Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 7

  • 76 356
  • 621
  •   1
Отговори
# 390
  • Мнения: 3 479
Здравейте, включвам се с едно въпросче към тези майки, които освен дете с диагноза от аутистичния спектър имат и друго дете. Интересува ме успявате ли да накарате децата да си взаимодействат и в какви случаи? Също така и на каква възраст е започнало това? За подхода не знам дали да питам, защото може би си зависи от самите деца newsm78

Кезая, чета с интерес всичко каквото пишеш за успехите и развитието на твоето дете. Опитът ти е безценен. Благодаря ти, че го споделяш.

# 391
  • Мнения: leet
Музикотерапевтката ме беше предупредила, че във връзка с връщането до първичното, тъй като детето беше върнато до десет месечна възраст и сега функционира социално на ниво- 2- 3 годишна възраст, и във връзка с това, може да има отключване на много стари и бебешки неща, някои от които могат да ме уплашат и вчера направи такава беля, каквато не е правил от около годинка и два месеца, че някъде около минута преди да получа инфаркт, се сетих за предупреждението и разбрах, че това е част от терапията и минаване през всички фази на развитието, за да достигне връстниците, и се успокоих, иначе...направо си бях заминала...
Ето, споделям с вас как почти девет годишно момче играе съсредоточено в пясъчника с 2- 3 годишните, нещо, което е пропуснал на 2- 3 години- тогава отиваше в пясъчника, само за да развали на всички деца играта и да им нахвърля пясък в очите, ето сега как го правим, 6 години по- късно:
http://www.vbox7.com/play:776ea953

А ето как след един пълен курс музикотерапия и почти пълен биофитбек, плуваме и спазваме инструкции да загребваме:
http://www.vbox7.com/play:2c53d755

А ето как плувахме, преди започване на последните 2 терапии:
http://www.vbox7.com/play:12cc34f3

А приказки разказваме нон стоп, така, както би трябвало да разказва 2- 3 годишно дете, с елементи на измисляне, вкарване на нови герои, интересното е, че търси и рима.
А днес срещнахме в мола класната му и тя, по принцип доста въздържана млада жена и излъчва много респект, ми каза, че с удосолствие го гледа като работи по един или два часа с децата и почти не се налага да му прави забележка или да го напътства, само за текстовите задачи му дава наставления, но за тях всички първокласници се нуждаели от наставления. А пак днес, терапевтката от биофитбека каза, че е много доволна от концентрацията му и че е започнал дълго да мисли, преди да даде верния отговор и й се струва, че импулсивността му остава доста на заден план.

# 392
  • Мнения: 631
Кезая чета с интерес всеки твой постинг възхищавам ти се
четох едни много стари твои публикации, в които пишеш че Марти започва безглутенова и безказеинова диета сега не нея ли е какво ти е мнението за нея как му е повлияла и всичко.

# 393
  • Мнения: 631
Галя ние сме с три деца както се вижда от профила ми. Владимир 3годишния е със "изоставане в емпресивната реч и някой аутистични елементи в поведението" / доц.Стамболова/
Значи Владко е невероятно нежен със сестричката си тя пълзи катери се по него скубе го той само леко я отмества не я блъска рязко или нещо постояно я целува и си казва "браво" аз му казвам браво като я целуне абе супер е отношението между тях. С големия си батко също е много дружелюбен и любвеобилен казва му здрасти целува го но не с такава нежност както сестричката си , често с батко си играят на нещо като борба бой малкото скача като петле на батко си / малко по момчешка игра/ но по повод заниманията големия ми син може да го води за ръка абе всичко да направи но неможе примерно да го накара да строят с кубчета заедно им се отдава само гледането на ТВ. Иначе хваща децата от улицата и върви с тях те играят с него на топка водят го примерно да се люлеят. Обича да гледа концерти музики на живо танци като види сцена и иска де се качи да се разхожда да обикаля все едно да се изяви на сцената. Пее на сестричката си "нани нани" само толкова само нани нани това му е песента ....

