Професия учител - 23

  • 40 317
  • 644
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 12 830
Как си взе изпита по приобщаващо образование?

Не съм държала такъв изпит.

# 631
  • София
  • Мнения: 5 531
Някой изобщо използва ли в практиката това, което сме учили в университета по приобщаващо образование, педагогическа психология, педагогика и всички онези уж важни, а реално ненужни дисциплини?
Едно ми обясняват в аудиторията, съвсем друго ме посреща в класната стая.

# 632
  • София
  • Мнения: 1 541
По Приобщаващо образование ни учеха, че трябва да се съобразим със специфичните нужди на всяко дете, което в условията на класното образование, разпределени по възраст, няма как да обхванем. В моя клас са 25 деца. Невъзможно ми е да обърна внимание на всички и да се занимавам основно с деца, които освен че нямат желание да учат, имат  психологически и физически дефицити. Като сложим и възпитателен дефицит, и класната стая се превръща, без извинение, в детска психиатрия.

# 633
  • Мнения: 12 830
Детето със СОП в моята група има "поставена диагноза", която се крие под тайна. Колежката психоложка нарочно не ми дава никаква информация. Не знам дали така е редно. Преценили са, че детето трябва да се приобщава. Окей съм - всички деца имат право на приобщаване. Ама за сметка на какво? На психичното здраве на останалите 24? Детето има мания със сексуалните теми. Както си стои и изтърсва нещо, което не е за неговата възраст и то пред останалите деца. Направо ми иде в същия момент да звънна на родителите му и да им кажа "аббее, ейй!". Защо детето е в занималня, като е със СОП - т.е., за каква самоподготовка иде реч? Ами, много лесен отговор - на бабата ѝ е писнало да се занимава с детето. Родителите са абдикирали. Детето гледа по два часа таблет (познайте какво се хвали, че гледа). И сега 24 деца си тровят пдихичното здраве заради едно, дето има право на приобщаване.

# 634
  • Мнения: 5 841
Децата със СОП на занималня имат ли право да са? Говоря за децата, които са изцяло на индивидуални часове. Тези на комбинирана,  зная че имат това право.

# 635
  • Мнения: 335
За мен изобщо не е правилно дете със СОП или някакви дефицити на внимание да бъде на занималня. Цял ден няма как да издържат тези деца. А това приобщаващо образование е пълна заблуда, този, който го е измислил изобщо не е работил с такива деца в училищна среда...

# 636
  • Мнения: 426
Колеги не може така да решавате кой и кога може да посещава училище. Децата със специални образователни потребности са ученици като всички останали. Да предизвикателство е понякога работата с тях, но всички имат право на образование. И не си мислете че не знам какво е, напротив от ден 1 (дори и  още от стажантската си практика) съм наясно.

Последна редакция: чт, 27 ное 2025, 04:54 от J_M_M

# 637
  • Мнения: 335
Хайде, по-добре да не навлизаме в тази тема, защото мога да говоря цял ден за т.нар "ползи"(за някои) и минуси... Никой не казва, че трябва тези деца да бъдат отхвърлени или затворени вкъщи, но няма как да ми кажете, че не се създава хаус в една нормална уч. обстановка ?! А пък цял ден в една стая с едни и същи хора - вие знаете ли каква мъка е за деца с тежък СОП това????

# 638
  • Пловдив
  • Мнения: 14 810
Аз да задам един въпрос. За дежурствата. По коя наредба са? Разрових се, не видях, но не гледах и много подробно, ако никой не знае пак ще търся. Питах мъжа ми, той направо с рогата напред "давай оплакване", а аз не искам да се карам с никой, ще ми се кротко. С две думи ни сложиха с колежката цяла година, всеки ден да дежурим пред входовете голямото междучасие. Имаме два входа - единия срок тя пред единия, аз пред другия, втория срок ще се сменим. Аз на всичкото отгоре съм с телк и не мога да стоя права дълго време, да не кажем, че и почти не мога да стоя. Но и да можех това абсолютно всеки ден ми се вижда доста.

# 639
  • Мнения: 12 830
Ние си имаме бодигарди на входа и на всеки етаж в коридорите. Нает непедагогически персонал са. Единствените дежурства, от които се оплаквахме, че не ни ги заплащат, вече са ни платени (слава Богу).
Във вашия случай, ако не се наема персонал, защо само двете? Останалите колеги привилегировани ли са? Имате някакви липси в нормативите ли?

# 640
  • European Union
  • Мнения: 1 997
Когато ни запознават със заповедта за дежурствата, има прикрепен лист със задължения на дежурния учител. Никога не съм се замисляла, от къде е взет. Ще трябва да се поразровя.

# 641
  • Пловдив
  • Мнения: 14 810
Аз съм в начално училище. По принцип директорът казва всеки класен да си гледа класа през голямото междучасие. Имаше и график за дежурство пред входа тогава, изреждаха се няколко колеги, но няколко учителки отидоха при него и казаха, че не могат да си гледат класовете като са дежурни пред входа. И ръководството измисли там да стоим учителките без класове - по английски и музика. Учителите по физическо да си пазят игрищата. Та така. Други, които не са класни нямаме.

# 642
  • Мнения: 469
А дежурства с училищния автобус заплащат ли ви се?
При нас автобуса ходи сутрин до 2 села, на обяд до 2 села и вечер до 2 села, т.е. общо 6 учители на ден дават дежурство с него..

# 643
  • Мнения: 461
При нас се редуваме на голямо междучасие пред входа по един ден в седмицата. Всеки ден ми се вижда много тежко. За съжаление,  мисля, че дежурствата се определят със заповед на директор. Не съм чувала за конкретна наредба , която да ги регламентира.

# 644
  • Мнения: 426
При нас дежурствата са в коридорите на всеки етаж, по двама дежурни до голямото междучасие и двама след. Обикновено повече дежурства имат колеги, които не са класни, защото класните освен всичко и с класовете се занимават. В начален етап всеки класен си гледа класа.

Последна редакция: чт, 27 ное 2025, 18:26 от J_M_M

Общи условия

Активация на акаунт