СЕДМОКЛАСНИЦИ - изпитите!!!

  • 21 174
  • 383
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 3 008
Момичета,

Искрено Ви съчувствам и ми се ще с каквото мога да съм Ви полезна.
Бях Ви го писала, но не боли да го повторя.

Миналата година масово децата изкараха много добри резултати на изпита по БЕЛ, там почти за никого препъни камъче нямаше.
От решаващо значение се оказа изпита по математика. Още по обяд имаше интервюта с деца по радиото и повечето ги бяха затруднили логическите задачи.

Истина е, че по-трудния изпит е за предпочитане от знаещит деца. Тогава дори да допуснат техническа грешка в някоя задача, това няма да окаже от съществено значение, защото пак ще имат възможност да се изявят. Докато при един лесен изпит ... силите се изравняват, което не е добре.

Постепенно вдигат нивото на изпитите. През 2007 тестовете бяха по-лесни от нашите през 2008. Дори пробните изпити през 2008 бяха по-трудни

# 271
  • Мнения: 3 008
и още нещо пропуснах.

Имайте предвид, че една част от децата с високи резултати после не участват в класирането, /явяват се на изпита, но не участват в класирането/ като записалите се вече в Американския колеж и някой от другите у-ща с различен прием. За миналата година знам 6 деца с много високи оценки и на двата изпита, около и над 5,50 , просто вече бяха записани в АК, но искаха да си се явят на изпитите, за да видят какво ще направят.

# 272
  • София
  • Мнения: 1 640
Постепенно вдигат нивото на изпитите. През 2007 тестовете бяха по-лесни от нашите през 2008. Дори пробните изпити през 2008 бяха по-трудни

Rosss, не зная какъв е бил теста за 2007 , но статистиката е показателна:

2007 година - 11 деца с общ сбор между 11,500 - 12,000 от двата изпита
2008 година - 19 деца с общ сбор между 11,500 - 12,000 от двата изпита


Почти двойно повече отличници  bowuu

Лично аз , не смятам, че ще е лесен теста,.. Ще видим,..

Само да са спокойни децата!
 smile3529

# 273
  • В центъра на мръсотията
  • Мнения: 605
http://rio-sofia-grad.com/index_files/news/2009/06/16/grafik_za_ … na_izpiti_MON.doc

Четох, четох, четох... и като свърших се почудих да се засмея ли или да заплача...  Shocked

# 274
  • Мнения: 3 008
Постепенно вдигат нивото на изпитите. През 2007 тестовете бяха по-лесни от нашите през 2008. Дори пробните изпити през 2008 бяха по-трудни

Rosss, не зная какъв е бил теста за 2007 , но статистиката е показателна:

2007 година - 11 деца с общ сбор между 11,500 - 12,000 от двата изпита
2008 година - 19 деца с общ сбор между 11,500 - 12,000 от двата изпита


Почти двойно повече отличници  bowuu

Лично аз , не смятам, че ще е лесен теста,.. Ще видим,..

Само да са спокойни децата!
 smile3529

Независимо от 19 те отлични оценки през 2008 ,спрямо 11 те през 2007г. продължавам да твърдя, че изпита през 2008 беше по-труден , особено по математика спрямо тези за 2007г.
По-ниските цитирани резултати се дължат най-вече на това, че випуск 2007г. беше първият, който бе подложен на такъв изпитен формат. И учители и деца през 2007 не са били съвсем на ясно на какво да наблягат при подготовката.
Напълно подкрепям мнението, че се очакват по-трудни тестове тази година.  Точно за тази тенденция говоря. И това е в плюс за по-подготвените деца  bouquet

