Консултация с логопед - тема 3

  • 176 217
  • 759
  •   1
Отговори
# 660
  • София
  • Мнения: 2 103
  Sophia L , благодаря за отговора . Май ще се наложи да продължим със същата логопедка . А какво да правим с " на " , което употребява на грешни места повече от 3 месеца ? Да го поправям ли , как , как да му обясня кога се употребява " на " и кога не ? Страхувам се , че се автоматизира ! Засега корегирам като казвам думата без "на " и той я повтаря .

vilirus, сподели притесненията си
с вашия логопед. Сигурна съм, че специалистът
ще намери изход от тази ситуация.  Hug


silna, дъщеричкита ти не е малка за
логопед. Моят съвет е да заведеш детето
на лична консултация с логопед, който след
обследване да прецени дали се налага
започване на терапия или ще предпочете да
ви състави индивидуална програма за работа
у дома.  Hug

# 661
  • Мнения: 76
Sophia L, благодаря за отговора. Записах час за консултация с логопед за другта седмица.

# 662
  • СОФИЯ
  • Мнения: 185
Здравейте,
Дъщеря ми е на 4г. и все още не може да произнася буквата р, както и да дъвче добре храна,съдържаща месо. Посетихме районен логопед, според който има мързеливо връхче на езичето и от там идва проблема. Препоръча ни повече занимания с "ръцете" и "пръстите", т.к. нещата са свързани, а за включване в група може да изчакаме още известно време. Бихте ли ме насочили за някаква специализирана литература или сайт, от където да получа повече информация за този вид занимания, приложими в домашни условия? Благодаря  Peace

# 663
  • София
  • Мнения: 2 910
Здравейте! Simple Smile

Имам две момичета-близначки на 1.7 год.,родени в седми месец.
Казват по няколко думи-мама,баба,деде,тате и на техен си език от време на време понещо,имитират се една друга,едната като каже нещо и другата повтаря.
Иначе разбират и изпълняват команди от рода на Дай ми,Къде е мечо,Пляскай с ръчички,Колко ще пораснеш голяма и тн.
Въпроса ми е имам ли основание да се притеснявам на този етап,трябва ли да посетим логопед или  е рано още,какво мога да правя аз в домашни условия за стимулиране на говора?

# 664
  • Мнения: 46
Здравейте. Сега откривам темата ви и почти я прочетох /диагонално/. Никъде не срещнах обаче да е коментиран моят проблем /ако е бил, предварително се извинявам/. Та става въпрос за следното: Имам две дъщери-близначки, които са в първи клас. Винаги едната е била по-будна. По-рано научи цветовете, часовника, по контактна е по-бързо запомня всичко. Знаеше и различаваше буквите още на три години. Другата обаче много трудно научи цветовете. Познаваше само оранжевото и на всичко казваше, че било оранжево. Още не познава часовника. Като започна да я уча казва, че не й било интересно. Проговори нормално, заедно със сестра си и не е имало никакви проблеми в тази връзка. В повечето житейски ситуации много по-добре реагира от нея, в тези случаи е много комбинативна, с логична мисъл и дори по детски хитра. Да, обаче с ученето има голям проблем. До скоро си мислех, че не иска да учи от инат и просто, защото не й е достатъчно интересно. Винаги ми казва "не ме занимавай с глупости". Сега през ваканцията имах време да се занимавам с нея и виждам, че има сериозни затруднения с четенето и писането. При диктовка изпуска съгласни /и звучни, и беззвучни/, при четене прочита буквите една по една правилно, но й е трудно да ги свърже в срички и не може да прочете изцяло по-дълги думички. Много често бърка "а" с "и", "д" с "т", "в" с "ф". Не може да запомни буквата "ч" как се пише. Снощи правихме диктовка, в която на пет места имаше думичката "съм" - и петте пъти я написа като "см", въпреки че при всички предишни грешни изписвания й наблягах как всъщност се пише.
Явно сме за консултация с логопед, но аз не знам към кого да се обърна  - такъв, който работи предимно с деца с проблеми в обучението. В училището /в София сме/ имало такъв, но госпожата не ни го препоръча.
Та това ми е въпросът. Знам, че стана много дълго и тегаво изложение, но много се надявам някой, който се е сблъсквам с подобен проблем да сподели опита си.

# 665
  • София
  • Мнения: 2 103
nelsito, правилно сте се насочили към
консултация с логопед. Споделете в кой район
сте, за да опитам да Ви насоча към колега.
Може и на лични, ако предпочитате. Hug

# 666
  • Мнения: 4 615
До каква възраст е допустима липсата на някои звуци? Касае се за "в" и в някои случаи заменя "ш" с "ф" и обратното. Благодаря!

# 667
  • София
  • Мнения: 2 103
До каква възраст е допустима липсата на някои звуци? Касае се за "в" и в някои случаи заменя "ш" с "ф" и обратното. Благодаря!

