Консултация с психолог

  • 106 261
  • 611
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 588
Зависи от детето,то трябва да е спокойно и да стои мирно,докато се прави еег-то.за да е точно изследването.
С една дума зарежете тая др. Златева и опитайте при друг! Peace
       Зарязали сме я отдавна.

# 226
  • Мнения: 588
       Ето какво сподели Вечерница как се прави ЕЕГ в Германия:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=31498.500

# 227
  • Мнения: 66
Много години трябва да минат за да стигнем нивото на германците, не само в областта на медицината а като цяло. Д-р Златева я зарязахме в момента в кйто започна да поставя и логопедични диагнози, започна да звучи много несигурна и неуверена-" Може да е това,...... ама може и да не е........"   .Да не говорим,че не получихме документ че сме платили ЕЕГ. Едно немога да се начудя, когато виждаш че едно нещо не е в компетенцията ти, а хората треперят пред теб с малкото си дете имай доблестта поне да кажеш "Мили родители, не мога да ви помогна", а не да се чудиш как да искараш някой лев.

# 228
  • Мнения: 1 008
Синът ми /3 г. и 3 м./ придължава да си смуче пръстите два /палеца и показалеца/. Беше спрял, но като тръгна на детска градина започна отново и до сега. Вече изчерпах идеите си за справяне с проблема. Днес намазах пръстите със синя сладкарска боя, но тя се отми. ТАзи вечер беше наказан без приказка за лека нощ, но пръстите пак са в устата. Моля за идеи.
Здравейте,детето се успокоява като смуче палеца си-тоест проявява своята емоционална интелигентност -не може да е наказвано заради това-няма да има реална полза от всичките "бабешки"методи-с мазането на пръстите и т.н.Трябва да се намери друг начин детето да се успокоява -дали ще бъде играчка,одеалце,спокойна музика или приказка.Дори и да успеете с бабешките методи-ще премахнете симптома,но няма да решите проблема,който е в основата на този навик.Разберете кое тревожи детето ви -говорете за емоциите му.Търсете причината,а не методи за отстраняване на симптома.Децата се чувстват сигурни,когато има т режим,ритуал на заспиване например и ако приказката е част от него,премахването й може само да предизвика тревожност у детето.Успех!

# 229
  • Мнения: 1 008
Здравейте, в друга тема прочетох за проблемите на едно момиченце от Бургас, а от там и за синдрома на Рет наи-вече за тиковете с ръцете.  Дъщеря ми е на 11м и досега несъм го възприемала като приблем но откакто го прочетох място не мога да си намеря. От провинцията съм и няма с кого да се консултирам.
Ще се опитам да опиша какво прави-  върти си ръцете и краката и си отваря устичката като шаранче (сякаш иска да каже нещо) когато види нещо което я впечатлява и не може да стиегне. Не съм забелязала да го прави без причина а също така ако и отклоня вниманието с нещо друго или и извикам спира.  От една страна си мисля че щом аз мога да го "предизвикам" например ако започна да си въртя моите ръце и тя веднага започва, няма да е тик, но при положение че не съм запозната с тези проблеми реших да се консултирам с Вас. 
Това нещо го прави някаде от седмия си месец като започнах да я уча уж да си върти ръчичките като и пея " хей рачички хей ги две.........." . Незнам дали има връзка според мен е съвпадение.

Ако може да ми дадете съвет или да ми кажете какви са критериеите за развитие на 11м дете ще съм Ви много благодарна. Като гледам другите деца на неината възраст не мисля че има други отколонения.
Здравейте,съвет по интернет за подобни опасения много трудно може да бъде даден.синдрома на Рет е часто от Генерализираното разстройство на развитието-такава диагноза се поставя трудно и само от специалист,снема се анамнеза на развитието и т.н.Проявленията на разстройството варират широко според стадия на развитие на хронологичната възраст на детето.
Относно критериите за развитие на 11 месечно дете ето някои насоки:
Пие ли  детето самостоятелно от чашка?
Опитва ли да пристъпва самостоятелно?Търси ли одобрението на възрастния,когато се справи успешно с определена задача/като част от игромата дейност/?
Произнася ли осмислени думи,с които назовава многократно едни и същи определени предмети,лица или действия?
Реагира ли с неудоволствие,когато нещо му се забранява?
Все пак искам да подчертая нещо-ВСЯКО ДЕТЕ Е ИНДНВИДУАЛНО И РАЗЛИЧНО,тоест всичко се съобразява според конкретното дете и всяко дете се развива с различни темпове-не го "диагностицирайте" ,вашето спокойствие и приемането на детето такова,каквото е е от основно значение за развитието му.Ако все пак имате сериозни опасения потърсете специализирана помощ.Успех!

