Енгин Акюрек. Нови и стари проекти – Тема 441

  • 9 419
  • 222
  •   7
Отговори
# 210
  • Мнения: 24 626


Изгледах пропуснатото от снощи и ще кажа, че можеха да доснимат още 5 минути /за такива като мен обичащи всичко да е ясно в една история/.

Обаче Осман Булут наистина е нещо различно. 

# 211
  • Пловдив
  • Мнения: 35 766


https://x.com/AkyurekEtkinlik/status/1976921049955705082

Enfes Bir Akşam(Прекрасна вечер/Стари пари) с участието на Енгин Акюрек и Аслъ Енвер е класиран на 1-во място в списъка с 10-те най-добри телевизионни сериала в Турция. ✨❤️‍🔥

Изгледах сериала, епизодите са доста кратки, но е страхотен. Все още търсим възможност за превод - да може да се свалят епизодите.Ще намерим...

# 212
  • Мнения: 10 389


Много са елегантни 😍 Енгин абсолютен манекен в тоя сериал 😍

# 213
  • Пловдив
  • Мнения: 35 766


https://x.com/AkyurekEtkinlik/status/1976996500329971836

Enfes Bir Akşam, чиято премиера беше вчера по netflix, е в списъците с Топ 10 телевизионни сериали в много страни, включително Турция, Швейцария, Франция, Италия, Германия, Испания, Холандия, Гърция, Унгария, Португалия, Саудитска Арабия, Египет и Ливан.

# 214
  • Мнения: 10 389
Едно конче от 2ри епизод на Земите 🙂



Добре са подбрали братята, има няква прилика в перчема и брадите 😉



Последна редакция: сб, 11 окт 2025, 17:41 от araselia

# 215
  • Пловдив
  • Мнения: 35 766


https://www.facebook.com/EnginAkyurekRD/posts/pfbid0yy2wP9yuSgdT … yEJyjqc9q4RFw2Cbl

ПРЕКРАСНА ВЕЧЕР:  Това е продукция, която разчупва калъпа на турските сериали, които гледаме по Netflix. Тази публикация съдържа спойлери; ако не сте я гледали, предлагам да я запазите за по-късно.

Това е моето мнение. Не съм филмов критик, аз съм просто киноман, който обича актьора Енгин Акюрек и цени и се наслаждава на ролите му.
Ингрид Лавандие.

Забележка:
Гледах го целия снощи, за първи път, и ще трябва да го гледам още много пъти, за да се насладя на оригинална, различна история, с качеството на международното кино и визуалния фестивал, който предлага.

Конфронтацията между старите и новите пари.
Стари пари. Това се отнася до привилегированата социална класа, която всички познаваме, характеризираща се с принадлежност към висшето общество, наличие на корени и фамилно име, аристократи от близкото минало, семейства, които са имали всичко; те обаче не са успели да запазят икономическото си положение в днешно време. И нови пари. Новобогаташите идват от бедност, познават трудностите и изпитанията на трудния живот и с труд, упоритост, амбиция и често с грубост и подлост са успели да натрупат значителни богатства.

Какво имаме тогава? От една страна, семейства с фамилни имена, родословие, със стари къщи и реликви. В този случай, собствениците на Яли (къщите на брега на Босфора), стари фабрики и фалирали предприятия. От друга страна, имаме новата социална класа с много пари, която може да купи всичко, която може да завладее къщите и реликви на някогашните богаташи, която иска да слезе от домовете си в хълмовете на Истанбул до Босфора и която е „бизнес акули, способни да купят всичко“.

Това е основата на историята и има обща нишка, понякога незабележима, но аз се придържах към нея, за да следя хода на историята.

