Професия учител - 23

  • 40 366
  • 645
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 5 825
Аз като бях ученичка тръгвах на училище със заръки '' опичай си акъла и гледай госпожата в устата", което приемах буквално и наистина гледах началната ми учителка в устата. После в прогимназията беше по-сериозно, живеех с мисълта, че от село отивам в града и ако учителите ми не са доволни ще изложа госпожата от село. Друго беше отношението и на родители и на ученици.

# 616
  • Мнения: 133
Здравейте!
Имам един въпрос. Как си засилвате имунитета да не се разболявате. Почти всички деца, кихат, кашлят. И от вторник и аз нещо се разболях. Гърло, кашлица, главоболие. Цял ден в това състояние, от това да повишавам глас, вечер главата толкова ме боли, това откакто и аз се разболях. Днес почти нямам глас, радвам се, че е петък. Но вие как действате, когато ви хване някой вирус?
Знам, че е трудно да си взема болничен.
Даже за дипломирането ми не ме пускат да отида и се зачудих как се действа при такива ситуации.

# 617
  • Мнения: 5 825
Защо да е трудно? Аз винаги съм вземала болничен, когато съм болна. Никой няма да ти каже браво за това, че си била болна на работа.

# 618
  • Мнения: 12 830
Мишинка, първите две години е така. Минаваш всички възможни вируси, които не си карала. Ако имаш и малко дете вкъщи минаваш и градинските.
Вариантите са да се проветрява често класната стая, да напомняш на децата за личната хигиена, да има рутина за хигиена в класа, да не обикаляш много сред чиновете и особено когато си с болно гърло (ларингит) да не го зориш допълнително, ами да излизаш в болничен.

# 619
  • European Union
  • Мнения: 1 997
Щях да пиша някакви неща, но Нали е изказала и моето мнение.

И само да добавя, че за всяко дете трябва да се подхожда индивидуално. Да се говори с родителя насаме и само за неща, които той може да промени. Родителят може и да говори у дома (а може и да не му пука), но той не е в часа, за да реагира. Това всъщност е учителската работа, за която на обществото не му пука и която изтощава учителите до краен предел.

# 620
  • Пловдив
  • Мнения: 14 810
На съвещанието тази година, в началото на учебната година експертът ни даде напътствия. Едно от тях беше: "Колеги, когато детето има слаба оценка на входното ниво му го дайте същото втори път. После ако се наложи му го дайте и трети път. Докато го направи така, че родителят да е удовлетворен. Да предотвратим оплакванията от родители, които идват при нас." Ние се спогледахме, как мислите, дали останахме доволни от това? В какво искат да ни превърнат? В служба на родителите? Да наливаме и да пишем на право шестици, за да бъдат доволни? После защо образованието ни било на това ниво. Ами докато робуваме на претенциите на родители и учители, които имат само права, а ние само задължения ще е така.
Това във връзка какви трябва да сме и как трябва да ги четкаме. Аз съм от старата генерация и не съм съгласна с всичко това.

# 621
  • Мнения: 5 825
Е как ще се занимаваме с входното толкова пъти? Тези вече прекаляват наистина!

# 622
  • Мнения: 80
За жалост експертите в РУО са подлизурковци на системата, а не съмишленици на учителите. Да не говорим, че  не са ни в помощ, когато имаме въпроси. Когато въведоха профилите и имахме безкрайно въпроси, си ги решавахме сами. Експертите ни не бяха подготвени. За езиците говоря и то в София.

# 623
  • София
  • Мнения: 217
Здравейте!
Имам един въпрос. Как си засилвате имунитета да не се разболявате. Почти всички деца, кихат, кашлят. И от вторник и аз нещо се разболях. Гърло, кашлица, главоболие. Цял ден в това състояние, от това да повишавам глас, вечер главата толкова ме боли, това откакто и аз се разболях. Днес почти нямам глас, радвам се, че е петък. Но вие как действате, когато ви хване някой вирус?
Знам, че е трудно да си взема болничен.
Даже за дипломирането ми не ме пускат да отида и се зачудих как се действа при такива ситуации.
Коластра на Аквасорс.

# 624
  • Мнения: 158
Здравейте, започнах работа като ЦДО учител. С голяма радост тръгнах на работа, а сега се усещам изнервена, безсилна и обезверена. Имам чувството, че влизам в класа като в зоопарк. Има две деца, които са извън всякакъв контрол. Не пишат, за тях няма правила. Все едно са в детската градина, очевидно с дефицити. Класът е буен, предимно с момчета, има едно постоянно блъскане, бутане, говорене. Не искам да викам, а се случва. Игнорирам свестните деца, за да се занимавам с гаменчетата.
Това е ежедневието на учителя - да се занимава в час с укротяване на странните случаи, а децата, които имат възможност - да остават на заден план.

# 625
  • Мнения: 5 841
Точно така е,  което е жалко. Когато аз бях ученичка,  занималня посещавахс  само децата, които наистина не се справят сами. Сега имам чувството, че работя като аниматор в детски кът. Пращат ги без тетрадки, болни защото нямало кой да ги гледа и всякакви вариации.

