Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 6

  • 61 695
  • 482
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 17
мама Адриана,здравей. Simple Smile
И аз имам дъщеря във втори клас с хиперактивност и дефицит на внимание.Ще ми е много полезно да разбера как се справяте вие в училище.Ние срещаме трудности първо с огромното неразбиране  от страна на околните и от друга страна с проблема с концентрацията ,което много й пречи в часовете просто защото не може да стои на едно място в час и да работи.Но от няколко седмици имаме напредък.В момента сме на хомеопатия и предполагам,че този път нашият хомеопат е уцелил точното лекарство.Сега поне започна да работи в часовете.И задържа вниманието си за по-дълго време.И като цяло сякаш е по-спокойна.Но да не бързам да се хваля,защото при нас всяко слушане винаги се компенсира след това с неслушане и отприщване на емоции #Cussing out.Пиши как е при вас.
А на всички мами,чиито деца ще бъдат ученици и имат този проблем искам да кажа,че не е никак лесно за нашите деца в училище,защото за да има някакъв успех трябва да има съвместна работа на логопед,психолог,пълно разбиране от страна на учителя и много търпение от страна на майката или човека който се занимава с детето.Ние например случихме на страхотна логопедка,но ето че първия срок почти мина ,а психоложката все още не е започнала да работи сериозно с нея.Така че освен на себе си явно няма на кого да разчитам.Да не говорим ,че повечето хора не са наясно що е това хиперактивност и възприемат и се отнасят с тези деца като разглезени,невъзпитани,агресивни.А те просто се борят за внимание.
Желая ви много търпение и успех! Peace

# 301
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Да пусна и тук линк към днешното предаване в Часът на мама http://btv.bg/videos/broadcast_video.pcgi?section_id=209&video_id=9238

Ще ви бъде много интересно. Говорят за дислексията.

# 302
siy,ще разкажа първо за 1 клас.Бяхме в масовото квартално училище и цялата учебна година беше кошмар...Всички деца се познаваха от децката градина и мислех,че стреса,който той изпитваше само при споменаването,че ще бъде вече ученик няма да бъде толкова голям.Нали 4г.са били заедно в градината и се разбираха много добре,но уви.Беше ми много трудно,колкото по-големи ставаме,толкова различията с другите деца стават по-осезаеми(това е нещото,което ме плаши най-много).Още от начало се почна със закачане,което се превърна в подигравки,че не може да чете,че не говори правилно и т.н.Всеки ден беше наказан,все с някой се сбил,питам го защо,а той казва те ми се смеят.Става въпрос за дисциплината,защото знаеш децата бързо им минава и после пак играят заедно.Истинския проблем беше класната,след като разбра,че детето е по-буйно(трудно издържа цял час на чина,разсейва се,става и др.)и че му е особенно трудно с материала,тя просто го игнорира.При всичките ми опити да и обесня за състоянието му просто не ме изслушваше.Не беше груба нито с мен,нито с детето,но неискаше и да знае за проблемите му.Работихме с ресурсен учител,логопед и психолог,едно от тяхните задължения е да обесняват подробно на учителите за проблема на детето,защото знаете,че дори педиатри не знаят за тази диагноза....но и това не помогна,нея просто не я интересуваше.И от там всичките ми усилия да му помагам,както и на рес.у-л и логопеда просто бяха почти напразни.Той нямаше никакъв респект от класната,тя не го караше да прави нещо в час(той дори не си изкарваше учебниците),не му проверяваше домашните,нищо.Как трябваше да обесня аз на детето какъв е реда в училището и защо се ходи там,като тези правила не важаха за него,за класната той беше като невидим(само забележки за дисциплината получавах от нея).Завършихме 1кл.без да може да прочете дори една сричка,знаеше всички букви,но неможеше да направи връзка между буква и звук.Толкова се бях отчаяла,незнаех какво да правя...Една от майките написа да кажа нещо хубаво,за радостите в училище,стигнах и до там....Сега сме 2кл.,в друго училище,което е малко по-специално,за деца с трудности в обучението.И моето дете отива на училище с желание,вече можем да четем и да правим диктовки,а с математиката и преди нямахме проблеми,просто му се отдава.Пишем си домашните без молби и уговорки и в час винаги търси одобрение и похвала от класната и толкова много се старае.Не се държа строго с детето си,дори е много разглезен,но вътре в себе си аз обвинявах него повече от учителката за провала в 1кл.Сега знам,че нашите деца се нуждаят от разбиране не само от нас,а и от околните.И точно разбирането на другите ги прави по-уверени и им дава стимул да се стараят и да постигат повече и повече.Нямам думи да благодаря за вниманието,което учителката проявява не само към моето,а към всичките и ученици.Знам,че работата ни с логопед и специален терапевт ще продължава още дълго,но съм сигурна,че ще се справим.Лично за мен едно от най-важните неща за  децата ни в училищната възраст е разбирането и подкрепата на учителката.Жалко е,че вече все по-рядко се срещат отдадени на професията си учители,но затова най-виновна е държавата ни,и да не се отклонявам от темата.Съжелявам,че стана толкова дълго,дано не ви доскучах.                           