Акценти от сериала:
1. Това е история, която се задълбочава в луксозното, „европеизирано“ общество на Истанбул и ни изправя пред борба за власт, амбиция, завист, несигурност и любов.
2. Отдалечава се от клишетата на турските сериали. Не видяхме гробища, болници, затвори, полицейски участъци, мафии или истерични семейства, обвързани от твърди морални кодекси. Това е различно ниво.
3. Семейство Булут е много сплотено; въпреки личните си травми, те се разбират добре, обичат се и не се предават.
4. Семейство Байдемир е нефункционално, като бащата на семейството е богат и неудачник, който все още може да смята дъщеря си за разменна монета. Животът на богатите е добре описан и развит.
5. Толкова много лукс! Както мълчаливият (това е начин на живот, дискретно показан), така и шумният лукс, който се парадира, показва и на практика се крещи за него.
6. Личните истории на всеки герой са добре разказани и имат край, в съответствие с развитието им, с изключение на тази на Осман и Нихал.
7. Музиката е от високо ниво, много интернационална и подходяща за историята.
8. Историята на Нихал и Осман е сблъсъкът на две социални класи, два различни манталитета, където интелигентността и проницателността отказват да се предадат, но любовта печели.
9. Хареса ми краят; не винаги печелиш. Много хора говорят за втори сезон, а аз казвам: „Дано!“ Ако няма такъв, ще се придържам към този край, който се вписва в основната идея на историята.
10. Нихал и Осман. Поздравления за представянето на Асли Енвер и Енгин Акюрек. Те ни дадоха два страхотни героя, които вече са включени в нашите топ турски продукции.La manzana de Adán.

Енгин Акюрек прави брилянтно изпълнение, запознавайки ни с Осман Булут - рационален, спокоен, пресметлив, отговорен и страстен мъж, който носи в себе си ненаситно чудовище, но знае как да преговаря и също така да обича.
Каква демонстрация на елегантност и чувственост! Какъв гардероб! Той е истински принц, той е „г-н Секси“. Той е герой, способен да ви подари прекрасна нощ и да ви накара да се събудите на двадесет (20) години, защото докато го гледате, колагенът започва да тече по лицето ви, ендорфините - по тялото ви, а тръпките ви карат да танцувате. Той е герой, който ви учи, че сърцето никога не остарява и страстта е винаги в вас. Благодаря ти, Осман, за прекрасната нощ, която ми подари.
НАСЛАДЕТЕ СЕ.


На снимката пише: Днешният връх в Турция

# 216
# 217
  • Мнения: 24 626
Чудесен анализ!
И ново интервю…
Тук направо ми пасва мисис Бенет, която е пред колапс след като лелеяните й цял живот желания се сбъдват … “ Направо ще припадна!”

# 218
  • Пловдив
  • Мнения: 35 766


Интервюто с Енгин, публикувано днес за Episode: https://episodemag.com/engin-akyurek-old-money-exclusive-interview/

Енгин Акюрек: „Съчувствам на всеки герой, когото играя. Ако не можеш, това означава, че нещо не е наред.“ – Ексклузивно интервю за „Old Money“

Енгин Акюрек, който твърди, че съчувства на всички герои, които играе, този път превъплъщава Осман, герой, различен от всеки, който е играл преди. В центъра на „Стари пари“ е Осман, който разширява собствените си граници и чувства, че има право на повече от живота. Преди премиерата на сериала седнахме с Енгин Акюрек, за да обсъдим света на Осман и историята на дългоочаквания сериал.
Осман чувства, че има право на повече от живота, е герой, който се е изградил сам и е спечелил всичко, което има, борейки се със зъби и нокти. В сериала дори е наричан „чудовище“. Но с течение на времето опознаваме един скромен, емоционален човек под привидно мрачния и арогантен характер. Как бихте описали Осман?


Енгин Акюрек: Осман всъщност е травмиран герой. Видимите му страни са щит, който използва, за да се дистанцира от миналото си и да избяга от травмите си. Той е избрал да бъде силен и да следва цел, за да продължи напред. Под повърхността се крие чувствителен мъж, но той не осъзнава, че иска да се примири с това, от което бяга. Може би любовта ще му помогне да се примири с миналото и детството си... С видимите и невидимите си страни Осман създава впечатление за някой, когото разпознаваме, някой, когото познаваме, но бих могъл да го опиша като постмодерен герой, който има и страна, която казва нещо ново.

И така, как бихте интерпретирали връзката на Осман и Нихал? Точно когато си мислим, че най-накрая са заедно, нещата винаги се разпадат отново. Те са във война както помежду си, така и с начина си на живот. Въпреки това, те са невероятно привлечени един от друг. Мислите ли, че двама такива герои биха могли да бъдат заедно в реалния живот или по-скоро биха могли да останат заедно?

