(Почти) наесен с песен или 253-та немска тема

  • 15 771
  • 589
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 10 451
Аз имам лидълска марка уред за почистване на прозорци, не е самостоятелен робот. Купен е, защото при нас има голяма кондензация на прозорците зимата и без него не смогвам със събирането на водата. Иначе нямаше да купя, прозорци мия 1 път годишно.

# 526
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 7 404
И аз със същото като Пипи чистя прозорците и съм много доволна. Заглеждах робот за прозорци, но ми се сториха доста скъпи и се отказах. Робот прахосмукачка имаме вече пет години и съм доволна от него, пускаме го 2-3 пъти през седмицата и се справя чудесно.

# 527
  • Мнения: 1 239
Colibri може ли линк?

# 528
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 7 404
За робот-прахосмукачка ли? Той е Роборок S5, не знам дали се предлага още, но е един от най-продаваните им модели.
А това за прозорци е предната версия на този Kärcher, Бош имат също и са с много добри отзиви.

# 529
  • Мнения: 1 239
За прозорците питам. Иначе и аз имам Роборок без който не мога.

# 530
  • Мнения: 2 879
С колкото родители от нашия клас говоря, толкова повече се убеждавам, че учителката ни е абсолютна идиотка. Децата в края на годината в първи клас имат цойгнис и за повечето родители е абсолютна изненада какво и защо са писали в цойгниса. Аз бях доста ядосана на нашия цойгнис, но повечето са с такъв или по-лош. Абсолютно не става ясно откъде идват тези оценки на уменията, които тази е поставяла.
И като си говоря и с други родители от други училища, много са с подобни преживявания. В тия начални училища много учителки не се хабят да обясняват откъде и как са ги извели оценките. Моят има най-ниската възможна оценка по рисуване примерно и пише, че не не си бил поставял материалите на правилното място...По писане и четене има някакви среднички оценки, въпреки, че чете и пише наистина много добре и на външното оценяване е в много висок персентил. Но пък като говорих с други родители и доста по-зле можеше да бъде, успокоих се. Има деца, с които съвсем се е изгаврила учителката. Изобщо, тъмна Индия е началното образование тук, с такова впечатление оставам. И сякаш си нарочва отлични и слаби ученици в първи клас и си кара така. За украинчетата в нашия клас чак ми става жал, родителите изобщо не са наясно как третират децата им. С тях направо си е "Полет над кукувиче гнездо".

Нашият апартамент целият е остъклен, цели стени са стъклени...става ми много гузно като ви чета. Ние пак празнувахме рожден ден с целия клас на големия ни син, та поне сме се отчели откъм кухени и всякакви парти пособия. Хубавото е и, че с няколко майки хейтихме учителката, но дискретно. Simple Smile) За поправянето никой не е наясно как да поправят децата-- да драскат или да пишат отгоре, всеки е разбрал-недоразбрал.
При нас весело мина, но две хубавици с рокли се сбиха и сритаха по-зле отколкото се бият моите синове. Някои родители не искаха да присъстват само си оставиха децата и си биха камшика. Simple Smile) Сигурно са ходили да пийнат по нещо и те.

Задължително вече и на малкия ще викнем този рд целия му форшуле клас, хем да се повеселят децата, хем да поклюкарим и неговия учител.

Последна редакция: нд, 16 ное 2025, 21:36 от MariyaHris

# 531
  • Немция
  • Мнения: 7 781
Мария, ти си направо за робот за прозорци Grinning- хем имате много, хем не ти се мият (не, че аз си падам по миене на прозорци, напротив Grin).

Задължително личен разговор с учителката на Elternsprechtag, имаш неясноти и доста въпросителни.
Съществува конкретно правило как да си поправят грешката при писане, ученикът би трябвало да е наясно с това, тоест учителката би трябвало да е обяснила.
Оценява се и поведение в час също, оценката не се оформя само от знания.
Лично аз не съм имала големи проблеми с началното образование при децата ми, а са минали през различни класни учители.
Виж, детската градина беше изпитание за моите нерви на моменти.

# 532
  • Мнения: 2 879
АЗ съм сигурна, че учителката е обяснила, но е факт, че нито децата нито родителите бяха наясно, когато разпитвах вчера.
Ами в според мен, колкото по-нагоре се отива в образованието, толкова по-обективни са оценките и базирани на някакви конкретни критерии и педагозите са с все по-високо ниво. Та е логично в детската градина да е най-зле, защото там много неща могат да казват без особено ясни причини и то за деца, които са в процес на бурно  развитие, а ерциерите са с най-повърхностно образование.

Последна редакция: пн, 17 ное 2025, 10:02 от MariyaHris

# 533
  • Мнения: 10 451
Не очаквай много от конкретни критерии за устната оценка в училище във високите класове. Само така си мислиш. Детето трябва да взима участие в клас, ако ще единици да изкарва на писмените контролни, ако не участва в клас, оценката пада. Учителката може да ти обяснява, как се взима предвид участие в клас, писане на домашни, оценка от проверка на домашните, но накрая, каквото си е решила, това е за устната оценка.

