Консултация с логопед - тема 3

  • 176 160
  • 759
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 467
Дани, ще ти изкопирам на лични, това, което пуснах на Анаморф. То се припокрива с казаното от Нина. Във франкофонските сайтове думата алалия не се произнася и терминът "дисфазия" се употребява в точно определени случаи. Наистина такава диагноза може да се постави най-точно от логопеда, който говори с детето достатъчно дълго и често. поне при нас, срещите ни с невропедиатъра имат за цел наблюдение на психомотричното, а не на езиковото развитие.
Хайде Grinning копирам.

# 271
  • Мнения: 520
Благодаря за изчерпателните отговори. В момента детето посещава логопед, които набляга в момента на развитие на общата моторика (макар че според мен си му е доста развита, постоянно е в движение скача, хвърля топка, тича, бута си колите, вози се на бутащи коли, мотори, но тя предполагам си знае работата и не се бъркам  ) , както и развитие на финната моторика, тук определено имаме нужда - да рисува, оцветява, реже с ножица ......
При нас съществува и друг сериозен проблем "психологически запек". Незнам дали сте чували и сблъсквали с този проблем, все си мисля че и това може да оказва влияние на детето да не говори,знам ли може и аз само си търся причини за това състояние на липса на говор. Но с този проблем също ние  е доста трудно, ходили сме на д.гастроентеролог в Токуда,каза че няма проблем, той по принцип не се храни много здравословно, но проблема според мен не идва от тук, а от някакъв страх, които не можем да го преодолеем, той от бебе го има този запек, явно го е боляло веднъж - два и сега си мисли че ще е същото.Нон стоп му давам хомеопатични,разхлабващи те си действат, но дойде ли момента, той се изправя  на пръсти и стиска с всичка сила, трябва вече много да му се ходи аз го взема на ръце и тогава с рев свърши работа.Как ли не сме му обяснявали, когато няма напъни седи на гърнето, надува се ....т.е. прави всичко както трябва докато не дойде момента и пак отначало. Ако някой е имал този проблем успоредно с неговореното ще съм благодарна ако сподели.

# 272
  • Мнения: 467
Ох, Дани, и този проблем го имаме  Laughing Но мисля, че при нас не е "психологически запек", но все пак си е запек, затуй ще си кажа.

Давам едни прахчета, които действат като Дуфалака, задържат водата в акото и така детето ака меко и не го боли. Ако акито е много твърдо и голямо, естетсвено е, че ще го е страх детето и може даже да му се разкъса малко дупето. Към тези прахчета няма пристрастяване както към разхлабващите, но трябва да попиташ за някакъв еквивалент в България (тук се казват Форлакс).
Хайде, оспамихме темата с нашите истории  Joy

# 273
  • Мнения: 30
Здравейте.
Исках да помоля за съвет и помощ.
Става въпрос  се за дете на 3г и 5 м.Родено е с липсващ отвор(слухов канал) на едното ухо-лявото.
Правихме аудиограма и не се отчете проблем -макар ,че така и не съм на ясно как точно чува.Така или иначе обаче детенце не говори(има речник от около 10-15 думи ).Трудно се превлича вниманието му.Не имитира  и изобщо незнам какво да правя.
Ще правим скенер ,но догодина -така казаха докторите, а до тогава?
Ще съм благодарна на вашата подкрепа .

# 274
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Здравейте, на слуховоречеви рехабилитатор ходите ли?

за да проговори детето е необходим да ви партнира и подражава, а във ашия случай вероятно става въпрос не за липса на слух, а за снижаване - не знам само къде в децибели или херцове или друга причина. С детето може да работи и логопед, но е редно да усвоите малко дактил и други жестове, за да може то да контактува с вас  bouquet

# 275
  • Мнения: 156
Здравейте! И аз искам да помоля за помощ и съвет. Дъщеря ми е на 2г и 4 месеца, но има определени затруднения с речта. Говори, но със срички, заменя звукове - вместо с -т , вместо г- д и др, или пък въобще не употребява някои звуци- в. Едно нейно изречение звучи  така: Мама, пу Аня ми, което в превод означава Мамо, пусни на Яна снимките/има предвид на компютъра/ Друго, което ми прави впечатление е, че дори и да  успее да  каже някоя дума правилно, после пак си я казва на срички- няколко дни си повтаряше баба жаба, но от две седмици пак стана баба ба. Само аз успявам да я разбера и то като изхождам от контекста на това, което правим,няма начин да се свърже " ка да" с това да кажа приказката за Снежанка. Самата аз не знам как да се държа, опитвам се да й говоря, че не я разбирам и ,че трябва да повтори пак по- разбираемо, но няма успех, пак си повтаря същото. Иначе е развита нормално за възрастта си, чува и се опитва да повтаря всичко, което чуе, но на срички, притеснява ме , че това вече става утвърден модел при заучаване на нови думи.Благодаря ! Hug

# 276
  • Мнения: 542
Здравейте! И аз искам да помоля за помощ и съвет. Дъщеря ми е на 2г и 4 месеца, но има определени затруднения с речта. Говори, но със срички, заменя звукове - вместо с -т , вместо г- д и др, или пък въобще не употребява някои звуци- в. Едно нейно изречение звучи  така: Мама, пу Аня ми, което в превод означава Мамо, пусни на Яна снимките/има предвид на компютъра/ Друго, което ми прави впечатление е, че дори и да  успее да  каже някоя дума правилно, после пак си я казва на срички- няколко дни си повтаряше баба жаба, но от две седмици пак стана баба ба. Само аз успявам да я разбера и то като изхождам от контекста на това, което правим,няма начин да се свърже " ка да" с това да кажа приказката за Снежанка. Самата аз не знам как да се държа, опитвам се да й говоря, че не я разбирам и ,че трябва да повтори пак по- разбираемо, но няма успех, пак си повтаря същото. Иначе е развита нормално за възрастта си, чува и се опитва да повтаря всичко, което чуе, но на срички, притеснява ме , че това вече става утвърден модел при заучаване на нови думи.Благодаря ! Hug

