Гражданска подкрепа за ничиите деца!

  • 164 590
  • 3 083
  •   1
Отговори
# 1 245
  • Мнения: 2 563
според мен е така Стайков защото БХК е правозащитна организация,а не благотворителна PeaceСъответно набирането на средства не е оби4айно за тях.
това е май най-доброто обяснение...  Naughty


Аз въобще нямам впечатлението че правозащитната дейност е по-евтина от благотворителната. Искам да кажа, ефективната правозащитна дейност.

Разликата е в начина на постъпване на средства. БХК досега не са събирали дарения и са боси в това. А този Момчил Димитров, който иска всеки финансов документ на организацията да е в нета има прекалено нереални очаквания.

# 1 246
  • Мнения: 10

Вижда ми се крайно незадоволителна информация. Как да искаш от хората да дадат и да не им казваш, поне приблизително, за кое колко ще се харчи, колко има в наличност, колко трябва да се събере? Един вид, "човека взе парите и каза ще видим". Това само праща посланието че си нямаш хабер какво правиш.

Трудна работа. Ще го мислим някак си.

# 1 247
  • под дъгата
  • Мнения: 630
тук днес една мила пчеличка ми даде това http://212.122.160.99/old/bg/oficial_docs/drafts/drafts/semeen_kodeks.htm
да се надяваме, че е новият проект за семеен кодекс.
Струва ми се, че не е нов. Виж това: "§ 12. Този кодекс влиза в сила от 1 януари 2000 г. и отменя Семейния кодекс (обн., ДВ, бр. 41 от 1985 г.; изм., бр. 11 от 1992 г.; попр. бр. 15 от 1992 г.) и Указ № 1336 за прилагане на чл. 136, ал. 1 от Семейния кодекс (ДВ, бр. 33 от 1986 г.)."

 

# 1 248
  • България
  • Мнения: 1 090
Вижте  какъв Абсурдистан сме,налагат се глоби за жестоко отно6ение към животни,а няма глоби за такова към деца ooooh! Какви малоумници ни управляват не мога да разбера и как ги търпим?? #Crazy

http://netinfo.bg/?tid=40&oid=1131373

Малко ооф,но не се сдържах да го постна..

# 1 249
  • Мнения: 457
Занесох някои неща в дома за "За нашите деца". Дограмата намерих кой да я транспортира, та и нея я закарахме. Е, едното стъкло се счупи, ама има достатъчно.
Роси, аз не съм разбрала. Казали ми били, че никой още не е занесъл строителни материали. Недоразумение е станало Peace Иначе казаха, че сте им занесли разни работи.

# 1 250
  • Мнения: 4 124
тук днес една мила пчеличка ми даде това http://212.122.160.99/old/bg/oficial_docs/drafts/drafts/semeen_kodeks.htm
да се надяваме, че е новият проект за семеен кодекс.
Струва ми се, че не е нов. Виж това: "§ 12. Този кодекс влиза в сила от 1 януари 2000 г. и отменя Семейния кодекс (обн., ДВ, бр. 41 от 1985 г.; изм., бр. 11 от 1992 г.; попр. бр. 15 от 1992 г.) и Указ № 1336 за прилагане на чл. 136, ал. 1 от Семейния кодекс (ДВ, бр. 33 от 1986 г.)."


мамка му и прасе, язък за радостта.птйух.
пак ще ровя тогаз. егати и тайния докимент тва проекта..........РОСИ, на теб нещо някой по тоз повод прати ли ти на мейла, или пак ни изшментиха.......Яна, нямам писмото сканирано, но го преписах. освен да допиша откъде е и да ти го пратя. ако така те устройва, кажи.
 

# 1 251
  • България
  • Мнения: 1 090
Бинито,писах ти на ЛС,браво на вас,супер сте  bouquet
Аз да кажа и тук,4е освен с пари ние от 4ужбина няма как да помогнем по друг на4ин..проблемът мисля  е липсата на доверие, но не 4е парите примерно 6те отидат по предназна4ение,а дали трябва да се канализират по този на4ин...но понеже нямам пряк контакт с тези не6та ,не мога да правя и големи изводи newsm78
Идеята да се помага директно на соц.слаби рискови семеиства ми допада много пове4е,примерно родители ,които са на път да си изостявят децата да се подпомогнат и насър4ават материално, със средства събрани по тази линия,а не парите да отиват в дом..
но пак казвам ,не мога да знам как е то4но положението...

