Re: КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 14 - таксите

  • 29 574
  • 302
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 7 263
Генерално повече ми харесва системата в БГ, където основното преразпределяне е след 7 клас и вече е ясно какви са интересите и наклонностите на детето и по-точно, че при детето са по-осъзнати желанията. След 4 клас на мен ама изобщо нямаше да ми е ясно какъв път да поема - повече математика или повече езици например.

16 години са възраст в която много младежи имат някакви виждания за бъдещето си и са способни да вземат решение относно насоката на живота си. Освен това ясно си личи кой какво може и доколко го може.
Затова смятам, че до 9 клас трябва да има общообразователна подготовка, а след това силно профилиране - математическо, хуманитарно, природни науки, професионално.
Смятам, че чисто езиковите гимназии са вече отживелица, макар че моят син учи в такава. Езиците трябва да са задължителни и на високо ниво във всяка степен от образованието, а пък профилирането да определя насоката на развитие на съответния човек.

Да всъщност точно това е и моето виждане по темата, за мен един 10-11 годишен хлапак е много далеч от ясната визия за бъдещето си и наистина смятам, че и Rila и Галя доста добре са аргументирали и моята гледна точка. Напълно подкрепям мнението на Галя, че в днешно време езиковите гимназии са морално остаряли и ненужни като организация на учебния процес. И за мен по презумция езиците трябва да се учат на ниво във всяко едно учебно заведение и то на много по-високо ниво отколкото е в момента. Сега някои родители избират езиковите гимназии просто, защото за децата им няма по-добра алтернатива и по-подходящо училище, а не защото тези същите деца няма да научат езика и на друго място.
Prizma   Peace и твоето мнение е в правилната посока, синът ми онези дни ми зададе въпрос именно за тези две гимназии, при положение че си мислех, че дори не знае за съществуването им Wink Още едно косвено доказателство за евентуално започващо се осъзнаване на желанията и бъдещи планове - той сега завършва 5-ти клас и от миналата година смени няколко желания - сред които беше НГДЕК, Математическа гимназия, а сега и НФСГ.

# 196
  • Мнения: 9 052
Още едно косвено доказателство за евентуално започващо се осъзнаване на желанията и бъдещи планове - той сега завършва 5-ти клас и от миналата година смени няколко желания - сред които беше НГДЕК, Математическа гимназия, а сега и НФСГ.

Лени, а ти имаш ли представа защо сина ти харесва тези училища? Та те нямат общо по между си. НГДЕК предполага интереси в литературата, езиците и историята. Което се връзва например с интереси в археологията и пр. Математическа гимназия си е математика, което няма общо с предното и НФСГ предполага интереси към икономиката например ако иска да бъде брокер , финансист ... няма общо с предните 2. Та на какъв принцип ги избира? Това е много важно за ТЕБ , за да не се заслепява само от амбиции да учи на най доброто място, но да не му е там интереса.  Сега работя за заплатата , но не ми е интересно и това доста изморява.
Аз бях именно случай на родителски амбиции и ми е още голям проблем. Моите интереси не бяха толкова популярни. Например имах интерес в приложните изкуства и рисуването, но ... родителите ми бяха фенове на популярната тогава икономическа насоченост т.е НФСГ . Бях силна по история и литература, харесвах като специалност екология и озеленяване , но не ... тогава беше популярна информатиката . ДА ти кажа не си харесвам изобщо професията и не учех с удоволствие , въпреки, че изкарвах отценки.
Та ако успееш да разбереш какви са подтиците му да харесва дадено училище ще е ок. може да са просто защото ти така искаш, защото е модерно сред приятелите му и елитно в момента ... ?
Аз лично бих се радвала на безпристрастното мнение на учителите на детето. Те добре го наблюдават и познават и може да ти дадат добри идеи и страничен поглед  Hug

