Седмокласници 2025/2026 - тема lll

  • 20 013
  • 508
  •   9
Отговори
# 480
  • Мнения: 383
То е ясно, че възможности и пътища много, но защо трябва да се нариват пари за школи и частни учители, като може езикът да се усвои и в училище. На всеки му е ясно, че за повечето професии, независимо в коя сфера, е необходим чужд език, поне един.

# 481
  • Мнения: 1 035
Е, то по тази логика, нищо, което се случва в държавата няма значение - няма значение кой и как ни управлява, колко ни краде и т.н. Да ги оставим всички да си дерибействат на воля, да ограничават възможности както си искат пък ние да си мълчим. Що ходят тези млади хора на протести не знам, след като всичко си зависи само от тях.
С най-добри чувства, но това изказване е пълно с противоречия. По-скоро защо да ходят на протести ако не зависи от тях нищо Simple Smile)
Разбира се, че всичко зависи от нас във всяко едно отношение - и личностно, и държавно. Но с нагласата, че като ни затворят една врата и можем само да седим заключени в стаята, докато прозорецът на първия етаж седи широко отворен, не става просто.
Все едно, много е късно за безсмислени реторики. Хубава вечер Wink

# 482
  • София
  • Мнения: 16 391
Ами, не е. След като няма значение какво прави МОН или който и да е друг държавен орган, за какво да протестират. Да си търсят отворените прозорци просто. С нагласата да се спасяваме поединично, вместо да се противопоставяме на глупостите и заключените врати, съвсем пък не става.

# 483
  • Мнения: 2 743
Най-добре и лесно език се учи в ученическа възраст, и то точно в езикова гимназия/ паралелка. Чужд език трудно се забравя, когато е учен на тази възраст, даже и да не се практикува след това, от личен опит знам. Ученето на език също така издига младите хора в културно отношение, точно това,  което има огромен дефицит. После вече времето за този тип дейност на човека става ограничено, мозъкът не е толкова податлив за лингвистични напъни.

Това, което се случва в момента, е образователен геноцид към българските младежи и се надявам това правителство да бъде наказано от хората за постъпките си.

Последна редакция: ср, 10 дек 2025, 07:37 от Априлски душ

# 484
  • София
  • Мнения: 4 058
На фона на нарочната парализа за реформи в сфери, за които има и становища от мониторингови институции, Вълчев за същото време изкорубва системата и я обръща с хастара навън. Както за едното има натиск да не се случва ни-що, така за другото явно има интереси да се случи сега веднага и докато още “наши ‘ора” могат да изчетат и гласуват за 20 секунди. Да, верно, човек става най-креативен когато е изправен срещу стената и все намира начин.. Само че ограничението не е само срещу езиците, ограничение е и да караш децата поголовно и навсякъде да учат (още) математика без да можеш да дадеш обективно обяснение защо.. Нещо допълнителна квота и норма медали ли сме поели или като държава сме се къмитнали да докажем някоя нерешена теорема или ще се бием в гърдите с някакво българско перпетуум мобиле.. Развивала логика и идейно мислене- ок, ама всякакви дисциплини развиват човешките способности, ако погледнем така. И защо по-точно профил Музика в Физическо в указаната спусната последователност са преди езиците…
Гледах кадри от “хипи протестите” по разни села и паланки. Докато такива като Вълчев са там, където са заради големи маргинализирани общности, интересът българското държавно образование да създава питащи личности ще е точно толкова, колкото на МОН му пука за децата, а на други “за хората”. Дано само профил Музика да върви и с някакъв хорариум хореография, щото кючеците от снощните протести изглеждаха много ‘лабави.

# 485
  • София
  • Мнения: 968
Не всички имат възможност да пращат децата си да учат по школи. Така че не е лошо нещо да научават в гимназията вкл. чужд език, но и в момента положението също  е зле откъм съдържание на учебните програми и във връзка със създаване на умения за критично мислене, емоционална интелигентност и гъвкавост.

Но явно при МОН винаги може и по-зле да става за децата. Аз така ги разбирам техните глупости - образованието е важно, но децата и тяхното житейско развитие не ни интересуват. Това представлява МОН, а пък министърът си има негови си проблеми също, очевидно е....  С религия и без телефони в училище ще помагаме на децата и ще решим проблемите със средата в училище....

Последна редакция: ср, 10 дек 2025, 09:26 от Magenta2022

# 486
  • Мнения: 8 538
Орязването на ИИЧЕ в гимназиите има и друг отрицателен ефект, освен възможността децата да научат чужд език. А това е, че децата, които искат да учат интензивно чужд език и живеят в малки населени места места, ще трябва да се ориентират към големите градове. На тази крехка възраст ще бъдат далеч от дома и семейството си. Нали все се говори за достъпно и качествено образование? Така ли се постига?!
Защо НВО след 10 клас трябва да е мерило за това как да се учи в училището чужд език? Какво са виновни нашите деца, че тези преди тях са показали резултати, които са под средното за страната? И то по БЕЛ и математика, не по чужд език! Нямам думи!
А министърът знае ли, че децата, с които се снима в края на август, при изпращането на международната олимпиада по английски, се върнаха с 8 златни медала? И знае ли, че едно от децата със златен медал учи в училище от малко населено място, в което се изучава интензивно английски език?
Има успехи, има традиции в чуждоезиковото обучение, защо се посяга на това?

