Седмокласници 2025/2026 - тема lll

  • 20 034
  • 510
  •   7
Отговори
# 465
  • Мнения: 72
Явно иска да е подготвена да се спасява от България Joy

Както писах и на МОН, въздигат едно практическо положение в държавна политика, което е забележително. Интересен факт е, че дъщерята на Вълчев е осмокласничка във 2АЕГ в така излишният според него профил Чужди езици. Недоумявам защо не я е записал в математически профил, за да става инженер и да спасява България.

# 466
  • Мнения: 2 743
Както казва промотираният напоследък велик учител Тео-"дете за износ"

# 467
  • Мнения: 647
Санака, а МГ-тата като станат специализирани, ще бъдат ли засегнати? Не ми е ясно "специализирани" профилирани ли значи или професионални. Но мисля, че нямат три предмета на чужд език, а досега е имало по някоя и друга паралелка с интензивно изучаване на език (по спомен пиша).

# 468
  • София
  • Мнения: 16 391
Те пак ще имат профили, така че ще са профилирани. Ако тези указания останат в сила в сегашния си вид, вече в МГ няма да има паралелки с ИИЧЕ.

Последна редакция: вт, 09 дек 2025, 21:36 от sanaka

# 469
  • shumen
  • Мнения: 20 842
Мина класното по БЕЛ при моя.Било е по модела на НВО само,че без преразказ.2 учебни часа(90 минути)е било без междучасие.Моя на 70 минута бил готов и предал.Уж всичко направил,било много лесно,но като каже така косата ми се изправя.По История сега светна Админ плюс има 6 на активно участие.Записал се и на олимпиада по История на 10.01.Утре по МАТ контролно на уравнения.Да минават тази и другата седмица,че и аз се изморих все да ръчкам да учи.

# 470
  • Мнения: 1 035
Отдавна съм се отказала от идеята да разчитам училището да научи детето на чужд език. Нито тя, нито аз смятаме, че бъдещата ѝ професия ще бъде свързана пряко с език. В съвременния свят достъпът до ресурси е толкова голям, че човек, който истински иска да научи език на работно ниво, го постига - а който не го е постигнал, най-често просто не е положил необходимите усилия.

Ежедневно общувам на английски с хора от целия свят, на нива от разговорно до професионално. В крайна сметка, стига работата да бъде свършена, никой не се вълнува колко богат ти е речникът или дали допускаш граматични грешки.

Братовчед ми замина за Чехия на 30 години, без да знае и дума чешки. Само след две години вече владееше езика на достатъчно високо ниво, за да заеме висша мениджърска позиция, изискваща ежедневно бизнес общуване. Колежка пък наскоро ми разказваше как самостоятелно се е подготвяла за сертификат C1 - по нейните думи учебници и материали има в изобилие, нужно е само желание и време. За няколко месеца се е подготвила и успешно е взела изпита.

Наскоро гледах и клип за К-pop идолите - някои от тях пристигат в Корея, на тийнейджърска възраст, без да говорят корейски, но за броени месеци усвояват корейски и японски. Не заради някаква специална програма, а основно благодарение на силната си вътрешна и професионална мотивация.

Затова, ако някой иска да стане учител, преводач, лингвист или да се развива в сходно направление, езиковата гимназия безспорно може да бъде сериозна основа. Ако обаче целта е езикът да се използва просто като инструмент в работния процес, съществуват изключително много алтернативи извън държавната образователна система.

Така че положението никога не е толкова черно, колкото изглежда - има ли желание, то начини винаги се намират.

# 471
  • София
  • Мнения: 16 391
То това важи за абсолютно всичко, така че можем направо да закрием училището и всеки да се самоподготвя според мотивацията си.

# 472
  • Мнения: 1 035
То това важи за абсолютно всичко, така че можем направо да закрием училището и всеки да се самоподготвя според мотивацията си.

Ами достатъчно е само да се запитаме каква част от хората работят това, което са завършили през средното си образование.
За мен функциите на средното образование са много по-различни от кариерно развитие. Много повече помага за социализацията, развиването на трудови навици и умения, развиване на концентрация, внимание, приоритизиране на задачи, отговорност и други меки умения, а защо не и за разширяване на кръгозора, общата култура и откриване на интереси, отколкото за усвояването на трайни и устойчиви във времето знания.