# 197
  • Мнения: 7 263
jabata_dil имам представа естествено. Синът ми има доста разностранни увлечения и интереси. Също така е една от странните комбинации, при които се развиват добре и хуманитарните и математическити дисциплини. И до днес не мога да кажа, кое е доминиращо за него.
Голямата му любов и слабост е историята и поради това се беше насочил към НГДЕК - тук аз имам някои дребни резерви и сме ги обсъждали с него, но като цяло съм ок за подобно училище.
Той с лекота овладява езици и смятам, че НГДЕК би било едно добро място за него.
От миналата година учи в математическа гимназия и това засили интереса му към тази наука - училището в което сме ни хареса много и в доста моменти надделя идеята да завърши там не само до 7-ми клас, но да остане и до 11-ти. За сега естествено не бързаме с крайни изводи и решения, тъй като математиката му е интересна, но не е най-силната му страна - резултатите му там са по-скоро постижения на преподавателите им и на средата. Аз и затова не съм особено настоятелна за този вариант, макар че училището ми е фаворит.
За НФСГ и НТБГ е чул тези дни от свои съученици и беше силно заинтригуван - разказах му каквото знам за тези училища, за сега все още ги обсъждаме - не смятам, че е трайна тенденция. За сега идеята му за професионално развитие остава в областта на правото и ще остане да разсъдим кое ще е най-подходящото стъпало на гимназиалния клас, което ще му даде най-добрата и най-силна подготовка.
Ако до 2-3 години не промени нещо в генералното си виждане за професионално развитие \ доколкото изобщо 11 годишен калпазанин би могъл да мисли чак в такива мащаби Simple Smile\ то имаме все още да сондираме и избираме.
Ще търся училище, което инициира нестандартно мислене, в което се учат на високо ниво чужди езици, в което детето освен учебния материал ще има и подходяща конкурентна среда, която да го дърпа напред и да не го оставя да плува по течението.

# 198
  • Мнения: 9 052
В НФСГ се учи малко право, но не е задълбочено. Мисля само гражданско. Но пък може да види интересно ли му е.
Има доста други дисциплини, които се учат пак така и може да се види къде му е интересно. Но само ако се интересува в тази насока.
Как да е най важното е на него да му е интересно. Успех.

# 199
  • Мнения: 7 263
jabata_dil благодаря ти  Peace
Всъщност за някои специалности като право, медицина и още някои смятам, че е рано още в средното ниво на образованието да се набляга на техните детайли. Мисля че децата все още нямат нужния житейски опит и зрелост, за да възприемат дълбочината на подобни знания. От друга страна ставайки един ден студенти \ дай боже \ по тези дисциплини те могат да изостанат лежейки на старите лаври, че това вече са го учили....
Тоест доколкото при нас решението му да се занимава с това е продиктувано донякъде от семейна традиция се опитваме да му показваме и плюсовете и минусите на евентуалните му бъдещи занимания, за да е съвсем наясно какво да очаква за в бъдеще от професията си и за да я работи с желание, получавайки удовлетворение от труда си \ ако приеме, че това е неговото поприще\.
Това е най-важното в ролята на един родител според мен - да покаже всички страни на мезала за дадена професионална област \ колкото са му по-познати, толкова по-добре\, за да подготви максимално детето и то да има бъдеща професия носеща му морално удовлетворение.
В частност затова и не съм против принципно гимназии с насочеността на НФСГ и НТБГ, които дават някои основни понятия за икономиката и правото и обогатяват общата култура, дори и на финала човек да се спре на друга професионална област.
Моите две специалности нямат никаква връзка със завършеното ми средно образование, но смея да твърдя, че разностранните знания, които съм придобила са ми само от полза чисто като житейски опит и познания - така че и прекаленото "задълбаване" в даден профил също не намирам за кой знае колко ценно.

# 200
  • Мнения: 967
jabata_dil благодаря ти  Peace

Моите две специалности нямат никаква връзка със завършеното ми средно образование, но смея да твърдя, че разностранните знания, които съм придобила са ми само от полза чисто като житейски опит и познания - така че и прекаленото "задълбаване" в даден профил също не намирам за кой знае колко ценно.

Това изказване, много ми хареса, Лени! И аз симпатизирам на разностранните знания като цяло!

# 201
  • Мнения: 4 877
В темата за ЧГ Златарски http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=279277.45 прочетох, че има развитие по случай, който следим - решение на Агенцията по дискриминация по жалбата на ученичката Ирина Никова.

Копирам поста на teditod и в тази тема.

