В началото на тази година стоях пред твоя проблем по съвсем други причини (моят син е роден през април и си е 3 група в детската). Нашата детска градина е от тези, дето групите са разхвърляни по партерите на блокове. Помещенията, в които е сега групата на Ваньо, са много мизерни. А построиха малка сграда на градината-майка, където се помещават 2 групи деца. Там направо са райски условия. Та едната от тези групи е предучилищна. 3 от децата от групата на Ваньо се преместиха при по-големите най-вече заради условията и аз се чудех дали да не го преместя доста време. Мислех си, че с малко усилия и от наша страна ще се справи с предучилищните задачи. Той почти чете, пише печатно повечето букви, брои и смята с числа до 10 и т.н. Аз самата съм родена в края на декември, а и имах навремето 3 - 4 съученици, които бяха следващия набор и сме се справяли без проблеми.
Размислих доста аз през лятото и стигнах до решението да не му отнемам една година от детството. Нека си поиграе още една година, пък после ще се борим с училището. Толкова им е трудно с материала там, че направо косите ми настръхват като чета учебниците на племенниците си (4 и 5 клас).
И така мойто дете си остана при приятелчетата си и при "най-добрите госпожи" и ще си тръгне на училище на 7 години живот и здраве.
Имаше едно детенце в нашата група, което беше една година по-малко от Ваньо. То също се справяше добре с материала и си беше от баш-бандюгите. След като изкара две години в нашата група, сега са си го преместили при неговите си връстници. Майка му каза, че за 2 месеца много добре си се е вписал в групата, намерил е нови приятели и се чувства комфортно. Тя най-вече за това се притеснявала преди да го премести (записала го при по-големите, защото в нашата детска няма яслени групи).