20 ОУ и 22 СОУ

  • 120 279
  • 925
  •   1
Отговори
# 870
  • София
  • Мнения: 2 814
според мен, 22-ро е достатъчно добро прогимназиално училище. Има и по-добри, може би ...
Eли, би ли споделила според теб кои са добрите училища за прогимназиален етап? /може и на лични/

# 871
  • София
  • Мнения: 4 649
Inka5, не съм новорегистрирана, а и децата са ни били в един випуск, но не споделям оценката ти за учителите. Разбира се това е вашият опит и твоето мнение, но това не трябва да е повод за обобщения!
Напълно подкрепям мнението на Ели


# 872
  • Мнения: 7 821
според мен, 22-ро е достатъчно добро прогимназиално училище. Има и по-добри, може би ...
Eли, би ли споделила според теб кои са добрите училища за прогимназиален етап? /може и на лични/
Там е работата, че не знам. Няма училище, за което да не съм чула от познати и приятели или прочела във форума поне едно негативно мнение.

Не ми се иска да разводняваме темата  Confused . Може би няма да е лошо някой да пусне друга.

Но при всеки случай, според мен, родителите имат нереалистични очаквания от училището и за това много от тях се чувстват излъгани и недоволни.

Съществува и проблема, че с тези занимални и целодневни обучения децата не се научават да учат сами, да отсяват плявата, това рязко си проличава в 5, 6 клас. Хвърляме ги директно в дълбокото, което е нечестно, очакваме да се оправят, но някои не успяват. И тук отново родителя трябва да се включи дейно, да помага, да учи как се учи.

Последна редакция: ср, 03 апр 2013, 13:55 от .Ели.

# 873
  • Мнения: 6 031
...
Но при всеки случай, според мен, родителите имат нереалистични очаквания от училището и за това много от тях се чувстват излъгани и недоволни.

 Peace
Ето това важи за всички училища.

# 874
  • Мнения: 1 007
Много съм съгласна с написаното от Ели. Точно така е. Нямам представа от тези две училища, но и за нашето прекрасно училище до седми клас важеше същото. Идеална база, идеални учители, но всякакви деца, родители с всякакви предпочитания и като резултат - една разнородна среда след пети клас, с превес към безхаберието както от страна на ученици (горе-долу разбираемо), така и на родители (тотално неразбираемо). => Ако родител не поеме здраво детето си, средата ще го погълне, а родителят ще плюе училището, че "не е чак такова, каквото го изкарват". Ели го е написала много добре.

# 875
  • София
  • Мнения: 2 814
една разнородна среда след пети клас, с превес към безхаберието
четейки тук си вадя извод, че именно средата е определяща за масовото ниско прогимназиално ниво, или по-скоро невъзможността за избор на среда по интереси  след 4 клас, изключая СМГ и спортните училища.

# 876
  • Мнения: 7 821
една разнородна среда след пети клас, с превес към безхаберието
четейки тук си вадя извод, че именно средата е определяща за масовото ниско прогимназиално ниво, или по-скоро невъзможността за избор на среда по интереси  след 4 клас, изключая СМГ и спортните училища.
Не, не мисля така. Все пак не само прогимназията на СМГ пълни десетките добри езикови, математически и професионални гимназии в София.

Нещата са като едно време, според мен. Всеки клас си има и отличници и хаймани. Има умни деца, които от половин дума разбират и за 1 час си научават и не толкова умни, на които им трябва помощ и повече време. Голяма част (да не кажа всички) от децата ходят на уроци, поне в 7 клас, но и аз преди 30 години съм ходила.
Всички обаче имат нужда от контрол и той трябва да е от страна на родителя, а не на учителя. Тук е и голямата болка на не малко майки и бащи, някак не им се занимава да си контролират децата и голямо мрънкане пада. Все някой друг им е виновен и/или длъжен. Всъщност като се замисля, те самите не са се научили да си контролират наследниците. Напоследък е модерно да не възпитаваме децата си, а да чакаме някакви периоди да минават. Забързани и все на работа, за отрочетата ни се грижат по 10 часа първо в градината, после в началното и занималнята и като стигнем до прогимназията ... аууу те като отвързани. Ами те са си отвързани.

