5-то класници

  • 22 125
  • 304
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 1 861
touchstone, въобще не смятам да те линчувам! Laughing
Аз също нямам нищо против тестовете, въпросът ми беше 30 задачи за 40 минути нормално ли е, при положение, че в обикновен час се решават примерно по 5? Моето мнение е, че трябва да свикват с тези неща, но както казах, срещам масови протести по въпроса... Затова реших да попитам и тук...

# 76
  • Мнения: 186
От задача до задача има разлика, нали разбираш.  Simple Smile Може една да е такава, че да я решаваш цял час, или пък за този час да решиш 30 примерчета, без да се усетиш. Ако няма нито едно дете, което се справя, значи сигурно са им много - но какво ще направиш, ще отидеш да спориш с учителката ли?  Rolling Eyes

На мен пък ми е омръзнало от родители, които гледат само какво има в бележника на детето, но не и в главата му.  Wink Тъй че много не им се връзвай, ако си от инакомислещите.  Hug

# 77
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
 M4 , и ние сме в обикновено квартално училище. И нашите тестове са от над 20 задачи/ сега не се сещам точно/. И при нас за 6 грешки пишат 6, а за 10 - 5.50. Явно така е от министерството. Да не говорим, че лично аз съм против такива тестове с отговори, защото много дечица играят на тото /не злобея за децата , а бих се ядосала , ако моето дете го прави/.
 Колкото до текстовите задачи - и ние ги решаваме от 2 клас. В 3 бях полудяла/ моичкият ми съобщи, че математиката въобще не била важна  Crazy/, и да видиш как за 4 мес. изреши цял сборник с текстови задачи! Това ,че на децата им е трудно е друг въпрос. Имаме деца от класа ,които без да се занимават допълнително с математика се справят отлично с материала!

# 78
  • София
  • Мнения: 1 861
Значи, текстови задачи решаваме и ние... Но! Никой за 4 години не им обясни що е то неизвестно, как се „изписва” решението на една задача, така че да е ясно какво точно се случва, а не някакви хвърчащи сметки и още хиляди уж дребни нещица, които се е налагало да обясняваме вкъщи... Пример: давам на сина ми да реши някаква задача от предишна олимпиада по математика, той я решава наум, по някаква своя логика, разхождайки се из стаята и когато му казах да седне да напише решението, ами... не можа! За първи път сега в 5-ти клас се появи учителка, която държи на тия неща (поне от това, което АЗ виждам) и... стана страшно! Всички липси от предишни времена сега се прехвърлят на нейната глава... А със задачите, които дава на тестовете, децата наистина не се справят... На последния най-високата оценка (на 2-ма човека) е 4.50... И наистина, синът ми твърди, че в много случаи наистина налучкват, просто не им стига времето да мислят..
Мен лично оценката ме вълнува единствено доколкото е показателна за знанията на детето ми и доколкото може да ме насочи на какво трябва да наблегнем, ама не всеки мисли така...

# 79
  • Мнения: 186
M4, ами значи има нужда от упражнения детето, а явно и целият клас.

Аз защо мислиш преместих моето.  Confused Ситуацията беше същата в училище и щеше да става по-зле с времето.

Ако имаш нерви и време, обяснявай - ако не, някой учител може да ти е от помощ. Въпросът е, че тези неща ще са му важни за по-нататък и ако изпуснете нишката, после трудно се наваксват. Важното е, че като цяло схваща, само му трябват малко обяснения и тренировки.  Peace

Успех - и не им се давай на майките!  Hug

# 80
  • Bristol
  • Мнения: 9 371
M4, така както си го обяснила, проблемът не е нито в твоето дете, нито в съучениците му, а по скоро в стария учител по математика. Явно новата учителка не се усеща, че основата на децата не е добре положена и си кара по нейния метод, все едно тя ги е обучавала от самото начало. Според мен е добре да поговорите с нея и да я помолите за съвет, как да компенсирате изоставането по предмета на целия клас, така че децата да не се стресират и да намразват предмета или учителя  Rolling Eyes

А тестовете не са чак толкова лошо нещо. Наистина има елемент на налучкване, ако детето не знае нищо. Но ако има добра основа и може да разсъждава, дори и да има пропуски, по пътя на елиминация може да стигне до правилния отговор и да получи отлична оценка. Това е малко по-различен подход на мислене, който е изключително полезен за справяне с материя, която не ти е на 100% позната. Има си плюсове и при тестовата система, оценява не само знания, а и начин на мислене  Peace

Последна редакция: чт, 12 мар 2009, 18:53 от Merry

# 81
  • София
  • Мнения: 1 861
Честно казано, тъй като математиката е нещо, на което много държим, следя процеса изкъсо още от 2-ри клас и тъй като съм говорила и други родители от различни училища, съм по- склонна да търся дефектите най-вече в методологията ли, в учебната програма ли, де да знам как да го формулирам... А сигурно до някъде и предишната учителка има вина...