Може би преди да запишете децата си там прочетете това(надявам се нещата сега да са се променили ,но имайте едно на ум\:                                                                                                       "     Здравейте, аз съм майката на Ирина Никова, която беше изключена от ЧАХГ "Проф. Д-р Васил Златарски" заради изказването ми на родителска среща на всичките 9-ти класове. Казвам се Галина Никова и ще се опитам накратко да ви разкажа за случая Златарски. Моята дъщеря беше приета от първият изпит на училището, който тактически се провежда веднага след излизане на резултатите за Американския колеж около 15 април и много деца неприети в Американския колеж кандидатстват в Златарски. Такъв е случая и с моята дъщеря, приеха я 4-та в класирането с 6.00 на математика. В Златарски изпитите са по желание един от двата математика или литература и задължително езикова култура - тест. Избрах след дълго проучване това училище единствено заради прехвалената диплома, която дава ако си я изкараш, IB казва се International Baccalaureate. За тази диплома обаче се кандидатсва след 10 клас и се дава за завършен 11 и 12 IBO клас. В осми клас "подгответо" имахме страхотна учителка по английски г-жа Щерева, която напусна. В другите два класа обаче положението с английския не беше добро, на "А" клас им сменяха три пъти учителката в поготвителния клас, така че преценете сами каква им е подготовката. В 9 клас започва учебната година и децата имат само един час английски и след това учителката изчезва и започват да заместват часовете по английски с други часове, който от преподавателите е свободен, но това предварително не се знае и децата не са подготвени по съответния предмет, защото го няма в програмата в съответния ден. Това положение продължава до свиканата от самото училище родителска среща - така наречената информационна. За периода от началото на учебната година до срещата се смениха двама учители по георгафия, двама по химия и двама по психология, само за сведение годината беше завършена с трети учители по изброените предмети. На родителската среща всички родители на 9 б клас поставихме въпроса какво става и няма ли да имаме учител по английски език, все пак е частно училище и плащаме за да има учител, а не за да няма. Нито един от повиканите заместник директори не можа да ни отговори на този въпрос, а те са трима, не било в техния ресор. Отново трябва да подчертая, че ако детето Ви учи в Златарски и искате да се срещнете с директорката г-жа Кардашева няма да имате тази възможност тя не присъства и на родителските срещи, тя е богоизбрана да Ви прибира парите. Ще отбележа, че моята дъщеря е пълен отличник от Златарски 8 и 9 клас както и в новото училище Първа частна английска гимназия "Уилям Шекспир" - 10 клас. Упоменавам горната информация, за да не смятате, че съм предубедена относно Златарски. След като не получихме отговор кога ще има учител по английски и защо има такова голямо текучество на учители в началото на учебната година родителите на 9б клас решихме да поискаме среща с директора г-жа Кардашева. Подадохме писмена молба и след две седмици тя назначи среща, но на всички родители от трите 9-ти класа. На тази родителска среща тя час и половина ни показва слайдове и ни обяснява колко е прекрасна дипломата IB и прочие. Явно се опитваше да ни изтощи, за да не задаваме въпроси по учебната дейност. Родителите започнаха да се изнервят и да подхвърлят реплики, че това в момента не е важно и имаме много по-важни въпроси за решаване. Единствения родител който се представи като се изказа съм аз и за това само моята дъщеря беше изключена в последствие. Станах и казах от името на родителите на 9б клас какви проблеми имаме с обучението на децата, и че това е причината да поискаме родителска среща с директора, защото помощник директорите не са успяли да отговорят на нашите въпроси на предишната родителска среща. Липсата на учител по английски за 9-те класове месец и половина в частна английска гимназия не е нормално според нас родителите и така нататък. Директорката нагло отговори, че ако се налагало можело да няма учител и 2 и 3 месеца. Ние плащаме, именно за да има учител и да нямаме проблемите на държавното училище, но тя нагло отговори - "Какво си мислите Вие, че като плащате няма да имате проблеми - ще имате и още как" това и бяха думите. Приключи злополучната родителска среща, като трябва да подчертая, че ние родителите не сме се конфронтирали с директорката. За съжаление обаче по време на моето изказване родителите и нейните учители ръкопляскаха спонтанно и това явно я е подразнило страхотно. Аз изрично упоменах, че ние нямаме проблеми с учителите, а с мениджмънта на училището, който мениджмънт е самата тя защото е собственик и директор - няма коректив - тя коли и беси.