Енгин Акюрек: Не знам дали могат да останат заедно. Разказването на истории всъщност не се занимава с този аспект. Филмът свършва и той се превръща в тема, на която публиката ще реагира и ще я осъществи в рамките на своята емоционална отговорност. Тези два много различни персонажа играят свои собствени карти, свои собствени игри, в един и същ свят. Има сила, която ги привлича заедно, и с нарастването на интензивността на конфликта, тази страст между тях се засилва. Ако успеят да преодолеят предразсъдъците си, те всъщност имат интелигентността и чувството за живот, за да говорят на един и същи език. Може би този конфликт е добър за тях.



Сериалът, както подсказва името му, е „Стари пари “. Силен елемент от историята, разбира се, е изграден върху този конфликт между „стари и нови пари“. Концепцията за стари пари навлезе в живота ни преди няколко години; първоначално се появи с модата, но сега се е превърнала във форма на себеизразяване в почти всеки аспект от живота; да се държиш като някой, който не си, е модерно за повечето хора. Какво е вашето мнение за подхода на сериала към тази тема?

Енгин Акюрек: Работата, която започна и завърши с процеса на писане на сценарий, не разглежда въпроса за старите пари като фундаментален проблем. Тя не се стреми към него. Имаме история и историята се развива в тази вселена. Мисля, че тематично представихме тази тема, без да бъдем дидактични. Това е много съвременен проблем и може би ще стане предмет на нови конфликти през следващите години, концептуално си заемайки мястото.

Енгин, доколкото знам, това е първият път, когато те виждаме заедно с Аслъ Енвер. Мисля, че имахте страхотна хармония на екрана. Какво беше да работите заедно? Имаш ли някакви запомнящи се моменти от снимките?

Енгин Акюрек: Бях много щастлив да работя с Аслъ. Освен че споделяме взаимоотношения като актьори, беше много ценно и да я опозная като личност. Аслъ е актриса, която е изцяло посветена на актьорството и знае какво трябва да разкаже историята. Така че, като актьор се озоваваш в по-комфортно работно пространство... Мисля, че успяхме да уловим добър актьорски стил. Спомням си, че на Аслъ постоянно ѝ беше студено в червената си рокля. Тази ситуация възникна, когато сцените, планирани за лятото, бяха отложени за зимата. Като мъже актьори имахме по-голям късмет, защото имахме якета.



Това е сериал, продуциран за Netflix от TİMS&B, една от водещите продуцентски компании в индустрията; разбира се, има и факторите Мерич Аджеми и Улуч Байрактар. Бихте ли ни разказали малко за процеса на вашето участие в проекта? Какво почувствахте, когато прочетохте сценария за първи път?

Енгин Акюрек: Хареса ми непринудената сила и стилът на повествование. Мисля, че нашият сценарист се справи много умело с това. Освен че е съвременен сюжет, бях много развълнуван да играя герой, който никога преди не бях играл. Много фактори играят роля, когато участваш в проект; знанието, че Улуч Байрактар ​​ще изгради добре този свят, и подкрепата на силен продуцентски екип също бяха от решаващо значение. Работата с талантливи хора създава уникално пространство на свобода.

Осман всъщност е травмиран герой. Видимите му черти са щит, който използва, за да се дистанцира от миналото си и да избяга от травмите си. Той избира да бъде силен и да следва цел, за да продължи напред. Под повърхността се крие чувствителен мъж, но той не осъзнава, че иска да се примири с това, от което бяга. Може би любовта ще му помогне да се примири с миналото и детството си...

Преминавайки към вашия герой, публиката ще види харизматичен, интелигентен, романтичен и удовлетворяващ персонаж. Къде съчувствате на Осман?

Енгин Акюрек: Съчувствам на всички герои, които играя. Ако не можеш, това означава, че нещо не е наред. Отвъд очевидното, бих казал, че това е неговото вътрешно дете, което се опитва да се свърже с него за помирение. Противоречивият характер на Осман също го връща обратно към мястото, от което се опитва да избяга. Всяка потисната емоция в крайна сметка ще се появи отново, умножена по размер. В случая с Осман, Нихал сякаш спука този балон от емоции в него.

Имате голяма фен база не само в Турция, но и по целия свят. Много зрители от цял ​​свят очакват с нетърпение сериала. Това интервю ще бъде публикувано както на турски, така и на английски език. Какво бихте искали да кажете на зрителите извън Турция за сериала?

