"Второкласници"1

  • 24 436
  • 288
  •   1
Отговори
# 75
  • 1st floor
  • Мнения: 9 139
ние още нямаме бележници, и оценки нямаме - караме , като в първи клас, на усмихнати и намръщени човечета Crossing Arms

# 76
  • Мнения: 303
И ние сме до никъде newsm78 Нито родословно дърво сме правили, нито "права и задължения"  Mr. Green, нямаме бележници, оценки, входни нива и т.н. Започвам да се притеснявам кога ще наваксаме, не знам, чудя се има ли смисъл да "изпреварвам" малко нещата и да започнем сами вкъщи малко по-напред по учебниците. А може да сгреша и да ги объркам ако обяснявам по-различно и правим нещата не както ще ги  правят в час  newsm78. Кажете си мнението, моля ви   bouquet

# 77
  • гр.София
  • Мнения: 4 172
 Мама на Ани и Ники,хич не се притеснявай.Какво толкова,ако пропуснете родословното дърво.
 Винаги ми е странно изпреварващото учене на уроците.Чувала съм за малки ученици,които с частни учители препускат вкъщи напред по материала.
 И ние още нямаме оценки,входни нива.А бележниците чакат подпечатване.

# 78
  • София
  • Мнения: 62 595
Мама на Ани и Ники,хич не се притеснявай.Какво толкова,ако пропуснете родословното дърво.
 Винаги ми е странно изпреварващото учене на уроците.Чувала съм за малки ученици,които с частни учители препускат вкъщи напред по материала.
 И ние още нямаме оценки,входни нива.А бележниците чакат подпечатване.

И аз не виждам никакъв добър ефект от предварителното минаване на материал. Според мен дори е вредно. Част от процеса на учене е в клас детето да слуша и да гледа внимателно като се преподава урока, да прави примерите, които дава учителката. Така то се учи самичко да прави логически връзки между старото и новото, да свързва понятията по смисъл с това, което е правило предишните часове - те.е. точно се научава само да класифицира и обработва непозната информация.
Когато предварително се минават уроците, какъв е тогава смисълът да ходи на училище? За да печели точки колко много знае? Но то не е достигнало до това знание със свои собствени сили, а е било научено предварително от някой друг. И какво ще се случи, когато частният учител изчезне и детето трябва да разчита единствено на себеси и ураците в клас?

# 79
  • Мнения: 1 937
Имам чувството, че след стачката проличаха добрите педагози.
Класната ръководителка на дъщеря ми ги посрещна уверена, умихната и дори и да е имала притеснения за наваксване на пропуснат материал, никак, ама никак не го показа.
Не усещам и децата да са притеснени. Не препускат, домашните им съвсем не са повече от обикновено.

Съгласна съм с Радостина. 

# 80
  • Мнения: 1 671
Това, което казва Вердад, с пълна сила важи и за класната на моя син.
Спокойна, усмихната, с много желание и приятни емоции. И предава настроението си на децата.

При нас входните нива просто отпаднаха.
Започнаха да им преподават новия материал - този който е за втори клас.
Учителката каза, че ще се връщат назад в темите за преговор тогава, когато те са в пряка връзка с новите знания. Така паралелно ще опреснят старото и ще учат новото.

Бележниците  още не са в действие, може би в понеделник вече ще са подпечатани.

Забравих да похваля ремонта: класната стая е като нова - с нова ПВЦ дограма, нови чинове, дъската си е класическа, черна, стените са бели, чисти, мирише приятно, паркетът е изциклен и лакиран, лампите са подменени и всички /!/ работят.
Децата занесоха цветя в саксии. Госпожата е купила много красив цветарник.
Моят хубавец още от лятото ми беше заръчал да приготвя поне 10-15  Laughing саксии, защото искал да му е много зелено и уютно.
Е, ограничихме се само до 4 вида китки.

# 81
  • Мнения: 188
А пък аз, съм много притеснена Rolling Eyes, днес когато дъщеря ми седна да си пише домашните с голямо разочарование открих, че прескачат уроци и то не по един ами направо три  ooooh!, и то по математика, направо незнам какво да правя  newsm78

# 82
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
А пък аз, съм много притеснена Rolling Eyes, днес когато дъщеря ми седна да си пише домашните с голямо разочарование открих, че прескачат уроци и то не по един ами направо три  ooooh!, и то по математика, направо незнам какво да правя  newsm78
При нас се оказа че са взети, а той си прескачал.

