Частно училище или не, това е въпроса

  • 12 057
  • 222
  •   1
Отговори
# 90
Някой си, постът ти много ми хареса. Личи си, че си увил в математическа гимназия, логиката ти е желязна. Напълно те подкрепям за value for money. Само че точно тази логика ме кара да запиша детето си в частно училище. Какво получавам в държавното - нищо, какво плащам - нищо. Какво получавам в училище като математическа гимназия - отлични познания по математика, сравително добри контакти, средно ниво на владеене на един език, почти нулево на втори, прием в бг университет без проблем, прием в добър европейски университет - 20 процента, какво плащам - сериозни суми за подготовка за кандидатстване. Какво получавам в АК - отлични познания по всички предмети, отлично владеене на английски, много добро владеене на втори език, висока обща култура, отлични контакти, прием в американски или европейски колеж на 100 процента. Какво плащам - малко над 2000 евро на година. Тези пари човек дава за едноседмична семейна почивка и не винаги му стигат. Какво повече да кажа за value for the money?
Същото сравнение мога да направя и за прогимназиите - големия ми син е учил в държавно училище, по простата причина, че не се чувствахме стабилни финансово и не бях сигурна ще мога ли всяка година да плащам таксите. Мога да направя сравнение върху училището, в което е учил той (добро държавно) до седми клас и ЕСПА, където сега учи втория ми син. Сравнението на база value for the money не е в полза на държавното. вторият ми син е посещавам държавна детска градина точно една седмица. За да го запишат изобщо спонсорирахме ремонта. Тази седмица ми излезе доста скъпо финансово. Simple Smile) Предпочитам да си плащам определените годишни такси в добра частна градина и детето ми да получава всички грижи, внимание и занимания, които смятам, че заслужава, вместо да посещава държавна градина и лелките да го плашат с Торбалан или че ще му изсипят яденето в гърба.

1. Aaa, моля, моля. Завършил съм НЕГ, не СМГ.

2. За стои и някой път повтарям - говоря за предимствата на СМГ от 5 до 7 клас. И толкоз. След това предимствата са изцяло за АК. Виж само няколко поста нагоре. Никой ли не чете преди да ме оборва???

3. Език се учи с учене. Дет викат акълът не бил @#№ да го вкаряш на някого. В езиковите гимназии да не мислиш, че има пада от небето? В НЕГ учехме по 50 думи на ден и всяка седмица трябваше да представяме по 1 кило изписани тетрадки с упражнения. На такъв режим едно дете ще научи език където и да е.

4. Подготовката за АК е в пъти по-скъпа от подготовката за СМГ

5. Таксата в АК беше 2500 евро. Сега е 5000.

6. Кварталната детска градина предлагаше на дъщеря ми много по-добри условия и много по-добро обучение от няколкото частни ДГ, които проверих навремето.

Иначе за предимствата на АК не споря.

# 91
ако някой иска да стане цигулар или художник - наистина няма работа в СМГ.
Да се чудиш чий го е дирил Светльо Витков в СМГ  hahaha

A кой е Светльо Витков? Иначе признавам, че съм се изразил неточно. СМГ не е гаранция, че някой няма да стане музикант. Но не е най-предразполагащата среда за това. За да се получи музикант трябват 4-6 часа свирене на ден.  А в СМГ трябва решаване на задачи. Макар, честно казано, дъщеря ми не решава и по час на ден.

# 92
  • София
  • Мнения: 62 595
Какво сте се хванали за този АК, сякаш това училище е представителна извадка на всички частни училища в БГ? АК е ИЗКЛЮЧЕНИЕ. Хайде да си говорим за другите частни училища! Те какво предлагат и какво изпълняват.
И аз се чудя какво толкова е за хвалба с изкуствата при частните училища. На пиано може да се свири във всяко квартално читалище, има и школи по рисуване, по пеене и по всичко, каквото се сетите. И хубавото при тези школи е, че децата са от различни училища, от различна среда и това, което ги обединява е общият интерес. Интересно, че поне досега не съм чула едно частно училище до седми клас да има засилено изучаване на математика като в математическите гимназии.
тъй като стана въпрос за състезанията по математика искам да уточня нещо. На състезания ходят децата, които имат интерес към предмета и обикновено не се занимават с това само в училище, а ходят на математически школи или на уроци. И в това отношение няма значение дали е в частно или в държавно училище.

Много е трудно да се направят сравнения между двата вида училище, особено ако става въпрос за последващия път на децата. И както някой отбеляза преди това много често този път се определя не от умствения багаж и знанията на детето, а до банковата сметка на родителите. Ако можеш да си платиш таксата можеш и в Харвард да учиш без проблем. Ако е за печелене на стипендия вече играта е друга. В най-добрия случай може да се направи сравнение какво е нивото на знания по основните предмети - български, математика, химия, физика, биология, география и история. Дори за езиците няма да е точно, защото има езикови курсове колкото искаш.

# 93
Какво сте се хванали за този АК, сякаш това училище е представителна извадка на всички частни училища в БГ? АК е ИЗКЛЮЧЕНИЕ.


