Консултация с логопед - 2 тема

  • 91 981
  • 308
  •   1
Отговори
# 105
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 747
В темата пишат много логопеди. Опитай да се свържиш на лични с някой от тях.  Sunglasses
Нина, Катосън, Оля, Логопед....

# 106
  • Мнения: 746
Здравейте! Темата е доста дълга (имам предвид и предишната) и нямам време да чета сега. Ще си задам въпроса и после ще опитам да прочета назад.
Значи дъщеря ми е на 4 г. и 3 м. Отдавна съм забелязала, че има проблем с изговарянето на някои звуци. Просто си слага езика между зъбите като говори и се получава малко не разбираем говор. В детската й градина минала логопедка и посочила децата с проблеми. Аз съответно веднага я заведох и почна да ходи. Ходим в друга градина на логопед. Не е ходила много, заради стачките. Имам някои притеснения. Като говорих с Личната лекарка, тя ми каза, че е рано за такова нещо и детето може да се травмира психически и че е хубаво след като навърши 5 години да помислим за логопед. От друга страна доста деца й казват, че не я разбират какво казва. Още не й се присмиват, но незнам докога. Не че фъфли  - има проблем с звуците Ш,Ч,С,Р, и мисля още някой, но го забравих, но слагайки си така езика не се получава чист говор. Та първият ми въпрос е дали е рано за логопед (нямаме никакви други проблеми).
Имам и малка дъщеря, която скоро прави 2 години. Може би, защото има кака, тя проговори много рано и от както стана на 1 г. и 7 месеца си говори като голям човек с цели изречения. Правилно говори и дори по-ясно от кака си. От около месец-два и тя започна да си слага езика между зъбите и да говори като кака си. Явно е, че я имитира. Вторият ми въпрос е: Дали това ще остане трайно или ако каката по-скоро си оправи говора и малката ще го направи?
Ако сега няма проблем да ходи на логопед (голямата ми дъщеря) дали може да ми препоръчте някой, който може да се занимава с нея. Имаме няколко варианта: 1. Да я водим някъде в някой кабинет; 2. да се уговорим с другите майки и да идва в градината и да обучава и другите деца. Тази, при която я водихме досега нещо.... Абе някак си не ми вдъхва доверие, пък и последния път детето много е ревало докато е било там. Та затова реших да пробваме при друг.
Видях, че пишат тук логопеди. Ще съм благодарна ако някой ми отговори. Извинете ме за дългият пост, но нещо ми е притеснено и незнам как да постъпя. Живеем в Младост и тук ще ни е най-удобно да я водим. Дали тук има логопеди? И извинявам се за въпроса, но ако може да ми кажете и как вървят цените.
Благодаря, че изчетохте поста ми.  Hug

# 107
За абсолютно същия проблем, като в горния пост и аз търся логопед, с тази разлика, че дъщеря ми е на 7 г. Преди няколко дни питах в Оксиния, понеже ни е близо и имат логопед. Някой да има впечатления от там? Логопеда беше едно много младо момиче, та незнам що за опит има. Ние също сме в Младост.

# 108
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 747
Логопедът в Оксиния бях аз, но може да са си взели някой друг.  Mr. Green От лятото живея в Бургас обаче. Peace

Karrita,  не е рано да започнете корекционно-терапевтична работа по произношението.

# 109
Оксиния вече имат офиси на много места, говоря за този в Младост 1, бл. 24.  Peace

# 110
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 747
Именно. Във всички филиали ходех аз.

# 111
Здравейте, аз съм мама Светла.
Нашият проблем е следния:
дъщеря ми Александра е на 3 г. и  6 м. , започна да казва думички на  2 г. и 4 м. Сега прави прости изречения, но говори за себе си в трето лице и някои думи не изговаря правилно, като изпуска букви или ги заменя с други. В детската градина /във Варна/, където ходим няма логопед, но психолога който се занимава с децата там ни каза, че по-принцип логопедите започват да се занимават с деца от 4 г. възраст.  Обаждах се и в логопедичния център във Варна, но ми казаха че започват да работят с децата с проблеми след 4 г. възраст. Бихте ли ми казали дали във Варна имате познати логопеди, които да работят с деца под 4 г. възраст?
Имаме и друг проблем. Александра има Аномалия на Петерс - има нарушение на зрението. Засегнато е лявото око. Не знам дали оттам идват проблемите, но тя има едно постоянно и монотонно блъскане или люлеене на тялото. Някои ни посъветваха да се консултираме с психолози, логопеди и психиатри. С невролог, психолог и логопед сме се консултирали в София, когато тя беше на 2г. и 4м. На неврологично ниво няма проблеми.  Консултирали сме се и с очен лекар - не е от очите. Вие срещали ли сте подобен случай и според вас към кого да се обърнем?
Благодаря ви предварително