# 534
  • Мнения: 1 239
АЗ съм сигурна, че учителката е обяснила, но е факт, че нито децата нито родителите бяха наясно, когато разпитвах вчера.
Ами в според мен, колкото по-нагоре се отива в образованието, толкова по-обективни са оценките и базирани на някакви конкретни критерии и педагозите са с все по-високо ниво. Та е логично в детската градина да е най-зле, защото там много неща могат да казват без особено ясни причини и то за деца, които са в процес на бурно  развитие, а ерциерите са с най-повърхностно образование.
На малкото периода на детската градина е песен. На голямото също беше ок, но пък грундшулето беше кошмар. Нарочен отвсякъде, че беше будно, весело и любопитно дете. Като смени училището след 4 клас минаха поне 2 год докато свикне и осъзнае, че той не е лош. Затова пък нито веднъж не съм чула нещо лошо за него. Промяна на 180°, мен това не ми харесва, но сега е дето се вика в калъп. Нали така ги искат в системата.
Поне оценките на класните работи са реални защото се проверяват от абтайлупгслайтунг. За устни оценки и от тестове не знам, но като цяло няма проблем с оценките. Онзи ден класните казаха, че към този момент го виждат в Обърщуфе.
Ние имахме кошмарна нощ. Не знам грип ли е, но с малкото не сме спали. А голямото уж има ваксина, имаше един ден температура и е доста отпаднал. Та сме си дружно вкъщи и се чудя защо не съм взела комбинирани тестове. Не е ли рано за истински грип? По спомен сме го карали с 40° иначе.

# 535
  • Мнения: 2 879
Ами и ние бяхме 10 дена на антибиотик, вчера спряхме антибиотика, днес баткото отново болен. Но и миналата есен бяхме така. По принцип не боледуват, но мин година ноември-декември имаше баткото две боледувания едно след друго, а малкият влезна в болница, защото му прокървиха сливиците -- имаше хем стрептококи хем два вируса едновременно.

Рейна, мен от това ме е страх, че ако се нарочи дете за лошо, то интернализира тази критика и му се убива самочувствието. С няколко родителя си говорих вчера и техните деца им казали, че учителката мачка сина ни всеки път, ако той работи напред.
Той моят особено миналата година ту правеше много малко, ту правеше страшно много в час и трудно се ориентираше колко точно да прави и тя мн го е мачкала. Аз знам, защото детето е в панически ужас да не направи нещо излишно. А за мен тя нарочно не иска той да прави нещо излишно, за да има оправдание за средните оценки, които му е писала. Беше  му бавила два месеца едни материали миналата година, та срещи правехме, с директорка с нея и тн., сега поне не му ги бави. Но като цяло има много по-тегави ситуации от неговата, някои чак страшни. Аз много преживявам за едно момченце от класа на сина ми. То е украинче и са го сложили по някаква инклузионспрограма, прави математика за първи клас...един път по грешка взех неговата работна тетрадка вместо на сина ми, защото седят на съседни чинове. Та това дете така красиво, прегледно и правилно пише...изобщо не ми се струва, че правилно са го профилирали. Но неговите родители не говорят немски, няма ги по уотсап групите по родителските срещи и според мен, не разбират изобщо какво и що и са го захапали. Изобщо, впечатлението, което се създава е за произвол, безхаберие и липса на загриженост какво научават и реално знаят децата.
Но много много от родителите получават Зойгнис, който изобщо не отговаря на това, което учителката е споделяла през семестъра. Но ние имаме огромен късмет, че в Хамбург децата ги приемат условно в Гимназия в 5ти клас и каквото покажат там, това. Тоест, дава им се шанс без да зависят от субективизма на учителка от първи клас. Иначе е ясно, че сигурно и там има субективизъм, но то къде ли няма. Но все пак по-малко вероятно е няколко учителя да са субективни.

Последна редакция: пн, 17 ное 2025, 11:44 от MariyaHris

# 536
  • Мнения: 10 451
Синът ти от първи клас ли е в Хамбург? Аз бях останала с впечатление, че едва от 2 клас е в ново училище

# 537
  • Мнения: 2 879
Да, от миналата година сме в Хамбург -- за него беше първи клас, за малкия пък детска градина. Сега единият е втори клас, а другият- форшуле в същото училище.

# 538
  • Мнения: 1 239
И при нас уж е по избор на родителите училището и ако искаш го пращаш в гимназия, но дочувам разни работи, че вече ги подбират по препоръки.

# 539
  • Немция
  • Мнения: 7 781
Родителите може да решат да пратят детето в определена гимназия, но получи ли ограничена препоръка за гимназия (а не неограничена), ученикът може да не получи мястото в желаното училище.
Разбира се, че учителят има влияние- и преди, и сега.

При моите деца категорично не съм имала усещане за субективизъм. Както се справяха в основното училище, така и си вървят в сегашното, преценката за тях тогава беше правилна.
И двамата смениха по 2-3 класни учителки до края на 4 клас.

Общи условия

Активация на акаунт