След края на учебната година трябва да преведем таксата за новата учебна година в конкретни срокове за сътветните класове. Съпругът ми превежда таксата по банков път в четвъртък и в събота излизаме в отпуск. Заминаваме на вилата ни, която е на 50км. от София и слава богу, защото това, което ни се случи не знам как щяхме да преживеем ако бяхме на далечно разстояние. В понеделник с нашите приятели заедно с децата тръгваме да се изкачваме към хижа Мальовица и звъни мобилния телефон на съпруга ми. Икономическия директор на училището се обажда да го пита на коя сметка да ни върнат таксата за обучение, защото училище Златарски отказва да обучава нашата дъщеря. Съпругът ми го попита дали не се шегува, но се оказа истина. Не казахме на дъщеря ни, опитахме се да решим случая мирно и кротко първоначално. На другия ден отидохме до училището в София, за да се срещнем с директорката, но тя беше в отпуски и се срещнахме с г-жа Робова - един от заместник директорите. Казахме и за какво става дума и тя каза, че само директорката може да реши проблема, тя няма информация по въпроса, но е писала свидетелството за завършена образователна степен на Ирина и знае, че е пълен отличник - И КАКВО ОТ ТОВА питам аз. Поне ни информира, че директорката ще бъде в училището в сряда. Същата тази заместник директорка Робова така лъжесвидетелстваше на делото в съда и в Комисията за защита от дискриминация, че аз направо се учудих как може учител да няма достойнство и да падне до такава степен. На другия ден отидохме сутринта със съпруга ми в Златарски решени да чакаме докато не се срещнем с директорката Кардашева, добре че портиера не беше предупреден и ни каза, че е в училището, защото секретарката ни излъга в движение. Когато Кардашева разбра, че ще чакаме докато не се срещнем с нея, извика трима от заместник директорите и след 5 мин. съвещание ни поканиха за среща. На въпроса на съпруга ми каква е причината училището да отказва обучение на дъщеря ни Кардашева отговори - защото Вашата съпруга се изказа на родителската среща. Наговори куп безумства, и на забележката от моя страна, че тя не обучава мен а дъщеря ни, която е перфектна ученичка, тя отговори, че ние двете сме свързани за нея и няма никакъв шанс да се разберем културно по въпроса, просто трябва да преместим Ирина от НЕЙНОТО училище - "Това е моето училище и аз мога да правя каквото си поискам"- каза госпожата.
Разказвам Ви всичко това, за да имате предвид с какъв човек ще си имате работа, запишете ли си детето в това училище. Всяка година увеличава бройката на учениците в класовете, да не говорим, че взима всякакви деца и по средата на учебната година. В това училище трябва да си плащаш и да не питаш къде отиват парите ти. Моята дъщеря е учила в държавно училище до края на 7 клас, нямах никакъв опит с частните училища, а и нямах познати, на които децата да учат в Златарски. Съжалявам страшно много, че направих тази грешка. Ще отговоря на всички въпроси, които Ви вълнуват, за Златарски, IB дипломата и новото училище на Ирина Първа частна английска гимназия "Уилям Шекспир". Само ще Ви кажа, че няма никакъв смисъл да давате по 5000 EUR за 11 и 12 IB класове, българската диплома си е абсолютно призната и конвертируема в света и е била и преди влизането ни в EU, разликата е в таксите, след влизането ни в EU таксите на университетите са като за техни граждани. Надявам се да съм Ви била полезна."   
"След подробното описание на случая "Златарски" , искам да се включа с добавката , че аз съм приятел на сем.Никови и пряк участник в случката , т. като бяхме заедно на злополучната почивка. Казвам се Теодора и бях техен свидетел в Комисията за защита от дискриминация, където само разказах за случая и за състоянието на детето след "прекрасната" новина. Като се прибрах бях възмутена от държането на адвоката на "Златарски"- г-н Кардашев- съпруг на директорката и споделих за всичко в bg.mamma- резултата е бил ,че на следващата среща в Комисията за защита от дискриминация, съм била обвинена от същия господин , че уронвам престижа на училището в МЕДИИТЕ. Може би този форум се счита от него за медии, ако имах възможност и някой журналист се заинтересува бих го описала в медиите. За всички заинтересувани ще ви уведомя за резултатите по делото като станат факт"