# 473
  • София
  • Мнения: 2 061
Да не говорим, че малоумното решение на министъра  за орязване на езиците/ извинявам се за израза, но нямам по- щадящ вариант как да го нарека в тази ситуация/ е в абсолютно противоречие с така прокламираната в последните години глобализация! Нали сме европейски граждани, стремим се към Европа, отваряме и разширяване граници, ставаме единно европейско семейство! Ето и еврото от 01 януари, за което зад всеки ъгъл гърми мощна реклама /в метрото, с което пътувам много често, огромни постери, които ще избодат очите- само и само да убеждават хората/....а той връща образованието по езиците отпреди 25 г.🤔🤔🤔

# 474
  • София
  • Мнения: 16 391
То това важи за абсолютно всичко, така че можем направо да закрием училището и всеки да се самоподготвя според мотивацията си.

Ами достатъчно е само да се запитаме каква част от хората работят това, което са завършили през средното си образование.
За мен функциите на средното образование са много по-различни от кариерно развитие. Много повече помага за социализацията, развиването на трудови навици и умения, развиване на концентрация, внимание, приоритизиране на задачи, отговорност и други меки умения, а защо не и за разширяване на кръгозора, общата култура и откриване на интереси, отколкото за усвояването на трайни и устойчиви във времето знания.
Училището по дефиниция е призвано да дава общообразователна, а не професионална подготовка /с изключение на професионалните гимназии/, така че въпросът е малко неуместен. Това, което остава от знанията в училище, формира т.нар. обща култура. Много от наученото се забравя, ако не се ползва по-нататък, но докато се учи развива различни когнитивни умения, които остават  - различните предмети развиват различни такива, включително езиците. Най-много остава именно от езиците обаче, независимо от последващото кариерно развитие. И пак казвам, както езици могат да се учат извън училище, ако имат мотивация, така може да се учи и всеки друг предмет. За всеки ресурси бол.

# 475
  • Мнения: 1 035
То това важи за абсолютно всичко, така че можем направо да закрием училището и всеки да се самоподготвя според мотивацията си.

Ами достатъчно е само да се запитаме каква част от хората работят това, което са завършили през средното си образование.
За мен функциите на средното образование са много по-различни от кариерно развитие. Много повече помага за социализацията, развиването на трудови навици и умения, развиване на концентрация, внимание, приоритизиране на задачи, отговорност и други меки умения, а защо не и за разширяване на кръгозора, общата култура и откриване на интереси, отколкото за усвояването на трайни и устойчиви във времето знания.
Училището по дефиниция е призвано да дава общообразователна, а не професионална подготовка /с изключение на професионалните гимназии/, така че въпросът е малко неуместен. Това, което остава от знанията в училище, формира т.нар. обща култура. Много от наученото се забравя, ако не се ползва по-нататък, но докато се учи развива различни когнитивни умения, които остават  - различните предмети развиват различни такива, включително езиците. Най-много остава именно от езиците обаче, независимо от последващото кариерно развитие. И пак казвам, както езици могат да се учат извън училище, ако имат мотивация, така може да се учи и всеки друг предмет. За всеки ресурси бол.

Ами аз казах абсолютно същото.
Само мога да допълня, че тези езици, точно както всяко друго умение, ако не се практикуват след завършването, то нивото рязко пада с годините.

Но не трябва да сме като щрауси с главите в пясъка - в съвременния свят всичко се развива толкова бързо, че човек, който не е научен да търси проактивно информация, да се развива постоянно и да се стреми към усвояване на знания, умения и самоусъвършенстване, няма шанс сред конкуренцията на пазара.

# 476
  • у дома
  • Мнения: 8 034
На мен честно казано предложенията и говоренето за задължителен ДЗИ по матем ооп в 12 кл ми звучаха като небивалица,ама започвам да мисля,че и това ще бъде прокарано за "благото" на децата -естествено познайте кога-по всяка вероятност след завършването на детето му.

Последна редакция: ср, 10 дек 2025, 07:42 от svetlaem

# 477
  • София
  • Мнения: 16 391
Скрит текст:
То това важи за абсолютно всичко, така че можем направо да закрием училището и всеки да се самоподготвя според мотивацията си.

