и продължавам да не разбирам къде го сънувате този втори модул. Това е заповед за НВО, не за първи модул или нещо подобно. Единственият начин да има втори модул, е този проект да не съвпада с крайната заповед. Ако това нещо влезе в сила в този си вид, няма как да има втори модул, защото би противоречал на съдържанието на нещото.

В дискусията на комисията имаше споменаване , че може би, евентуално могат да помислят да има втори модул  / достатъчно измъквателно ли го описах ?!/ , който да е за МГ , иначе според Вълчев в НВО-то била истината и нямало друг начин.....те нямали друга възможност да го направят ?!?!?!..... пак от комисията.....Колко пък да е трудно да се направи допълнителен изпит за 1000 деца ?!
В момента както са предложени нещата няма втори модул.
Има видео , който иска може да го изгледа.

ПП Soul Free , доколкото разбра този втори модул ако се случи , той би бил само за който желае / за МГ/ и няма да участва в средните резултати , които ще са си без него.

# 42
  • Мнения: 35 719
Без втори модул ще има още повече стотици....
След някоя друга година направо ще им дават само таблицата за умножение. Който я напише без грешка направо 100 т.....

# 43
  • София
  • Мнения: 1 135
От МОН когато просто не искат да направят нещо, винаги се оправдават с юристите и как видиш ли законът не го позволявал. Това е универсалният аргумент.
Според мен си има съвсем други причини да не желаят отделен, адекватен изпит за МГ и затова не го допускат.

# 44
  • Мнения: 2 559
За сегашните седмокласници нищо няма да важи според мен, така че имат време да изчистят процеса. Като цяло три трудни задачи по математика са достатъчни, за да отсеят желаещите за МГ

Въпросът няма нищо олщо с НВО, а е принципен. Трябва ли математическите училища да са защитени или не
Не, не трябва. Защото математиката не нито спорт, нито изкуство. Тогава дай да защитим и езиковите гимназии и някои техникуми, като ТУЕС, или да направим училище, в което да учат само литература и да бъдат освободени от всичко останало, включително от досадното НВО, което да се прилага само върху простосмъртните
Този министър е пълен некадърник. Не се прави така. Трябваше по-сложно НВО мат, за да отдели добрите деца без да трябва да привилегирова някого

Общи условия

Активация на акаунт