# 303
  • Мнения: 17
Адриана мама,
толкова познато ми звучи всичко,което разказваш.И ние сменихме училището след 1 клас.И ние имаме страхотни проблеми с общуването с другите деца.Стараейки се да привлече тяхното внимание прави какви ли не глупости-подарява най-любимите си неща,прави се на интересна ,дори ги поскубва,щипе,бие.Изкараха я най-агресивната от всички,а тя просто иска да я приемат и да бъде част от тях.Но приобщаването става много трудно особено когато на децата се втълпява,че тя е различна.А децата могат да бъдат много жестоки.Що се отнася до материала нямаме проблем-още преди 1 клас я научих да чете,пишеше печатно,смяташе.Тя е страшно паметлива.Но като си знам проблемите и с концентрацията реших аз да поема инициативата,защото с това въртене и неспиране в час нищо нямаше да научи.И добре,че го направих,защото в последствие разбрах ,че е по-добре да знае,отколкото да не знае и дори в някои от часовете да не се концентрира няма да изостане с материала.Освен това госпожата просто няма достатъчно време да се занимава по-специално с нея.А нашите деца имат нужда от по-специално внимание-трябва да умееш да ги заинтригуваш,а след това да им задържиш вниманието за известно време-било то и за 15 мин.Да не говорим ,че са много по-чувствителни към критиките,а похвалата и дори една усмивка могат да направят чудо.Но много малко хора знаят това просто защото не са запознати с този проблем.Омръзна ми да бъде третирана като различно ,лошо дете и мисля ,че на учителя е ролята да настрои другите деца към нея ,а не срещу нея.Изобщо колкото по-голяма става толкова трудностите са повече.Ние на моменти все още имаме гневни изблици,тропаме и се сърдим когато нещо не ни харесва,крещим,посягаме и т.н.,много бързо се обиждаме. Постоянно е в движение,постоянно говори без да спира и непрекъснато е една такава неспокойна и превъзбудена.Не може да води разговор с връстниците си както трябва,изглежда сякаш е с някоколко години по-малка.Но сега съм обнадеждена -тези гневни изблици понамаляха,но не са изчезнали,на моменти започна да се вслушва в забележките,които й се правят и въпреки ,че много добре знае правилата винаги действа много импулсивно без да се замисля.Не знам вие как сте ,но тя изобщо не е самостоятелна.Ако не съм до нея няма да седне да си напише домашните.Просто не знам как ще я науча,че може и сама, без постоянно да съм до нея.

# 304
  • Варна
  • Мнения: 2 104
Здравейте! Не пиша често, но ви чета редовно и сте ми много полезни винаги. siy , adriana_mama , това което сте описали е положението и при нас. Жалко, че няма много съвестни учители и учители с подход. Няма да се повтарям. Включих се в темичката да почерпя, защото Петьо днес е рожденик - става на 7 години.
Днес е и Игнажден – денят, в който именници са Игнат , Пламен, Пламена и Огнян.
Ако има празнуващи - честит имен ден!    bouquet



# 305
  • Мнения: 5 979
Жалко е,че вече все по-рядко се срещат отдадени на професията си учители,но затова най-виновна е държавата ни
   
Ето, това е истината  Confused Прочетох постинга ти със свито сърце, защото на нас това ни предстои от догодина, най-късно след две години. Радвам се, че при вас нещата са се подредили по този начин  Hug.
В момента моето момченце е предучилищна в детската градина. Той още не говори, не е агресивен и не създава грижи. Но, учителките му и двете са прекрасни. Незнам тези жени как се справят с 30 дечица и имат време да обърнат внимание и на моето специално дете. Обичта струи от очите им. Незнам как им говорят на децата, какъв е методът им на работа, но ефекта е, че децата са толерантни, приемат Мири, помагат му. Което и да попиташ, все ще ти каже, че е приятел на Мири  Heart Eyes. Иска ми се и когато тръгне на училище да попадне на такива преподаватели и на такива деца.
Дали много искам.......