# 1 252
  • Мнения: 3 835
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=243115.0

Ето я темата, ако не сте я видели. Бенито, с теб се разминахме, но се засекохме с Чут Чут, май договаряше варианта за утре, да закара една бебешка кола. Laughing Видях на Бенито дограмата и количката, браво на нея, голяма организация. Hug

# 1 253
  • Sofia
  • Мнения: 2 578
Момичета, това са предложения за промени в проекта за нов СК, които имам от една приятелка. СТава дума за много текстове, поне 20-30 страници, затова слагам само няколко най-важни текста. Жалко е че проекта за новия СК се разпространява апокрифно, би трябвало да бъде подложен на обществена дискуция и обсъждане или поне неправителствените организации, които имат отношение да бъдат поканени да дада своите предложения. Уви това за сега не става.

ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА ПРОМЕНИ В ПРОЕКТА ЗА НОВ СЕМЕЕН КОДЕКС

Глава осма
Осиновяване

Чл.81 (2) Близнаци се осиновяват заедно. По изключение те могат да бъдат осиновявани поотделно, ако интересите им налагат това и в продължение на една година не са могли да бъдат осиновени заедно.

Чл.81 (3) Братя и сестри се осиновяват по възможност заедно.

Предложение: Чл.81 (2) Близнаци се осиновяват заедно. По изключение те могат да бъдат осиновявани поотделно, ако интересите им налагат това и в продължение на една година от датата на която са били предложени за осиновяване и съответно не са могли да бъдат осиновени заедно.

Чл.81(3)Братя и сестри се осиновяват при възможност от един и същ осиновител.
Коментар:   В съотвествие с КООПД и добрите европейски практики, текстовете за осиновяване на близнаци, както и братя и сестри трябва да бъдат формулирани към “задължително изследване и проучване на възможностите да бъде съхранена връзката между братя и сестри”, а не “по-възможност”.

Чл.88.(1) За дете настанено по реда на чл.26 от Закона за закрила на детето, чийто родители са неизвестни или са дали съгласие за пълно осиновяване, директорът на дирекция “Социално подпомагане” по настоящия адрес на детето уведомява писмено в тридневен срок от настаняването регионалната дирекция за социално подпомагане за вписването му в регистъра.
Предложение: Изречението да продължи така: «За дете настанено по административен ред от дирекция "Социално подпомагане",  чиито родители са неизвестни или починали или дали съгласие за пълно осиновяване или лишени от родителски права или поставени под пълно запрещение, директорът на дирекция “Социално подпомагане” по настоящия адрес на детето, уведомява писмено в тридневен срок от настаняването регионалната дирекция за социално подпомагане за вписването му в регистъра в срок от 14 дни от получаване на писменото уведомление.»

Коментар: Практиката на Регионалните служби в продължение на 4 години доказва, че  за вписването на децата в регистрите за пълно осиновяване не е необходимо условие настаняването им със съдебно решение. Разпоредбата на чл.26 от Закона за закрила на детето предвижда, че децата могат да бъдат настанени в институция със административна заповед и в последствие със съдебно решение, но не го въвежда като безусловно изискване за вписването на децата в регистрите за осиновяване. Още повече, че много често настаняването със съдебно решение в институция може да отнеме 2 – 3 или повече години!!!! Става дума за съдебно производство, което не може да бъде лимитирано по време. Би било в противоречие на Семейния кодекс и въобще с духа на закона да забавяме вписването на деца, които отговарят на изискванията на СК, само защото няма влязло в сила решение за настаняването им в институция. Факт е че всички деца в институциите са настанени там със заповед на Регионалните служби и това легитимира престоя им в институцията, и е напълно достатъчно за вписването им регистрите за осиновяване.
Тестът, който в момента е предвиден в чл.88, ал.1 може да бъде повратно тълкуван и да узакони практиката да се вписват само деца, които са настанени със съдебно решение. Тава би довело до намаляването шанса на много деца да бъдат осиновени в страната ни, тъй като българските семейства предпочитат да осиновят деца на по-ниска възраст, а съдебното производство би отложило вписването на децата понякога с 1-2 или повече години – период от време, след който може да не се намери кандидат в страната да осинови тези деца. Предлагаме, за да се избегне тази неблагоприятна прогноза, да се запише, че се вписват в регистъра децата настанени по административен ред от дирекция "Социално подпомагане".

