Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 7

  • 258 472
  • 1 418
  •   1
Отговори
# 1 200
  • София
  • Мнения: 4 412
НеПоКоРнА а и други мами, какво става с домашните? Моята дъщеря също не е много по записването, но до сега е било в нормални граници /за моите разбирания/, т.е около 15%  от домашните са се пропускали. Но последната седмица е невъзможно - по всичко е записвала домашни, но не точно това, което трябва. Дори вчера госпожата я е карала да чете пред класа какво е написала като домашно, т.е нещо я е унижила /това са думи на госпожата,  уж с цел да се стегне, аз я питах, защото детето беше разстроено/. И още тази седмица правили разместване и детето е седяло на 3 различни места - от едни места доволно, от други недоволно. Унижението пред класа е довело до това, че едно "разтропано" дете я е нарекла тъпа и безмозъчна. Разместването, обидите  и  това с уж набиване на канчето ми излиза доста трудно да я мотивирам за училище. И в допълнение нашите четвъртокласници взимат по 2 урока за 1 час, предметите за отмора са заменени с математика, часовете се разместват не по програма, а по усмотрение на госпожата. Това още повече изнервя детето, както казва "защо имаме програма, като не се спазва", а и си е изморително да имаш 90 минути, 2 слети часа математика, после пак трудни предмети.  Та може и при вас да е имало някакви подобни стечения на обстоятелствата. Но и аз се чудя как да процедирам, защото не ми харесва цялата ситуация, а и съм някакъв вечен "адвокат на детето", ама то не всички могат да носят на толкова промени...
 

# 1 201
  • 1st floor
  • Мнения: 9 782
От както писах за психоложката, домашните са на шест! Пу-пу! По всичко го хвалят, в английския даже са викнали ММ да кажат колко добре се справял. Не бързам да се радвам, защото и преди е бил на такива периоди, но все пак малко ми се стопли сърчицето. Simple Smile
При нас няма грешно записани домашни, а просто няма записани. Съответно не се и пишат. Или лъже, че ги е написал, а като проверя ги няма. Tired Та проблема ни е някакъв друг, ама какъв... newsm78
И моето дете много често е изправяно пред класа за да го освиркат всички. Не само учителката, а и цялата редичка. Учителката се старае да ги мотивира някак и награждава редичките от чинове, на които всички деца са с домашни. Съответно редичката на синчето почти никога не е сред наградените и децата вече не искат да седи при тях. Tired

# 1 202
  • Мнения: 321
 Като чета това, което сте написали се "успокоявам", че това се случва не само при нас.И моето дете много често е унижавано.Защо родителите и учителите са на двата бряга?Аз започвам да се плаша какво ще е за напред.Все нещо се  забравя ,все нещо се губи.И моето дете е 4 клас.Проблемите му уви не се виждат.Преди време писах в сайта на сдружението на началните учители или на началното образование ,където пишат началните учители.Попитах относно дислексията.Никой не ме чу!Това прилича все едно отиваш на очен лекар ама лекарят е сляп.
Разбрах така ще да е.Докога учители ще си крият главите в пясъка и докога ще отговарят в най-добрия случай ,че не са подготвени, че не са "учили".Ами учете!Учете ,ако сте забравили,че първото нещо е уважението към децата.На какво ги учите ,когато ги унижавате/ пардон-засрамвате/Учите ги на същото-да унижават.Извинявайте ,ако засягам някого.Сигурно.Но засегнати са нашите деца, засегнати сме ние.И понеже няма диалог и понеже има страх за съжаление така ще е и за напред.Колкото и както да окуражавам в къщи, всичко се срива в училище.

# 1 203
  • Мнения: 123
    Много от учителите не искат и не желаят да се занимават с проблемни според тях деца.Разбира се срещнах и добри ,които работеха с него и успяха да му повишат самочувствието.Но в момента е напълно апатичен към учебния процес и разбира се заслуга за това имат те учителите.Класната заедно с група от класа са застанали срещу него.И най ме притеснява това, че класната му е позволила на някои деца от класа да го контролират.
   Едва се оттървахме от подобно поведение на учителката от началния курс и отново същото.Как е възможно да се дава повече права на едни ученици за сметка на други.За мен това е недопустимо.Все пак успяхме да се разберем с нея,но настройката в класа не мога да я променя.Т.е. те се държат надменно с него,позволяват си да го обиждат,дори го бият,а когато той ги обиди се превръща едва ли не в злодей.
  Така че,не виждам скоро тук нещата да се подобрят.То е като в държавата ни,няма диалог.Но вината мисля ,че е и в нас ,защото за да се реши някакъв проблем е необходимо повече да се говори,да се шуми , да се търсят начини и средства за това.С мълчание и покорство нищо не се постига.