# 877
  • Мнения: 505
.Ели. съвсем съгласна съм с последните ти две мнения!

# 878
  • Мнения: 349
Много правилно и точно е написала нещата Ели. Наистина големият проблем е абдикирането на семейството от преките му ангажименти, свързани с учебната подготовка. И най-съвършените учители не могат да заместят родителите.

# 879
  • Мнения: 186
Относно регистрите и обикалящите учителки - не съм против, напротив - подкрепям такава инициатива. Друг е въпросът, че според съвременното законодателство достъпа до тази информация е тотално незаконен и общината няма право да я предоставя на училищата, нито поседните да я използват.

Относно нереалистичните очаквания на част от родителите - да, смятам, че обичайно се получава така, но има още поредица от фактори, които влияят - ръководство на училището и политика на училището като цяло, характер и възпитание на детето и неговите родители, както и характер и възпитание на учителя/учителите и накрая - комбинацията, която се получава от всички тези фактори. Всичко е строго индивидуално, защото ние сме индивидуални.
Контролът от страна на родителите е задължителен, защото не могат да очакват някой друг да направи детето им човек, но не винаги се възприема добре от педагозите или се извършва добре от родителите... и т.н. Така, че накрая се стига до известна доза чист късмет и детето ни да попадне в училище и при педагози, които пасват на него и на семейството ни като цяло на възприятията, мирогледа, средата, социалния статус. Затова благодаря на всички майки с вече деца ученици, които споделят в тази и другите теми, с което си запълвам частично неяснотите и се подреждам пъзела според собствените си възприятия   bouquet

Ето информация за записването в 20-то - http://todorminkov.com/index.php?option=com_content&view=art … news&Itemid=3

# 880
  • Мнения: 2
Здравейте! Някой да има информация и мнение за учителите, които ще поемат 1-ви клас в 20-то ОУ за 2013/2014г?

# 881
  • Мнения: 660
за сега смятах да е въздържа , но ....
очевидно мненията ,че атмосферата в училището не е добра са верни .
на същия въпрос , който зададох вчера (вероятно на зам. директорка в стая 6) ми беше отговорено "нямате право да знаете" Shocked !
и пак "нямате право да знаете" беше отговора на въпроса " може ли да ми кажете какъв точно е микрорайона , който се ползва с предимство за училището ?".
аз ,разбира се, настоях и ми показаха карта , но с (меко казано) нежелание .
но пък с очевидното желание да ме разкарат и да ме откажат да запиша детето си при тях.

това е общинско училище !!!
мисля да проверя , но ако някой е по-светнат по въпроса , моля да каже имат ли право да отказват такава информация и да се държат така арогантно !

# 882
  • Мнения: 6 031
...
това е общинско училище !!!
мисля да проверя , но ако някой е по-светнат по въпроса , моля да каже имат ли право да отказват такава информация и да се държат така арогантно !

Обикновено така се държат тези, които искат да ският нещо...
Ако не беше така тази прословут микрорайон щеше да бъде показан, очертан, описан или нарисуван дори.

Успех в това начичание.
Ако сте в района погледнете и в 127-мо - тази година ще взима първи клас много добра преподавателка.

# 883
  • Мнения: 2 160
oska радвам се да се засечем тук  Heart Eyes
Нямам думи за безумното поведение Shocked Нещо много лоши отзиви за 20-то, аз се отказах. Ще сме в 41-во.

# 884
  • Мнения: 976
    При мен имаше подобно "затъмнение" относно занималните - били две частни фирми - които обслужват децата от училището. Първо отговор, че няма занималня в училището след 2-ри клас - ясно, после при настояване да ми кажат поне как се наричат тези, частните, портиерът ми каза - има занимални, ама директорката ще ви каже... Но нея я нямаше в момента и си оставам в неведение.
    Та пак да попитам - някой знае ли кои са и къде са тези занимални? Нали все пак трябва да знаем, за да им станем евентуални клиенти?

Общи условия

Активация на акаунт