Професия учител - 23

  • 23 787
  • 335
  •   3
Отговори
# 300
  • European Union
  • Мнения: 1 935
Не е нужно точно това изречение да се гласува отделно. Гласуват се вътрешните правила за работна заплата и това е вписано там. Гласуваме десетки стратегии, планове, планчета и документчета. Не вярвам да има човек, който е изчел всичко.

# 301
  • При елфите ...
  • Мнения: 2 149
Скрит текст:
Здравейте!
Имам нужда от насоки и идеи.
Започнах работа в един селско училище, със 100% роми. Втори клас, занималня. Всички я посещават, 32 ученика. Преди аз да започна двама учителя са се отказали на първата седмица, аз вече работя трети ден.
Още на интервюто директорът едва ли не ме разубеждаваше, колко е трудно и да забравя за стандартното обучение. До този момент съм нямала опит в системата, тази година завърших и това ми е първа работа, поради тази причина нямам база за сравнение.
И тук идва големият проблем.
Никаква дисциплина - крещене, викане, не говорят на български. Само да се обърна към дъската, някои са станали, смеят се, псуват. Не започнах с очаквания, тъй като и нямам опит, но се чувствам безпомощна.
Още на първия ден поставих ясно правила, направих табло съгласувано с класния ръководител. Там не срещам никаква подкрепа, тъй като ми казва “трябва да намериш златната среда”. Започнах с минималното, но някои от тях все още не знаят азбуката.
Имам хъс, не искам да се отказвам. Пробвам различни начини да ги заинтригувам, но вниманието им е задържано максимум за 5 минути. Никакви изградени навици, след играта на двора ги водя да си измият ръцете, такива минимални неща, но то е борба.
Моля ви, за насоки и идеи, всякаква информация ще ми бъде от полза.
Мога да ви изпратя нещо за теоретична помощ, напишете ми имейл на лично... утре, защото е на служебния ми компютър...

# 302
  • Добрич
  • Мнения: 6 223
Mishinkaa, напълно те разбирам. С такива деца се работи трудно, защото средата е определяща и трудно могат да бъдат променени. (30 години работя с малцинства...)

При учителите за самоподготовка децата са по-изморени и по-лесно "му изтърват края".

Можеш да измислиш някакво мероприятие, в което да включиш родителите (стига да дойдат). Това ще бъде в "голям плюс". Може да е занимателно занятие, символично "състезание", каквото се сетиш и прецениш, че е удачно. Може децата да изработват нещо с помощ от родителите. Ако успееш "да завъртиш" родителите, ще ти бъде по-лесно. Ако и класната се включи, ще е още по-добре, но не храни големи очаквания за нея...

Има една книга на Рон Кларк - " Край на скуката в час" (и филм има). Мисля, че ще ти бъде от полза. По мое мнение, той се себераздава доста крайно, но има интересни идеи, които можеш да ползваш или пък да те насочат към по-удачни хрумвания.

В такива ситуации практически на първо място е "овладяването" на учениците и едва след тях идва учебното съдържание.

Желая ти успех!

Последна редакция: вт, 30 сеп 2025, 21:52 от Вела

# 303
  • Мнения: 982
Не е нужно точно това изречение да се гласува отделно. Гласуват се вътрешните правила за работна заплата и това е вписано там. Гласуваме десетки стратегии, планове, планчета и документчета. Не вярвам да има човек, който е изчел всичко.
Да, може и да не е гласувано отделно. Но опитът ми показва, че директорите често си прокарват рестриктивни идеи по тяхно усмотрение. Едва ли намаляването на парите за ДТВ  е било заложено още с въвеждането на тези плащания (в миналото имам предвид). А когато има актуализация на някакъв документ - задължително се гласува промяната.
Много е важно всички в колектива да слушат какво се променя, за да няма изненади.
Миналата година се опитаха да променят картата за диференцирано - да намалят точките на класния, ако има напуснал ученик. Е, не го гласувахме и предложението отпадна. Тази година предложиха промяна да нямаш тези ДТВ -та, ако си наказан. Така че директорите по всякакъв начин се опитват да орежат допълнителните пари. Като че ли ги дават от техния джоб.