# 83
  • София
  • Мнения: 62 595
Вчера купих нови учебници български и математика, че детето да може спокойно да работи. Оказа се, че не може да пишат в учебниците, които са им дали и преписват като ненормални. По български, както и да е, но по математика е убийствено. Учебникът е направен точно да се пише в него. И нова читанка купих, че тази, която са му дали е грусна и дори не смея да я пипна.
Не ми свидят парите за учебниците, но защо тогава се водят като безплатни, като е забранено да се попълва в тях! Поредната популистична недомислица.
Същото направих и с учебниците на другото дете, та ми олекна малко. И като добавя парите, дето се изръсих за сто вида сборници... е... ти безплатното образование! #Cussing out

# 84
  • Мнения: 1 210
Семейство затворило за зимата 16 буркана грах и боб общо. Бурканите с грах били с 6 по- малко от тези с боб. По колко буркана грах и боб е затворило семейството?

x + (x-6) = 16

 #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire #2gunfire
Решението е уравнение  Shocked с две  #Crazy неизвестни!!!

Сборник за втори клас на Руси Русев,страница 13 (съвсем начална!). Отговорът е 11 буркана и 5 буркана, но синът ми ще отиде утре без домашно, за да се светнат, че ако има един луд, то учителя трябва да подбира малко нещата.

# 85
  • Майничка
  • Мнения: 12 662
Didkapitka, обадих се преди малко да издиктувам задачата на дъщеря ми по телефона. Реши я. Ето нейната логика:
Щом бурканите с грах са с 6 по-малко, значи тези с фасул са с шест повече. Като оставим настрани тези, дето се в повече, получаваме по равно буркани с грах и с фасул.
Т.е., остават 10 буркана, от които половината са с грах, другите с фасул.
Тези с грах са 5.
Към другите 5, дето са с фасул добавяме другите 6 отстрани и стават 11.

Съмнявам се обаче, доколко ще може да изрази тази логика на "математически" език. Иначе не е математически гений и в момента при нея гарантирано нямаше възрастен (баща й се засилил да купува пици за обед).

# 86
  • Мнения: 2 567
gargamela, само искам да поздравя дъщеря ти. Може както казваш да не е математически гений, но детето много добре се справя с логическото мислене.
Сборниците изобилстват с подобен тип задачи и не е нужно да се пресмятат с формули. Още повече с формули, които се изучават в много по горни класове. Тези задачи са дадени за да може децата да развиват логическото си мислене и мисля, че са много полезни.
Мен не ме бива чак много и сигурно като малка никой не ме е и карал да се занимавам с подобни задачи и го отчитам като минус.
Сега дъщеря ми доста решава подобен тип задачи и виждам как понякога се ориентира по- бързо и от мен.
Даже смятам, че усвояването на логическото мислене е много по важно, отколкото простото пресмятане на примери, за които и елката може да ти свърши работа.

# 87
  • Мнения: 2 567
Извинявам се, че пак пиша в темата ви, но не мога да се начудя как така не разрешават на децата да пишат в учебниците по БЕЛ и математика.
Моята вече трета година е записана като частна ученичка към едно не кой знае колко голямо и елитно училище, за което се предполага, че учебниците трудно достигат, но за тези три години комплектите и са били от чисто нови учебници. Пишела е винаги в тях, както и другите дечица.
Само във втори клас като почна имаше период, в които не беше сигурно дали ще се пише в тях и преписваше в тетрадката. И аз също като Радостина и купих учебници, че да не се мъчи. Оказа се след месец, че ще се пише в дадените от училище и така вече за поредна година.
Да не се случи и при вас същото след време да кажат, че видиш ли можело да пишете в учебниците, които са ви дали.

# 88
  • Мнения: 303
В учебниците по български и по математика, които са дали на моите момичета доста неща са попълнени от миналата година и моите доволно се подсмихват, че ще преписват отговорите. Ама аз ги предупредих, че написаното може и да е грешно Mr. Green Смятам на родителската среща във вторник да предложа всички родители да купим учебници по математика и да приключим поне с тази глупост!!!

# 89
  • Мнения: 1 100
Didkapitka, обадих се преди малко да издиктувам задачата на дъщеря ми по телефона. Реши я. Ето нейната логика:
Щом бурканите с грах са с 6 по-малко, значи тези с фасул са с шест повече. Като оставим настрани тези, дето се в повече, получаваме по равно буркани с грах и с фасул.
Т.е., остават 10 буркана, от които половината са с грах, другите с фасул.
Тези с грах са 5.
Към другите 5, дето са с фасул добавяме другите 6 отстрани и стават 11.

Съмнявам се обаче, доколко ще може да изрази тази логика на "математически" език. Иначе не е математически гений и в момента при нея гарантирано нямаше възрастен (баща й се засилил да купува пици за обед).


Аз не мога да схвана логиката на дъщеря ти. Нито мога да обясня моята.
Но трябва да се намерят такива числа, че едното да е с 6 по-малко от другото и да образуват 16.  Някак си ги виждам. Не мога да обясня как. Вероятно заради по-големия ми опит с числа... Като се върне малкия, ще видя дали може да се справи.

Общи условия

Активация на акаунт