Трябва ли да се изучава религия в училище като СИП или ЗИП?

  • 17 170
  • 395
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 24 467
А защо да не бъде дадена възможност, както е дадена по Конституция, тогава всеки да си има право на убеждения и те да не са обект на обсъждане или насаждане в светското училище? На мен, напр., не ми е ясно защо пък да не се учи Ислям тогава. Пък да си призная, навремето се запознах с Бахайското учение- много ми допадна- нищо войнствено и крайно, изключително миротворно и зачитащо дори чуждите религии. Що да не е Бахайство?
На мен не реализацията, изначално Идеята за въвеждане на задължително вероучение или религия не ми харесва, за което вече се мотивирах.

# 181
  • Мнения: 7 821
@нтико, радвам се че така мислиш  Peace .
Обаче работата е там, че аз и съпруга ми изобщо не желаем да се изучава Вероучение в училищата под никаква форма, с каквито и да било учебници, преподавано от които и да било. Мога да преглътна СИП-а и ще го направя, него и сега го има.
Не мога да преглътна задължителността изобщо. И както са писали и по-горе ще се боря с всички средства и децата ми няма да изучават подобни предмети.

# 182
  • София
  • Мнения: 4 932
А има ли смисъл всички деца да бъдат занимавани подробно с всички религиозни учения по-задълбочено, отколкото това е застъпено в общообразователната програма?
Възможности за религиозно обучение и сега има достатъчно. Защо това трябва да става за сметка на академичното обучение?

# 183
  • Мнения: 7 821
А има ли смисъл всички деца да бъдат занимавани подробно с всички религиозни учения по-задълбочено, отколкото това е застъпено в общообразователната програма?
Възможности за религиозно обучение и сега има достатъчно. Защо това трябва да става за сметка на академичното обучение?
И аз не мола разбера изобщо какъв е смисъла от това?
А и днес много мислих и се чудя какво ли всъщност са ни подготвили, че ни развяват пред очите баш сега религията? Какво са решили да въведат тихомълком докато ние се занимаваме с нея?

# 184
  • София
  • Мнения: 62 595
защото децата са усвоили всичките науки и вече им е тесен светъ. Усвоили са четмото и писмото, с историята са на "ти", физиката изобщо не им е опира.  rotfImbo

На мен ми харесаха днес едни думи на А.Райчев (въпреки, че не ми е от особено приятните) - "Защо започваме да чоплим отново една рана, която едва-едва е започнала да хваща коричка и да заздравява?"
И на една майка - "Защо не направят плуването или танците задължителни вместо религията?"

# 185
  • Мнения: 7 821
Вярно, Радостина, решиха всички проблеми с образованието ииии стигнаха до вероучението.

# 186
  • Мнения: 14
. е, това му е слабото място на демокрацията Simple Smile . Всеки си има своето право. Нещото, което силно ме тревожи е, че едно явление, погледнато локално, има измерения, различни от тези, ако гледаме на него по-глобално. Примерно: стремежът на китайците да имат мъжко поколение, води до: а) в локален план е добре, защото са удовлетворени семейните ценности и б) огромно количество ергени (върти ми се нещо от порядъка на милиони мъже, за които няма жени). Което, подобно на бумеранг се връща към семейството с отриателен знак: мъжът изпитва неудовлетвореност, родът не се продължава и прочие. Извод? Ами в общество живеем. Това, което за мен е добро, в обединението на човешките съдби може да ми се върне по лош начин. Затова - ако за пореден път се казва на младежите, че има ценности и те се обявят и в часовете по Литература, и в часовете по Морал и право, и в часовете по вероизповедание, вероятността моето дете/деца да са една милиминка по - защитени, се увеличава. Нищо, че ще трябва да положа усилия да пре-обяснявам онова, което не приемам. Без това се налага.

# 187
  • София
  • Мнения: 4 932
А един от участниците в дискусията - психолог - е изказал тезата, че говоренето за религия не прави доказано децата по-добри. Т.е. официално обявените цели на този проект няма да бъдат постигнати чрез реализирането му. Какви са истинските цели тогава? И (подкрепям Ellypr) какво ли ще се случи тихомълком, докато се шуми около този въпрос?