# 230
  • Мнения: 1 008
Здравейте!
Детето седи в кошарата и се поклаща напред-назад и когато звучи музика, и на тишина. Двама педиатри дават противоположни мнения. Затова се обръщам и към Вас. Според единия лекар, така бебето изразява чувствата си. Следвайки неговото мнение, детето на наши близки се поклаща все още така в трети клас!Според другия лекар това е израз на скука и е лош навик, затова детето трябва да бъде залъгвано с други занимания в тези моменти.Как да постъпвам?
Благодаря Ви предварително!
Поклащането на детето може да има много различни причини-само специалист /психолог/на място може да изрази мнение по въпроса,за съжаление педиатрите не винаги са подготвени за такива консултации.Ако няма други причини за притеснение мисля,че нямате причини за безпокойство-ако все пак имате съмнение най-добре е да ви види специалист.

# 231
  • Мнения: 2 697
Здравейте,детето се успокоява като смуче палеца си-тоест проявява своята емоционална интелигентност -не може да е наказвано заради това-няма да има реална полза от всичките "бабешки"методи-с мазането на пръстите и т.н.Трябва да се намери друг начин детето да се успокоява -дали ще бъде играчка,одеалце,спокойна музика или приказка.Дори и да успеете с бабешките методи-ще премахнете симптома,но няма да решите проблема,който е в основата на този навик.Разберете кое тревожи детето ви -говорете за емоциите му.Търсете причината,а не методи за отстраняване на симптома.Децата се чувстват сигурни,когато има т режим,ритуал на заспиване например и ако приказката е част от него,премахването й може само да предизвика тревожност у детето.Успех!

В подкрепа на мнението на Вероника, ще ви разкажа повече за един случай от практиката на мой колега.
При него идва майка с дете на 2,7 г., майката се притеснява за това, че момиченцето й все още смуче палеца си. Притеснената майка също прибягва до различни (по мое мнение, ужасни) наказания, достатъчно ефективни, за да уплашат детето. Постепенно, в рамките на последователни терапевтични сесии, колегата успява да преодолее малко по малко защитите на детето и то прави своя напредък - учи се да се успокоява с един голям плюшен заек, а майката придобива реални умения да "слуша" емоциите на детето си. В този смисъл наказанието действително не премахва проблема, то по-скоро действа крайно негативно, като изгражда у детето представата за света (който то опознава чрез майката) като заплашителен и непредсказуем. Това е основа за много сериозни психични проблеми в развитието по-нататък. Ето защо и моят съвет е да се опита родителят да опознае емоциите на своето дете и така постепенно да решат проблема Peace

# 232
  • Мнения: 2 697
Здравейте, в друга тема прочетох за проблемите на едно момиченце от Бургас, а от там и за синдрома на Рет наи-вече за тиковете с ръцете.  Дъщеря ми е на 11м и досега несъм го възприемала като приблем но откакто го прочетох място не мога да си намеря. От провинцията съм и няма с кого да се консултирам.
Ще се опитам да опиша какво прави-  върти си ръцете и краката и си отваря устичката като шаранче (сякаш иска да каже нещо) когато види нещо което я впечатлява и не може да стиегне. Не съм забелязала да го прави без причина а също така ако и отклоня вниманието с нещо друго или и извикам спира.  От една страна си мисля че щом аз мога да го "предизвикам" например ако започна да си въртя моите ръце и тя веднага започва, няма да е тик, но при положение че не съм запозната с тези проблеми реших да се консултирам с Вас. 
Това нещо го прави някаде от седмия си месец като започнах да я уча уж да си върти ръчичките като и пея " хей рачички хей ги две.........." . Незнам дали има връзка според мен е съвпадение.

