Професия учител - 23

  • 34 715
  • 537
  •   1
Отговори
# 465
  • Майничка
  • Мнения: 13 853
При нас ги плащат с октомврийската заплата, в нячалото на ноември.

# 466
  • Добрич
  • Мнения: 6 255
Добро утро!
Включвам се да Ви благодаря, че сте толкова отзивчиви и разбрани.
След малко тръгвам с вълнение за първия си работен ден, но си казах, че няма начин да не вляза и да Ви благодаря и пожелая хубав ден.
Вечерта ще се включа да споделя как е минал денят.

Очакваме "включване"...

# 467
  • Мнения: 125
Здравейте!
Прибрах се с плач, изключително тежък ден.
Запознах се с учителите. Единият ми каза: не проверявай тетрадките, аз ще ги проверявам, дори да са допуснали грешки, не ги поправяй.
Другият ми каза: проверявай ги, тетрадките са за теб, учебникът за мен.
Учебният процес с два класа - нулев. Едните са готови и вече започват работа по другия предмет, другият клас е още на първата задача по Български език.
Разбрах какво са взели в 13:00 часа, учебниците електронно ги гледам, тетрадките ако искам, аз си ги купувам. Влизам в часа, аз нямам учебни тетрадки по нищо, за първи път виждам темата и домашната. Тъй като нямам започвам да гледам от тетрадките на учениците - няма ги електронно. Трети, четвърти клас, Математика, Български - страшна каша.
Бият се, щипят се, вадят телефони (това го овладях като ги събрах всички), подиграват се един на друг, псуват. Директорът ми каза кои са “проблемните” ученици и тях да не ги “занимавам”. Две деца със СОП, бутат ги, скубят ги. Говорих спокойно, повишавах тон - те се смеят. Не искат да пишат, да четат. Най-буйните, които отказаха да пишат, казах на другите, че заради тях няма да излезем, и те: няма да пишем.
Няколко пъти от ръководството ме питаха: няма да се откажеш, нали?
Предната колежка е изкарала няколко седмици и е напуснала точно заради това.
В момента, в който излязох от училището се разплаках и не заради учебния процес, а заради това, че се почувствах безсилна.
Питам учителите, които са работили така с два класа, как са организирали времето, какво са правили и получих отговор: всеки трябва да намери работещото за него.
И никой не ми каза, просто поисках съвет, не да правя същото.
Утре не знам как да действам, ясно ми е, че аз съм човекът, конто трябва да се справи, но уроците в различните училища, които съм наблюдавала, не изглеждаха така.
Не знам дали е заради малцинствения произход или друго, но утре отивам със съпротиви.

# 468
  • Мнения: 5 797
С този таргет истината е, че трябва да покажеш строгост от самото начало. Дисциплина и след това учебен процес. Мека ли си, няма да оцелееш и скоро сама ще си тръгнеш. Подготвяй им работни листи от предния ден. На децата със СОП-елементарни такива. Лист по математика и лист по български всеки ден. Колегите класни да не се правят на вездесъщи и ги уговори да ти дават домашни за цялата предстояща седмица от предходния петък. Тетрадки и помагала поискай от колегите, които предната година са водили класове,  които водиш сега ти.
Винаги ме е отвращавала подобна неприемственост и това да се зарязват новите колеги с цел да се удавят.
Не се предавай!

Последна редакция: вт, 21 окт 2025, 00:32 от Съсел@

# 469
  • Добрич
  • Мнения: 6 255
Mishinkaa, първо: не го приемай лично!!!

Те са такива и без теб.

Относно слетите класове: доста години съм работила с такива, но като учител в прогимназията. Подготвях си предварително листи за преписване (планове, задачи) за всеки чин, защото те сами не могат друго да правят (тогава,  2006 г си взех първото мултифункционално устройство). Давам на едните да преписват, а аз работя с другите.  После ги разменям.  Така работя с всеки клас по 20 мин и 20 мин работят самостоятелно.Не съм била учител в целодневно обучение, ти зависиш от съответните класни и е по-сложно.
Поне няма да се притесняваш за задачите по математика...

