Плюсове и минуси на кварталите в София - тема 19

  • 12 440
  • 275
  •   2
Отговори
# 60
  • Мнения: 1 368
Какво мислите за кварталите Редута, Сухата река, Слатина, Стефан Караджа? Дали са подценени и имат добра перспектива? То вече цените на имотите навсякъде са в небето, но там ми изглеждат една идея по-достъпни. Гледам, че и там ще има зелена зона скоро.

# 61
  • София
  • Мнения: 9 418
Стефан Караджа не е ли цигански или имам грешна информация?

# 62
  • Мнения: X
Циганският в тази част на София е Христо Ботев, от Ботевградско шосе на юг и покрай летището се намира.
В Левски - кварталът с къщите (не жк-тата В и Г) също ги има доста. И по В и Г щъкат, разбира се, а в Левски Г цигански са само 2-3 къщи близо до църквата.
В Стефан Караджа има не повече от колкото в Сухата река например или Студентски град.

# 63
  • София
  • Мнения: 8 692
Стефан Караджа отдавна не съществува, мисля. Колелото на 85 / 285 което си беше баш Стефан Караджа, вече се води Хаджи Димитър.

# 64
  • Sofia
  • Мнения: 10 998
Снощи бях на ресторант в Слатина. Малко ми се губят границите къде свършва Редута, къде започва Гео Милев, но Слатина мисля е обобщаващото за района.
Та, частта близо до Румънското посолство и около ул.Гео Милев никога не е била евтина и е хубава, близо си до центъра, има хубави кооперации. Недостатъкът са стръмните малки улички и липсата на читав градски транспорт по тях. Обаче сега там строят метро и ще зависи дали си близо до него.

# 65
  • Мнения: 4 357
Га строяха хапартаменти и купувахти, ни ривахти, сига няма място за паркирани и ривети Simple Smile

# 66
  • Мнения: 31
Абсолютен факт е, че нужда от промяна има, но съм на мнение, че първо трябват да се предоставят алтернативите - паркинги и по-редовен градски транспорт, както и правилното му ръководене, защото често виждам по няколко автобуса или тролейбуса един зад друг от една линия. Чак след това могат да се прилагат рестрикции към личните автомобили, защото иеята на Спаси София е точно това - те мразят хората с лични автомобили и издигат на пиадестал трамваите най-вече - който е имал поглед върху предложенията и идеите им, няма как да го е пропуснал. На мнение съм, че ако се подобри транспорта, поне част от хората сами ще слязат от колите си. ЗА съм да има зона в центъра. Но да правиш зона в крайни квартали, си е чиста доза алчност. Ред може да се вкара и без зона - стикиране и премахване на таралясниците, които не са мърдани от години и забрана за повече от 2 автомобила на адрес, освен ако нямаш гараж/ паркомясто.

# 67
  • Мнения: 4 357
Параграф 22. За да стане по-добре ГТ трябва хората да слязат от автомобилите. Не е нужно да откриваме топлата вода. Този проблем е решаван многократно в много други градове.

# 68
  • Мнения: 2 212
... Ред може да се вкара и без зона - стикиране и премахване на таралясниците, които не са мърдани от години и забрана за повече от 2 автомобила на адрес, освен ако нямаш гараж/ паркомясто.

И тази математика как точно излиза? По 2 коли на апартамент НА УЛИЦАТА? Къде има толкова места, в кой краен квартал с блокове (не с къщи)? За какъв ред може да се говори като в София има регистрирани около 2 милиона автомобили?

Знаеш ли какво означава ред? Като в Япония например - няма гараж, нямаш право на автомобил.

# 69
  • Мнения: 1 839
Параграф 22. За да стане по-добре ГТ трябва хората да слязат от автомобилите. Не е нужно да откриваме топлата вода. Този проблем е решаван многократно в много други градове.
Не е вярно.
Автобусите са претъпкани, хората не могат да се качат.
Но масово са с преференциални карти на 1/4 от цената. Или даже без билети.
То няма как да пуснеш на пенсионерите и студентите по 1/10 от цената и да събираш суми.

Сляпото копиране на други градове, при това по-лоши за живот е лошо решение.

Последна редакция: пн, 17 ное 2025, 23:28 от Moderator3

# 70
  • Мнения: 4 357
Има много  градове, където този проблем е решен добре. Аз не виждам проблем, карай си колата и си плащай. Ти какво искаш без пари да ползваш лукс? Не става, защото всичкото ганьовци и то иска така и става кочина. За мен тъпото е ограничението до х часа. Ако имаш пари и си плащаш, може и дни да паркираш. Ако се намали трафика от автомобили, ще пуснат повече автобуси и ще се реши проблема с претъпкания и нередовен ГТ. Пак казвам, има много градове, където това е решено. Няма нижда да го мислим.

# 71
  • София
  • Мнения: 2 135
Къде са тези претъпкани автобуси? Отделни линии в час пик - може. Наземният транспорт е като цяло полупразен (метрото не). За сметка на това абсолютно всеки развозва чантичката си в кола. Хиляди автомобили, всичките с по един! човек вътре, в повечето случаи здрав и прав, който "не може" да се придвижи без кола. Живея в Младост - 2 метролинии и 15+ линии надземен транспорт, може би най-уреденият с ГТ квартал в София извън широкия център. Но и тук, разбира се, "не могат" без кола, всеки по своя уникална лична причина. Резултат - преди 20 години, без метро, Младост 2 - СУ беше 17 минути (автобус 306). Точно толкова днес ми отне да мина 1 километър от Александър Малинов в задръстването. Да, знам, че българинът иска да плаща за зона само ако общината му уреди лично, надписано място под холния прозорец, щото на село така е свикнал. Ама тука холни прозорци много, а тротоари и полянки - недостатъчно.
Не ги понасям Спаси София, ама свинщината понасям още по-малко.

# 72
  • Мнения: 26
Параграф 22. За да стане по-добре ГТ трябва хората да слязат от автомобилите. Не е нужно да откриваме топлата вода. Този проблем е решаван многократно в много други градове.
Не е вярно.
Автобусите са претъпкани, хората не могат да се качат.
Но масово са с преференциални карти на 1/4 от цената. Или даже без билети.
То няма как да пуснеш на пенсионерите и студентите по 1/10 от цената и да събираш суми.
Още не сме построили социализЪма. Въпреки усилените опити.

Сляпото копиране на други градове, при това по-лоши за живот е крайно глупаво решение.
Но от нищоправещи чиновници, толкова.
Къде са тия претъпканите автобуси, където хората не могат да се качат?
Малко наизуст сякаш говорите - хем не слизате от колата, хем знаете за градския.
Нормално е в час пик да е по-пълен, ама чак пък да не могат да се качат Grinning

# 73
  • София
  • Мнения: 8 692
....Не е вярно.
Автобусите са претъпкани, хората не могат да се качат.

Абсолютно невярно 🙃

# 74
  • Мнения: 1 839
Например в студ град остават хора по спирките.
На метро ГМ Димитров, посока ст град също остават хора, а автобусите са пълни като рибни консерви.
Там се изсипват по 100-200 човека всеки 5 минути.

Кога казах, че не слизам от колата!?
Имам годишна карта за вс линии.

Общи условия

Активация на акаунт