Седмокласна Изпитна - Четвърто класиране

  • 39 230
  • 823
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 1 268
Още като излязоха резултатите от НВО. и статистиките спрямо предходните години ясно се виждаше завишаването на резултатите, колкото и родители да тръбяха че трудни били изпитите, явно за децата не е било така. Очаквах вдигане на баловете, но те направо гонят небето ... има специалности с по 30 - 40 - 50 точки над баловете от миналата година, който на фона на повичението на оценките, нямаше как да се предвиди ... Всичко е статистика и е преблизително!
Относно реденето на желания се оказва че е изкуство, и трябва много мисъл, но и е хубаво децата да са информирани за училищата, специалностите, че дори както стана ясно и за учебните планове, за да могат да направят информиран избор, а не защото звучи добре ... и да трябва да се редят поне 20 и желания, с ясното съзнание, че баловете от миналата година са само лек ориентир, всяка следваща си е за себе си!
Дано случилото се тази година е поне добър урок за догодина. И дай Боже децата да са щастливи на местата който са попаднали, никога, нищо не е случайно, колкото и да ни се иска да контролираме всичко ....
пп Силно стиснати палци за класирането днес!

# 61
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 172
В най-високия сегмент няма повишаване, повтаря ситуацията от миналата година.
Ние наредихме 5 желания, но можехме да си го позволим, с оглед на бала. Статистиката доста помага. Но има много родители, които изобщо не са наясно с образователната система. Къде поради незнание, къде поради незаинтересованост. Щеше да е добре да има някаква информационна среща в училище, на която да разясняват на родителите какво трябва да направят.

# 62
  • София
  • Мнения: 515
Стискам палци на всички, които участват в класирането днес.

# 63
  • Мнения: 3 056
В най-високия сегмент няма повишаване, повтаря ситуацията от миналата година.
Ние наредихме 5 желания, но можехме да си го позволим, с оглед на бала. Статистиката доста помага. Но има много родители, които изобщо не са наясно с образователната система. Къде поради незнание, къде поради незаинтересованост. Щеше да е добре да има някаква информационна среща в училище, на която да разясняват на родителите какво трябва да направят.
Хубаво, хубаво, колко пък да е хубаво? Чували сме какви ли не абсурдни история за подобни консултации от лица от школи или системата на образование. В случая с моето съседче също грешната подредба беше след подобна консултация. Хубаво си бяха измислили да пишат високобалови и след тях кварталното и в последния момент вмъкнаха една професионална гимназия, защото била добра. После пък се оказа, че детето не я иска.

Последна редакция: ср, 06 авг 2025, 10:57 от Monza

# 64
  • София
  • Мнения: 5 612
В нашето училище правят обща среща за родителите на седмокласници и доста прилично обясняват. До тук 2 випуска през година и не съм чула нещо съществено невярно. Изрично повтарят да се реди по желание на детето. За съжаление не всички училища са така.

# 65
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 046
Срещи има в училищата, ама там толкова са запознати, че може тотално да те объркат. За това родителите трябва да черпят инфо от много места и малко да си напънат сивото вещество. Въпрос е на отделяне на време и няколко прости сметки. Това за деца, които не изкарват 450+ балове.

# 66
  • София
  • Мнения: 5 612
Същото важи за всички родители, не само за тези на високобалови деца, айде няма нужда така да се коментира.

# 67
  • Мнения: 1 955
Някой със здрави нерви, ако може да напише тук като излезе класирането, че при всяко рефрешване ми прилошава в очакване и не искам да влизам често в инфоприем Sweat. Баловете вече са заредени за София.
Стискаме палци ..отивам да рефрешвам тогава и аз Wink

Аз все още смятам ,че модул 2 по МАТ беше , ако не труден , то гаден и доста деца са се гипсирали след изключително елементарния 1-ви модул . И все още смятам, че във втори ешалон , там където се взимаше 3 МАТ + 1 БЕЛ. , баловете паднаха , точно по тази причина. И още смятам , че имаше неестествено много пълни 100 и 99т на изпита по МАТ(  и че тази година , са се поуляли с изтичането на матурата ..) . И все още смятам , че не е нормално деца на по 13-14 години, да се подлагат на такъв стрес и трябва да има по 2 дати за тия изпити ,ако с тях ще се кандидатства в гимназия ..или поне повече възможности ( които не включват частните училища ..но след като все повече от тях вече са и гимназии , значи добре се ситуират в пазарната икономика и образователната система)

Последна редакция: ср, 06 авг 2025, 10:59 от paulieM

# 68
  • София
  • Мнения: 515
Класният на дъщеря ми от началото на годината беше предупредил, че не е наясно с процеса на кандидатстване, така че да не разчитаме на кой знае какви препоръки. Учителките по математика и БЕЛ, обаче, бяха класни на други седми класове и почти "осиновиха" и нашия. На практика бяха обяснили почти всичко, бяха дали доста смислени съвети за редене на желания, последващи класирания, разлики в разширено и интензивно изучване на език, профили и т.н.

# 69
  • Мнения: 35 404
Е, тя системата е направена доста лесна за работа. Цяла година се говори как да се редят желания и, че се реди според това къде иска да учи детето, не друго....

Да вмъкнеш паралелка, която не иска, особено в началото, ами не е ок.

Много ясно, че, ако си сложил кварталното на първо място, няма как да очакваш да приемат детето в испанската, която си сложил на второ, да речем....

ПС: Все тая, то за нашите набори вече е свирено. Успех на чакащите днес!

# 70
  • Мнения: 153
Може да ми се смеете, но аз се запознах с целия процес на кандидатстване и редене на желания благодарение на вас. От тук видях всички графики, прогнози и класирания… Написахме само 4 желания, защото бала беше висок и имахме късмет. Искам да кажа, че най-полезна беше онази таблица, която още в първите дни показваше къде се намира детето ти по успех и колко деца в София има преди него - с по-висок бал. Нямаше как да прогнозирам къде ще отидат тези деца и какви желания ще имат, но сравних с миналата година и видях, че момиче със същия бал влиза без проблем във Френската. Наистина има начини да се информираш и донякъде да прогнозираш.

# 71
  • София
  • Мнения: 430
В най-високия сегмент няма повишаване, повтаря ситуацията от миналата година.
Ние наредихме 5 желания, но можехме да си го позволим, с оглед на бала. Статистиката доста помага. Но има много родители, които изобщо не са наясно с образователната система. Къде поради незнание, къде поради незаинтересованост. Щеше да е добре да има някаква информационна среща в училище, на която да разясняват на родителите какво трябва да направят.
В нашето (квартално и непретенциозно за София) училище имаше такава среща. Много подробно разясниха всичко, чак ми беше досадно. Бях напълно наясно какво и как трябва да направя и в крайна сметка не съм доволна. Заради претенциите на детето и баща му в крайна сметка не е там, където искахме със съпруга ми.

# 72
  • София
  • Мнения: 708
За мен лично БЕЛ и МАТ (НВО) не трябва да са критерии за нивото на детето и основните балообразуващи оценки. Годишните оценки от 5 до 7клас са важни... едно дете го влече химия, друго рисуване, трето друго... защо МАТ И БЕЛ да са водещите? Реално НВО показва нивото на частните уроци в населеното място, а не знанията придобити в училището. За мен системата  е пълно безумие... Не може следващите 5 години на децата да зависят от 2 изпита от НВО...

# 73
  • Мнения: 35 404
А как точно да се разпределят децата в гимназиите?

# 74
  • Мнения: 3 056
За съжаление критериите за оценяване не са еднакви за всички училища и не могат да са обективен критерий

Общи условия

Активация на акаунт