# 304
  • Мнения: 12 682
Ейй, доживях, да си напиша някакви точки по някаква новоскалъпена карта (при нас картите не се гласуват), а ръководството да ми даде двойно повече точки! Sweat Smile Досега винаги е било обратното - аз си пишех точките, а те ми ги намаляваха.

# 305
  • Добрич
  • Мнения: 6 223
Ръководтсвото не може да спести пари от диференцираното заплащане.

Общата сума се определя от броя на учениците в училището.

Сумират се точките на всички учители.

Парите се делят на общия брой точки и се получава сумата за една точка.

Съответно за всеки тази сума се умножава по неговия брой точки.

Т е. Общата сума за училището зависи само от броя ученици.

Общо повече точки за учителите = по-малка сума за 1 т.

Общо по-малко точки за учителите = по-голяма сума за 1 т.

# 306
  • Мнения: 110
Цитат на: Вела


Общо повече точки за учителите = по-малка сума за 1 т.

Общо по-малко точки за учителите = по-голяма сума за 1 т.
[/quote
Ето това не могат да го разберат много колеги.

# 307
  • Мнения: 5 712
Аз го разбирам. Колкото повече точки са раздадени, толкова по-малка е стойността за една точка.
Благодаря за отговорите.

# 308
  • Мнения: 12 682
А, щом имаме повече паралелки, значи повече пари за общ брой точки. Нали? Blush

# 309
  • Мнения: 5 712
В училището ни заради болнични лишиха една колежка от коледни. Сега чувам, че можели да пипат и допълнителните плащания за 15 септ. и 2 ноември. Всичко ли могат да режат?

Последна редакция: ср, 01 окт 2025, 17:04 от Валери@

# 310
  • Мнения: 2 047
А, щом имаме повече паралелки, значи повече пари за общ брой точки. Нали? Blush
Не паралелки, а брой ученици Simple Smile Има училища с паралелки по 28 ученици, има и такива с по18...

# 311
  • Мнения: 457
Колко болнични е била?

Аз съм в големи размисли...
Имам дете на 1.7 и, както се досещате, боледува... Засега никога не съм била болничен заради това, но искам да спра да карам майка ми да взима отпуска или болничен да го гледа.
В същото време имам 90 дни платен отпуск, който не мога да ползвам в учебно време..
Още едно обстоятелство, което ми е в сметките е, че съм на ГЦОУД, а плановете ми са от другата учебна година да напусна настоящето училище и да си търся работа по специалността..

И изобщо не знам как да процедирам, когато детето ми боледува, а то това те първа ще е така! Не искам да съм некоректна към работодателя, но не искам майка ми все да е отпуска заради детето ми..

# 312
  • Мнения: 5 712
При нас хората с малки деца са йоксни за болничните. Тези, които си взимат за киане и това е ясно на всички,  не биват закачани
Колежката боледува от Ковид.Близо два месеца я нямаше,  почти не умря. Коледни не получи

# 313
  • Мнения: 2 641
Като човек минал по този път, мога да ти дам съвет да поставиш детето си на първо място. То сега е малко и сега има нужда от майка си в най-голяма степен. Дори и един ден да не отсъстваш, никой няма да ти каже браво. Работа винаги ще има, но детето сега е малко.
Не казвам нон стоп да отсъстваш, но балансирай. Преценявай кога ти да вземеш болнични и кога бабата да го гледа. И настоявай да си ползваш отпуската, защото в противен случай ще изгори.
Можеш ребром да питаш директора:  детето ми  е болно и няма кой да го гледа. Ще ме пуснеш ли е отпуска или да взимам болнични? Нещо такова...

# 314
  • Sofia
  • Мнения: 5 105
Болничният му е по-изгоден, защото от него плаща само първите три дни, докато платената отпуска я плаща цялата, че и на заместник.

Общи условия

Активация на акаунт