Последна редакция: вт, 21 окт 2025, 08:48 от Вела

# 470
  • Мнения: 2 651
С малцинства е много трудно да се работи. Съвет не мога да дам, но ти казвам да имаш кураж и да не се отчайваш. Винаги в началото нещата изглеждат по-трудни.

# 471
  • Мнения: 331
Mishinkaa, като те чета се връщам преди няколко години, когато за пръв път и аз като теб влязох в училище да работя. Бях по заместване в занималня,  в селско, ромско училище, сборна група от 5 и 7 клас. С разликата, че аз отидох сутринта на събеседване и не очаквах още същия ден(буквално след 1 час) да започна работа. Бях като попарена, прибрах се с адско главоболие. Та те скачаха през прозореца(бяхме на първия етаж), на двора се катереха по дърветата и само се молех да ги опазя(да се опазят) живи, колежките заключваха вратите, за да не излизат, защото бягаха от училището и се разхождаха по селото, докато им писне по някое време и не се върнеха обратно. 7, 8 клас момчета цигани ми подсвиркваха и ми правеха неприлични намеци, нямаха никакъв респект, колежка ми каза в никакъв случай да не идвам с деколтета и някакви по-свободни дрехи, беше кошмар,  не знам как оцелях 3 месеца,  но не се пречупих,  след това в другото училище бях изтръпнала и не ме притесняваше нищо - по-добре с по-трудното да започнеш, за да претръпнеш.

 Съветът, който ще ти дам са ти го дали преди мен - обърни най-голямо внимание, нерви и ресурси откъм дисциплината,  душичката им извади ако трябва, никаква милост, защото ще те побъркат. Учебният материал и без това при циганите е доста занижен, така че той най-малко трябва да те притеснява. И спокойно - ще стане по-леко, трябва само време и ще претръпнеш, ако наистина учителството е това, с което искаш да се занимаваш.

# 472
  • Мнения: 77
За това говорех. Не мога да повярвам, че има учители, които гледат сеира на нов колега. Ако наистина искаш това, сигурна съм, че ще се справиш. Но с цената на какво? Оцеляване и заплата. Има и нормални ученици в нормални училища. Ако да си учител е твое призвание, има начин.
Много ми хареса написаното по-горе. Не го приемай лично. Такива са и без теб.

# 473
  • Мнения: 454
Ще изкажа непопулярно мнение като съвет към Мишинка. Не се отказвай веднага, въпреки че първият ден не е бил особено успешен. Опитай седмица, две, дори месец, но ако нещата не вървят и всеки ден си стресирана и разплакана, аз на твое място бих напуснала. Нищо не може да бъде на всяка цена, особено пък някаква си работа. Здравето и спокойствието на всеки е най-важно. Има и други училища -  с приятни, възпитани и желаещи да се развиват деца и със съдействащи  колеги. Жертвите, които ще направиш с нервите и здравето си, няма да бъдат оценени.  Желая ти успех, но имай предвид, че да се откажеш, не е  личен неуспех, а самосъхранение.