# 1 204
  • Мнения: 6 971
Здравейте!

Искам да ви попитам, когато децата ви са изнервени от нещо с което не могат да се справят появяват ли се физически неразположения. Моят син има хронично главоболие и болки в корема, които не са диагностицирани до момента, но за известно време 3-4 месеца бяха слаби. От около месец се обостриха отново, а това съвпада с периода в който класната въпреки че знае за проблемите между него и детето което тя обяви пред мен че е със СОП ги сложи да седят един до друг. Тя отрича в час другото дете да дразни моето, но през изминалата седмица докато отсъстваше я заместваше учителката от занималнята и моето дете беше въодушевено, че госпожата не позволявала на другото дете да го дразни в час и в междучасията била при тях и се опитвала да им помогне да се разбират по-добре. Така че очевидно класната не прави нищо за да спре ежедневното дразнене. Като се върне ще говоря за последно с нея като й посоча физическите проблеми на детето ми, но също така искам да му помогна, а не мога. Лекарите до момента нямат обяснение, съответно и лечение. Освен остри коремни болки и главоболие се появява и безпричинно повръщане на различни интервали от време. Случвало ли се е на някое от вашите деца и има ли връзка с хиперактивността и стреса от проблемите в общуването извън семейната среда.

# 1 205
  • София, Люлин-8
  • Мнения: 1 760
Рори72 Симптомите които описваш са на абдоминална мигрена. Консултирайте се с детски невролог.  Peace

Моята дъщеричка е с ХАДВ, говорни проблеми, мигрена (но друг вид не като вашата) и епилепсия.

# 1 206
  • Мнения: 123
Здравейте!

Искам да ви попитам, когато децата ви са изнервени от нещо с което не могат да се справят появяват ли се физически неразположения. Моят син има хронично главоболие и болки в корема, които не са диагностицирани до момента, но за известно време 3-4 месеца бяха слаби. От около месец се обостриха отново, а това съвпада с периода в който класната въпреки че знае за проблемите между него и детето което тя обяви пред мен че е със СОП ги сложи да седят един до друг. Тя отрича в час другото дете да дразни моето, но през изминалата седмица докато отсъстваше я заместваше учителката от занималнята и моето дете беше въодушевено, че госпожата не позволявала на другото дете да го дразни в час и в междучасията била при тях и се опитвала да им помогне да се разбират по-добре. Така че очевидно класната не прави нищо за да спре ежедневното дразнене. Като се върне ще говоря за последно с нея като й посоча физическите проблеми на детето ми, но също така искам да му помогна, а не мога. Лекарите до момента нямат обяснение, съответно и лечение. Освен остри коремни болки и главоболие се появява и безпричинно повръщане на различни интервали от време. Случвало ли се е на някое от вашите деца и има ли връзка с хиперактивността и стреса от проблемите в общуването извън семейната среда.
  Моят син е вече в 7 клас и все така с болки в корема ,само гадене понякога и не се храни както трябва.Естествено в началото аз се притеснявах много и съм го водила и при специалисти,изследване за паразити и др.,но нищо не се откри.Това е от хиперактивността и най вече от стреса.През лятото болките почти изчезват.Но най ме притеснява това,за да не го боли корема не се храни добре, не яде достатъчно плодове и зеленчуци.Предимно обича сладките неща,а това е вредно за хиперактивните.И резултата е ,че е доста слаб и дребен в сравнение с връстниците си.Разбира се това лекарите не го приемат за нещо съществено!Напролет сега му давам витамини и рибено масло.Незнам дали вие успявате да направите режим на вашето дете,тъй като това е важно за хиперактивните.Аз полагам понякога огромни усилия,но като минат ден два и си започва по старомо.Т.е. не се съобразява с това което аз му предлагам да се храни,не спазва времето за учене ит.н.

# 1 207
  • София
  • Мнения: 4 412
Аз търся и някакъв начин ние /дете и родител/ по-леко да преминаваме през тези периоди. Например една позната учителка ми казваше, че писала няколко пъти "без домашна работа" в тетрадката на едно дете и на 3-тия път бащата написал "Голема работа". Ами така си е - да не забравят само нашите, а и едно забравили, друго направили добре. Нещо ми се иска пресата от това забравяне да не е толкова силна.
И друго има предполагам и при вашите деца - домашните за всички еднакви - а дъщеря ми някои неща ги знае и няма смисъл да ги пише по 100 пъти, а за други има нужда от повече време, но такова не остава. А и имат наказателни домашни - например част от децата шумели, следва много домашно. Госпожата ми каза, че им давала големи домашни, защото имало деца , които не я слушали и това бил нейния начин за ред. Та нещо не съм съгласна с подхода, но да видим дали има начин за нещо разумно.