Чл.88 ал. (2) “Когато в срока по чл.98, ал.2 родителят не е поискал отмяна или промяна на мярката за закрила, директорът на дирекция “Социално подпомагане” по настоящия адрес на детето уведомява писмено в тридневен срок регионалната дирекция за социално подпомагане за вписването му в регистъра.
Предложение: Чл.88 ал. (2) “Дете, настанено в специализирана институция, за когото родителят в шестмесечен срок от настаняването му без основателна причина не е поискал отмяна или промяна на мярката и връщане на детето или настаняването му при роднини или близки по реда, предвиден в Закона за закрила на детето следва да бъде вписано в регистъра за пълно осиновяване, въз основа на молба на директорът на институцията, в която е настанено, а също и по инициатива на дирекция “Социално подпомагане” по настоящия адрес на детето, която е длъжна да уведоми писмено в тридневен срок от изтичането на шестмесечния срок на настаняването регионалната дирекция за социално подпомагане за вписването му в регистъра.”
Коментар: От съществено значение е да се промени и разпоредбата на чл.98 към който ни препраща ал.2 тъй като в него отново се предвижда, че вписването в регистрите ще става след като изтече срока за който са настанени в институция, т.е. ще се повтори сега съществуващия текст, за който практиката доказа, че е неприложим. Това, че ще скъсим срока от 6 на 2 месеца – няма да има положително значение, тъй като този срок никога няма да започне да тече, тъй като условието в текста на закона е неосъществимо. За  да може да се установи еднообразна практика в цялата страна предлагаме да се възприеме ясна формулировка в новия СК, която да не е обвързана със срока за настаняване на децата, тъй като повече съдебни решения в тази област са безсрочни и съществува многообразната практика на съдилищата в страната.
С тази промяна в СК бихме могли да потърсим решение за съдбата на хиляди деца, които от години и живеят в институциите. В противен случая ще съкратим срока от 6 на 2 месеца, но този текст на закона ще остане завинаги неприложим, както до сега, тъй като в практиката никога не настъпват условията предвидени в него.

Чл.88 ал. (3) Извън случаите по ал.1 и 2 дете, чиито родители са починали, лишени от родителски права или поставени под пълно запрещение, може да бъде вписсано в регистъра по преценка на регионалната дирекция за социално подпомагане въз основа на молба на настояника, съответно попечителя, подаде чрез дирекция “Социално подпомагане”.
Предложение: «Извън случаите по ал.1 и 2 деца, чиито родители са починали, лишени от родителски права или поставени под пълно запрещение, следва да бъдат вписани в регистрите от регионалната дирекция за социално подпомагане въз основа на молба на настойника, съответно попечителя, директорана специализираната институция, в която е настанено детето, подадена чрез дирекция “Социално подпомагане”.
Коментар: Следва да отпадне думата “може”, тъй като няма въведен критерий в кои случаи не може. Изброените категории деца са такива, че е очевидно в изключителен интерес на децата на същите да бъде предоставена мярка за закрила “осиновяване”.
Предложение за Нова ал.(9) Чл.88 «При пропуски, фактически грешки или несъответствия в приложените документи във връзка с уведомленията по ал.1 и 2 и молбите по ал.3, 4 и 5 директорът на регионалната дирекция за социално подпомагане определя срок не по-голям от 14 дни и дава указания за отстраняването им на Дирекцията за социално подпомагане, подготвила документите.

Предложение:  Нова ал.(10),Чл.88,: «Когато при подаване на уведомленията по ал.1 и 2 и молбите по ал.3, 4 и 5 лицата не разполагат с необходимите документи, директорът на регионалната дирекция за социално подпомагане събира служебно необходимата информация.”

