Частно училище или не, това е въпроса

  • 12 063
  • 222
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 7 275
Някой си, който и да си:  newsm10 smile3501

# 76
  • Мнения: 967
Някой си, казва се added value, не value for money! Иначе сериозни познания по макроикономика и статистика   bouquet. Много добър в логиката, сигруно в моделирането. Кое е това държавно училище дето е пратило разсилния си в командировка с лаптоп, пък и му плаща парите за знанията (тц-тц). Или си се цанил овреме на държавна работа, за да хванеш финансовата подкрепа на АК  newsm78. Тепърва ще гадаем  Rolling Eyes. what ever!

И как не разбра, че СМГ не е най-добрият вариант за обучение между 5 и 7 клас, а това е така за теб - може и за много други, но не за всички. Прекалено високо положение отреждаш на математиката, каквато тя не заслужава (в моите очи).

Джобовете на родителите за следване в чужбина да достатъчно, но не необходимо условие, така че не се констутуира аксиома  Joy hahaha hahaha. Най-добрите се справят просто така.

Колкото да амбициозните бащи, нашият татко е начертал друг звезден път за нашето детенце - най-доброто е - след гимназията, морска биология на Хаваите   smile3508 smile3532 - виж как успяхме да избегнем стратегически математиката

# 77
  • Мнения: 119
Някой си, казва се added value, не value for money


Напротив точно "value for money" е термина, дали това дето го получаваш си струва парите. Не му оспорвайте всички твърдения на човека, до-голяма степен е прав. Най-голямото преимущество на ЧУ е това, че поемат целодневното занимание на децата, казвам го от опит, майка съм на двама учащи се в ЧУ, всичко останало си зависи от потенциала на децата.

# 78
  • София
  • Мнения: 5 451
Някой си, беше ми интересно и особено приятно да  прочета постинга ти.

И ако позволиш, бих искала като продължение на

Напълно съм съгласен обаче, че за хора, нямащи възможност да се грижат за децата си през деня, ЧУ е по-добра алтернатива. Но не заради нивото на обучение, а заради отмяната в грижите. Нивото е най-високо там, където има подбор по знания, а не по плащане.
[/quote]

да кажа, че тук съзирам още едно предимство на частните училища - относително хомогенна среда от деца на работещи родители.
Не малка част от тези родители са възпитаници на езикови и математически гимназии, съоветно някои от тях имат и сходни интереси, вкл. и професионални.

# 79
Някой си, казва се added value, не value for money! Иначе сериозни познания по макроикономика и статистика   bouquet. Много добър в логиката, сигруно в моделирането. Кое е това държавно училище дето е пратило разсилния си в командировка с лаптоп, пък и му плаща парите за знанията (тц-тц). Или си се цанил овреме на държавна работа, за да хванеш финансовата подкрепа на АК  newsm78. Тепърва ще гадаем  Rolling Eyes. what ever!

И как не разбра, че СМГ не е най-добрият вариант за обучение между 5 и 7 клас, а това е така за теб - може и за много други, но не за всички. Прекалено високо положение отреждаш на математиката, каквато тя не заслужава (в моите очи).

Джобовете на родителите за следване в чужбина да достатъчно, но не необходимо условие, така че не се констутуира аксиома  Joy hahaha hahaha. Най-добрите се справят просто така.

Колкото да амбициозните бащи, нашият татко е начертал друг звезден път за нашето детенце - най-доброто е - след гимназията, морска биология на Хаваите   smile3508 smile3532 - виж как успяхме да избегнем стратегически математиката


E, преди да ме поправяш можеше да питаш чичко Гугъл. То и на пръв поглед (дори буквално преведено) се вижда, че двата термина нямат нищо общо, а се отнасят до различни неща:

1. Value added refers to the additional value of a commodity over the cost of commodities used to produce it from the previous stage of production


2. Value for Money (VfM) is the term used to assess whether or not an organisation has obtained the maximum benefit from the goods and services it acquires and/ or provides, within the resources available to it.

Ама както и да е. Споменавам горното само от любов към заяждането.

Иначе да - за деца, дето не им върви математиката СМГ не е най-добрият вариант. Ама който не го бива по математика къв ще ги дъвче на изпита за АК? Нали все някъде трябва да се научи, а СМГ много помага за това. Иначе, ако някой иска да стане цигулар или художник - наистина няма работа в СМГ. Но на бъдещи бизнесмени, финансисти, икономисти, банкери, инженери, архитекти и пр. хич няма да им навреди.

Виж това ме озадачи наистина - "достатъчно, но не необходимо условие". Не знам как да го нарека - оксиморон ли е, алогичност ли е?? Това е нещо като втори етаж без първи под него Shocked  Необходимото може да съществува самостоятелно, без достатъчното, но обратното не.

# 80
  • Мнения: 967
Ей, вярно бе, Алва, добре че си ти да ми обясниш термина  Mr. Green. Но може някой си да е имал предвид точно това, а именно максимална полза за дадени ресурси. Аз пък си държа на value added - даже да вземе кредит за това.

Това за аксиомата е шегичка вече - достатъчно е да имаш пари, за да следваш, но необходими ли са ти на всяка цена, за да следваш -НЕ - така че всичко е объркано  Twisted Evil.

