Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 7

  • 258 314
  • 1 418
  •   1
Отговори
# 75
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Мари анке - имат всякакви шансове. Моето не е лишено от нищо, макар че трудно разбира.

# 76
  • Мнения: 4 451
Дороти, в час съвсем сам ли стои? Няма ли педагог с него, личен асистент, ресурсен учител или др.?

# 77
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
На първи чин, като тази година вече и не излизал от час.

Ресурсния влиза в някои часове.

Абе ще се изненадате децата ви колко са пораснали
Е всяка нова среда човек трябва да се адаптира.

# 78
  • Мнения: leet
Марианка,

Няма такава програма, с помощта на която, да присъства неотлъчно човек, отговарящ само за едно дете. Това, донякъде е възможно, да се постигне нещо подобно в частно училище, при приемане, разбиране и съответното заплащане, но в разговори с директори на частни училища получавах отговори от "Нашето училище е само за нормални." ..до "Имаме практика да приобщаваме различни деца, имаме и дваме специални учители, които подпомагат такива деца В ОПРЕДЕЛЕНИ ЧАСОВЕ." Впечатлението ми е, че директорите на частните училища се страхуват да не загубят ученици, от тези в норма, още повече от директорите на държавните училища дори..а доста разговори проведох, преди тръгването ни в първи клас...една директорка на частно училище дори беше поела ангажимент да ми се обади отново, след като проведохме една среща, детето беше подложено на изпит от нейни специалисти и установиха, че интелекта му е в норма, но пак се уплаши....да не загубят "нормални" ученици.

НОРМАТИВНО ЗА СЕГА НИКЪДЕ НИЩО НЕ УРЕЖДА ДЕЦАТА НИ!

Последна редакция: ср, 11 мар 2009, 14:57 от Kezaja

# 79
  • в моя свят
  • Мнения: 849
При нас в първи клас беше както описва Dorothy ,ресурсния учител влизаше само в някой часове предимно български,а логопед и психолог към Ресурсен център го вземаха след часовете.Също бяхме на първия чин,още преди края на 1-ви срок спря да става и да се разхожда в час,но на нас най-големите ни проблеми бяха с материала и това,че почти не се включваше в учебния процес,не изваждаше тетрадките и учебниците,а се занимаваше със странични неща,рисува си и др.Класната не му обръщаше внимание,не и правеше впечатление,че детето не работи в час,стига да не разваля дисциплината.За това казвам,че освен наредбите,за да попаднем на разбрани учители си е нужно късмет.Тази година в междучасията е неукротим,но щом влезе в час,слуша,пише и внимава.И най-важното е,че го прави с желание,иска винаги да е пръв и се съревновава с другите деца.И промяната на отношението му към училището дължа на новата му класна,невероятен подход към децата и.....още много бих писала за нея,но не е тук мястото.Та за мен проблема не е в това детето да бъде допуснато в масово училище(това не е проблем),а дали там ще научи нещо.Искам да има респект към училището и към учителите,но нехайството в българските училища е   #Cussing out#2gunfire  За това се налага да избираме варианти като индивидуален план на обучение и др.

# 80
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
 Kezaja има го този помощен педагог и е различно от ресурсния учител. Целта е да седи до детето за всичкото време докато е в училище детето, но не всички общини могат да намерят хора. Това е за съкратени учители, но в София няма безработни учители, които искат да се захванят с това.

# 81
  • Мнения: 588
       Темата за помощен педагог на дете със СОП в масово училище:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=322900.0

# 82
  • Мнения: leet
Програмата е насочена към безработните учители, целта на програмата е осигуряване на тяхната заетост, за което са отпуснати средства от Социалното министерство. Ролята на тези учители е като втори ресурсен - в училищата, където има база и по- големи ресурсни кабинети.
При съгласие на директора на училището, учителите по програмата биха могли да влизат около 3 пъти седмично с дете със СОП в час ( не повече от три часа, тъй като те имат определен бюджет), но няма директор на училище, който да се съгласи външен човек ( в случая втория ресурсен) да влиза в клас, тъй като, според тях, това пречи на работата, събужда любопитство и недоволство у останалите деца и огромно недоволство у родителите, които биха започнали да местят децата си. Също така и преподавателите не биха се съгласили в часовете им да присъства друг човек.
Значи, на теория по тази програма е възможно, заетият по нея учител да влиза в час с дете със СОП около 3 часа седмично, но практически не е изпълнимо.