Енгин Акюрек: Мога да кажа, че ще гледат една наистина универсална любовна история, на която ще се насладят и ще се чудят, развиваща се на фона на Босфора. Вярвам, че зрителите, които не са били в Истанбул, ще искат да опознаят Истанбул и Босфора. Истанбул е един от главните герои в тази история!

Последна редакция: сб, 11 окт 2025, 20:15 от mariana51

# 219
  • Мнения: 10 389
Благодаря за превода на интервюто

Сериала в Топ10 на 62страни и глобално в топ 3💫👏👏👏

# 220
  • Пловдив
  • Мнения: 35 766


Още едно интервю: https://episodemag.com/asli-enver-meric-acemi-old-money-interview/

„Old Money“ се появи премиерно по Netflix на 10 октомври. Срещнахме се с главната героиня на сериала, Аслъ Енвер, която играе Нихал, представяйки любовната история на сериала, оцветена с борби за власт, и с Мерич Аджеми, създателката и сценаристка на сериала. Обсъдихме широк кръг от теми, от процеса на създаване на сериала до фазата на предпродукция и дълбините на образа на Нихал.
Първо, бих искал да започна с поздравления за вас; това е наистина красива творба. За нашите читатели бих искал да чуя и малко от вас за сериала. Единият от вас е главен герой, а другият е сценарист, как бихте го описали?


Мерич Аджеми: Зададохме си за цел да създадем красива, градска любовна история. Напоследък гледаме много любовни истории на млади хора. Те също са прекрасни и ние ги обичаме, но се чудех какво би било за самоосъществили се, възрастни, успешни хора да се влюбят. Всъщност исках да видя такава история. Затова седнах и я написах.

Аслъ Енвер: Винаги казвам, че Мерич има стил, в който мога да видя образа, когато го чета. Това едновременно ми подхождаше и ми улесняваше работата. Защото Нихал беше там и аз се насладих на Нихал като герой. Вече обичам историята, но също така наистина обичам Нихал. Има нещо толкова мило в нея за мен. Наистина ми харесва да я играя; много се забавлявах.



Щях да те питам за Нихал. Нихал е герой, който можем да оценим независимо от семейството и статуса ѝ. Тя обича да твори, малко по-скромна е от семейството си и мисля, че е и много горда. Как би описала Нихал?

Аслъ Енвер: Мисля, че Нихал е истински шампион. Тя е герой, който преследва и никога не се отказва, понякога забравяйки истинската си цел от чист инат и действайки сляпо. Нейната страст всъщност е много вдъхновяваща. Знаете ли, можем да се откажем от много неща по-лесно. Казваме си: „Добре, ако това не проработи, няма какво да направим.“ и след това веднага се обръщаме. Поне аз съм такава. Казвам си: „Добре, не е било писано да бъде.“ При нея няма такова нещо. Намирам я за много вдъхновяваща, защото за нея няма „край“.

Мерич, ти си едновременно създател и сценарист на поредицата. Първо, бих искала да те попитам как започна тази история. Какво беше вдъхновението ти?

Мерич Аджеми: Както казах преди, исках да разкажа една красива любовна история. Но разликата между „самостоятелно създаден“ и „непо“ е нещо, което обсъждаме много напоследък. Исках да видя разликата между хората, израснали от нищото, със своите рефлекси и силни страни, и така наречените „непо“ герои, с чувството за сигурност, което получават от семействата си. Не заемам нито една от страните; историята се развива обективно. Не предполагаме, че единият човек е по-добър от другия, но разликите в поведението и подхода са поразителни. По-специално, изкуството на дипломацията на Нихал... Основната ми цел за Нихал беше да имам наистина вдъхновяващ герой. Целта ми беше тя да бъде някой, който може да се справи с нещата, които отлагаме, нещата, за които не размишляваме, нещата, с които не сме способни да се справим и който може да попадне във всяка ситуация. Исках тя да дава вдъхновение, от рода на: „Добре, ще си свърша работата, ще се справя с проблемите.“



Мисля, че Аслъ и Енгин пасват перфектно на ролите си. Кастингът за поддържащите роли също беше успешен. Имахте ли ги предвид, когато писахте историята?

