Семейни приоритети – преживявания или спестявания?

  • 10 680
  • 324
  •   1
Отговори
# 120
  • France
  • Мнения: 15 927
Толкова ли е зле публичното образование, че всеки втори пост говори за инвестиция в тази област?

# 121
  • София
  • Мнения: 8 977
Не, разбира се.

# 122
  • Между гори и планини
  • Мнения: 11 920
София не е България и дори в София не всеки може да си позволи да издържа дете с частно образование. За съжаление златната среда са я постигнали много малко хора, къде с късмет, къде с първоначален тласък от мама и татко. Голямата част от населението живее от заплата на заплата или с кредити.
Много хора и до българското черноморие не могат да стигнат, камо ли да си позволят 70€ за билет за атракцион.
Разбира се във форума нещата не стоят така и всички обикалят света свободно, по най- скъпите дестинации.
Само да спомена, че синът ми завърши гимназия в град с 5000 души население по документи, вероятно и по- малко. Всички от неговият клас са приети висше образование, държавна поръчка това което са кандидатствали. Няколко момичета - медицина, едно момче - рехабилитация , няколко са лингвистика и МУ, няколко са архитектура, няколко финанси, ТУ - София и Варна, едно момче - военноморското във Варна. Та толкова за образованието. Който му се учи го прави.

# 123
  • Мнения: 50
София не е България и дори в София не всеки може да си позволи да издържа дете с частно образование. За съжаление златната среда са я постигнали много малко хора, къде с късмет, къде с първоначален тласък от мама и татко. Голямата част от населението живее от заплата на заплата или с кредити.
Много хора и до българското черноморие не могат да стигнат, камо ли да си позволят 70€ за билет за атракцион.
Разбира се във форума нещата не стоят така и всички обикалят света свободно, по най- скъпите дестинации.

Тоест човек може да е успешен само с късмет или с помощ от мама и тати?
Не се ли допуска опцията, че може успехът да е плод на упоритост, устременост и постоянство?

# 124
  • Между гори и планини
  • Мнения: 11 920
Те са взаимно свързани.
Аз съм смятам, че имам късмет . Много мои познати работят два пъти повече, за да постигнат и половината на това което съм постигнала.

# 125
  • Мнения: 1 753
Толкова ли е зле публичното образование, че всеки втори пост говори за инвестиция в тази област?

Доста варират нещата, има много добри държавни училища, както и много лоши. Повечето са добри за едно нещо и лоши за друго (примерно дадено училище може за езици да е супер, за математика и природни науки да не е изобщо добър избор). За добрите държавни училища логично има голям наплив (ПМГ, 1 АЕГ и т.н.). По мои наблюдения, голям плюс на частните е че децата са малко, обръща им се внимание и е по-малко вероятно да са подложени на тормоз от връстници или учители, т.е. дори да не е по-високо нивото на преподаване, средата е по-спокойна, което е важно за родители на стресирани, плахи или трудно адаптиращи се деца, или такива със специални потребности.

# 126
  • Пловдив
  • Мнения: 19 728
Толкова ли е зле публичното образование, че всеки втори пост говори за инвестиция в тази област?
Въпрос на родителски амбиции и на прието за аксиома, че в България всичко е зле или "липсващо".
Както в Пловдив "няма градски транспорт" (често срещано твърдение точно в този вид).

# 127
  • France
  • Мнения: 15 927
Не знам дали трябва да се счита за успешно, че в град с 5000 души, децата приети в добри специалности се броят на пръстите на ръката? По спомен от моята гимназия бяхме над ⅔ така.

# 128
  • Между гори и планини
  • Мнения: 11 920
Споменах го, защото училище не е " елитно" , няма невероятни резултати на НВО, ДЗИ, и т н въпреки, че има деца с отлични матури и всяка година изпраща няколко деца в САЩ, защото са спечелили състезание по информационни технологии. Ни не е математическа гимназия, нито езикова.
Да за радост е, че от 30 деца клас аз знам за поне 25 приети това което са искали и то от раз, държавна поръчка. Има още два класа за които не знам. Точно как се броят на пръсти или вие имате няколко ръце?

# 129
  • Пловдив
  • Мнения: 19 728
Всички от класа са приети в това, за което са кандидатствали. Аз това го разчитам като добро представяне, а не като "добре представилите се се броят на пръстите на ръката". Кои точно специалности са лоши?

# 130
  • France
  • Мнения: 15 927
Доня, прочети си сама поста, в който ги изреждаш.
Иначе съм съгласна, че едно интелигентно, мотивирано и подкрепено от родителите си дете ще успее да се справи независимо къде. И а контрарио, дете, което няма желание няма да успее ако ще и да е в Първа английска.

# 131
  • Пловдив
  • Мнения: 19 728
И аз не виждам кое в поста на Дафина може да се тълкува като "само неколцина (петима?) са приети в добри специалности".
Кои специалности са добрите и кои - лошите?

# 132
  • Мнения: 3 948
Темата с уж хубави и лоши училища е безкрайна.
Всеки иска детето му да е в по-добро училище, но често няма особена файда. Вероятно всеки от вас има най-различни познати и е видял коренно различно развитие от дете до възрастен.

Да, добре е детето да е в по-хубаво училище, но не е гаранция за нищо. Не всеки завършил английската е добре реализиран в живота. Да, това е един плюс, лек тласък, за мен е 25-30% помощ в развитието.
Има толкова много хора, идващи от по-посредствени места, на някои им идва желанието да учат след 20 и слагат в малкия си джоб други, на които желанието им е приключило на 18

ма случаи цял живот бутано, хубаво училище и накрая нищо, дори се стига до сериозни проблеми.
Имах приятел влезе в английската във Варна преди доста години с най-високия бал и го изключиха след 1.5 години..
Друг,  пак с най-високия бал в Техническия и стигна до 2 или 3 курс.

Имам познат, с тройки до 18 години, работил обща работа след това и с минимален тласък се амбицира, учи, езици, работи, бута се и стигна до  управител на големи заводИ
Друг пак от село с тройки, завърши ТУ в София, след това наново в Германия и сега се занимава с много сериозни неща-марсоходи и други.

# 133
  • Между гори и планини
  • Мнения: 11 920
Доня, прочети си сама поста, в който ги изреждаш.
Иначе съм съгласна, че едно интелигентно, мотивирано и подкрепено от родителите си дете ще успее да се справи независимо къде. И а контрарио, дете, което няма желание няма да успее ако ще и да е в Първа английска.
Прочетох го. Не съм изброила по номера целия клас 😂 Изброените са тези които са приятели на сина ми. Останалите знам, че са приети, но не знам какво. Отговорът ми беше на това - кварталното училище не става. Вероятно средата е кофти, не училището. В нашият град имаше разпределение по бал в три паралелки. Другата възможност - всеки ден пъти до областния град или дете на 15 на квартира там. Работата е там, че познавам хора от големите градове, с деца от "елитни" училища и неприети веднага това което искат и такива които не са от прехвалени училища, успели да влязат веднага и то държавна поръчка.

# 134
  • Мнения: 21 863
Толкова ли е зле публичното образование, че всеки втори пост говори за инвестиция в тази област?

Да кажем, че от училище до училище, от университет до университет и т.н. има разлика.
И че дори между две съседни училища в един квартал може да има малка или не толкова малка пропаст. За университетите да не говорим.
Иначе според мен в темата по-често се обсъжда финансирането на извънкласни дейности - спорт, изкуство, езикови лагери, от този тип.

Общи условия

Активация на акаунт