Моето дете няма да наближи даже на 100м. нито НЕГ, нито АК! - та затова избора с морската биология   bouquet

Последна редакция: чт, 14 май 2009, 21:46 от Rila

# 81
  • Мнения: 119
Ти да не работиш в НАП, че толкова си го харесваш този value added?

# 82

да кажа, че тук съзирам още едно предимство на частните училища - относително хомогенна среда от деца на работещи родители.
Не малка част от тези родители са възпитаници на езикови и математически гимназии, съоветно някои от тях имат и сходни интереси, вкл. и професионални.

Бих казал, че същото важи и за частни училища. В класа на дъщеря ми в простото кварталното училище имаше доста випусници на езикови гимназии, 3-4-ма шефове и зам шефове на клонове на чужди фирми в България, висши държавни чиновници, дето редовно ги печатат по вестниците... За СМг да не казвам на какви хора има деца Laughing

# 83
  • Мнения: 967
Ти да не работиш в НАП, че толкова си го харесваш този value added?

Ех, това би било толкова прекрасно  Party, но уви, уви... седя си тук пред печката, взимам детето от училище, и сервирам вечер първо ракийката, а веднага след това салатката на мъжо!

Но Алва, права си, не трябваше да му извъртам думите на някой си - ама така е, като вменявам на други хора разни неща!

Последна редакция: чт, 14 май 2009, 21:56 от Rila

# 84
  • София
  • Мнения: 5 451

Бих казал, че същото важи и за частни училища. В класа на дъщеря ми в простото кварталното училище имаше доста випусници на езикови гимназии, 3-4-ма шефове и зам шефове на клонове на чужди фирми в България, висши държавни чиновници, дето редовно ги печатат по вестниците... За СМг да не казвам на какви хора има деца Laughing

Да, така е. Въпросът е в съотношението.
Моите мисли са насочени към началното училище /1-4 ти клас/.

Последна редакция: чт, 14 май 2009, 22:03 от Prizma

# 85
  • Мнения: 55
Някой си, взе ни за калинки. Бас държа, че живееш на пъпа на центъра и дъщеря ти е учила в някое от топ държавните училища. Вземи та слез на земята, май и на картинка не си виждал обикновенно квартално софийско училище.

# 86
Някой си, взе ни за калинки. Бас държа, че живееш на пъпа на центъра и дъщеря ти е учила в някое от топ държавните училища. Вземи та слез на земята, май и на картинка не си виждал обикновенно квартално софийско училище.

Да, и аз говоря за 1-4 клас.  И да, говоря за кварталното училище. Не живея на пъпа на София, а така да се каже в "широкия център" но за мен най-близкото училище си е квартално. Сега до Люлин ли да ходя, та да попадна в истинско държавно училище?
Иначе топ държавни училища има, но онова определено не е прочуто и набедено за топ. Както казах - нито добро, нито лошо. Не сме се редили на опашка да се записваме, не сме търсили връзки и давали рушвети. Минахме един ден през лятото, записаха ни в един тефтер (преди нас имаше 15-20 деца) и това беше. Иначе имаше неколцина деца, идващи чак от Младост да учат в нашето, но това заради една огромна глупост на родителите им. Няма да я казвам обаче, че токувиж съм се разконспирирал кой съм Grinning

# 87
  • Мнения: 1 144
Някой си, постът ти много ми хареса. Личи си, че си увил в математическа гимназия, логиката ти е желязна. Напълно те подкрепям за value for money. Само че точно тази логика ме кара да запиша детето си в частно училище. Какво получавам в държавното - нищо, какво плащам - нищо. Какво получавам в училище като математическа гимназия - отлични познания по математика, сравително добри контакти, средно ниво на владеене на един език, почти нулево на втори, прием в бг университет без проблем, прием в добър европейски (американски) университет - 20 процента, какво плащам - сериозни суми за подготовка за кандидатстване. Какво получавам в АК - отлични познания по всички предмети, отлично владеене на английски, много добро владеене на втори език, висока обща култура, отлични контакти, прием в американски или европейски колеж на 100 процента. Какво плащам - малко над 2000 евро на година. Тези пари човек дава за едноседмична семейна почивка и не винаги му стигат. Какво повече да кажа за value for the money?
Същото сравнение мога да направя и за прогимназиите - големия ми син е учил в държавно училище, по простата причина, че не се чувствахме стабилни финансово и не бях сигурна ще мога ли всяка година да плащам таксите. Мога да направя сравнение върху училището, в което е учил той (добро държавно) до седми клас и ЕСПА, където сега учи втория ми син. Сравнението на база value for the money не е в полза на държавното. вторият ми син е посещавам държавна детска градина точно една седмица. За да го запишат изобщо спонсорирахме ремонта. Тази седмица ми излезе доста скъпо финансово. Simple Smile) Предпочитам да си плащам определените годишни такси в добра частна градина и детето ми да получава всички грижи, внимание и занимания, които смятам, че заслужава, вместо да посещава държавна градина и лелките да го плашат с Торбалан или че ще му изсипят яденето в гърба.

# 88
  • Sofia
  • Мнения: 4 887
ако някой иска да стане цигулар или художник - наистина няма работа в СМГ.
Да се чудиш чий го е дирил Светльо Витков в СМГ  hahaha

# 89
  • Мнения: 119
И Мария Илиева също. Между впрочем повечето добри математици са изключително музикални.

Общи условия

Активация на акаунт