# 83
  • Мнения: 2 448
, но няма директор на училище, който да се съгласи външен човек ( в случая втория ресурсен) да влиза в клас, тъй като, според тях, това пречи на работата, събужда любопитство и недоволство у останалите деца и огромно недоволство у родителите, които биха започнали да местят децата си. Също така и преподавателите не биха се съгласили в часовете им да присъства друг човек.

Е, чак пък такъв негативизъм. Още повече, че те нямат право на отказ. И нас ни гледаха в началото като голям камък заради ресурсната в детската, защото до сега са нямали външен човек, пред когото да се показват какви ги вършат или по точно не вършат (малко през просото е обучението в нашата детска, но това е друга тема). Но никой не ги пита искат или не. Задължени са да го приемат. И никакви проблеми няма с другите деца, нито пречи на дисциплината. Часовете, в които тя работи с него са в същото общо помещение с другите деца, а не в отделна стая, за да следи и контактите му с тях.
Що за идиотско поведение (извинявам се за израза) трябва да има директор, който да откаже такова подпомагане на дете?!  Rolling Eyes

# 84
  • Пловдив
  • Мнения: 292
pasinet, ако не се лъжа и доколкото си спомням си от Пловдив. Ще ми пишеш ли на лични в коя градина сте?
Понеже съм "нова" сред майките с деца с ХАДВ сега се уча какво точно ще е най-добре за детето ми. Още съм в голямата лутаница между точния специалист и точното обучение за сина ми. Реших да се "пробвам"  ресурсен учител да посещава градината за подпомагане на сина ми. Миналата седмица като взимах детето от градина г-жата от групата му ме заговори и аз й подхвърлих само че мисля да мина през ресурсния център да кандидатстваме. Г-жата дори не знаеше какво е това ресурсен център и що е то ресурсен учител!  Shocked Обясних и казах, че ресурсния ще е от полза и за самия персонал. Два дни по -късно на тържеството за 8 март ме издири директорката и за няма и 5 мин. ми наговори кво ли не. Първо започна с нещо от сорта да го местя в специализирана градина, което аз не искам. Бях категорична, че това няма да стане! След това каза че г-жата от групата на сина ми е споделила с нея за ресурсния учител. Директорката ми каза, че не можело да идва такъв в тази детска градина, защото базата била много малка, а за такова подпомагане се изисквало специално отделна стая в което ресурсния да се занимава с детето.  newsm78 Казах й че ще проверя въпроса, защото ми се струва нереално това, тъй като доста детски градини са с малки бази, а и нали все пак говорим за интеграция към групата на детето, а не за отделяне от тях.
Сега като чета тук, все повече и повече започвам да си мисля, че просто и ние ще станем "неудобни" за директорката на градината, но се надявам с ваша помощ да се запозная с правата си и да ги прилагам занапред.

# 85
  • Мнения: 2 448
pasinet, ако не се лъжа и доколкото си спомням си от Пловдив. Ще ми пишеш ли на лични в коя градина сте?

От Стара Загора съм. В Пловдив ходихме при невролог и за това може би си останала с такова впечатление. Има майки от Пловдив дано се включат по този въпрос, ако имат опит там.