Странното е, че моето детенце точно тази година и при тези условия засили интереса си към математиката, харесва си учителката и покрай нейните изисквания и с наша помощ се опитва да наваксва „пропуски”, за които 3 години съм дуднала и той все ме е отсвирвал с това, че в училище не правят така..

Но това, което в случая е най-големия ми проблем е, че изведнъж се оказах самотен фен на едва ли не най-оплютата учителка в училището и точно там, където аз намирам плюсове, другите са крайно възмутени! По принцип съм склонна да търся вина у учителите, чак след като съм се убедила, че всичко, което зависи от мен и от детето ми е на 6, ама за съжаление не всички мислят така... Всъщност проблема на математичката е, че е прекалено добричка, говори тихо и който искал да чуе, чул, останалите... Та се зачудих дали наистина съм права и за това пуснах питанката си тук!

Последна редакция: чт, 12 мар 2009, 19:19 от M4

# 82
  • Мнения: 7 263
Днес сте били много словоохотливи и явно доста съм пропуснала. За задачките и за тестовете touchstone вече е дала информация как е при нас.
М4 в старото ни училище също имаше доста пропуски в материала, но аз за математиката Боби започнах полека лека да го занимавам от 2-ри клас с разни сборници помалко, помалко. В 3-ти го записах на курс в СМГ и после продължихме и в 4-ти. Въпреки това и той има неща, които все още са за наваксване и в новото му училище, това за жалост се вижда от самолет направо.
Намирам подхода на учителката ви за прекрасен. Повече и по-чести проверки ще хващат евентуалните неясноти още навреме и учителката ще има време да наблегне на неясните моменти. Децата и родителите им ще са наясно какво куца, ако прецениш можеш и учител да вземеш.
Лично за себе си предпочетам по-строг учител и дори една идея по-ниска оценка, но подплатена с реални знания, а не 5-ци и 6-ци без покритие, които в даден момент ще рухнат.
Ali_sun радвам се, че момчето е добре  Peace дано си е взел урок и да не се повтаря тази ситуация.

# 83
  • Мнения: 3 219
Ето задачите от днешната олимпиада по математика, дано се е справило детето, че аз бъкел не разбирам Embarassed

# 84
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Здравейте ,момичета! Хубав и усмихнат ден на всички  Laughing!
M4 , и нашите не хересваха математичката /бързо обяснявала/. Сега от 2 мес. сме със заместничка, и децата нямат търпение да си дойде тяхната!
МерСедес , много благодаря за задачките !  bouquet Определено на пръв поглед изглежда ,че моичкият би се справил без проблеми, но ще видя съвсем скоро! Дано твоят юнак се е справил, пък на нашите ще стискаме палци в неделя!
Lennyh , дано наистина си е взел урок! Иначе аз отдавна съм на твоето мнение за учителите и оценките! Peace
 На всички желая прекрасен петък 13-ти / аз лично го харесвем/!   bouquet

# 85
  • Пловдив
  • Мнения: 4 385
Ето задачите от днешната олимпиада по математика, дано се е справило детето, че аз бъкел не разбирам Embarassed
Благодаря за задачите Hug И при нас вторият кръг ще е на 22-ри.

И ние имаме сходна ситуация, само че с госпожата по география. До като не е  харесваха, сега има заместничка и целият клас е мрази, та нямат търпение да се върне тяхната.

# 86
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Моичкият реши задачите, за 45 мин. Проверих ги , и ми се струва ,че са верни. Давайте вашите отговори като ги решите, та да сравняваме  Laughing.

# 87
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Ali_sun - на задача 1 що си мисля, че няма еднозначен отговор.  Thinking
Твоето дете колко получи?

# 88
  • Мнения: 3 219
Нашата баба математичка преди малко взе листа със задачите, ама моичкия като го питаш какви са отговорите...забравил бил Crazy, както и да е, в неделя бабата ще дойде и ще ги обсъдят. Само ми каза,че на третата задача децата получили все различни отговори.

# 89
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
еднозначен е... съжалявам за объркването. Blush
19.2 получавам аз.
След малко почвам 2-рата.

Общи условия

Активация на акаунт