Мерич Аджеми: Бавно започваше да се оформя. Така че, актьорският състав, който имахме предвид, беше чудесна новина за мен, че хората, за които си мислех: „О, колко прекрасно би било“, харесаха сценария и решиха да бъдат част от него. Знаете ли, когато чух онези „Асли е вътре“  и „Енгин е вътре“ , бях извън себе си щастлива. Асли, играеща Нихал, добавя съвсем ново измерение. Защото, когато някой с толкова мила и топла енергия играе толкова остър, печеливш, шампионски герой, ние създаваме перфектния Нихал, Нихал, който си представям. Енгин е същият; аурата и енергията му наистина си пасват. Но също така говорихме дълго време, обсъждайки героите. Те изградиха дълбока връзка с тях.

Аслъ, мисля, че си идеалният партньор за скромната, умерена, но и амбициозна природа на Нихал. Какво почувства, когато за първи път прочете сценария? Какво те накара да приемеш проекта?

Аслъ Енвер: Когато завърших втория епизод или нещо такова, си казах: „Мога да го направя!“ Защото веднага ми допада. А начинът, по който е написан един проект, разкрива какво може да произведе, особено ако попадне в правилните ръце. Така че, предполагам, че това идва с опита. След известно време виждаш какво можеш да извлечеш от нещо, така че вече бях взела решение за втория епизод. Бях почти като зрител, докато четях сценария. Знаех, че ще направя този проект; той имаше много специфичен стил. Нихал беше причината да приема сценария. Като оставим настрана историята, исках да играя Нихал.



Има ли някакви аспекти на Нихал, които са ти близки?

Аслъ Енвер: Искам да кажа, имаше аспекти, с които се асоциирах, където казах: „Да, видях себе си.“ В нейния приятелски кръг по някакъв начин... Разбира се, има много аспекти в нея, които не съвпадат. Но разбирах всяко движение на Нихал. Например, никога не съм се ядосвала на нея, когато четях сценария. Никога не съм казвала: „О, как може човек да направи това?“ И както казах, не съм такъв тип. Не съм някой, който преследва това, което иска, с гръм и трясък. Съгласих се и мисля, че това е много важно: да можеш да се съгласяваш, докато играеш.

Искам да се задълбоча малко във връзката на Нихал и Осман. Точно когато си мислим, че са перфектни, нещата отново се объркват. А аз си мислех, че са двама души, които, макар всъщност да са във война помежду си и с начина си на живот, са сходни по отношение на интелигентността и начина си на мислене. Съгласни ли сте с това?

Аслъ Енвер: Всъщност не ги виждам като много емоционално сходни.

Мерич Аджеми: Разгледахме повече техните противоположности. Сякаш контрастите им сякаш ги привличаха един към друг. Разбира се, и двамата са силно егоцентрични; и двамата са много успешни в своите области, способни да се справят сами. Това може да създаде някои пречки в любовната история. Може би пречките, пред които са изправени, са свързани с това. Но както казах, съгласна съм; опитахме се да се придържаме към идеята, че те са по-противоположни герои.

Сякаш има блясък в очите и на двамата…

Мерич Аджеми: Да, има известно възхищение един от друг. Ясно е, че се възхищават на интелигентността си. Може би точно там са били привлечени за първи път.

Аслъ Енвер: Те искаха да се състезават. Звучи ми сякаш просто казваха: „Хайде да играем игра.“

Мерич, историите на второстепенните герои в сериала също са много добре написани. Лесно можем да разберем защо правят това, което правят. Бихте ли ни разказали малко за тях? Други взаимоотношения, особено тези между Махир и Аслъ, Гьокхан и Сонгюл, както и между Берна и Арда, бяха също толкова прецизни, колкото и тези между Нихал и Осман.

Мерич Аджеми: Разбира се, всеки е в центъра на вниманието си. Никой герой не е помощник на друг или просто декоратор; всички те имат своя собствена история. Всеки един е свой собствен протагонист. Следователно, когато мислим по този начин, можем да пишем поддържащи герои с повече измерение. Обичах да ги пиша и чувствах, че ги познавам много добре. Мислех, че ги написах с голяма проницателност. Ето защо бях толкова доволна от тях. И те илюстрират различните аспекти на любовта. Махир и Аслъ имат различна динамика, а Берна и Арда имат различна динамика. Те също така живеят различни истории. Исках поредица, в която фокусът винаги е върху любовта и се говори за красиви емоции. Задълбочих се и в странични теми като добродетел, етика, позиция, елегантност и т.н., но разбира се, има и ситуацията със старите пари и новите пари.