Здравей Zelenika,
това, което описваш е във възраст, която е важна за изграждане на фонемното разпознаване и продуциране, за имитация и затвърждаване на моторните орални модели и синхрона и координацията на подреждането им.
Явно детето не може да изгради стабилни подражателни навици и е добре да се консултирате, за да може да "работите" ефективно и вкъщи. В момента може да се използват игрите и играчките, за да се правят диалогови игри и да задържа вниманието си към стимулите, които й поднасяте. Това трябва да е подредено "целево", което е условие, да се очаква положителна промяна.
Потърсете логопед и си направете програма, с която да си планирате заниманията.
 Flutter
Успех

# 277
  • Мнения: 3 164
Здравейте!Интересувам се от добър логопед за сина ми-на 5.6г е и все още "р" не изговаря добре, освен това има проблем и с други буквички TiredПритеснявам се, дали не съм закъсняла много с тази консултация Confused
Благодаря ви предварително  bouquet

# 278
  • Мнения: 30
Здравейте, на слуховоречеви рехабилитатор ходите ли?

за да проговори детето е необходим да ви партнира и подражава, а във ашия случай вероятно става въпрос не за липса на слух, а за снижаване - не знам само къде в децибели или херцове или друга причина. С детето може да работи и логопед, но е редно да усвоите малко дактил и други жестове, за да може то да контактува с вас  bouquet
Благодаря за отговора.
Детенце чува с едното си ухо нормално(според лекарите и другото не е проблемно) и изпълнява команди и поръчки ,но когато се опитва да ми каже нещо отваря уста като ,,рибка на сухо,, и излиза някакъв неясен шепот.
Не се заиграва с нищо за дълго и дори за 10 минути.Не се заслушва в приказки .Незнам .
Ще се консултирам и със специалист.
Отново благодаря за отговора.

# 279
  • Мнения: 668
Здравейте,имаме проблем като на   dora70  като от 1 месец усилено чета книжки и се опитваме да разказваме по тях.Не желае да говори,просто не иска.Понякога го хващам да прави изречение от 4 думи даже,но е рядкост.На 2 години и близо 6 месеца сме.Слухът му е идеален.Незнам дали сме за логопед.Ако е така бихте ли ми казали някой добър за град Плевен.Предварително Ви благодаря.

# 280
  • Мнения: 549
С детето може да работи и логопед, но е редно да усвоите малко дактил и други жестове, за да може то да контактува с вас  bouquet
Простете невежеството ми, но какво е дактил?

# 281
  • Мнения: 125
Здравейте, поздравления за идеята, помогнала на много майки и деца да се преборят с говорните проблеми.
Моят син е на 2г. и 8м. Роден е нормално, доносен, кърмен, захранен по всички правила и никога не е имал проблеми с гълтане, дъвчене или повръщане на храна. Пълзене, изправяне, ходене - също навреме. Всъщност той е много по-активен в стремежа си да направи нещо, отколкото да каже. Рано започна да казва мама, тате,... и айде, дай, но за момента речниковият му запас е малък и почти не включва глаголи. Отдавна съм на ясно, че имаме нужда от логопед, но от 1 год. не живеем в България, а нямаме възможност да посетим такъв тук. От 2 м. детето е при родителите на съпруга ми и ходи на ясла. Научил се е изцяло да се храни сам, да пие от чаша, да се съблича и почти да си вдигне гащите след гърнето. Обича да рисува с бои, но са някакви абстракции, реди дървен пъзел, много обича книжки, но не да му четат, а да му разказват по картинката, която посочи.
Мога да изброя още много неща, но не искам да спамя, защото няколко майки са обрисували ситуацията у дома.
Молбата ми е, ако имате координатите на добър логопед във В.Търново, да ми ги изпратите на лични. Скоро ще разполагаме с 3 седмици за консултация и насоки за съвместната ни работа. Предварително благодаря.

# 282
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Zдравей Shoni,

не е късно, да започнете работа с логопед. В момента в София работят само частните кабинети. Ако желаете координати на такива кабинети, моля пишете ми на лични  bouquet

# 283
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Здравейте, dora70  и sisa788,
след това, което спе посочили, моля да имате предвид, че привидното нечуване на фона на запазен слух е диференциално диагностичен маркер за други нарушения, няколко на брой, да не утежнявам темата. Затова е добре да посетите и логопед, за дора70 и логопед и слухво-речеви рехабилитатор, за да се видят нещата навреме


дактил се нарича азбуката на хората с увреден слух, която не се произнася, а се демонстрира с едната или двете ръце   bouquet

# 284
  • На небето
  • Мнения: 5 530
Здравейте, може да сте говорили по въпроса, но нямам възможност да изчета всички теми.
Искам да питам, на каква възраст децата започват да казват Л. Сина ми е на 4г. и 6м., по принцип казва Л освен в случаите когато след Л има А или ако е последна буква. Нормално ли е за възрастта му или е време да се консултираме с логопед? И къде мога да намеря упражнения с които да го науча да казва Л?

Общи условия

Активация на акаунт