Осмокласници 2025/2026

  • 36 896
  • 738
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 7 683
Що да не поясня - минало несвършено в бъдещето - щял съм бил да е..
Минало свършено незапомнено - бил съм се бил напил..
Двойно положително с отрицание - да, да, ще стане...

# 46
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 063
Питах те конкретно за бъдеще просто време с формите му ще и няма да.
 В повечето езици бъдеще просто се образува с един глагол в положителна и отрицателна форма. При нас се ползват два глагола.
https://pavlinav.wordpress.com/tag/%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%8 … 1%80%D0%BC%D0%B8/

# 47
  • София
  • Мнения: 518
Мецане, вземи сега обясни какво са якобианите, та да спрат да ме джакосват 😉

Нифи, след 7 години немски няма да има никакви проблеми с френския със сигурност, особено като втори език.

# 48
  • Мнения: 7 683
Аз за якобианите обясних, но ме изтриха и ако пак го направя, ще ми сложат БАН. Все пак след като го искаш, чудя се дали е безопасно да го постна пак.
Ceca,  това, което написах за времената на български, разбира се, е виц, беше много разпространен когато бях тийн. Но разбира се, че немския и френския са ужасни трудни. Добре, ето за Якобиана,


С две думи, якобианът е матрица, в която се вкарват производните на функцията спрямо променливите, с които искаш да смениш интеграла

# 49
  • Мнения: 7 683
Абсолютно си права, и жена ми мисли така и не влиза тук, но аз оттук съм информиран и знам много повече, което надявам се ще е полезно в предстоящия 7клас.
Колкото до езиците, вярвам си забелязала и ти и останалите, какви примери съм дал, с колко прости думи, защото толкова знам и немски и френски 🤣 и двата са ужасно трудни езици. Евала на детето ти и ще се справи.
Предпочитам сто интеграла по криволинейни повърхнини да реша- сега не ме карайте и това да пиша🤣 вместо немски и френски, но тези два езика ако ги знае човек, са по-ценни от висшата математика и в това също съм убеден. Няма нужда да ми обяснявате как съм в грешка, за себе си знам, че не съм в грешка. Niffi, изключително си права.

# 50
  • София
  • Мнения: 3 773
Труден си е френския, но е някак логичен език. Има си правила, конструкции, вкл. и за четене има ясни правила, въпреки че с носовките малко връзваш езика на фльонга. Докато в английския, уж най-лесният език, а някоя дума ако не я знаеш, можеш да й сбъркаш произношението. Но пък диктовките на френски могат да са много гадни. Не знам в днешно време учат ли с диктовки.

# 51
  • Мнения: 1 194
....Ако отиде на разходка в Париж някой ден, ще си прочете менюто, ще си поръча вино, ще си вземе такси...
Франция е голяма, дай да не се ограничаваме само в Париж Bowtie
Личното ми мнение е, че вторият език точно това основно приложение би имал, а това никак не е малко. Освен ако животът не се завърти така, че да го ползваш като основа за надграждане, никой не знае.

Чудесно би било децата да се разпределят по паралелки според нивото на владеене на език, особено ако говорим за английски, но на практика едва ли е възможно да се постигне на много места. В НЕК примерно би станало лесно. Други училища биха могли да правят смесени групи с деца от няколко класа  само за часовете по език според владеенето му, но при недостига на класни стаи, подреждането на програмата вероятно е сложно.

Последна редакция: сб, 16 авг 2025, 09:26 от Mur

# 52
  • София
  • Мнения: 824
За мен всички, които се впускат след второ класиране нататък са герои!
Аз, понеже си останах изненадана от избора на дъщеря  ми и с леко неспокойствие ѝ давам една задача от олимпиада по информатика да каже какво мисли, а тя ми вика - е, то това е елементарно, стига да знам синтаксиса на съответния език за програмиране. Стига си се притеснявала, нали аз си го избрах!
Къде е записана твоята сладурано? И аз се изненадан от избора на сина ми  Simple Smile , но по мъжки подходи прагматично.