Както споменахме по-рано, понятия като „стари пари“ и „непо бебе“ навлязоха в живота ни преди няколко години. Хората поемат животи, които всъщност не са живели, или се превръщат в личности, които не са. Виждаме това често. Започна с модата и някак си все още продължава. Какво мислите за начина, по който сериалът третира тази тема?

Мерич Аджеми: Имам истинско разбиране за старите пари, благодарение на хората, които познавам. Също така, за новите пари. Познавам някои много ценни, самостоятелно изградени личности и исках да ги разкажа от моята собствена гледна точка, от начина, по който аз ги виждам. Опитах се да обясня разликите в поведението и подхода от собствения си опит.

Аслъ Енвер: Всъщност нямам чак толкова лудо количество познания за „старите пари“. Искам да кажа, за миналото. Необходими са три или четири поколения, за да се превърнеш наистина в „стари пари“. Нямам никой в ​​близкото си обкръжение с такава история. Но колкото и всеки да го вижда, зависи как го гледа. Честно казано, на мен ми се струва малко абсурдно: опит да се обличаш като „стари пари“ или да се държиш като „стари пари“. Те ми се струват като хора, изпълняващи множество роли, но нека просто кажем, всеки може да прави каквото си иска.

Мерич Аджеми: Това е донякъде дискредитиране на концепцията.



Аслъ, доколкото знам, това е първият път, когато те виждаме заедно с Енгин Акюрек. Мисля, че имахте страхотна хармония на екрана. Какво беше да работите заедно? Имаш ли някакви запомнящи се моменти от снимките?

Аслъ Енвер: Работата с Енгин беше много приятна, много комфортна. Той е актьор, който учи усилено, преди да дойде на работа. Никога не казва: „Днес не съм в настроение.“ Изобщо не е такъв човек. Винаги е готов и мотивиран да работи. Това също е много успокояващо. Освен това, с Енгин се разбирахме много добре. Много се забавлявахме; това нещо, което аз наричам игра, играехме много един срещу друг. И най-прекрасното нещо в нашата професия е, че все още можем да играем игри. Когато партньорът ми не ми отнема това, съм много щастлива и ми харесва. Но това не е само за Енгин. Имам предвид Зейнеп, Седеф, Серкан, Долунай... Прекарах си страхотно, работейки с всичките си приятели! Целият актьорски състав изглеждаше много мотивиран от актьорството. И това, разбира се, прави работата много плавна и приятна, мисля.

Гледахте ли сериала и какво ви се струва?

Аслъ Енвер: Гледах го, но не можах да изгледам и осемте епизода подред. Гледах толкова много фрагменти... Ако Netflix ми изпращаше предупреждение, продължавах да искам паролата. Така че, пет минути по-късно, трябваше да поискам паролата отново. Защото имам двегодишно дете у дома и екранът до нея не се включваше. Затова имах такъв проблем. Мога само да кажа, че успях да изгледам фрагменти. Сега трябва да изпратя Елей при баба ѝ и да изгледам и осемте епизода.

Мерич Аджеми: Гледах го. Доволни сме от това, което направихме. Беше точно това, което исках, дори повече, отколкото се надявах. Знаех, че това ще се случи, защото щях да работя с Улуч. Прекарахме страхотно по време на предпродукционния процес; честотите ни съвпадаха. Видях това отразено в крайния резултат. Видях, че фактът, че Енгин и той бяха работили толкова много предварително, се е отразил в крайния резултат.

Аслъ Енвер: Той беше на бюрото?

Мерич Аджеми: Да. През лятото, когато всички бяха на почивка, наистина работихме по това. Виждаме и резултатите от това.

Аслъ Енвер: Имаше някои много дълги сцени, но ги научихме наизуст всичките, преди да отидем на снимачната площадка. До голяма степен репетирахме у дома. За щастие, обичаме работната част.

Мерич Аджеми: Да, и двамата са много трудолюбиви.

Колко време отне процеса на подготовка?

Аслъ Енвер: Около две седмици?

Мерич Аджеми: Струва ми се като месец, може би е така. Събирахме се с часове и го преглеждахме отново и отново. Но както казах, видях наградите от целия този упорит труд, когато го гледах.

