СМГ "Паисий Хилендарски" - 17 тема

  • 12 654
  • 155
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 164
Хайде да ви се махна от главата Simple Smile все едно и също колело....Simple Smile
Чакам да видя закона как ще се случи да видим дали се случват чудеса Simple Smile

Последна редакция: ср, 30 юли 2025, 14:01 от Galub

# 16
  • Мнения: 2 559
Интелигентните хора са обикновено нещастни. Ако сте си учили по биология, а не само по математика, ще се сетите защо. Интелигентните африканци са по-малко нещастни от интелигентните англичани, заради слънчевото греене. Хората с най-високо IQ са доказано нещастни, но пък живеят обикновено по- дълго от хората с ниско IQ, защото знаят, че ако пият метилов алкохол или се окъпят в река Ганг ще умрат млади или ще страдат от паразитоза цял живот. Сега за математиците не мога да кажа, но предполагам, че ако правиш едно нещо по цял ден, само това и нямаш други интереси, рано или късно то ще спре да те прави щастлив, пак може да бъде обяснено с елементарна биология

# 17
  • Мнения: 90
Хайде да ви се махна от главата Simple Smile все едно и също колело....Simple Smile
Чакам да видя закона как ще се случи да видим дали се случват чудеса Simple Smile

С чакане няма да се случат нещата.
Най-малкото може да изпратите становище на комисията по образование.

# 18
  • Мнения: 164
Хайде да ви се махна от главата Simple Smile все едно и също колело....Simple Smile
Чакам да видя закона как ще се случи да видим дали се случват чудеса Simple Smile

С чакане няма да се случат нещата.
Най-малкото може да изпратите становище на комисията по образование.

Изпратил съм. Според мен добре аргументирано, но може и по-добре времето беше кратко .
Ще пълни някоя папка за отчитане на дейност , а може би дори ще ми изпратят обратен отговор с благодарност и че са го обсъдили.
Пропуските не мисля , че са от страна на родителската част. Има поне няколко десетки становища изпратени , а може би дори 100 с подобно съдържание. На друго място няма достатъчно желание за подкрепа. Става въпрос за 500 деца над половината от които така или иначе ще продължат... От управленска гледна точка едва ли е голяма драма.
Ако не се лъжа мисля, че решенията/гласуването е отложено за есента. Т.е може и следващият випуск да се окаже преходен поради започналата учебна година.

# 19
  • Мнения: 2 559
Напълно е възможно и следващият набор да се окаже преходен. Яко са се заяли. Но да не стане накрая, внимавайте какво си пожелавате, защото както е тръгнало, изобщо не се знае къде ще се стигне. Няма да се учудя и да почнат дела, които да спрат и приложението на закона. Защото както трите набора не са доволни, че им обещаха и после отрязаха привилегията да си спестят НВО, така има много повече други, които смятат, че държавата е длъжна да осигури гарантирани свободни места за прием  в гимназиален етап.
Ако падне въпросното правителство, с този нефелен министър на образованието, може пък и да тръгнат нещата в по-добра посока.
В всеки един случай, учете си по бел, даже и да се окаже, че няма да има нужда. Умните и трудолюбиви деца винаги успяват

# 20
  • Мнения: 35 719
Не мисля, че някой е обещавал място на вече приети преди влизането на промените. Винаги се случват за тези, които стартират етап на образование. Преди 2 г. се прие интегрирания изпит, просто не се отбеляза особено. Обаче си важеше за тогавашните петокласници, набор 2011 г. остана по стария модел,  тъй като бяха почнали прогимназия.

# 21
  • Мнения: 845
Ама чакайте сега, той обсъждания закон не е за МГ.
Доколкото знам вчера даже на са стигнали до тая точка, обсъждали са религията.
А пък има сериозна промяна в учебните планове, изучаването на езици и пр. - неща, които засягат доста повече от 10-15 деца. 
Нима някой е очаквал вчера този закон да мине на комисия? А след това и два пъти в парламентарна зала.

# 22
  • Мнения: 11 284
След като мине законът в комисия, се пише доклад. Този доклад от комисията се внася за гласуване на  първо четене, когато се гласува ан блок. Преди второ четене се внасят предложения в съответната комисия за изменения и допълнения, пак се разглеждат и гласуват текст по текст. Пак се пише доклад от комисията, който се внася за второ четене. На второ четене се гласува вече от всички депутати, текст по текст, с гласуване на всяко отделно предложение на текстовете за изменения/допълнения между първо и второ четене.

# 23
  • Мнения: 164
Ама чакайте сега, той обсъждания закон не е за МГ.
Доколкото знам вчера даже на са стигнали до тая точка, обсъждали са религията.
А пък има сериозна промяна в учебните планове, изучаването на езици и пр. - неща, които засягат доста повече от 10-15 деца. 
Нима някой е очаквал вчера този закон да мине на комисия? А след това и два пъти в парламентарна зала.