# 53
  • Мнения: 1 849
Много е хубаво това разпределение по ниво на език, особено за английския. На практика много деца са доста напреднали до седми клас.
Ако бяхме изчакали второ класиране, когато големият ми син кандидатстваше, можеше и да се случи голяма глупост, защото имаше една паралелка с първи английски преди тази, в която го записахме на първо - с френски и испански. На практика след седми клас той не е учил английски никъде, а си взе С 2 две години след кандидатстването в седми. Щеше една -две години минимум да дреме в училище.
За малкия не знам как е положението, не се е явявал на изпити за ниво, но брат му твърди, че той също си знае достатъчно добре английски, трябвало му лек подготвителен курс за изпит за сертификат и ще се оправи. Без да е ходил на курсове до момента.
За него постъпихме доста щадящо - дори не е в училище с разширено изучаване на език. Виждам от учебните програми, че езикът - английски, влиза като профил в 11 клас, учи се и втори, но можеше да изберем интензивно някакъв друг. Но слагах на везната хиляди неща - най-вече се съобразявах с това, че трудно се буди сутрин, гледах да е по-близко училището, сравнявах резултати от ДЗИ... и накрая ще си остане без втори език, ако не го запиша някъде на курсове.

Последна редакция: сб, 16 авг 2025, 08:20 от Аmanda

# 54
  • Мнения: 2 818
За мен всички, които се впускат след второ класиране нататък са герои!
Аз, понеже си останах изненадана от избора на дъщеря  ми и с леко неспокойствие ѝ давам една задача от олимпиада по информатика да каже какво мисли, а тя ми вика - е, то това е елементарно, стига да знам синтаксиса на съответния език за програмиране. Стига си се притеснявала, нали аз си го избрах!
Къде е записана твоята сладурано? И аз се изненадан от избора на сина ми  Simple Smile , но по мъжки подходи прагматично.
ТУЕС

# 55
  • София
  • Мнения: 1 083
Прави са децата, които са му казали, че НЕ+ФЕ е кошмар, дано се справи детето. Като се изключат примерно шведски и унгарски, немският и френският са може би най-трудните европейски езици, а събрани двата заедно става нямам думи какво. Висшата математика е много по-лесна от това да учиш НЕ+Фе, абсолютно съм убеден, защото съм учил и трите неща.

Сигурна съм, че ще е трудно, но не съм убедена, че ще е кошмар. Засега показва, че му се отдават езици, има желание и запомня лесно. А и е учил 7 години немски, иска да си го научи сериозно, но е факт, че френски не искаше, предпочете го пред руски. Ти сега не ме разколебавай.Joy
Niffi  Ако иска да научи немски на високо ниво със сигурност няма да му се получи, ако е втори език. Със 7 години в началното училище общо взето ще тъпче на едно място и мързелува, ако остане само до училището. Ще ви се наложи да го развивате в Гьоте институт или с уроци допълнително.  Зависи естествено до учителите, затова пита в групата на 1 АЕГ какво е нивото на немския и дали учителите работят допълнително с деца, които имат желание да надграждат, тъй като по учебен план нивото е ниско.
Може да изглежда трудна комбинация на НЕ-ФЕ, но не е непостижима. В 73-то имат традиция с ФЕ и дълги години благодарение на учителка, която за съжаление се пенсионира, печелеха отделни ученици дори олимпиади по ФЕ. Сега не знам с новата учителка как е. Но пък НЕ може да вземе спокойно ДСД2 езикова диплома, ниво С1, английски спокойно може да вземе с С2 със школа, а ФЕ да му е предимство. Все пак сме в ЕС.В Германия и Австрия има доста дисциплини в университети, които са само на немски. ФЕ е основа да надгражда други романски езици и трудно се учи извън училище като основа. 
Иначе за мен и двете училища са хубави. Децата са амбициозни и учещи. В 73-то нямат толкова клубове, да не кажа почти никакви, но пък не ги спират да развиват собствени инициативи и ги подкрепят, ако има такива. 
Та с две думи ако критерий са ви езиците - останете си там където сте, ако има друго предвид- тогава ще е имате тема за размисъл, според мен и няма да ви е лесно следващите седмици.

# 56
  • София
  • Мнения: 229
Прави са децата, които са му казали, че НЕ+ФЕ е кошмар, дано се справи детето. Като се изключат примерно шведски и унгарски, немският и френският са може би най-трудните европейски езици, а събрани двата заедно става нямам думи какво. Висшата математика е много по-лесна от това да учиш НЕ+Фе, абсолютно съм убеден, защото съм учил и трите неща.