В допълнение ще ви кажа ,че Агенцията по дискриминация е осъдила директорката на училището да се извини на ученичката , ще чакам с интерес да видя как ще го направи.
И след това което пускам тук , чакам да видя дали наново ще бъда обвинена в "уронване престижа на училището"

# 202
  • Мнения: 9 052
jabata_dil благодаря ти  Peace

Моите две специалности нямат никаква връзка със завършеното ми средно образование, но смея да твърдя, че разностранните знания, които съм придобила са ми само от полза чисто като житейски опит и познания - така че и прекаленото "задълбаване" в даден профил също не намирам за кой знае колко ценно.

Това изказване, много ми хареса, Лени! И аз симпатизирам на разностранните знания като цяло!

Да , идеята е да бъдат придобити по желание и интерес на детето, а не на родителя. Защото има доста родители с амбиции, чиито деца придобират какви ли не знания, само далеч от "непрестижното" им  за момента призвание и интереси. еле аз.

# 203
  • Мнения: 187
Да се включа и аз в темата ! За протокола дъщеря ми е в частна гимназия, а за малкия който тази есен ще бъде предучилищна избирам училище. Явява се на събеседване в БШ , по моя преценка се справи отлично,  още не са се обадили, но както и други мами са споделили по-горе явно аз ще трябва да ги потърся. Проблемът е че, все още не съм сигурна,  дали това училище е ще бъде нашият избор.
 Моля, родители чиито деца вече учат /не в ДГ/ в БШ да споделят впечатленията си от това училище. Има ли текучество на учителите, мотивират ли децата да учат, да се занимават извънкласно, спорта, театъра и другите подобни дейности  на ниво ли са или са  проформа - за отбиване на номера? Въобще каквото се сетите ще ми е много полезно да разбера. Благодаря предварително!   bouquet

# 204
  • Мнения: 4 877

Тодив, не сме от това у-ще. но се сетих, 4е имаше подробен разказ на мама от БШ - March. Ето й разказа от стари наши теми:

”March #147
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=278827.140

ЧОУРЧО "Българско школо", "училището на Овъргаз".
- Таксите за "външни деца" в училището наистина са по-ниски отколкото в другите частни учебни заведения, в момента - 3600 лв на година без включен транспорт
- Училището има лиценз за основно, то е доста ново и децата, които се учат в него са "изкласили" до 5 клас
- Училището и в момента има собствена база,то е изградено на мястото на бивша санаториална детска градина, в по-далечното минало - основно училище, на ул. "Екатерина Ненчева" в квартал "Витоша". Когато общината закрива "детската" и тя запустява, "Овъргаз" я възражда,1998 или 1999 година. Училището е газифицирано, има собствени репетиционни зали, салон за спортни занимания, компютърна зала (децата се обучават на Linux). След дълго чакане дупките по улица "Екатерина Ненчева" да бъдат запълнени от отговорните служби на Столична община, през април 2007 "Овъргаз" преасфалтира настилката,положиха вертикална и хоризонтална пътна сигнализация, в момента тя пак се руши от бетоновозите, които си сноват из София.
От учебната 2008-2009 ще започне да функционира първият корпус на училището на "Българско школо" в "Младост", имотът е до Американския колеж. Вижте проекта : http://overgas.bg/News.Text.jsp?newsId=C44DF0079DDD4CF18525731B0 … DC2256FB1005FCC7C , макет и 3D http://overgas.bg/News.Text.jsp?newsId=1AA457BE6F5C34A3852573E60 … DC2256FB1005FCC7C

Образователните проекти на компанията,свързани с корпоративната и социална отговорност - http://overgas.bg/News.Text.jsp?newsId=31B51582600C3627852573B10 … DC2256FB1005FCC7C , Лингвистично кенгуру http://overgas.bg/News.Text.jsp?newsId=1D7860C3AE65083E852573910 … DC2256FB1005FCC7C
 

"Българско школо"
- базово е за СУ"Климент Охридски", мисля, че са малко частните училища с такъв статут (студенти от СУ имат открити уроци с децата)

- участва активно в инициативите Математическо кенгуру, Лингвистично кенгуру (организира го за пръв път у нас), the Cambridge Young Learners English Test http://www.cambridgeesol.org/exams/young-learners/yle.html
без абсолютно никаква допълнителна домашна подготовка дъщеря ми има максимален брой точки на първия кръг на математическото кенгуру, а екипът на Британския съвет похвали децата като най-добре подготвените, явили се на Young Learners English Test.

