Как да науча първолак да чете по бързо

  • 31 090
  • 53
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 511
Най-лесно се чете текст ,където има пряка реч и диалог.Другите са малко по-трудни,също и тези,които са написани в рима.
Ваши те деца как се справят с ударенията?

# 31
  • Мнения: 511
Защо не си оставите децата да си карат ваканцията?Има ли значение по-колко и как четат,няма ненаучени,кога по-рано,кога по-късно.На моя син не съм му засичала и нямам това намерение,както може и колкото може.

# 32
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Никога не съм засичала колко думи в минута четеше синковеца  след 1-ви клас.Можеше да чете от 4-та група ,но до първата ваканция сам си избираше какво да чете.Когато завършихме 1 клас, четенето беше трудно и уморително, книгите - към 12, все от сорта на Пипи, Мечо Пух , и т.н. Аз бях разпределила, че на месец трябва да прочита 3 книги.Но не само да ги прочете , защото после отварях произолно книгата, прочитах страничка и му задавах въпрос от съдържанието. Да, трудничко беше, имаше и карници, но ефекта беше поразяващ. Когато започна 2-ри клас ,бяха останали само някакви приказки. Тях ги прочете пред мен ,на глас, и тогава разбрах, че постигнатото е перфектно.
 Много е важно детето да чете бързичко и гладко, защото когато започне с разказвателните ще забравя началото докато стигне до края.Имам познати дечица които в 6 клас сричат или са супер бавни , само защото родителите им не успяха да ги накарат да си четат задължителната литература.

# 33
  • Мнения: 7 263
Ваши те деца как се справят с ударенията?

Ако думата не е с повече от 3 срички няма проблем, понякога при по-сложните думи обаче се запъва и слага ударението както му дойде. Смятам че в момента, в който започнат да четат по-гладко и проблема с ударенията ще намалее и въобще ще изчезне.

Защо не си оставите децата да си карат ваканцията?Има ли значение по-колко и как четат,няма ненаучени,кога по-рано,кога по-късно.На моя син не съм му засичала и нямам това намерение,както може и колкото може.
Peace Интересни два поредни поста имаш - иначе напълно споделям мнението ти - дори и не знаех, че има някакъв норматив. четем по много мъничко всеки ден - защото му е забавно първо чете той - след това аз награждавам с четене на приказка или пък част от по-дълга книжка. Ако нямаше желание надали бих го насилвала.

# 34
  • Мнения: 511
Мисля,че нашите деца се справят повече от прекрасно,щом сами имат поне някакво желание за четене.Имам познати,на които децата им са по-големи и като ги питах колко книги са прочели през първата ваканция ,ми отговориха нито една.Учителките ще са много доволни,защото има деца,които наистина не четат.

# 35
  • Мнения: 5 878
Опитай да му забраниш да чете  Laughing
Като го видиш, че му е интересно, вдигни го малко преди края на книжката да си оправи стаята.
Накарай го да избърше праха.
Купи му най-прекрасните и интересни книги на света, свий се на креслото и си ги чети. Въобще и не му ги предлагай. Ако може баща му да прояви интерес, още по-добре. Но на него му кажете, че е още малък  Mr. Green

# 36
  • у дома
  • Мнения: 7 969
За мен е по-важно едно дете да има желание да чете и най-вече да разбира това,което чете...
Аз на 5г можех да чета и действително в първи клас четях най-бързо то всички-явно практиката си оказва значение.Големият ми син е почти на 6,изобщо не мога да го науча на всички букви,камо ли пък да чете,няма желание и това е,оставила съм за тази зима последно пак да се пробвам да го науча.

# 37
  • Мнения: 3 479
Аз научих, че има норматив за четене, когато в първи клас Пепи се върна от училище и се похвали, че госпожата му е казала, че чете като третокласник. Не беше само той така в нашият клас, имаше и други деца.
Аз съм го учила само на буквите, той сам се научи да чете. Стимул за четенето се оказаха списанията Формула 1. Затова винаги предлагам на родителите, чийто деца не обичат да четат задължителната литература да им намират други неща за четене, които отговарят на техните интереси и ги забавляват. Така четенето става с желание, а не по принуда и се усъвършенства по-леко и бързо.