# 394
  • Мнения: leet
Галя,
Преди доста време пробвахме нещо като диета, но то беше, доколкото да сменим пшеничения хляб с царевичен, купувах соево мляко и сирене, след което се консултирах с някои от специалистите, които познават детето и те бяха категорични, че той най- добре си показва коя храна е добра за него, така че , я спряхме. А сега, съм убедена, че всяко дете се нуждае не просто от безглутенова или безказеинова диета, но от специално изготвена за него диета, на база на изследване на кръвта му и очаквам, след празниците, да ми се обадят от Нютрон България, които се занимават в бг с  такова нещо, но не бяха сигурни дали специалистите в Холандия, в лабораторията, където се изследва кръвта и се изготвят диетите, ще се наемат  да направят това за малко дете.
А от терапевтите напоследък научих, че винаги, когато забраняваш нещо на детето, трябва да даваш алтернатива, а не просто да забраняваш. Например "Това не може да се прави тук, а може да се прави само вкъщи". Никога категорично "не", защото ефекта е обратен.

# 395
  • София
  • Мнения: 10 224
Здравейте, включвам се с едно въпросче към тези майки, които освен дете с диагноза от аутистичния спектър имат и друго дете. Интересува ме успявате ли да накарате децата да си взаимодействат и в какви случаи? Също така и на каква възраст е започнало това? За подхода не знам дали да питам, защото може би си зависи от самите деца newsm78
Аз имам и по-малка дъщеря,която е на 4г.Да ти кажа честно,не си спомням на каква възраст са започнали да контактуват двете.Докато малката беше бебе обаче Бубка върна малко назад-искаше да пие с биберон,искаше да я храня,имаше и малко ревност.Може би преди около година и нещо започнаха да играят двете.В повечето случаи е по инициатива на малката.Бубка много гледа Мими как прави нещата,впечатлява се и я имитира,тоест малката ми е основен помощник Grinning.Има доста неща,които Бубка от мен и баща си не възприема,а от сестричката си да.

# 396
  • Мнения: 3 591
Здравейте  Hug

Пак на линия, надявам се да не зачезвам вече  Mr. Green
Нашите новини са тъжни малко, не ми се разказва много, като ми дойде музата ще споделя...
PDD-NOS ни е диагнозата вече официално, и отиваме догодина в специализирано училище.  newsm45 Въпреки голямото желание на учителките да го интегрират в предучилищната, малкия батко реши да не се интегрира  Thinking и за да не му се загубел "потециала"  Crazy ще го записваме в спец. у-ще в 1ви клас. 2 алтернативи ни дадоха - у-ще за деца с епилепсия и такова за деца с ДЦП. Въобще не дават дума да се каже за училище за деца от спектъра, защото бил високо функционален и много бързо учел. Днеска минахме отново псих. оценка/още ме тресе нервата.../, повечето му тестове отговарят на възраст 8+ години що се отнася за знания, обаче социално сме много назад  Sad  АйКюто му е повече сигурно от моето и на баща му взети заедно Laughing за СИД - все сме си по старому - 2 крачки напред 1.5 назад... и със всичките си странности накуп - кат почнеш от дрехите и свършиш с това, че не реагира в клас ако не му кажеш името /аз не съм част от стадото и това е!/ и изпада в луда паника ако някой реши да го гушне без да го предупреди.....

Галя, аз имам 3 деца, играят заедно, приготвят се заедно, въобще нямат никакви проблеми в общуването.  Най-малкия се тръшка и копира малкия батко, което не е много добре, малкия батко се сърди ако другите играят "науж" защото той не им разбира игрите, но си намират начин да си взаимодействат. Сърдят се един на друг, не винаги са толерантни, но  нали са деца - според мен е нормално. Може би различното от това което е в другите семейства е че забраните и поощренията за 3те ми деца са различни, но и да нямах специално дете сигурно пак така щеше да е защото са на различна възраст.

# 397
  • София
  • Мнения: 10 224
Деси,липсваше ни! Hug
А при вас няма ли вариант за отлагане от училище?Ние ще се отложим за втори път ,надявам се да ни отложат де,да не се запънат нещо в комисията.
Не зная дали споделих,че в петък ходихме при проф Матанова.Една много ползотворна среща за мен,говорихме си надълго и широко с нея,а Бубка много я хареса.Е,то нямаше и как иначе,Матанова постоянно повтаряше на Бубка,че е много красива. Laughing
Та,сега в четвъртък ще мина да си взема от нея становището и за детето,което да използваме пред комисията за отлагане.