- горното обаче не е най-важното според мен за училището, а това, че в него се изучава на високо ниво майчиният ни език- БЪЛГАРСКИЯТ и не се пренебрегва за сметка на задължителния от 1 клас - 20 часа седмично - английски и избираемите пак от 1 клас - руски и испански език

- един от елементите, с които "Българско школо" ме "грабна" е театралната им програма (през 2009 г. ще гостуват на фестивал в Италия), в края на годината учениците изнасят представление, всеки клас-свое на сцената на Младежкия театър
Овергаз е собственик на сградата, в която се помещава новият "Модерен театър" и спомоществовател на Народния театър

- школото има 2 медицински сестри, логопед, психолози (които във всеки момент могат да помогнат на децата, те не се притесняват да търсят помощта им)

- изучаването на народни танци е задължително, преподавателите са от Хореографското училище

- подготовката е целодневна

- директорът на училището г-жа Евгения Елмазова е преминала през стълбицата на кариерата в държавното училище, когато записвах детето си в Школото, приятел, неин ученик ми я препоръча като строга и отдадена на професията си личност. Евгения Елмазова е потомка на възрожденски род, баба и е Евгения Елмазова (Марс) http://www.standartnews.com/archive/2000/06/10/family/story18.htm , а баща и е известният оперен бас - Павел  Елмазов

- допълнително се заплащат : уроци по пиано, тренировки по таекуондо,тенис,плуване

От 2008-2009 учебна година плуването ще е задължително за децата,  новата сграда ще разполага с 2 басейна.

Проблемите, които ме вълнуват са: 
- ще успее ли да се съхрани този ефективен и отдаден екип от преподаватели такъв и след като се увеличи числено от 2008-2009 и дали текучеството, типично за всички основни и средни училища, няма да споходи и това
- разкриването на нови бройки за ученици, няма ли да повлияе зле на образователния продукт, който очевидно в момента е с висока стойност
(в момента във втори клас са записани 15 деца)
- каква ли ще бъде таксата...”


И на мен ще ми е интересна по-нова информация.

# 205
  • Мнения: 187
Благодаря за информацията! Преди малко разбрах таксата на БШ за предучилищната група за 2009 г. - 6500 лв. без транспорт плюс 1500 лв. за транспорт, значи общо 4090 евро по официалния курс. Това много ли е на общия фон и при положение, че ще са в старата сграда?

# 206
  • Мнения: 967
Мисля, че е средно - някой са по-скъпи, други малко по-евтини! Въпросът е, какво ще стане догодина като се преместят в новата сграда. БШ имат ли официална позиция, дали таксата ще се повиши драстично заради новата база?

# 207
  • София
  • Мнения: 5 451
Благодаря за информацията! Преди малко разбрах таксата на БШ за предучилищната група за 2009 г. - 6500 лв. без транспорт плюс 1500 лв. за транспорт, значи общо 4090 евро по официалния курс. Това много ли е на общия фон и при положение, че ще са в старата сграда?

Мисля, че това е общо ниво на цените. Има и по-скъпи училища /някои са и доста по-скъпи/,  има училища и с по-ниски такси, но като цяло това са таксите  +/-200-300 евро. Има една особеност, повечето ЧУ имат малко по-ниска такса за предучилищния клас, докато БШ прилагат и за него училищната такса. От това деление разликата за предучилищния клас може да надвиши гореупоменатата приблизителна разлика.

# 208
  • Мнения: 187
Въпросът е, какво ще стане догодина като се преместят в новата сграда. БШ имат ли официална позиция, дали таксата ще се повиши драстично заради новата база?

Мисля, че нямат позиция по въпроса, защото и за тези такси се колебаха и нямаха твърдо решение доскоро. Твърдеше се, че икономическият отдел на Овергаз изчислява размера на таксата. Мисля, че в договора, който се сключва трябва да има някаква позиция по въпроса и таксата за следващата година да не скача над определен процент примерно. Но като знам, че договорите са бланкови, отсега съм наясно как ще се развият нещата. Всъщност първи клас трябва да са в новата сграда тази есен, но не знам за тях и съответно 2, 3 и т.н. класове какви такси са обявили.

# 209
  • Мнения: 4 877
Aбе, 4000 Е си зву4и сериозна суми4ка ве4е. Ина4е си са около 3-4000 Е таксите на пове4ето 4У, няколко и нагоре. Но малко над 4000 е си е сериозно ве4е и дано да отговорят на о4акванията на родителите.

Общи условия

Активация на акаунт