# 112
  • Мнения: 542
Със сигурност ви трябва работа с логопед, консултация с психолог и среща със специалист от училището за деца с нарушено зрение в Аспарухово (там може да потърсите Жулиета Петкова - зам.директор)
За координати на колеги логопеди - пишете на Нина на лични - тя ще ви помогне.

За започване на терапия след 4 годишна възраст, моето мнение е, че е много късно Naughty, но това не значи че нещата са невъзвратими - всяко дете има собствен ресурс и възможност за развитие.
Желая ви успех. Flutter

# 113
Благодаря сърдечно за съветите и пожеланията

Вече открихме психолог и ще действаме.

# 114
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 27 780
Здравейте. Дъщеря ми е на 2,4 г. От два -три месеца започна активно да повтаря думички и да нарича някой предмети с имената им. Не ги изговаря много правилно, но поне започна да говори. Ползва само няколко глагола, но така и не се опитва да направи изречение. Буквите "С" и "В" понякога ги изпуска. Вместо "Вики" казва "Ики". Когато я накараме да изговори самостоятелно "В" и "С" тя го прави, но в думички ги пропуска.
Храни се самостоятелно, пие вода от чаша, играе си, танцува, общителна е. Притеснява ме факта, че все още не прави изречения. Ще направя консултация с логопед, но какво бихте ме посъветвали да направя за да я насърча да прави изречения? Четем книжки, пеем песни, рисуваме - ту с лявата ръка, ту с дясната - ние с баща й сме левичари.

# 115
  • Мнения: 589
Здравейте!
Сина ми е на 1год. и 9 месеца. Отдавна се тревожа, че още не е проговорил. Дори скоро пусках тема за това. Всички ме успокояват и казват, че има време, че е често срещан проблем, че ще се отприщи изведнъж... Само ще кажа, че вече не ми се влиза в отчетни, защото всички деца на неговата възраст вече правят изречения, задават въпроси, пеят песнички и дори рецитират. Имам и по-голяма дъщеря, която проговори много рано - на около годинка вече си разговаряхме свободно. Изчетох двете теми по диагонал, както и темата за хиперактивността и липсата на концентрация. Стигнах до извода, че определено изоставаме с говоренето, но естествено не мога да преценя къде е причината. Знам, че е необходима консултация с логопед на живо, но все пак ще се радвам, ако ми дадете някой съвет и ми покажете къде греша.

Още от раждането малкия беше много мързелив и не се справяше със сукането. След втория месец съвсем отказа да суче. Уморяваше ли се, какво ли... Изцеждах се докъто имаше кърма и дохранвах. После мнооого трудно преминавахме към по-гъсти храни. Давеше се и дори повръщаше от всяко парченце. Дори и в момента не умее да дъвче. Гълта цели парченцата, а като му дам бисквита или друга твърда храна, отхапва или отчупва и чака да омекне в устата и го гълта. Обяснявала съм и съм показвала как се дъвче милион пъти. Пиша всички тези подробности, защото ми се струва, че просто му е трудно или изморително да движи език и устни. Не е злояд и се храни повече от добре, но с по-меки и по намачкани храни. Двигателно се развиваше бързо. Сравнително рано почна да се обръща, да пълзи, на 6 мес. се изправи и на 9мес. и полувина проходи. Много е жизнен и подвижен, добре си служи с ръцете, държи молив и драска, завърта капачка на бутилка и т. н. Понякога се заиграва за няколко минути, но понякога ме дърпа и бута, защото му доскучава. Палав е, но не мога да преценя дали е хиперактивен. По моему чува добре. Разбира това, което му говоря. Изпълнява команди, като "вземи мечето", "нахрани бебето", "я иди да видиш къде е кака", "бързо на гърнето", "хайде в банята", "хайде да рисуваш", "избери си книжка, да четем" и др. Използва по предназначение думичките: мама, тати, кака, дай, папе/памперс/, бъ/вода/, теече/водата от душа/, тете/телефон, телевизор, чете/, кеке/книжка, бисквитка, кашкавал/, папа/яде/, нани/спи/,мау-мау/казва котето/, бау-бау/казва кучето/, па-па/казва патето/, бао-бао/зайо байо/, пей-пей/да пея/, ама/ако иска нещо за хапване/, ко/колело/. Всичко останало се сочи с пръст и се ръмжи. От скоро ме бута, дърпа, обръща ми главата или ме води за ръка, за да го разбера какво иска. Изразява емоции, прави мимики доста артистично, гушка, милва, целува. Така общуваме. Много обича музика и дори си танцува с подскоци, радва се на някои любими песнички. Трябва ли да изчакам още или е време да го заведа на логопед и психолог. Излишно ли се притеснявам или основателно?