Точно в целта. Всичко започна с ''добрата'' публична идея за запазване на талантите по математика , която беше лесно да се аргументира /реализацията е отделен въпрос/ , обаче реално промените са огромни в другите направления и се пускаха една по една между другото...., коя от коя по-съществени от няколко стотин деца от СМГ... несравнимо.
Люпим семки.....какво ще се случи. Може би леко цинично , но съзнателно или не всеки гледа основно частта която го засяга.
С цел да минат леко големите промени, които са в ущърб на много повече деца / езиците/ или спорни текстове като тези за религията има вероятност отново някой да яхне белият кон на спасените таланти.....или да перефразирам -  надеждата умира последна Simple Smile)))

# 24
  • Мнения: 90
Ама чакайте сега, той обсъждания закон не е за МГ.
Доколкото знам вчера даже на са стигнали до тая точка, обсъждали са религията.
А пък има сериозна промяна в учебните планове, изучаването на езици и пр. - неща, които засягат доста повече от 10-15 деца.  
Нима някой е очаквал вчера този закон да мине на комисия? А след това и два пъти в парламентарна зала.
[/quot

Напротив, някакъв родител повдигна темата. Вълчев много хлъзгаво се изказа, че е въпрос на преценка.

Последна редакция: ср, 30 юли 2025, 20:02 от Simone Simons

# 25
  • Мнения: 2 559
Много становища има и за рязането на часове по езици, закриване на езикови паралелки, кашата с профилирането. Всички са му бесни на тоя. Гледах обсъждането, пълен фарс, заяждаха се с едни ученици,  а три мазни попчета надуват бузи на първи ред.
Ако остане за есента трябва да ги залеят с опровержения и това лошо подобие на министър да вземе да си ходи

# 26
  • Мнения: 11 284
Ако някой е пускал мнение до МОН по време на общественото обсъждане, може да види в приложените таблици за постъпили предложения какво смятат от министерството по предложението. Общо предложенията и коментарите са 869, това преди внасяне в Народното събрание.
https://www.strategy.bg/publicconsultations/View.aspx?lang=bg-BG&Id=9133

Случайно попаднах на коментар от МОН на някакво предложение (няма значение какво) - "Законът осигурява вертикална и хоризонтална проходимост." Open MouthOpen MouthOpen Mouth Да не си помисли някой, че има значение като даде мнение/предложение.

Можете да следите и страницата в НС на проекта на ЗИД, там ще публикуват всички писмени предложения, преди и след разглеждане в комисията, както и между първо и второ четене. Ще публикуват и доклад, а след това и стенограма (със значително закъснение) от заседанията на комисията за разглеждане преди първо четене.
Ето тук е страницата на ЗИД на ЗПУО на страницата на парламента, за да можете да си следите -
https://parliament.bg/bg/bills/ID/166550

Най-долу има кутийка със сканираните становища, изпратени до парламента.

ДБ-то (онази госпожа Белобрадова) са предложили техен ЗИД - https://parliament.bg/bills/51/51-554-01-135.pdf
И ПП-то (Денков), да не останат назад, и те също са предложили техен ЗИД - https://parliament.bg/bills/51/51-554-01-136.pdf

Съгласно обичайната практика, вероятно допълнителните законопроекти ще бъдат обединени с проекта на МОН и ще бъдат гласувани текст по текст в рамките на общия ЗИД.

# 27
  • Мнения: 90
Много становища има и за рязането на часове по езици, закриване на езикови паралелки, кашата с профилирането. Всички са му бесни на тоя. Гледах обсъждането, пълен фарс, заяждаха се с едни ученици,  а три мазни попчета надуват бузи на първи ред.
Ако остане за есента трябва да ги залеят с опровержения и това лошо подобие на министър да вземе да си ходи

Докато слушах дебатите взех да се чудя това недоразумение Денков наистина ли е академик.
Много грозно се отнесоха към децата, но пък и едните малко попрекалиха като се изцепиха, че говорят от името на всички ученици.
Другите малко странно вкараха политическа окраска в изказването си.
С една дума т.нар. обсъждане беше трагикомедия....

# 28
  • Мнения: 1 108
Хората вече си искат ваканцията, хич не им дреме за децата ни.

# 29
  • Мнения: 90
Някой има ли представа какви са тези анонимници от фондация "Заедно в час", които са се изцепили с тази простотия

3. Увеличаване на натиска за кандидатстване в IV клас
Предложението учениците, които в IV клас са влезели в математически и природоматематически
гимназии, да остават в тях без кандидатстване след VII клас, ще доведе до още по-голям натиск върху
малките ученици да се подготвят и явяват на тежки изпити, както и до намаляване на възможността децата,
които са развили интереса си към математиката и природните науки на по-късен етап, да учат в
специализирано училище. Предложението в законопроекта противоречи на препоръките на международни
и български експерти в сферата на образованието за ограничаване на ранното профилиране, което води до
огромни образователни неравенства между децата от семейства, които могат да си позволят частни уроци, и
връстниците им, родени в среда с по-ниски финансови възможности. България би следвало да търси начини
за увеличаване на основното образование и повишаване на качеството му във всички училища, а не да
стимулира все по-ранното профилиране и кандидатстване.
Предложените мерки не стимулират и по-качественото образование по математика и природни
науки. Доброто усвояване на тези предмети не би следвало да се ограничава до специализирани гимназии,
а да е факт във всяко едно училище поради ключовата роля на тези области за развиването на аналитичните
умения на учениците и уменията им за решаване на проблеми.

Общи условия

Активация на акаунт