Ами достатъчно е само да се запитаме каква част от хората работят това, което са завършили през средното си образование.
За мен функциите на средното образование са много по-различни от кариерно развитие. Много повече помага за социализацията, развиването на трудови навици и умения, развиване на концентрация, внимание, приоритизиране на задачи, отговорност и други меки умения, а защо не и за разширяване на кръгозора, общата култура и откриване на интереси, отколкото за усвояването на трайни и устойчиви във времето знания.
Училището по дефиниция е призвано да дава общообразователна, а не професионална подготовка /с изключение на професионалните гимназии/, така че въпросът е малко неуместен. Това, което остава от знанията в училище, формира т.нар. обща култура. Много от наученото се забравя, ако не се ползва по-нататък, но докато се учи развива различни когнитивни умения, които остават  - различните предмети развиват различни такива, включително езиците. Най-много остава именно от езиците обаче, независимо от последващото кариерно развитие. И пак казвам, както езици могат да се учат извън училище, ако имат мотивация, така може да се учи и всеки друг предмет. За всеки ресурси бол.

Ами аз казах абсолютно същото.
Само мога да допълня, че тези езици, точно както всяко друго умение, ако не се практикуват след завършването, то нивото рязко пада с годините.
Но не трябва да сме като щрауси с главите в пясъка - в съвременния свят всичко се развива толкова бързо, че човек, който не е научен да търси проактивно информация, да се развива постоянно и да се стреми към усвояване на знания, умения и самоусъвършенстване, няма шанс сред конкуренцията на пазара.
Това са верни принципни положения, но не виждам какво общо имат с глупостите, които в момента твори МОН.

# 478
  • Мнения: 1 035
Скрит текст:
То това важи за абсолютно всичко, така че можем направо да закрием училището и всеки да се самоподготвя според мотивацията си.

Ами достатъчно е само да се запитаме каква част от хората работят това, което са завършили през средното си образование.
За мен функциите на средното образование са много по-различни от кариерно развитие. Много повече помага за социализацията, развиването на трудови навици и умения, развиване на концентрация, внимание, приоритизиране на задачи, отговорност и други меки умения, а защо не и за разширяване на кръгозора, общата култура и откриване на интереси, отколкото за усвояването на трайни и устойчиви във времето знания.
Училището по дефиниция е призвано да дава общообразователна, а не професионална подготовка /с изключение на професионалните гимназии/, така че въпросът е малко неуместен. Това, което остава от знанията в училище, формира т.нар. обща култура. Много от наученото се забравя, ако не се ползва по-нататък, но докато се учи развива различни когнитивни умения, които остават  - различните предмети развиват различни такива, включително езиците. Най-много остава именно от езиците обаче, независимо от последващото кариерно развитие. И пак казвам, както езици могат да се учат извън училище, ако имат мотивация, така може да се учи и всеки друг предмет. За всеки ресурси бол.

Ами аз казах абсолютно същото.
Само мога да допълня, че тези езици, точно както всяко друго умение, ако не се практикуват след завършването, то нивото рязко пада с годините.
Но не трябва да сме като щрауси с главите в пясъка - в съвременния свят всичко се развива толкова бързо, че човек, който не е научен да търси проактивно информация, да се развива постоянно и да се стреми към усвояване на знания, умения и самоусъвършенстване, няма шанс сред конкуренцията на пазара.
Това са верни принципни положения, но не виждам какво общо имат с глупостите, които в момента твори МОН.
Цялата ми теза се базира на това, че с решенията на МОН нито започва, нито свършва нечий живот и бъдеще. При мислене от типа can-do attitude няма особено значение какво точно ще сътворят от МОН. По-ценно е децата да бъдат научени, че няма непреодолими пречки и че всичко в крайна сметка зависи от тях.

# 479
  • София
  • Мнения: 16 391
Е, то по тази логика, нищо, което се случва в държавата няма значение - няма значение кой и как ни управлява, колко ни краде и т.н. Да ги оставим всички да си дерибействат на воля, да ограничават възможности както си искат пък ние да си мълчим. Що ходят тези млади хора на протести не знам, след като всичко си зависи само от тях.

Общи условия

Активация на акаунт