И накрая, не очаквах последната сцена от сериала да бъде такава. Разбирам, че има втори сезон, нали?

Мерич Аджеми: Отговорът на този въпрос е в Netflix. Да, зависи от благоволението на публиката и решението на Netflix.

Последна редакция: сб, 11 окт 2025, 23:17 от mariana51

# 221
  • Мнения: 24 626
Много хубави интервюта на всички!
Мариянка 💕 за удоволствието да ги прочетем!
А и отвореният финал за втори сезон - дано!

# 222
  • Пловдив
  • Мнения: 35 766


Имаме и трето интервю, с режисьора на "Стари пари": https://episodemag.com/uluc-bayraktar-old-money-interview/

Новият сериал на TİMS&B в Netflix , „Old Money“, се представи премиерно на 10 октомври. Режисиран от Улуч Байрактар, продукцията се откроява не само със своята история, но и с операторската си работа. Срещнахме се с режисьора Улуч Байрактар ​​преди премиерата на сериала и обсъдихме широк кръг от теми, от процеса на предпродукция до визуалната атмосфера.
Здравей, Улуч, първо, поздравления. Резултатът е произведение, което е забележително както със своята операторска работа, така и със сценария. Бихте ли споделили с нас процеса на предпродукция?


Улуч Байрактар: Здравейте, благодаря Ви много. Както при всеки проект, предприехме щателен процес на предпродукция, когато започнахме. Тъй като „ Стари пари“ е уникално произведение по отношение на атмосферата, героите и историята, която разказва, ние дадохме приоритет на изграждането на историята чрез визуалния свят, както и чрез сценария. След като сценарият беше финализиран, се срещнахме с нашата сценаристка Мерич Аджеми. Мерич обясни света, който е създала. Обсъдихме произхода, взаимоотношенията на героите и тяхното място в историята. След това се срещнахме с нашия оператор Феза Чалдиран, за да обсъдим как ще създадем визуалния свят.

След това избрахме локации, които според мен са най-важните стълбове на тази история. Защото връзката между локациите и героите е от решаващо значение в този проект. Проведохме и репетиции с актьорите Енгин и Аслъ, особено преди снимачната площадка. Тази практика им позволи да се свържат с героя. И това ни накара да се чувстваме много по-комфортно на снимачната площадка. Накратко, подготвителният процес играе важна роля в това защо операторската работа е толкова важна, колкото и сценарият.

Тъй като „Стари пари“ е уникално произведение по отношение на атмосферата, героите и историята, която разказва, ние приоритизирахме изграждането на историята чрез визуалния свят, както и чрез сценария.

Бихте ли ни разказали малко за процеса на кастинг?

Улуч Байрактар: "Стари пари“ е проект, воден от героите, с многопластов наратив. Следователно, процесът на кастинг за нас не беше просто кастинг. Ставаше дума за разбиране на духа на историята, която разказвахме, и намиране на правилните актьори, които да я пренесат на екрана. В този смисъл, работата с актьори като Аслъ Енвер и Енгин Акюрек в главните роли добави голяма дълбочина към историята. Мисля, че създадохме страхотна енергия, когато елегантността на Аслъ и балансираната интроспекция и емоционален свят на Енгин се съчетаха. Следвахме един и същ подход през целия процес на подбор на актьори. Способността им да предадат емоционалния резонанс на ролята беше също толкова важна, колкото и актьорските им умения.



Мисля, че кастингът за сериала беше доста успешен. Енгин и Аслъ особено паснаха перфектно на ролите си. През какъв процес преминахте, работейки с актьорите?

 Улуч Байрактар: Не само Аслъ и Енгин, но и всички наши актьори се справиха фантастично. Аслъ и Енгин не се бяха срещали преди. Химията между тях трябваше да се установи бързо и ефективно. Затова проведохме щателна подготовка, преди двамата дори да се съберат на снимачната площадка. Не ставаше дума само за работа на сцената; ставаше дума за опознаване чрез образите, за съвместно мислене и за намиране на хармония. Мисля, че това се отрази пряко в сцените.

Работите с TIMS&B от известно време. И така, какво се случи, когато за първи път ви потърсиха за този проект? Как започнахте?