# 86
  • в моя свят
  • Мнения: 849
Незабравка говори направо с Ресурсния център.Всичко което ти е казала директорката на градината са глупости.Когато ние бяхме на градина,там идва освен рес.учител,а и логопед и психолог.В групата бяха 2 деца с проблеми.На госпожите не им беше много приятно,защото от Ресурсния идваха в различни дни и общо взето почти всеки ден от седмицата имаше някой,който "им пречи"Но бъди сигурна,че ще свикнат.Не е задължително ти да си вдигаш кръвното с градината,самия Рес.ц-р ще се свърже с директорката и няма да има проблеми,защото тя е длъжна да се съгласи,дори мисля,че няма да питат за съгласие.Относно училището мисля,че директора малко се интересува дали чужд човек влиза в час.Аз мисля,че това си го решава класния ръководител,на мен учителката ми предложи аз лично да стоя до него в часовете и да му помагам.Отказах,но заради причини като да не му се подиграват децата,да не свиква така да разчита и в училище на мен и др.

# 87
  • Мнения: 798
Незабравка, и аз мога да потвърдя, че въпросната директорката изобщо не е била запозната или не й се занимава. В нашата градина самата директорка инициира и организира срещи между специалисти от Ресурсния център и детето с родителите си, за да се разбере къде има нужда от ресурсен учител.

# 88
  • Мнения: leet
Пасинет,

Не е песимизъм, а реализъм, но това не означава, че нещата за децата ни са предрешени...просто трябва да се борим.
А относно детската градина, и преди съм писала, че в логопедична градина, където първата година, директорката като видя "хуната", отказа да го приеме и каза, че не е за тях, макар и всички деца там да са с някакъв проблем. На следващата година го приеха, но влизаше само в логопедичния кабинет и при психоложката. На по- следващата година, аз си намерих една какичка, студентка последна година по психология, която седеше неотлъчно до него и му "превеждаше" общите инстукции..т.е., като каже госпожата какво трябва да правят и тя му го казва отново и отново, но само на него, защото се поддава само на индивидуални инструкции. На тази какичка, която изпълняваше ролята на индивидуален ресурсен, аз й плащах заплатата, а на детската градина - на директорката плащах процент, затова, че съм довела личен ресурсен. На следващата година вече, в предучилищна, детето оставаше само до бяд и се чувстваше добре, което за мене беше невероятен успех.
Но в детската градина, все пак, режима е по- свободен, а в училище, където режима е по- строг, децата са по- големи и разбират повече, особено след първи клас, казвам го и след разговори с доста директори и в Инспектората - РИО, ок - по друг начин да го кажа - почти няма да се намери директор, който да се съгласи външен човек да присъства във всичките му часове в един клас, а учителите в никакъв случай, не смеят да решават тези неща , без знанието на директора. Информацията ми е, че ако случайно някой директор се съгласи на външно присъствие във всички часове на един клас, то после той ще съжалява, най- вече, защото децата ще говорят, родителите им ще започнат да ги местят...във всички случаи ще има настроения..
Директорите, дори и да се опитват да ни разбират, брянят интересите си - а те са масата деца, не единични случаи, като нас.

Последна редакция: чт, 12 мар 2009, 10:01 от Kezaja

# 89
  • Пловдив
  • Мнения: 292
... Рес.ц-р ще се свърже с директорката и няма да има проблеми...
Това е добре особено имайки предвид, че аз вече съм й подхвърлила за намеренията ми.  newsm68
Май трябва да "тръсна" на бюрото на директорката на градината наредбата за обучението на деца с СОП, а именно:
Чл. 6 (2) Интегрираното обучение и възпитание на децата и учениците със специални образователни потребности се осъществява съвместно с децата в групата в детската градина или с учениците в паралелката в училището с помощта на ресурсни учители и други специалисти от ресурсните центрове за подпомагане на интегрираното обучение и възпитание на деца и ученици със специални образователни потребности.

Комисията на ЕКПО в ресурсния ще ни гледа чак април, но сина ми не е "от тежките случаи" (както се изразиха някои специалисти) и се опасявам да не ни откажат рес. учител.  Rolling Eyes  Отказвали ли са досега на някое "специално" дете такъв и какви са причините за това?

Последна редакция: чт, 12 мар 2009, 10:10 от Незабравка

Общи условия

Активация на акаунт