Последна редакция: сб, 22 ное 2025, 18:21 от Съсел@

# 626
  • Мнения: 133
Здравейте!
Вече надхвърлих месец от започването си и все още срещам трудности. Имам всекидневен казус. В класа има три момичета, едното от тях е страшно невъзпитана, не поздравява, домашната сама не я прави, а преписва от другите две. Те всеки ден се карат за някакви неща, после пак са заедно и когато са трите тя ги наговаря да нарушават дисциплината. Трябваше да направя снимка и двете останаха, а момичето, което е “тарторът” се отдръпна от снимката. Оказа се, че майките на другите две им забраняват да общуват с нея. Когато са скарани, всичко е наред, всяка си работи отделно и най-вече дисциплината е на ниво. Родители на други деца ми се оплакват, ме конкретната обижда децата им с вулгаризми. Опитах да говоря с нея, с класната. Казва “повече няма” и на другия ден пак. Изкарвам я отвън, започва да се тръшка по земята, че няма да излезе, става въпрос за 4 клас. Първите дни изобщо не ми беше на ум да събирам телефоните, защото има няколко, които носят, стоят им в чантите, но тя си го вадеше най-демонстративно и решаваше задачите с калкулатор. На родителската среща после казах, че телефоните на всички деца ще ги събирам, ако ги търсят да звънят на мен. А майка ѝ тогава каза “моето дете няма да си дава телефона”.
Не знам как да действам с нея вече. Опитах с добро, опитах и с лошо - резултат никакъв.
Има едно дете със СОП, понякога става много агресивен, плюе в храната на другите деца, боде се с пергела до кръв, само и само да отиде при мед. сестра и да излезе от час. Миналата седмица, всеки ден звънях на психоложката да го взима при себе си. Споделих на майката, тя го кара да се извинява и на другия ден пак същото.
Има дете, което е в 4 клас не може да чете и да смята дори до 10, а е с отлични оценки. Кротко дете, тих, но когато ме помоли за помощ за някоя задача, обяснявам обаче той дори не може да записва думи. Изговарям ги буква по буква и казва “аз не знам как се пише”. Турче е. Нямам проблеми с него с поведението, но как да обърна качествено внимание на останалите. Аз ли подходих с големи очаквания или децата от това училище са такива, не знам. От 28 деца има 3-4, които наистина работят съвестно и с желание.
Каквото и да подготвя все има няколко, които не проявяват интерес. Училището е малко, класната на трети клас, много им крещи, а на мен казва да не ги прегръщам и да не проявявам изобщо никакво мило отношение, класната на четвърти клас се старае да ги подготви за НВО-то и с тях нямам проблем, освен с горната “тройка” момичета.
Моля, за съвети, чувствам се безсилна вече, а едва скоро започнах.

# 627
  • European Union
  • Мнения: 1 997
Добре дошла на борда Simple Smile Всяко училище и всеки клас си имат своите специфични проблеми. Никъде няма лесно или деца, които умират от желание да учат. Винаги има 3-4 съвестни, 3-4 разбойници, 3-4 палячовци и т.н и т.н . Всеки от нас в даден момент се е чувствал безсилен. Но и много пъти съм се чувствала горда. Това е учителската професия. Няма универсален съвет или решение.
Най-важното е да не забравяш, че и след най-ужасния клас идва лятната ваканция... и друг идва, може би още по-ужасен Wink

# 628
  • Мнения: 12 830
Само аз ли имам грешни схващания за "СОП"? За мен това описаното, както и едно такова дето ми описваха в началото на годината и попадна в моята група, въобще не са със СОП, ами с други, психически проблеми. Дете със СОП може да е другото описано, дето не знае да си напише името и да смята до 10 в четвърти клас. Тия агресивните, дето се бодат с пергели или бодат съученици, никакъв СОП нямат, ами голям мързел и манипулация. Като му покажеш и докажеш, че не може да те манипулира и че не е по-специален от останалите, ела да видиш промяна... Как уж не можеше да си напише име и фамилия, пък го хванах, че може да разлага числа и да изчислява НОК... Трябва да сме много наблюдателни.

# 629
  • Мнения: 1 712
Само аз ли имам грешни схващания за "СОП"? За мен това описаното, както и едно такова дето ми описваха в началото на годината и попадна в моята група, въобще не са със СОП, ами с други, психически проблеми. Дете със СОП може да е другото описано, дето не знае да си напише името и да смята до 10 в четвърти клас. Тия агресивните, дето се бодат с пергели или бодат съученици, никакъв СОП нямат, ами голям мързел и манипулация. Като му покажеш и докажеш, че не може да те манипулира и че не е по-специален от останалите, ела да видиш промяна... Как уж не можеше да си напише име и фамилия, пък го хванах, че може да разлага числа и да изчислява НОК... Трябва да сме много наблюдателни.

Как си взе изпита по приобщаващо образование?

Общи условия

Активация на акаунт