# 398
  • Мнения: 3 591
Ами той вече е отложен веднъж  newsm78 трябваше тази година да е 1ви клас а е предучилищна. И не искат да го отлагат повече, защото той чете и смята отсега... просто няма смисъл да го държат там още само заради сензорните му проблеми. А социалните умения идват бавно и не го смятат за причина за отлагане от училище. Ако беше само това щеше да ходи в масово, но заради СИД-а не искат да го пускат там, защото той лудва като е с 30 деца наоколо... КОлкото и да го пазаят учителите все нещо се случва. Та решиха първо в малък клас /училищата за епилептици тук са по същата програма като в масовото, само дето имат малко деца в клас/6 до 10/ и повече персонал да свикне да е сред деца, които биха били толерантни с него. Или в у-ще което е пак по масова програма за деца със ДЦП - и те са с малки класове

Освен това в тези училища имат логопеди, психолози, ОТ терапевти, физио терапевти и т.н. които могат да работят с него допълнително индивидуално и в групи. Това го включват в програмата като екстра часове и е в таксата, та ще ни се намалят и малко разходите за терапии. А ако остане в масово ще трябва да го водя на частно пак.

# 399
  • в моя свят
  • Мнения: 849
Моето дете също преместихме в специално училище.Учат по същата програма,но са само 5 деца в нашия клас.Резултата е повече от това което очаквах,училището се води оздравително.

# 400
  • София
  • Мнения: 2 352
Галя, какво точно имаш предвид  - как успяваме да накараме детето в норма да помага на детето с проблем, или как да накараме проблемното да "види" братчето или сестричето си, и да се учи от него?

При всички случаи детето в норма растящо с дете с увреждане също има нужда от психологична помощ.Братчетата и сестричетата на увредените деца изживяват болезнено болката, страданието, или трудната адаптация на роднините си.Да не ги забравяме и тези деца, и те са силно уязвими.

Деси - добре дошла.Имаш ли опция след известен период от време - например две три години да прехвърлиш малкия батко в масово училище?

# 401
  • Мнения: 4 587
Деси, а кой батко беше гипсиран, това мина ли?

# 402
  • Мнения: 3 591
Деси, а кой батко беше гипсиран, това мина ли?

Сега ще  ми се смееш сигурно, ама да си призная Embarassed Последно като писах най-големия беше със счупена лява ръка,  в момента му е гипсирана дясната  ooooh!  До края на този месец ще сме в гипс...дано не си счупи още нещо, вече ме подиграват в спешното  Embarassed с моите постоянни контузии с децата.... кой знае какво си мислят за мен хората  Embarassed

А иначе - да имам възможност по всяко време да го преместя, ако настоявам може да си е и от 1ви клас в масово училище, но той не е готов за това още, а аз не искам повече да го задържаме./ много ми е мъчно, аз до последно си мечтаех за масово и не исках да приема друго решение, обаче ... понякога избираме това което е най-добро за детето а не за мама  Embarassed яка депресия ме беше подгонила .../  По принцип в средно у-ще аутистите би трябвало да са в масово, но тук масовите средни у-ща са като нашите студенти - делят ги на групи по предметите които избират да учат освен задължителните, имат лекции и упражнения и т.н. после тестове и изпити.

да ви напиша отговор на въпрос от днескашния му тест:
Защо прозорците са направени от стъкло? /отг. трябва да е за да виждаме през тях или нещо от сорта/
Моя син заявил: за да не влиза дъжд в къщата  Joy

# 403
  • Мнения: 4 587
Друг път като ще изчезваш за по-дълго, пиши, че ще изчезваш.
Така установих, че модовете не получават кисело мляко за вредни за модераторстване.
Щом не бе им направило впечатление отсъствието ти. Щеше да им хартисва 1 кофичка.
Ако речеш да се заяждаш, Малкият батко е прав за стъклото. Въпросът е некоректен. Ако искат отговор за оптичните свойства на стъклото, да питат. Защо от стъкло, а не от фазер.
Или защо къщите имат прозорци.
Малкият може да си е добавил каквото си поиска. Защо от стъкло, а не от рибарска мрежа.

# 404
  • Мнения: 3 591
Оправи ми настроението  Hug
няма да изчезвам вече  Mr. Green

а въпросите си бяха глупави ...можеш ли да стигнеш слънцето
-не
-защо?
-защото ми трябва много голяма люлка за да се залюлея до там 

Joy

/отг. трябвало да е защото е далече, много нависоко т.н. /
Отговора за люлката са му го признали за верен и аз много се накефих как е отговорил

Човека мисли нестандартно, на мен ме ми изглежда странно  Mr. Green ама пустите му психолози са на друго мнение....

Общи условия

Активация на акаунт