Нова ал.(11),Чл.88, Предложение: «Директорът на регионалната дирекция за социално подпомагане е длъжен да организира незабавното вписване на детето в регистъра, когато детето е с декларация за отказ, или в едномесечен срок от получаване на уведомленията по ал.1 и 2 и молбите по ал.3, 4 и 5 в останалите случаи. Когато се констатира невъзможност да се събере необходимата информация, включително по служебен ред, директорът разпорежда незабавно вписване на детето в регистъра въз основа на наличните данни.”
Коментар: Трябва да се обърне внимание, че техническите, фактически грешки или други неточности не могат да бъдат повод за забавяне с месеци или дори с години на вписването на децата в регистрите. По този начин би се преградило правото на децата, лишени от родителска грижа да получат мярката на закрила “осиновяване”. Доказана е необходимостта децата да бъдат бързо извеждани от институциите и настанявани в семейна среда, което налага процедурата по вписването на децата да бъда БЪРЗА И ЕФЕКТИВНА. Техническите грешки не могат да опорочават юридическата и доказателствена сила на документите. Трябва да имаме предвид, че прегледът под лупа и перфекционализмът, като подход към досиетата на децата не гарантират юридическа прецизност, а са изключително вредни за децата, тъй като удължават ненужно престоя им в институциите. 
Предложенията ни са взаимствани от действащия подзаконов нормативен акт - Наредба № 4 от 25 ноември 2003 г. за условията и реда за водене и съхраняване на регистъра на деца за пълно осиновяване – издадена от Министерство на правосъдието, Министерство на труда и социалната политика, Обн. ДВ. бр.107 от 9 Декември 2003г.
Считаме, горните текстове на ал.9, ал.10, ал.11 е задължително да се включат в проекта за Семеен кодекс, за да се гарантира приложението им.
Чл.89.(3) Отбелязването и заличаването се извършват с решение на директора на регионалната дирекция за социално подпомагане по предложение на дирекция «Социално подпомагане» по настоящия адрес на детето ...
Предложение: изречението да продължи така: «в срок от 14 дни от получаване на уведомлението за настъпилото изменение в обстоятелствата.»

# 1 254
Eto ofitzialnata info ot UNICEF:
http://www.unicef.bg/page.php?key=pr_release&id=17

http://www.unicef.org/ceecis/media_7923.html - i sushtoto na regionalnija im site i v UNICEF Velikobritanija http://www.unicef.org.uk/press/news_detail_full_story.asp?news_id=1057
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Вижда ми се крайно незадоволителна информация. Как да искаш от хората да дадат и да не им казваш, поне приблизително, за кое колко ще се харчи, колко има в наличност, колко трябва да се събере? Един вид, "човека взе парите и каза ще видим". Това само праща посланието че си нямаш хабер какво правиш.

Трудна работа. Ще го мислим някак си.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Staikov, znaesh li koi predlaga budget za deinostite v Mogilino? Az ne uspjavam nishto da namerja ... nito na Trusta na sita, nito BHC  newsm78
Njkoi ima li idei?
 
 

# 1 255
  • Мнения: 3 835
Liviat, предложенията по СК са много конкретни и точни. За съжаление, въпреки всичко, пак ми се струва, че остават много вратички за бюрократични забавяния, замотаване от тази институция до другата. Прекалено много бюрокрация, чиновници, досиета, срокове, алинеии....Да, трябва да са защитени и да има законност, но ми се струва, че всичко това не е в интерес на децата, точно обратното. Долният цитат е много красноречив.

"Техническите грешки не могат да опорочават юридическата и доказателствена сила на документите. Трябва да имаме предвид, че прегледът под лупа и перфекционализмът, като подход към досиетата на децата не гарантират юридическа прецизност, а са изключително вредни за децата, тъй като удължават ненужно престоя им в институциите." 

Дали сме в състояние да направим сравнение със аналогичните закони примерно на Словения, Хърватска или друга страна, където са решили в голяма степен тези проблеми?

# 1 256
  • Мнения: 2 563


Staikov, znaesh li koi predlaga budget za deinostite v Mogilino? Az ne uspjavam nishto da namerja ... nito na Trusta na sita, nito BHC  newsm78
Njkoi ima li idei?
 
 


УНИЦЕФ предлага, но доколкото разбирам ще го променят.

# 1 257
  • Sofia
  • Мнения: 2 578
Liviat, предложенията по СК са много конкретни и точни. За съжаление, въпреки всичко, пак ми се струва, че остават много вратички за бюрократични забавяния, замотаване от тази институция до другата. Прекалено много бюрокрация, чиновници, досиета, срокове, алинеии....Да, трябва да са защитени и да има законност, но ми се струва, че всичко това не е в интерес на децата, точно обратното. Долният цитат е много красноречив.