Звукът "В" е от ранните говорни звукове.
Би трябвало да е усвоен до 3-3 1/2г.в.
За звука "Ш" има по-голям толеранс - до към
4 1/2-5г.в. Всичко това е казано, базирайки се
на таблиците за детското езиково-говорно
развитие, а не съотнесено непременно към Вашето
дете, тъй като не ми давате достатъчно информация.
Тоест, за изясняване на картината е от значение
всичко - кои са тези някои случаи, в каква позиция са
заменяните звукове - начало, среда, край на думата,
когато се намират сред струпани съгласни, на
каква възраст е детето, дали са само говорни или и
езикови проблеми и т.н.  Hug

# 668
  • Мнения: 4 615
Аз планирам консултация с логопед в рамките на месец, два. Просто ми се щеше да зная. Заменката е в началото на думата. Всъщност не съм сигурна за какво точно става въпрос. "Фиба"-та си беше фиба до преди известно време. Оттогава е "шиба". Понякога липсва "л", друг път се появява. Съкращава някои думи, а "добре" и до ден днешен е "биде". Проговори на година и 11 м., като до около 3 г. възраст трудно се разбираше от извънсемейния кръг. Сега още ми се струва, че говори  по-неразбираемо от останалите деца на нейната възраст, но аз съм склонна да търся "под вола теле". Според педиатъра ни няма място за притеснение, но тя е педиатър все пак. Детето е на 3 г. и 4 м (почти). На съм много сигурна, но ми се върти в ума, че на 2 г. детето можеше а каже "в". Благодаря Ви, че отговаряте. Hug

# 669
  • София
  • Мнения: 2 103
Според педиатъра ни няма място за притеснение, но тя е педиатър все пак. Детето е на 3 г. и 4 м (почти).

Днес консултирах едно момиченце на 4 1/2г.
изпратено ми от педиатъра си след настояване
на майката. Детето наистина е за логопед, дори
са леко позакъснели. За съжаление дори на
добрите педиатри им убягват етапите на детското
езиково-говорно развитие. Защото педиатърът на
въпросното момиченце е наистина добър лекар.
Смятам, че сте взели правилно решение след
няколко месеца да направите консултация с логопед.  Hug

# 670
  • Мнения: 354
Здравейте,
Благодарна съм, че има такава тема и мога да попитам и за нашия проблем.
Момченцето ми е на 4,7мес. Все още не може да изговаря "ш", "ж" и "ч" Вместо ш, казва с, Вместо ж, казва з и  вместо ч, казва ц. Някъде съм чела , че до 5г. Трябва да могат да ги казват и тези. Първо мислех да изчакам до 5, но сега се чудя, дали пък няма да е по-лесно от сега да поработят с него.
Много моля за координати на добър логопед в Перник.
Благодаря

# 671
  • Мнения: 7
Здравейте neci,
Аз съм магистър логопед и помагам на деца с точно такива проблеми.
Права сте, че тези звукове би трябвало да могат да се произнасят до навършването на 5г, но оставащите 5 месеца не са малко време, за да се подобрят нещата. Моето мнение е, че е най-добре да се изчака докато детенцето Ви навърши 5г, като важното е, когато прави грешки при звукопроизношението да го поправяте на момента, за да може то правилно да изговори звуковете. Ако все пак и след Вашата поправка детето Ви не успява да изговори звуковете правилно, то тогава е възможно да има проблем и да потърсите консултация.

Тъй като аз се намирам в София не бих могла да Ви бъда полезна с координати в Перник, но искрено се надявам всичко да бъде наред! Simple Smile

Здравейте,
Благодарна съм, че има такава тема и мога да попитам и за нашия проблем.
Момченцето ми е на 4,7мес. Все още не може да изговаря "ш", "ж" и "ч" Вместо ш, казва с, Вместо ж, казва з и  вместо ч, казва ц. Някъде съм чела , че до 5г. Трябва да могат да ги казват и тези. Първо мислех да изчакам до 5, но сега се чудя, дали пък няма да е по-лесно от сега да поработят с него.
Много моля за координати на добър логопед в Перник.
Благодаря

# 672
  • Мнения: 4 615
Но моето дете произнася думата правилно и въпреки това при построяването на изречение заменя трудните (за нея) звуци най-често "уа". Писах по-горе, че  очаквам консултация съвсем скоро, но сега , след този пост не се стърпях да попитам.

# 673
  • София
  • Мнения: 2 103
ливия, логопедите диференцират езиково
и говорно развитие. Тоест, Вашата дъщеря е
по-малка от цитираната възраст 5 години, но Вие
съобщавате не само за говорни проблеми - неправилно
произнасяне на звукове, но и за езикови - закъсняло
проговаряне, изпускане на срички, замени и т.н. Ако
наистина се потвърди наличието на езиково-говорни
проблеми, а не само говорни, то терапията се започва
по-рано, а не се чака.
Така че, моето мнение е, че правилно сте решили
да проведете консултация.  Hug

# 674
  • Мнения: 4 615
Благодаря още веднъж!

Общи условия

Активация на акаунт