# 275
  • Мнения: 257
Провокирахте ме с разсъжденията за трудния и лесния изпит. Много са смешни. Да кажеш, че трудния изпит извежда напред знаещите е като да кажеш, че през деня е светло, а нощем тъмно. Ценният коментар тук е не дали да е труден или не изпита, а дали е адекватен. Лично аз не мисля, че изпитът, който се прилага в последните години може да направи добър подбор за различните училища, затова приветствам училищата, които правят свой, вътрешен подбор. Този тип изпити оценяват единствено и само способността да се възпроизвеждат знания, но не и да се разсъждава. Т.е. те мерят паметта, но не и знанията. Те си имат и добра страна - евтини са, позволяват хазартния подход, отговарят на характера на образователната система, която също се занимава с транслиране на понятия, но не и провокиране на мислене. В общи линии е като решаването на кръстословици - не искам да бъда груба, но най-големите майстори на кръстословици не са прочели в живота си и 10-тина книги. Като казвам това, веднага излиза в съзнанието ми нашата чистачка в офиса, която сутрин ни посреща с разтворен безплатен вестник с голяма кръстословица и горда от интелектуалното си занимание посръбва от кафето.

# 276
  • Мнения: 5
 newsm10 Абсолютно си права!Подкрепям те за това изказване!Браво! smile3501

# 277
  • Мнения: 324
Момичета,

Искрено Ви съчувствам и ми се ще с каквото мога да съм Ви полезна.
Бях Ви го писала, но не боли да го повторя.

Миналата година масово децата изкараха много добри резултати на изпита по БЕЛ, там почти за никого препъни камъче нямаше.
От решаващо значение се оказа изпита по математика. Още по обяд имаше интервюта с деца по радиото и повечето ги бяха затруднили логическите задачи.

Истина е, че по-трудния изпит е за предпочитане от знаещит деца. Тогава дори да допуснат техническа грешка в някоя задача, това няма да окаже от съществено значение, защото пак ще имат възможност да се изявят. Докато при един лесен изпит ... силите се изравняват, което не е добре.

Постепенно вдигат нивото на изпитите. През 2007 тестовете бяха по-лесни от нашите през 2008. Дори пробните изпити през 2008 бяха по-трудни


Да така, трябва да се вдига нивото на изпитите, но според мен парарлелно трябва да се вдига и нивото на придобитите знания в училище. Защото е обществена тайна, че ако децата не ходят на един куп допълнителни уроци било частни, или на школи ми кажете какъв е шансът да се представят добре. Да има умни дечица, които биха се справили и без уроци, но колко са? И пак се стига до разделението на децата - тези, които могат да си позволят и тези, които немогат.

Незнам как е в софийските училища, но при нас определено в училище подготвката не е достатъчна. Най-малкото, нито по МАТ, нито по БЕЛ са правили контролни във вид на тест, както е на изпита. Да не говориме за тест за време.

# 278
  • Мнения: 2 829
di.va
в повечето софийски училища подготовката въобще не е достатъчна за прием в елитна гимназия

# 279
  • София
  • Мнения: 5 782
Всъщност, heterata, сега пък ти ме провокира да пиша. Според мен справянето с определен изпит показва единствено и само едно нещо - умение за справяне с конкретния вид изпит. Мога да дам пример от близкото минало, в което аз бях кандидат-гимназистка и формата на изпита по БЕЛ беше - тема (с елементи на разсъждение). Аз бях много прилежна и съответно бях изчела цялата критика (поне 50 тухли от библиотеката), защото литературата никога не ми е била силна страна и се озорих сериозно с подготовката. На изпита изкарах 5,50 - направо невероятно много. В същото това време най-добрата ми приятелка (поетеса по душа) едва скалъпи 3,50 на изпита (тя си написала собственото мнение със собствени думи и ... останала неразбрана). Е, тя днес е сериозен журналист, а моите занимания по литература общо взето са минимални и почти се изчерпват с кратките ми мнения в този форум.

Така че предишния формат на изпита беше още по-неадекватен според мен... Сега поне се иска да се научат разни граматични правила и въобще неща, от които има повече полза, отколкото преди време...