# 38
  • Мнения: 2 556
ОК, нямах за цел и аз да обяснявам за книгите, стана на въпрос просто.

Моят син пък пише по-бавно, бърка пряката реч дали да е на нов ред или не, както и е леко скаран с краснописа, което не виждам как да се подобри, освен с диктовки... Това е нещо, за което без да досаждам, не виждам как ще се оправи. Вашите как са с писането?

# 39
ОК, нямах за цел и аз да обяснявам за книгите, стана на въпрос просто.

Моят син пък пише по-бавно, бърка пряката реч дали да е на нов ред или не, както и е леко скаран с краснописа, което не виждам как да се подобри, освен с диктовки... Това е нещо, за което без да досаждам, не виждам как ще се оправи. Вашите как са с писането?

От първи до четвърти клас винаги им диктувах, дори и през ваканциите. Няколко реда да напишат, все е добре.
Не чаках да допуснат грешка, ами казвах - да направим проверка на тази дума, това са думи на героя - и те постепенно се научиха да пишат правилно.
Писането им помогна и да четат по-добре.
Иначе вземахме от библиотеката книжки и се редувахме в четенето - малко едното дете, малко другото, после аз.

# 40
  • София
  • Мнения: 62 595
Сега се сещам, че още от първи клас ги научих как да ползват правописния речник. Така, ако не им "звучи" добре една дума просто поглеждат в речника.

# 41
  • Мнения: 110
ще се включите ли в темичката ми - учебното съдържание в начален курс?

# 42
  • Мнения: 24 467
ще се включите ли в темичката ми - учебното съдържание в начален курс?
А къде е темата ти? Дай линк.

Иначе за четенето си има определени нормативи за брой думи в минута за началните класове. Не са непостижими. Необходимо е редовно четене на глас /има значение/. За бързо и правилно писане също са нужни тренировки, но ако не се чете редовно убедена съм, че правописът не може да е на добро ниво, просто няма как, не вярвам на никого, който би твърдял обратното.
Писането и четенето са свързани и не може просто да се развива само едното умение, без да се обръща внимание на другото. Бързо и вярно писане става с редовно четене, но и с редовно писане. Това си е техника, ако щете, а тя иска тренировки.
Не разбирам и онези, за които четенето и писането се свързват непременно само с училището и се правят асоциации с нещо мъчително, трудно и губещо времето, с нещо, което изключва почивката, свободното време и удоволствието. Това определено не е така и подолбно възприемане на нещата е вредно за децата, често то се набива в главите им от страна на някои възрастни, които са възприели този начин на мислене.

# 43
  • София
  • Мнения: 62 595
Разбира се, ако детето свързва четенето и писането и изобщо езика само с училището нещата няма да са много добре. Зависи от средата и помощта на околните. Например, много деца познават буквите и се опитват да сричат още преди да тръгнат на училище. Колко от нас са се научили да сричат по табелите на улицата? Или игрите на думи, когато трябва да се каже дума, започваща с определена буква (не е точно така с буквата, ама да не задълбавам)? Ако се поразровя сигурно ще се сетя за още примери и игри, в които детето още преди буквара може да постигне доста добра компетентност и да си изгради това, което ние, възрастните наричаме усет към езика. Не зная в детските градини колко се обръща внимание на тези неща в малките групи, но е добре ние като родители да си отваряме ушите и очите и да използваме всяко желание на детето да научи нещо.

малко офф. Като си спомня сега всяка разходка с моите беше четене на всичко де що е буква по улицата и магазина. Май се научиха да четат по етикетите по щандовете за сирене и месо.  Laughing Направо бях изперкала. А пластмасовите букви се купуваха в промишлени количества и бяха средство за игра. Още намирам някои от тях, а минаха години.

# 44
  • Мнения: 24 467
Пък аз се научих да чета... на в-к "Работническо дело" при дядо... Спомени, спомени...  Laughing
Синът ми започна да срича в градината покрай едно домино с животни и букви, писали сме си на една магнитна дъска глупости- аз му пиша- той ми отговаря. Миналата година, когато беше в І клас, четеше една книга с вицове, хареса си я, все си е тренировка и т.н.
Гледам че и тук, в тази тема и в други теми току някой родител ще въздъхне да ги оставим децата, че било ваканция. Като че ли четенето, писането, дори задачите следва да се приемат като мъчение средновековно някакво. Ами нищо чудно ако се приемат по този начин и нещата да няма как да вървят. Лично за мен е доста странно такова възприемане на нещата.

Общи условия

Активация на акаунт