Много ми хареса тези дни прочетох тази мисъл, малко ми е захаросана, но ми става и добре като я чета:

"Подобно на всички нас, децата търсят цел в живота си. Всеки път, когато откриват ново знание, допринасят за оригинална идея, или имат възможност да бъде полезни или зачитани, те изпитват личностно израстване. Личният растеж идва с вълнуващо усещане за намиране на ново парче от пъзела "кои са те". Всички парчета са нужни в пъзела заедно, за да придобият увереност, път, самоуважение, посока и цел. "

Източник:
http://www.creativitypost.com/education/meaning_the_essential_pi … the_school_puzzle

Рори72, и аз мисля, че симптомите са от преумора и напрежение.

gia_n, сега си спомних, че в една от детските градина така бяха прикрепили към детето да му помагат и аз никак не харесвах. Разбирам те... А за храненето - аз си мисля, че децата, за да растат трябва да ядат качествени белтъци - мляко, сирене, кашкавал, месо под различни форми и мазнини. Аз не подкрепям диетите, освен ако няма супер доказана непоносимост, но и тогава трябва да се търсят и дават белтъчини, мазнини и калции. Дъщеря ми също е много капризна на плодове и зеленчуци, но доста яде от другите храни

Последна редакция: ср, 04 мар 2015, 17:20 от TanyaMJ

# 1 208
  • Мнения: 438
винаги съм казвала , че училището е една джунгла, а децата са участници в сървайвър. всички тези проблеми ги има и при деца които не са хиперактивни. болките в корема и главоболието, и какви ли не още болки идват като опит на децата да се спасят от нещо , което ги подтиска, измъчва, тревожи , обижда.......
цяла година ми отне да накарам моя хубавец да не бяга от проблемите, а просто да се изправи срещу тях. обеснявах, че той е един от братята дето им се счупила колата и викали неволята. обеснявах, че трябва да намери начин да каже стига толкова. знам колко е трудно , но все пак накрая се получи. мисля че голяма роля изигра и факта че се беше записал на карате и момчето което ги тренираше беше много готино. та накрая честно казано той се беше усмелил да удари два шамара на тези които дълго време го бяха тормозили. не че съм привърженик на боя, дори напротив, но в случая ония така се бяха изненадали от реакцията му , че всички дразги спряха от раз.
лошото е че повечето учители са едни даскали дето влизат, изпяват един урок и излизат. и за тях всичко се решава с наказания , а не с поощтрения. като добавим и това какво е съдържанието на учебниците,  и въпросите по тестовете  за които какъв е верния отговор спорят разни професори....или както казва синковеца /десетокласник/ "ходенето ни на училище е само основание учителите да си получават заплатите".  та така, не знам има ли оправия

# 1 209
  • Мнения: 6 971
Не знам как да се справя с болките на детето. Продължават вече 3г. и половина, но след като извадихме третата сливица известно време бяха по-слаби и детето свикна да живее с тях и не им обръщаше внимание, но напоследък е много зле работата.
Днес пак се обади учителката че много го боли корема и да отидем да си го приберем.
После уж беше по-добре и отидоха с баба си на лечебна гимнастика, но и от там си тръгнали преждевременно заради обострени болки.
А когато се върнах от работа беше толкова отпуснат и страдащ че сърце не ми даде да го карам да пише домашни. той пък разказа случка от училище, която ме разстрои много.
Дадох му да занесе мартенички за ръчичката на всяко дете и отдолу да се затягат с разноцветни бомбони  - нали са 7-8г. деца ми се стори добър избор и за момичета и за момчета. Моят син минал в междучасиетои оставил на всяко дете мартеничка на чина, а 4-5 веднага скочили да ги хвърлят в коша за боклук. Той им казал, че като не ги искат да не ги хвърлят, да му ги върнат и тогава доста деца са му върнали мартеничките. Когато друго дете е подарявало мартенички децата ги били харесали и благодарили на детето. Мен лично ме заболя сърцето като чух как са реагирали децата, но без да изразявам мое мнение го попитах дали се е обидил. Той каза, че не се е обидил защото сигурно не са харесали бонбона, но дали наистина е така или просто не може да обясни как се е почувствал. После ходил да раздава мартенички на чистачките, касиерката и охраната - на всички възрастни които намерил в коридора. И това ме навежда на мисълта, че все пак по своему е изживял случилото се и вероятно това се е отразило на състоянието му днес. каза, че учителката е бил в стаята когато се е случило това и се чудех не е ли редно тя да обясни на децата, че когато някой им поднася нещо е редно да благодарят и да приемат жеста с уважение, а не да хвърлят или връщат подаръчето и така да обидят човека който го прави.
Детето е хиперактивно има и проблеми в социалното общуване, но не прави нищо с което да пречи на работата на госпожата и не закача другите деца, а се отбранява с думи, обяснявайки им какво му причиняват с отношението си.а не го закачат когато го дразнят и никак не мога да си обясня защо децата са демонстрирали такова отношение към него.