Сигурна съм, че ще е трудно, но не съм убедена, че ще е кошмар. Засега показва, че му се отдават езици, има желание и запомня лесно. А и е учил 7 години немски, иска да си го научи сериозно, но е факт, че френски не искаше, предпочете го пред руски. Ти сега не ме разколебавай.Joy
Niffi  Ако иска да научи немски на високо ниво със сигурност няма да му се получи, ако е втори език. Със 7 години в началното училище общо взето ще тъпче на едно място и мързелува, ако остане само до училището. Ще ви се наложи да го развивате в Гьоте институт или с уроци допълнително.  Зависи естествено до учителите, затова пита в групата на 1 АЕГ какво е нивото на немския и дали учителите работят допълнително с деца, които имат желание да надграждат, тъй като по учебен план нивото е ниско.
Може да изглежда трудна комбинация на НЕ-ФЕ, но не е непостижима. В 73-то имат традиция с ФЕ и дълги години благодарение на учителка, която за съжаление се пенсионира, печелеха отделни ученици дори олимпиади по ФЕ. Сега не знам с новата учителка как е. Но пък НЕ може да вземе спокойно ДСД2 езикова диплома, ниво С1, английски спокойно може да вземе с С2 със школа, а ФЕ да му е предимство. Все пак сме в ЕС.В Германия и Австрия има доста дисциплини в университети, които са само на немски. ФЕ е основа да надгражда други романски езици и трудно се учи извън училище като основа. 
Иначе за мен и двете училища са хубави. Децата са амбициозни и учещи. В 73-то нямат толкова клубове, да не кажа почти никакви, но пък не ги спират да развиват собствени инициативи и ги подкрепят, ако има такива. 
Та с две думи ако критерий са ви езиците - останете си там където сте, ако има друго предвид- тогава ще е имате тема за размисъл, според мен и няма да ви е лесно следващите седмици.

Благодаря, Pouh, винаги ми е полезно това, което пишеш за училищата. Всъщност да, иска да си научи езиците, но и доводът му напоследък е, че немски може да научи и в Гьоте, понеже ще има свободно време да диша (негови думи). Чела съм мнения за немския в  1АЕГ, нямам големи очаквания от там. Клубовете го привличат, но не са определящи. Основният фактор, предизвикал тази промяна в нагласата, не е френският в 73то, а комбинацията, плюс натискът по всички предмети. Математиката не му е цел, справя се добре и ще се старае, но силата му е другаде. Има познато приятелче там, доста будно дете, което му споделило, че няма време за нищо извън училище и му е много трудно. Той  гони отличен успех. Това да не ви прозвучи несериозно сега, не поставяме спорт или шляене с приятели пред ученето, но трябва да го има и това Grinning (в една тема направо се скараха на майка какво искала - детето да учи, или да е спортист).
Има какво да си говорим тези дни вкъщи, да.

# 57
  • Мнения: 12 740
Не става с Гьоте.

# 58
  • София
  • Мнения: 1 221
Нифи, Вторият език изобщо не се учи сериозно,както заради хорариума,така и заради нагласите на ученици и учители (вероятно има изключения,но това е в общия случай). Затова и комбинацията НЕ и ФЕ не бива да ви плаши. ФЕто ще бъде за обща култура. Помислете дали иска да научи  НЕ в 73то или АЕ (в 1 АЕГ). Останалото ще му е бонус.😁 И езикът в езикова гимназия естествено ще бъде по-добре научен от която и да е извънкласна школа. Успех каквото и да решите!

# 59
  • София
  • Мнения: 2 461

Хайде да кажем, че не става само с Гьоте 😄.
Същото се отнася и за френския и за испанския...не се ли ползва, не се ли говори на този език, той няма да се научи. Английският е навсякъде. Доколко го говорят правилно е отделен въпрос, но лексикално не представлява трудност да се научи.

За това, че приятелското дете няма време за абсолютно нищо друго освен училище, да кажа, че има много фактори, които може да са субективни и да не се отнасят за всяко дете.
Моите синове, например много се мотаят, не учат концентрирано и съответно им отнема много време. Наборът чете от учебника, маже филии, яде, рови в телефона и пише домашно едновременно. Е, колко време да отнеме! - поне двойно!
Зависи и колко време отнема придвижването от училище до вкъщи и колко превозни средства сменя.
Зависи и колко добре запомня в час. Вярно, че не е достатъчно само да се чуе, трябва и да се прочете вкъщи, но като цяло намалява времето за учене.

Зависи и колко толерира стрес и натиск детето. Моите се "чупят" при стрес психичеаки и не постигат такива резултати, каквито имат при свобода да дишат и да се развиват със собствено темпо.

Определено има върху какво да помислите и да си подредите приоритетите.

Общи условия

Активация на акаунт