Улуч Байрактар: С Тимур се познаваме отдавна. Бях асистент в сериала „Asmalı Konak“ , а Тимур беше продуцент. В този смисъл не се чувствах не на място. Това, което ме впечатли, когато проектът дойде при мен за първи път, беше многопластовата история и дълбочината на героите. Бях привлечен и от факта, че това е история, различна от всичко, което съм разказвал преди. Никога преди не бях правил подобен романтичен трилър. Беше добро преживяване и за мен.

Поради обстановката, в която сериалът се развива в имение, бяхме доста доволни от гледките към Истанбул и Босфора. ☺Когато един приятел попита: „Защо обикновено виждаме Истанбул от птичи поглед в телевизионните сериали?“, осъзнах, че това е вярно. Разбрах, че това се дължи на трудността при снимките в претъпкани райони и на факта, че толкова много части на града са покрити с табели. Напоследък виждаме Истанбул да бъде изобразяван все повече, особено в дигиталните продукции. Какво е вашето мнение по този въпрос? Имаме наистина невероятен материал и вие добавихте красив щрих от Истанбул към проекта.

Улуч Байрактар: Истанбул е един от най-красивите градове в света за режисьори. От една страна, той има невероятна естетика и история, но от друга, има неконтролируеми тълпи, хаос и несигурност. Както казахте, за историята, която разказваме в „Old Money“ , Истанбул, Босфорът и именията бяха основните ни локации. Това създаде красива, богата и естетическа атмосфера, която е в съответствие с духа на тази поредица. Много съм щастлив от това. Но също така обичам и другата страна на Истанбул: претъпканите улици, табелите, хаосът на Еминьоню и Каракьой, оживлението на булевард Истиклял. Макар че снимките там могат да бъдат предизвикателства, те се усещат по-естествено и органично, защото са толкова близо до реалния живот.



Сериалът, както подсказва името, е „Стари пари“ . Тази атмосфера на старите пари е отразена много добре и във визуалния свят на сериала; светът на Нихал, светът на Осман, къщата, която отразява характера на Енгин, всички те отразяват героите толкова добре. Как работихте върху визуалния свят на сериала?

Улуч Байрактар: Както е добре известно, старите пари не са просто богатство. Това е начин на живот. Това е статус, предаван от поколение на поколение. Новите пари, от друга страна, са богатство, придобито по-късно. Нашата история разказва романтична история, както и сблъсъка между тези две понятия. Едното включва упорит труд, другото - наследство. Сериалът може да се тълкува и като сблъсък между тях. Семейството на Осман има красива къща, но те имат къща някъде горе в хълмовете. Не е край морето, не е имение. Имението на семейство Нихал обаче е много старо и историческо имение. Историческото имение на Енгин е собственост на семейство Енгин от четири или пет поколения. Ето защо Осман се опитва да купи имението на Нихал. Семейството на Осман няма имение; те имат къщи. Конфликтът между старите и новите пари се изследва и чрез локациите в сериала. Надявам се, че сме успели да го направим.

Взех си специални бележки, докато гледах музиката от сериала, и исках да те попитам. Можеш ли да поговориш малко за това?

Улуч Байрактар: Опитахме се да използваме музиката, която Мерич Аджеми беше отбелязала в сценария, доколкото е възможно. Тя пасваше много добре на сцените. Ахмет Кенан Билгъч, който композира музиката за сериала, също се справи чудесно. С Ахмет работихме върху всяка една сцена, в която използвахме музика. Вярвам, че използването на музика беше много успешно. Арзу Волкан, редакторът на сериала, направи значителен принос за музиката. Вече бяхме работили с Арзу по трилогията, която направихме за Netflix („ 10 дни на добрия човек“ , „10 дни на лошия човек“ , „10 дни на любопитния човек“ ). Точно както там, Арзу беше архитектът на нашата музикална работа тук.

И накрая, изобщо не очаквах финалната сцена на сериала да изглежда така. ☺Разбирам, че предстои втори сезон, вярно ли е това? Ако е така, започнали ли са снимките за следващия сезон? Кога можем да го гледаме?

Улуч Байрактар: Засега цялото ни вълнение е съсредоточено върху този сезон. Екипът на Netflix ще направи допълнителни изявления по този въпрос, когато му дойде времето.

Общи условия

Активация на акаунт