# 116
  • Мнения: 147

Още от раждането малкия беше много мързелив и не се справяше със сукането. След втория месец съвсем отказа да суче. Уморяваше ли се, какво ли... Изцеждах се докъто имаше кърма и дохранвах. После мнооого трудно преминавахме към по-гъсти храни. Давеше се и дори повръщаше от всяко парченце. Дори и в момента не умее да дъвче. Гълта цели парченцата, а като му дам бисквита или друга твърда храна, отхапва или отчупва и чака да омекне в устата и го гълта.
И аз имах почти същия проблем и не знам от какво е нямам възмойност да изчета всичко тук но ще ми е интересно да чуя отговора. заради този проблем не нададе на тегло, ако излезне и хиперактивност ще ми е много трудно.Слухов апарат ,очила и това.

# 117
  • Мнения: 542
Знам, че е необходима консултация с логопед на живо, но все пак ще се радвам, ако ми дадете някой съвет и ми покажете къде греша.

Трябва ли да изчакам още или е време да го заведа на логопед и психолог. Излишно ли се притеснявам или основателно?
Най-добре си направете консултацията, никъде не грешите, детето може да има особености в развитието, а може и да са маркери за нещо по-сериозно. Дайте му време, но го стимулирайте и насочвайте.
Трудностите при оро-моторните механизми, изразени като невъзможност, нарушения или забавяне в развитието им, може да се отразят нартикулаторните моторни способности - като организация и изява. Заради тях може да страда и инициативата за говорене, както и други неща. Пряко свързана с тези механизми е и сензитивността на орофациалните структури и съответно желанието и потребността от стереотипи, навици или повтарянето на заучени звуци, срички и т.н., както и произнасянето на нови по подражание. Особено добре тези неща се проявяват при храненето (приемане на храна, дъвкане, гълтане), затова често деца със нарушени механизми на хранене, имат трудности и при проговарянето и организирането на оралната моторика.

# 118
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Още от раждането малкия беше много мързелив и не се справяше със сукането. След втория месец съвсем отказа да суче. Уморяваше ли се, какво ли... Изцеждах се докъто имаше кърма и дохранвах. После мнооого трудно преминавахме към по-гъсти храни. Давеше се и дори повръщаше от всяко парченце. Дори и в момента не умее да дъвче. Гълта цели парченцата, а като му дам бисквита или друга твърда храна, отхапва или отчупва и чака да омекне в устата и го гълта. Обяснявала съм и съм показвала как се дъвче милион пъти.

Здравейте, проб;емът с неговоренето и затруднеята в речта са тръгнали от тук, го къде са стигнали, обаче,. може да се каже само на живо. И още нещо - ако не се оправи мейанизмът на хранене, няма да има голям ефект върху говоренето, защото са свързани. Не се стряскайте, просто направете консултация и после следвайте указанията, защото както чета без малко работа няма да се разминете Hug

# 119
  • Мнения: 1 538
Искам да попитам има ли някакви упражнения, с които да се упражнява правилното изговаряне на буквите ч, ц, ш.

Искам да се занимавам малко с Теди, а ако се наложи да го заведа и на консултация.

Хм, писах преди да прочета всичко. Сега видях, че има писано.

Но нищо, много полезна тема. Peace

Общи условия

Активация на акаунт