Последна редакция: ср, 04 мар 2015, 23:29 от Рори72

# 1 210
  • Мнения: 438
сигурно и вашия стомах ви е заболял или поне се е свил на топка. това което се е случило е причинило много болка според мен на детето. но пък и госпожата е явно уникален бездушник щом е допуснала в нейно присъствие подобно нещо.

# 1 211
  • 1st floor
  • Мнения: 9 782
Стана ми ужасно мъчно, като прочетох поста на Рори!  Cry
Замислих се дали навремето ние бяхме толкова жестоки деца... Tired

# 1 212
  • Мнения: 123
 Рори,разбирам те ,защото аз съм преживяла подобен случай.Мисля, че когато изучаваха храните или нещо свързано със почерпка, не се спомням точно,но сина ми ме помоли да му осигуря някакви сладки.Когато е решил да почерпи едно от момичетата не си е взело ,като е казало че приличат на кюфтета.Най обиден беше от г-жата, която също не е пожелала да си вземе.Каза ми че на същото момиче сладките са били грозни и изпочупени,но г-жата си е взела.
 Това са дребни неща на пръв поглед,но дълбоко засягат детските души.Но най лошото е,че така бавно постепенно се формира едно негативно отношение към детето.
 А какво правят учителите ли ,не мисля че ги интересува!Предполагам ,че и при вас е така ,ако има проблем се викат родителите ,за да се обясняват едни други #2gunfire.А те родителите не са присъствали в училище за да видят кой как е постъпил.И се питам каква е ролята на педагога?!

Последна редакция: чт, 05 мар 2015, 12:03 от gia_n

# 1 213
  • Мнения: 321
Ако има камери в училищата ,учителите ще се замислят за всяка своя дума и постъпка.
Пресен пример:Вчера госпожата за домашното  казала-тези задачи са за отличниците а тези за останалите.А после им казала ,че може да се опитат и другите.След обяд  пък другата госпожа му казала :ти нали не решаваш тези задачи.И моето дете ми казва:Ама аз не знам към отличнице ли съм или не?/ ама другата госпожа пък му е казала/

# 1 214
  • Мнения: 878
Привет,
Предполагам че на много места има информация в различните отговори но в синтезирана форма не можах да намеря. Предварително се извинявам за което.
Накратко, дайте координати на психолози към които да се обърнем за диагностициране при съмнение на хиперактивност с дефицит на внимание. Синът ми е на около 3 г и половина и вече сме отчаяни и не можем да отлагаме и да се надяваме че проблема е възпитателен.
Интересува ме за София и намерих само:
УМБАЛ “Александровска”
ДЮПК “Св. Никола”
Също така ме интересува, какви изследвания сте правили за диагностицирането на различните проблеми свързани с хиперактивност с дефицит на внимание.


Не съм сигурна как е в България,защото не живея там,но понеже имахме съмнения за хиперактивност при синът ми и съм го водила при разни специалисти ми казаха,че такава диагноза се поставя само сред тръгване на училище и наблюдение как се държи там.


Аз мисля,че съм писала тука преди години,когато бяхме само със съмнения за ХАДВ,след като тръгна на училище се потвърди.Сега е в трети клас и се съмняват и за дислексия,та скоро и за това ще бъде тестван.Най-големите ни проблеми са свързано с училището,отказва да прави поставените задачи,говори на висок глас в час,не оставя и другите да работят,имаме цяла тетрадка пълна със забележки,вече започнахме втора.Откакто пие хапчета за подобряване на концетрацията повечето забележки са,че не си и писал домашните,вечно забравил.Смях се много като прочетох,че някакъв баща отговорил „Голема работа“,защото предната седмица и аз получих 3 забележки,че не е написал всички домашни и направо ми идеше да напиша,да разбрах вече, стига толкова.Яде си миливите,гумичките,ряза си косата 2 пъти сам с ножицата в училище,а лепилото го ползва ,за да го размаже по чина.В неговия клас повечето деца са с някакъв проблем и затова не съм имала особени проблеми с разбиране от учителката,но за сметка на това,ако кажа на страничен човек,че е хиперактивен,почти винаги получаам отговор,че такаво животно нема и,че детето малко шамари е яло newsm78 А относно разните болки и повръщания четох някъде,че е един от симптомите при децата с дислексия,когато имат проблем в училище.Не,че при вас е това де,но се присетих.

Общи условия

Активация на акаунт