# 487
  • София
  • Мнения: 2 502
Абсолютно е права Fortuna! Бих добавила и друго - София, град-държава над 2 млн., където за няколко паралелки се борят хиляди деца, със замислените промени автоматично тези, желаещи да учат езици, се изпращат към школите. Ами да ги закрием училищата тогава и кой колкото научи сам от интернет, пък останалите - на полето? Че и там има огромна нужда от работници!
Това ли е начинът да ставаме пак Нация техническа?

# 488
  • София
  • Мнения: 4 058
Деца в носии, други свирят на йоника в коридора- Вълчев с просторен опит за обяснение от Пловдив- https://www.marica.bg/samo-v-marica/intervyuta/krasimir-valchev- … 5SSBMbXXJ0EwH6KKg

# 489
  • София
  • Мнения: 16 391
"- С писмо обаче спуснахте правила, които ограничават план-приема в паралелки с чуждоезиково обучение.

Много важно е да кажем, че нямаме промени в наредбата за учебния план, с която всъщност трябва да се случат такива изменения. Имаме едно писмо, което по-скоро е основа за обсъждане по места."

JoyJoyJoy

Е, много е нагъл и нелеп тоя, много! Тези УКАЗАНИЯ са просто едно писъмце, видиш ли, с пожелаелен характер. Joy Ние изрично и императивно казваме на училищата, че не могат да имат чуждоезиков профил и/или ИИЧЕ, ако не преподават предмети на езика, че не могат да имат РИЧЕ без съответните резултати на НВО, ама те ... какво... могат да си решат да си имат тези неща, въпреки че не отговарят на изрично посочените от нас условия? Свободни са да не спазят указанията? Сириъсли?! И такива промени можело да станат само с промяна на съответната наредба. Айде, бе! Не думай! Открихме топлата вода! Ами, да, забрани могат да се налагат само с нормативен акт, а не с указания и той на практика чистосърдечно си признава, че действа незаконосъобразно. Оплита се като пиле  в кълчища вече с глупостите си.

Резонни неща пишете, хора. Сега вземете ги напишете до когото трябва.

Последна редакция: ср, 10 дек 2025, 13:19 от sanaka

# 490
  • София
  • Мнения: 1 252
В една дискусия лично ми обЯсни същото, но пък и аз имах възможност лично да му кажа ОСТАВКА! Не знам до кого би имало най-голям смисъл да се изпрати писмо. Калинките в МОН знаем какво ще отговорят.

# 491
  • София
  • Мнения: 16 391
Няма значение какво ще отговорят. Ако се затрупат с подобни писма, ще се замислят. Видно от това интервю вече започва леко да дава заден - било основа за дискусия, искали да чуят училищата, щяло да има промени във финалния акт... И до омбудсмана е добре да се пише - при повече сигнали трябва да вземе отношение официално до МОН. И нищо да не стане, поне трябва да се пробва.

# 492
  • Пловдив
  • Мнения: 531
Честно ,чудя се тест по наглост ли минават всичките в МОН,а и не само....
Бяса от снощи не само не ми минава,ами днес се треса от нерви с тея безумци.

Детето ми е в стрес ужасен ,получи пристъп ,имаше петна замъглени пред очите,не може да вижда....тресна я и главата.На прегледа офталмолога обясни,че това се провокира от стрес и напрежение....не е опасно,но е шок огромен като не ти се е случвало.
Съсипват децата и психически и физически .

# 493
  • Мнения: 8 538
Princess Leia , важно е да се съхрани физическото и психичното здраве на детето. По възможност не показвай пред детето притесненията си. Говорете за тях, но завършвай оптимистично. Аз така говоря с моята дъщеря.
Извинявай, че дадох непоискан съвет. 🤗
Едно правителство ще замени друго, един министър ще си отиде, друг ще дойде, но ние трябва да оцелеем физически и психически.

И аз си мислех да пратя копие от писмото си до омбудсмана. Мислех и до комисията по образование в НС, до Белобрадова.

# 494
  • София
  • Мнения: 3 131
И моят е доста стресиран, снощи даже рева, че нямало да се справи и т. н. тъпотии Пубертата го удря яко май и хормоните не прощават.
 Мислех да го запиша на повече пробни изпити, малко да се поотпусне и да не е толкова стресиран на реалния, но като видях цените и направоооо, те по 70лв направили един изпит. С баткото не бяха така шокиращи. Не че няма да го запиша, но бая нанагорно идва, ако искаш всеки месец и на няколко школи на изпитите.

Общи условия

Активация на акаунт