Ако религиознанието има за цел "морално и духовно извисяване на нацията", не му е мястото в училище - това е работа на семейството и на църквата.
Ако целта е запознаване с историята и философията на религиите - това вече се прави в една или друга степен, може да се добави към учебния план по други предмети.
Ако целта е децата най-после да понаучат нещичко от правописа, религиознанието е чудесен начин - учителите могат да пишат отличен на всеки ученик, който от първия опит напише правилно името на предмета. После могат да въведат и други спорни дисциплини с трудни имена.

От министерството не отговориха май какво ще съкратят от програмата, за да вместят новия предмет.

# 188
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Трябва да се съгласите, че религията сплотява хората ... насочва мисълта и формулира ценностите ... сегашните не са много различни  ... макар че на прелюбодействието, завистта и кражбата вече не се гледа с лошо око ... "уважавай родителите си " пък съвсем не се тачи

друг е въпроса за осъвременяването на религията , тя е доста стара и досадна на моменти ...

# 189
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Трябва да се съгласите, че религията сплотява хората ... насочва мисълта и формулира ценностите ...

О, да.
Фундаменталистите са особено сплотена общност.

# 190
  • София
  • Мнения: 1 779
Трябва да се съгласите, че религията сплотява хората ... насочва мисълта и формулира ценностите ...

О, да.
Фундаменталистите са особено сплотена общност.
И мотивирана за сладък задгробен живот.

# 191
  • Мнения: 58
Аз пък бих казала, че в наши дни религията по-скоро разделя хората, а религиозните ценности са много съмнителни.  Но не това е темата, нали.

# 192
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Аз пък бих казала, че в наши дни религията по-скоро разделя хората, а религиозните ценности са много съмнителни.  Но не това е темата, нали.

Simple Smile това е темата, всъщност.
Кому е нужно да се реорганизира образователната сиситема заради предмет с доста съмнителна стойност?
Нагледах се на манипулирани анкети по улицата и на безумни "дебати" по медиите.

Не бих имала нищичко против да увеличат часовете по физическо например.
Фактът, че процента на затлъстелите деца се увеличава постоянно ме тревожи много повече от непознаването на световните религии.

# 193
  • Мнения: 494
Аз пък бих казала, че в наши дни религията по-скоро разделя хората, а религиозните ценности са много съмнителни.  Но не това е темата, нали.

Simple Smile това е темата, всъщност.
Кому е нужно да се реорганизира образователната сиситема заради предмет с доста съмнителна стойност?
Нагледах се на манипулирани анкети по улицата и на безумни "дебати" по медиите.

Не бих имала нищичко против да увеличат часовете по физическо например.
Фактът, че процента на затлъстелите деца се увеличава постоянно ме тревожи много повече от непознаването на световните религии.

  Всъщност, да! Мои много по-големи притеснения са именно тези, които споменаваш накрая! Да не говорим, че каквото и да решат по въпроса с това (чак ми е трудно да си обърна думата в устата Simple Smile) религиозознание, ще го решат пак по български-половинчато и претупано! Сигурна съм, че ще е като всичко, което се случва в последните години в училищата-пълно безумие. Иди после обяснявай на децата...Колко му е да излезе вярно и предчувствието на Ellypr за това, че има нещо друго, там на втори план...Ама никак няма да се учудя!

# 194
  • Мнения: 111
Естествено че е недопустимо да се изучава религия като ЗИП. СИП-добре, ако някой желае,заради всички,които ще пропищят, че им се ограничава правото на избор. А относно лансираните днес идеи, че децата трябва да са запознати  с  различните религии, това може спокойно да се постигне с 3-4 урока включени в учебника по история например.Да не говорим, че първокласниците са твърде малки за да ги занимават с подобни абстракции въобще. Това, което истински ме плаши, е че много често ,когато МОН реши нещо,то става, независимо дали обществеността го приема или не.
За себе си съм категорична, че децата ми религия в училище няма да учат.

Общи условия

Активация на акаунт