# 306
  • Мнения: 17
mar4ela5,пожелавам ти наистина да случите на учителка,която наистина да се отнася с много разбиране и търпение.Макар,че това рядко се случва.Желая ти успех! Peace

# 307
  • София
  • Мнения: 2 352
Да пусна и тук линк към днешното предаване в Часът на мама http://btv.bg/videos/broadcast_video.pcgi?section_id=209&video_id=9238

Ще ви бъде много интересно. Говорят за дислексията.
Доре  Hug  Hug  Hug
Гостенката в предаването има много интересна професия цък.Тоооооооочно за тази тема, както и за аутистичната.Я да си признаят тези, които са водили при нея децата си, и да докладват  Crossing Arms

# 308
  • Мнения: 549
Познавам една майка(която и Катето познава), но тя не пише във форума. За това ще опитам да преразкажа. Преди няма и месец е завела детето си. Направили са въпросното изследването и са установили непоносимост към определени храни, както и наличие на живак основно от тежките метали. Препоръките , които е дала на тях е да се избягват млечните храни, никакви готови натурални сокове, торти, сладкиши, аспартам... Да се консумират повече плодове и зеленчуци, както и пълнозърнести и нерафинирани храни. Общо взето съвети за здравословно хранене. Единственото на този етап, което е препоръчала е комбинация от есенциите на Бах. Това обаче е съобразено с резултатите на нейното дете. Въпросната лекарка е споменала за един хелатор , за който по този повод преди време разпитвах в темата за аутизма. Тогава Деси реагира много бързо тук .

# 309
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Да пусна и тук линк към днешното предаване в Часът на мама http://btv.bg/videos/broadcast_video.pcgi?section_id=209&video_id=9238

Ще ви бъде много интересно. Говорят за дислексията.
Доре  Hug  Hug  Hug
Гостенката в предаването има много интересна професия цък.Тоооооооочно за тази тема, както и за аутистичната.Я да си признаят тези, които са водили при нея децата си, и да докладват  Crossing Arms

Кате в случая е майка на дете с дислексия.

# 310
  • Мнения: 465
Здравейте и на патерица благопожелания за празнувалите дечица   bouquet
  Само да направя забележка ,че нито един от хелаторите,може да погледнете в сайта на Джени Макартни:
http://www.talkaboutcuringautism.org/medical/chelation.htm
НЕ Е ОДОБРЕН от Американската администрация по храните и лекарствата(FDA) да ИЗЛЕКУВА  или да ПРЕДОТВРАТИ заболяване.В ключително витамините и минералните добавки ,свободно продаващи се в аптеките.Та ,въпросът  опира до намесата на доктора ,който ще поеме на собствен гръб и опит терапията на детето.Говоря за минерални добавки и изчистване на организма от тежки метали.
Идеята ми е ,че е важно познанието и квалификацията на доктора , а не просто самите витамини, минерали и хелатори,които единствено като разумна комбинация могат да доведат до резултат.Все едно одобрен от FDA  няма.Даже и на вит С-то го има това предупреждение. Wink



# 311
  • Мнения: 29
Честита Коледа на всички,да са ни живи и здрави децата
 Siy най се притеснявам от първи клас сега сме предучилищна,незная кое ще бъди по голям стрес за него дали да го отложа 1 година и да  е при нови деца и госпожи или да е с децата които познава да е първи клас,ясно ми е че в училище няма да му се обръща това внимание което получава в градината

# 312
  • Мнения: 2 448
И аз да почерпя днес за моето тигърче, което става на пет години. Grinning



# 313
  • София
  • Мнения: 5 454
pasinet, пожелавам ви много здраве и радости.

# 314
  • Мнения: 17
Весело посрещане на новата година на всички и дано новата година да бъде по-спокойна и по-успешна за нашите деца!
 santa2 Nature Snowman newsm10
svetla_deca q незнам дали е правилно да го отложиш една година,но със сигурност знам,че е много,много трудно за едно хиперактивно дете в първи клас.Ако сегашните му съученици го приемат добре и се държат нормално с него мисля,че е по-добре да продължи с тях.Защото едни напълно непознати деца не знам как биха възприели едно по различно от тях дете и може да стане обект на подигравки и лошо отношение.Също така е много важно отношението на класната-добре е предварително да се интересуваш и дори да поговориш с нея за да е запозната и подготвена за трудностите които ще предстоят.Тя трябва да има в предвид тези проблеми и да е наясно,че трябва да има по-специално отношение към него и много,много търпение.Знам,че това е много трудно,защото на никой не му се занимава с проблемни деца и още повече,че много малко хора са запознати наистина с този проблем.Тези деца ги възприемат като много палави,невъзпитани и в повечето случаи просто ги отхвърлят и ги нарочват без дори да се опитат да проявят разбиране.Ужасно е ,изпитала съм го и за това го казвам.Така че предварително трябва да подготвиш всичко,за да се чувства той добре.Още повече е хубаво да работи с училищния психолог и логопед / ако имате проблеми с говора,защото моята дъщеря заеква /.Той как се справя-предполагам,че нямате проблеми с възприемането на материала,защото повечето хиперактивни деца са много интелигентни.

Общи условия

Активация на акаунт