Toчно така - АК е изключение. И не толкова с езиковата подготовка - и в АЕГ се учи английски не по-зле. Също така не и толкова с другите предмети. Но АК представлява специфична среда, много близка до реалността в западните университети. И след АК приспособяването към чужд униврситет е по-лесно, а шок почти няма.

Иначе - лека нощ дами. Изпаднаха ми очите да се взирам в този 12" монитор и да се мъча без мишка. на колене.

# 94
  • София
  • Мнения: 62 595
АК си кара по американските стандарти с американската култура  и единственото българско нещо в него са учениците.

# 95
  • Мнения: 1 144
2700 е за следващата година таксата на сина ми.

Английските гимназии отдавна не са това, което бяха, за жалост.

Учителите в държавните училища и градини са доста по-ниско заплатени от тези в частните и съответно не особено мотивирани.

В държавните училища масово децата не се наглеждат през междучасията.

В държавните училища масово цари безхаберие, хаос, липса на дисциплина.

В държавното училище има някаква псевдоохрана.

В държавните училища децата се хранят в лавки или соц. столове с нискокачествена храна.

В държавните училища масово няма адекватна медицинска грижа.

В държавните училища децата се бият, снимат се голи в тоалетната, пушат през голямото междучасие пред вратата на училището, взимат пари от по-малките или ги бият и унижават.

В държавните училища учениците обиждат учителите си и понякога дори им посягат.

В държавните училища в седми клас децата не могат да четат на английски, след като уж са го учили години наред.

В държавните училища тоалетните вонят и не се почистват редовно.

Мога да кажа още един куп неща, които съм видяла с очите си в нелошото държавно училище, в което големият ми син учи до седми клас, училище в центъра, в "хубав" клас, в който наистина имаше син на прокурор и деца на няколко интересни личности. Защо трябва да си давам детето в държавно училище, за Бога, когато мога да си позволя частно?

# 96
  • Мнения: 4 877
Стела Мария, като каза филмчета, се сетих за едно ученическо в СМГ

http://vbox7.com/play:683bdd54

Гадост, нали?  Confused Не ми се ще да е това същността на днешното СМГ и от двете страни на барикадата.

Последна редакция: пт, 15 май 2009, 00:04 от Странджата

# 97
  • Мнения: 967

В държавните училища тоалетните вонят и не се почистват редовно.


Преди 3 години бях в НЕГ, за да се потреса наново  Sick - в други ДУ не съм влизала

# 98
  • Мнения: 4 877
Оказа се, че ученик от СМГ си има блог и е засегнах интересни неща, за които пише и Стела Мария.
http://blog.forkbomb.nl/?p=332
има и други интересни нещица.

# 99
  • София
  • Мнения: 62 595
Дотук прочетох неща, които всички си ги знаем за държавните училища. Обаче не прочетох много неща за частните такива извън рекламните брошурки. Като искате всичко да е обективно кажете какво е всъщност положението в частните. Защото това за целодневното обучение, което е удобно на родителите, храната, която е на принципа на кетъринга, чистите тоалетни и малкото деца в клас са така да се каже козметика. Мен ме интересува какво е качеството на обучението, т.е. накрая ако измерим знанията на децата по основните предмети какво ще се получи. Средно децата от частното училище по-високи показатели ли ще имат от децата в държавното? Надявам се никой не си прави илюзията, че всички деца в частните училища са на горната граница на успеваемостта.

Държа да отбележа, че нямам против частното образование и не съм на принципа "гроздето е зелено". Интересува ме, ако запиша детето си в частно училище какво повече като знания ще получи то там в сравнение с едно обикновено държавно училище. Ще знае ли по-добре математиката, българския или химията?

# 100
  • Мнения: 119
Stella Maria, благодаря ти за убедителния и доста изчерпателен пост. Точно тези са причините, които ме доведоха и мен до ЧУ. Исках да предпазя децата си от грозната страна на бълг. училище. Тези неща ме караха да ходя с нежелание на училище до последния ден , макар преди години ситуацията да не беше чак толкова трагична.

Аndariel, зависи от това в кое частно училище ще учи и до голяма степен от самото дете. Няма място където знанията ги наливат с фуния в главичките. Ако детето е умно и трудолюбиво ще знае много, където и да учи, но поне в ЧУ няма да се потиска от фактори извън учебния процес - мръсотия, насилие и пр.