А на мамите искам да пожелая спокойствие, за да успеят да вдъхнат и на децата спокойствие!  Hug Пък и доза късмет не е излишна, така че - късмет на децата!  Praynig

# 280
  • Мнения: 139
Провокирахте ме с разсъжденията за трудния и лесния изпит. Много са смешни. Да кажеш, че трудния изпит извежда напред знаещите е като да кажеш, че през деня е светло, а нощем тъмно. Ценният коментар тук е не дали да е труден или не изпита, а дали е адекватен. Лично аз не мисля, че изпитът, който се прилага в последните години може да направи добър подбор за различните училища, затова приветствам училищата, които правят свой, вътрешен подбор. Този тип изпити оценяват единствено и само способността да се възпроизвеждат знания, но не и да се разсъждава. Т.е. те мерят паметта, но не и знанията. Те си имат и добра страна - евтини са, позволяват хазартния подход, отговарят на характера на образователната система, която също се занимава с транслиране на понятия, но не и провокиране на мислене. В общи линии е като решаването на кръстословици - не искам да бъда груба, но най-големите майстори на кръстословици не са прочели в живота си и 10-тина книги. Като казвам това, веднага излиза в съзнанието ми нашата чистачка в офиса, която сутрин ни посреща с разтворен безплатен вестник с голяма кръстословица и горда от интелектуалното си занимание посръбва от кафето.
Да, децата се научават да правят тестове от 50 въпроса, но знанията им не стават по-добри. Дъщеря ми в началото на осми клас се ядосваше, че от тоя преразказ е забравила как се прави литературен анализ и все на преразказ го избива.
И това е вярно, че се мери кой колко е тренирал по  школите и частните уроци.

# 281
И аз съм провокирана от изказването на heterata.
Не съм съгласна, че този формат на изпитите не провокира мислене в децата. Напротив точно той ги кара да мислят и да преценяват. Провокира наблюдателност, логическа мисъл, правилна преценка. Не на всичко знаем верния отговор, но когато сме научени да мислим логично, от знанията, които имаме можем да достигнем до правилния отговор и на нещо, което в действителност не знаем. Това са нещата, които ще им трябва в живота, а не дали могат да напишат съчинение-разсъждение (макар че лични разсъждения не се толерираха, искаше се опред, или да решат някоя сложна математическа задача. И сравнението с решаване на кръстословици е особено неподходящо.
Точно предишната форма на изпитване слагаше децата в едни рамки - децата се явяваха и пишеха заучени теми (повечето от тях дори и не прочитаха произведенията, а вземаха готовите разсъждения на учителя, който ги подготвя) и дори проверяващите, по самите теми, знаеха при кого се е подготвяло дадено дете, защото всеки учител залагаше своя стил при подготовката им. Пишеха съчинение-разсъждение, но в никакъв случай разсъждението не беше тяхно.  Да не говорим, че при тази форма на изпитване (единствено и само развиване на тема по БЕЛ) за обективност и дума не може да става.  Или пък задачите по математика - за какво му е на едно дете, което няма да учи в математическа паралелка и се е насочило към друго да се поти над сложни математически задачи. Защото задачите в никакъв случай не бяха на ниво общообразователна подготовка, а бяха на по-високо ниво.
За училищата с вътрешен изпит съм съгласна.
Съгласна съм, че го има и хазартния момент, но ако не знаеш математиката, колкото и да ти върви в залаганията, няма да постигнеш отличен резултат, който да те вкара в най-исканите гимназии.
А съвсем друг е въпросът, че тестовете (специално по математика) не отговарят на програмата в училище. В тестовете са заложени доста логически задачи, а в училище не решават такива.

# 282
Мами,

А какво е положението с внасяне на вода/сок и храна на изпита? Embarassed

Синът ми огладнява час по час..... Rolling Eyes нямам идея как ще издържи от 8 до след 1 часа .......

# 283
  • Мнения: 324
di.va
в повечето софийски училища подготовката въобще не е достатъчна за прием в елитна гимназия

Точно за това става въпрос. Изисквания - бол, а какво предлагат в училище - няма значение.

ИНДУСТРИЯТА - Частни уроци, накратко казано.

# 284
  • Мнения: 2 716
Всичко в тестовете е учено в училище.
Сложен е начинът на задаване на въпросите.  Но няма нищо повече. Или, ако е ненаучено, то не е непреподавано.

Ани - могат да си носят манджи всякакви. И сокове също. Само трябва да внимават да не цапат (справка - преди 3-4 странички)
Мисля, чи след първия астрономически час ги пускат до тоалетната и да хапнат.

Общи условия

Активация на акаунт