Последна редакция: вт, 21 окт 2025, 14:55 от galerida

# 474
  • При елфите ...
  • Мнения: 2 165
Скрит текст:
Здравейте!
Прибрах се с плач, изключително тежък ден.
Запознах се с учителите. Единият ми каза: не проверявай тетрадките, аз ще ги проверявам, дори да са допуснали грешки, не ги поправяй.
Другият ми каза: проверявай ги, тетрадките са за теб, учебникът за мен.
Учебният процес с два класа - нулев. Едните са готови и вече започват работа по другия предмет, другият клас е още на първата задача по Български език.
Разбрах какво са взели в 13:00 часа, учебниците електронно ги гледам, тетрадките ако искам, аз си ги купувам. Влизам в часа, аз нямам учебни тетрадки по нищо, за първи път виждам темата и домашната. Тъй като нямам започвам да гледам от тетрадките на учениците - няма ги електронно. Трети, четвърти клас, Математика, Български - страшна каша.
Бият се, щипят се, вадят телефони (това го овладях като ги събрах всички), подиграват се един на друг, псуват. Директорът ми каза кои са “проблемните” ученици и тях да не ги “занимавам”. Две деца със СОП, бутат ги, скубят ги. Говорих спокойно, повишавах тон - те се смеят. Не искат да пишат, да четат. Най-буйните, които отказаха да пишат, казах на другите, че заради тях няма да излезем, и те: няма да пишем.
Няколко пъти от ръководството ме питаха: няма да се откажеш, нали?
Предната колежка е изкарала няколко седмици и е напуснала точно заради това.
В момента, в който излязох от училището се разплаках и не заради учебния процес, а заради това, че се почувствах безсилна.
Питам учителите, които са работили така с два класа, как са организирали времето, какво са правили и получих отговор: всеки трябва да намери работещото за него.
И никой не ми каза, просто поисках съвет, не да правя същото.
Утре не знам как да действам, ясно ми е, че аз съм човекът, конто трябва да се справи, но уроците в различните училища, които съм наблюдавала, не изглеждаха така.
Не знам дали е заради малцинствения произход или друго, но утре отивам със съпротиви.
Работила съм в селски, градски, училища със слети паралелки, смесени етноси... навсякъде хаосът е един и същ... Опитай да подходиш творчески, да ги впечатлиш по някакъв начин... малките ученици по могат да се ангажират за разлика от прогимназията и гимназията. Да правят нещо с ръцете си, за да не измислят щуротии (рисувайте с ръце, моделирайте, плетете...). Преди години в един "ужасен" клас с повече момчета, първото нещо, което ги научих беше да правят хартиени пукала... толково много им хариса. В друг клас съм правила торта с помощта на децата. Сигурно имаш някакъв талант, използвай го... Опитай да привлечеш на твоя страна т.нар. тартори и те да ти помагат с организацията на заниманията... раздай това, донеси онова, налей вода и др. подобни. Можеш да направиш дъска за поощрения и похвали... на всеки срещу името в края на деня да поставяш например червена точка за добро поведение, синя точка за не толкова добро поведение или някакви стикери за различните дейности... Измисли някакви интересни игри или танцувайте като флашмоб, когато сте навън, а не да бягат и да се бутат/удрят. Трябва да си постоянна в изискванията си към тях и да поставяш ясни граници. Говори с тях за интересите им, какво харесват, говори с класните им и разбери как живеят тези деца, какви проблеми имат. Опитай се да намериш някоя читава майка/и, за да ти помага/т в някой дейности в заниманията по интереси например. Ако имате психолог или педагогически съветник в училище помоли го да ти разкаже нещо повече за общността и да ти даде някакви идеи за работата ти. Трябва ти време... дай време на времето и не се отказвай... приеми го като предизвикателство и ценен опит в работата си с деца.
Най-работещата формула в тези училища е дисциплина и страх... ама...

https://uchiteli.bg/interesting/nqkolko-lesni-pravila-s-koito-sh … inata-v-klas/5338

# 475
  • Мнения: 5 756
Страхотни съвети! Кога обаче ще пишат домашните като повечето не могат и имената да си напишат? На следващия ден учителят търси написани домашни.

# 476
  • При елфите ...
  • Мнения: 2 165
То като няма ред и дисциплина в часовете по самоподготовка и да могат да си пишат имената, пак няма да има написана домашна работа.

# 477
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 126
Mishinkaa,
учебните тетрадки на Анубис и Булвест са качени в IZZI.

# 478
  • Мнения: 411
и на Просвета са видими

# 479
  • Мнения: 125
Здравейте!
След първия ден, направих кардинални промени. Те викаха, ама и аз виках. Като изкрещя се стряскат, купих си звънец. Заедно правихме правила и си ги закачихме. Направих ClassDojo с точки. Радват се, мотивират се. Сега проблемът, който срещам и не мога да овладея е писането на домашните. Разбрахме се при въпрос да вдигат ръка, но отида ли при някой да му обясня, започват пак да стават и да идват при мен, където обяснявам на някой. Все още бъркам трети, четвърти клас, постоянно се разкарвам с учебните тетрадки. Да чете единият клас на верижка, а другият да работи самостоятелно е невъзможно. Защото тези, които пишат имат въпроси, дисциплината се нарушава, другите, които четат като видят, че обяснявам на друг, започват да си говорят.
Това ми е трудно, как да ги организирам и двата класа.

Общи условия

Активация на акаунт