# 101
  • София
  • Мнения: 62 595
ТОчно и аз това имам предвид. В тази тема принципно се оказа, че всички държавни училища са боклук, а частните са върхът на сладоледа. Защото аз съм чувала различни неща от мои познати най-субективно. Едни от тях бяха доволни, други казваха, че си дават парите напразно, защото и в частно училище има насилие. Е, не е задължително да е юмрук в носа, но го има. Също че и там има фаворизиране на някои деца заради родителите им, които са спонсори, че се говорят мили думи на родителите, но подготовката не е на ниво..., ей такива работи. И ако един родител иска да бъде доколкото е възможно обективен би споделил  не само хубавите неща, а и тези, които не одобрява

# 102
  • Мнения: 119
Насилие поне при нас няма, фаворизиране има отчасти и мен ме дразни. Не знам дали е продиктувано от спонсорство или по-близки отношения с част от родителите базиращи се на друга основа. Намира изражение в някакви супер смешни неща, като например главните роли в уч. концерти като правило се поверяват на двама, трима , останалите са статисти. Друго не се сещам. Със сигурност обаче върху преподаването и оценяването не влияе, гарантирам го от собствен опит. Учителките са обективни и много много не им цепят басма на випчетата.

# 103
  • Мнения: 967
При нас няма нито насилие нито фаворитизиране.
Ако се вземе потенциала на едно дадено дете, то би трябвало да го развие по-добре в едно добро частно училище - от моя гледна точка.
Не е чудно например, че да речем от СМГ има класирани на призовите места по олимпиади по математика, все пак децата се интересуват от математика. Също обаче не е вярно, че от 1-50 място са заети само от СМГейци. Така че независимо от профилирането на училището и нивото му, все пак си зависи и от детето. Има чудесни и умни деца, дето и в килийно училище да ги сложиш, пак ще си успеят - браво на тях!

Та - по-малкото деца в един клас предполага по-добра и индивидуална работа с тях, за мен това е предпоставка, че материяла се усвоява по-бързо, по-трайно и качествено.

Допълнителните часове по математика и литература, за леко изоставащите - дават възможност класът да е на едно константно високо ниво и да върви напред. Независимо колко са подбрани децата, едни изостават по един предмет, други по друг. Например дъщеря ми ходи редовно на допълнителните часове по математика и не изостава от материала, макар оценката й да е долна граница на петица, но пък пише стихове. По математика обаче имат доста трудни задачи и от допълнителни сборници - доста по-трудни от тези в учебника - така че нивото си е доста високо.

Редовният feedback - това не е без значение. Всяка седмица се подписват от родителя всички контролни, в специална тетрадка се отбелязва прогреса на детето, често се говори с учителите. На родителска среща 3 пъти в годината имам по 5-10 мин. с всеки един преподавател, който говори не само за оценките на детето, но и за способностите за работа в група, ниво в класа. Получавам графика на нейния успех, средния на класа, най-ниския, най-високия по всеки предмет и писмени препоръки върху какво още трябва да се работи.

Допълнително правят много презентации, workshops и т.н., което наистина развива способността на децата да работят в група, желанието им да си помагат и подкрепят.

Допълнителните занимания в училище спестяват време на детето по задръстванията, така че му остава и време за игра. Оптимиртането на време в днешно време си е приоритет.

Да не забравя, че в ЧУ са привлечени добри учители, вероятно с по-добри заплати и бенефитс. Поне при нас са абсолютно първокласни всички.

Така че ако поставя две хипотетично еднакви деца на двете места - мисля, че това в ЧУ ще се развие по-добре и ще покаже по-добри резултати.

# 104
  • София
  • Мнения: 330
Дъщеря ми тази есен ще е предучилищна. Информирах се от нета, ходих в няколко училища, събирах информация от деца и родители...
Спрях се на училище, което предлага доста добра подготовка по основните предмети. Нямам амбиция детето ми да бъде най-добрата математичка, нито да е първа в разни състезания.
Училището предлага много добра подготовка и по езици- започват със задължителен западен 2 часа седмично още от предучилищна група, допълнително имат други 2 езика(вече по желание).
Училището осигурява една спокойна атмосфера на приятелството- няколко пъти вече съм била в училището и съм наблюдавала децата как се държат помежду си и с учителките си. Правят ми впечатление добрите маниери и усмивки. Допада ми сигурността, която ми дава( знам,че не може да избяга от час и да реши да се пошляе някъде....за сега е малка, но все пак за мен това е важно).
Харесват ми и допълнителните занимания- танци (преподавателя си е хореограф), рисуване, пеене, театър (за всяка дейност си има специалист)...допълнително пиано, плуване, таекуондо...
Харесва ми, че децата излизат в двор със зеленина(а не на циментова площадка), че имат вътрешни обувки ( цял ден с ботуши зимата не е много комфортно- ако трябва да ходи на училище до обяд, на занималня или език следобед), нямат лавка, не се носят мобилни телефони...
Това са ми приоритети за дете от 1 до 4клас и това го намерих в частно училище.
Племеника ми е ученик в едно от елитните ДУ, справя се блестящо на олимпиади по математика, успеха му е над 5,50. От първи клас плащат за частни уроци по английски, малко по-късно започнаха и по БЕЛ, всеки ден от първи клас единия от родителите учи с него между 2 и 4 часа. Допълнително курсове по математика...Негов приятел от класа едва връзва 3,50...така,че не може да се абсолютизира доброто ДУ или ЧУ. Всичко е конкретно и зависи от много неща.

Последна редакция: пт, 15 май 2009, 12:00 от anelima

Общи условия

Активация на акаунт