Ако може да ми дадете съвет или да ми кажете какви са критериеите за развитие на 11м дете ще съм Ви много благодарна. Като гледам другите деца на неината възраст не мисля че има други отколонения.

Постовете, които обсъждаме са доста стари, но евентуално отговорите могат да помогнат на четящите родители сега Peace

Синдромът на Рет има две специфики: проявява се изключително при момичета и преди появата му има "светъл период" на развитие, с други думи до 8-11 месеца, детето се развива нормално в психо-моторно отношение, т.е. развива начало на реч, начални "социали умения" и двигателни навици, съответни на тази възраст. В този период 8-11 месеца започва разпад на постигнатото досега в развитието. Обикновено първият етап е "аутистичен" (трае няколко месеца, други симптоми са понижен мускулен тонус и забавяне растежа на главата), след което започват двигателните стереотипи, за които споменавате и се появяват допълнителни затруднения в движенията на главата и торса. Следователно, от това, което чета във Вашето мнение, е най-добре да посетите специалист, за да разсее съмненията Ви или да Ви помогне в диагностиката Hug

# 233
  • Мнения: 1 008

Постовете, които обсъждаме са доста стари, но евентуално отговорите могат да помогнат на четящите родители сега Peace

Да стари са,но мисля,че има нужда от такива консултации тук.Не знаех за темата,пък и да си призная не исках да влизам тук като специалист,но майките наистина имат нужда от една такава справка.Опитваме се да правим най-доброто според възможностите,разбиранията и компетенцията си. Simple Smile

# 234
  • Мнения: 2 697
Да, стари са,но мисля,че има нужда от такива консултации тук.Не знаех за темата,пък и да си призная не исках да влизам тук като специалист,но майките наистина имат нужда от една такава справка.Опитваме се да правим най-доброто според възможностите,разбиранията и компетенцията си. Simple Smile

...и времето си ooooh!
Ще се радвам на появата и на други колеги в темата  bouquet

# 235
  • Мнения: 1 734
Понякога нещата са доста комплецирани. Една директна консултация със специалист би била доста по-полезна по ред причини, които не ми се изброяват в момента. Иначе материали за четене всеки би могъл да си намери.

# 236
  • Мнения: 2 697
Понякога нещата са доста комплецирани. Една директна консултация със специалист би била доста по-полезна по ред причини, които не ми се изброяват в момента. Иначе материали за четене всеки би могъл да си намери.

Момент Wink,

Никой от пишещите тук психолози не претендира онлайн консултациите да заменят пълноценния контакт със специалист (и практикуващите професията добре усещат разликата), а и не само понякога, а винаги нещата са комплицирани. Защо? Защото различията в онтогенезата са много, т.е. ако при възрастните различията от личност до личност са огромни, то при една формираща се детска психика, те са неизброимо повече.

Ето защо, тези консултации не заменят директния контакт, но те могат да дадат насоки на родителите, да алармират, да упътят към подходящ специалист Peace

# 237
  • Мнения: 1 008
Шехина заставам зад думите ти-просто тази тема е за подпомагане,а  не за бистрене на принципни въпроси-не разбирам целта на подобни провокации и не мисля,че мястото им е в тази тема.Лека вечер на всички.














# 238
  • Мнения: 1 734
.

Последна редакция: пт, 05 окт 2007, 23:36 от sia

# 239
  • Мнения: 3 540
ИЗКАЗВАМ ГОЛЕМИ БЛАГОДАРНОСТИ И НА ШЕХИНА И ВЕРОНИКА ЗА ТОВА, ЧЕ МАКАР И ВИРТУАЛНО МИ ДАДОХА ПОЛЕЗНА ИНФОРМАЦИЯ ПО НАШИЯ ПРОБЛЕМ. И ВПОСЛЕДСТВИЕ АЗ ЗНАЕХ КАКВО ДА ИЗИСКВАМ ОТ ЛЕКАРИТЕ!

  това е за вас

Общи условия

Активация на акаунт