"Техническите грешки не могат да опорочават юридическата и доказателствена сила на документите. Трябва да имаме предвид, че прегледът под лупа и перфекционализмът, като подход към досиетата на децата не гарантират юридическа прецизност, а са изключително вредни за децата, тъй като удължават ненужно престоя им в институциите." 

Дали сме в състояние да направим сравнение със аналогичните закони примерно на Словения, Хърватска или друга страна, където са решили в голяма степен тези проблеми?


Солидаризирам се с изказаното от теб мнение, че става дума за много ненужна бюрокрация и в момента тя се увеличава и не се търсят рационални решения! МНого се надявам поне при тази промяна на Семейния кодекс да се направят правилните корекции. Но затова трябва да има дебат в обеществото, а не да се сервират готови текстове, които въобще не са консултирани с професионалисти в областта.

Проекта, който е подготвен  в момента би влошил сериозно ситуацията, защото увеличава бюрокрацията !!! Не бива да се допуска отново да се "отбива номера" с някакви глупави промени, когато трябват малко но смислени и резултатни текстове. Всъщност това от което имаме нужда е желание да се направи нещо добро за тези деца.

Последна редакция: пт, 30 ное 2007, 23:28 от Liviat

# 1 258
  • Мнения: 10
Eto ofitzialnata info ot UNICEF:
http://www.unicef.bg/page.php?key=pr_release&id=17

http://www.unicef.org/ceecis/media_7923.html - i sushtoto na regionalnija im site i v UNICEF Velikobritanija http://www.unicef.org.uk/press/news_detail_full_story.asp?news_id=1057
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Вижда ми се крайно незадоволителна информация. Как да искаш от хората да дадат и да не им казваш, поне приблизително, за кое колко ще се харчи, колко има в наличност, колко трябва да се събере? Един вид, "човека взе парите и каза ще видим". Това само праща посланието че си нямаш хабер какво правиш.

Трудна работа. Ще го мислим някак си.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Staikov, znaesh li koi predlaga budget za deinostite v Mogilino? Az ne uspjavam nishto da namerja ... nito na Trusta na sita, nito BHC  newsm78
Njkoi ima li idei?
 
 


Аз ако знаех нямаше да съм така Banghead

За мен няма съмнение че в момента всички са малко като мухи без глави и сигурно ще трябва да помолим хората да дадат на вяра. Смятам, че това ще направи кампанията по-малко ефективна, но какво да се прави, работиш с каквото можеш. Въпроса е обаче като дадеш на вяра, все пак на кого може да се вярва повече. Аз лично предпочитам да насочим даренията към някоя българска организация на която можем да вярваме. За съжаление вече започвам да губя вяра че това може да стане. УНИЦЕФ-БГ няма сметка за онлайн дарения, не са сигурни как ще свършат преговорите с правителството и дали ще имат някаква роля накрая, и дори не искат името им да се асоциира с нас. БХК и ДБМ досега изглежда да одобряват писмото, поне не са се дистанцирали открито. Досега обаче на са проявили никакъв интерес да приемат онлайн дарения.

Остават УНИЦЕФ-ГБ и фонда на Кейт. От двете, аз лично предпочитам фонда на Кейт поради следната причина. УНИЦЕФ е огромна организация с голяма бюрокрация. Често такива организации не са много ефективни. Пък и още стои въпроса каква ще е ролята накрая на УНИЦЕФ. От друга страна, Кейт е показала, че може да работи всеотдайно в името на една идея, да поема рискове, да излиза извън рамките на личния се комфорт в името на това в което вярва. И това в което вярва се случва да е това в което вярват повечето от нас в този форум. Затова и имам повече вяра на нея. Освен това фонда и е малък и фокусиран за едно единствено нещо (както казват в Америка lean and mean). Дори ако накрая пак даде парите на УНИЦЕФ, вярвам че ще го направи само след като е сигурна че ще бъдат изразходвани по оптималния начин.

Знам че хората на УНИЦЕФ слушат на този форум и ако не им харесва това което казвам, да го опровергаят. Но нека не се впускаме в дълги безполезни спорове а да опитаме да се концентрираме на практическата страна на нещата.

# 1 259
  • Мнения: 3 835
Павлине, за да не си блъскаш повече главата в стената, чисто и просто остави сметката на Кейт и добави препоръка към хората да упоменават за какво желаят да се използват парите им. Микробус и развиване на приемната грижа в областта.

Общи условия

Активация на акаунт