Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 10

  • 74 899
  • 737
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 428
Веднага признавам, че не успях да ви изчета.  Embarassed
Аз за съжаление не успявам да отделя няколко часа за домашните на Мими. Не съм в състояние първо да и задържа вниманието толкова дълго и второ - не успявам да си овладея нервите, когато виждам, че не се справя с нещо. Срам ме е от себе си.  
Деси, май няма да е зле да погледна в първолашката тема, макар, че там става дума все за дечица в норма.
До тук гледам, че са изучили числата до 5. Съответно събиране и изваждане учат само с тези цифри. На моето момиче математиката и идва малко абстрактна и без нагледни средства не се справя. Изписват ръкописно главно и малко А, главно и малко Ъ, а днес са взели и О.

Това, с което наистина мога да се похваля е, че Мими изненада всички с поведението си в часовете - и директорката, и класната, дори и мен самата. Ходи с невероятен ентусиазъм на училище. В часовете не мърда от чина и дори работи в час (пише с другите).  Shocked
Разбира се, далеч съм от мисълта, че възприема чутото от учителката на 100 процента. У дома се опитвам да компенсирам, като преподам най-важните неща от урока. Ужасно ме е страх да не пропускам нещо. И като времетраене не съм сигурна дали са ни достатъчни заниманията.

Последна редакция: вт, 20 окт 2009, 17:49 от Calathea

# 601
  • София
  • Мнения: 2 352
Веднага признавам, че не успях да ви изчета.  Embarassed


Нема проблеми душко, никой никого не чете - и аз естествено, щот се правя на заета с детето си  Mr. Green

Ама теб те чета де  Wink.Одобрявам, че не тормозиш снахето часове наред - ами нали ще му блокира мозъка и ще отключи аутистични прояви от натиск, който е нежелан нито от нея, нито от теб  Naughty
Математиката е абстрактна вероятно защото не разбира значението на цифрите и, че съответната цифра има значение на съответен брой елементи.Има едни задачки от предучилищната тип - написана цифричка и до нея съответния брой точки, или патета, или борчета.Опитай с пръчици за първолаци също.Опитай да и внедриш в главицата какво точно са цифрите, и какво буквите и ще потръгне вероятно работата.Вероятно идея си нямат миличките защо пишат буквички - може би трябва да намерим начин да им обясним идеята на писането и смятането  newsm78

Сетих се, че и плюс, минус, равно, по голямо и по малко - също трябва да разберат какво означават и чак тогава да очакваме да ги използват  Thinking

# 602
  • Анкх-Морпорк
  • Мнения: 3 480
Това, с което наистина мога да се похваля е, че Мими изненада всички с поведението си в часовете - и директорката, и класната, дори и мен самата. Ходи с невероятен ентусиазъм на училище. В часовете не мърда от чина и дори работи в час (пише с другите).  Shocked
Това имах предвид, когато казах, че детето ще ги убеди по-добре от теб.
Браво, страшно се радвам!
Защото тя показва, че се вписва в класа. Защото може да разбере колко в важно.
Защото така няма да има тъпи поводи да се оплакват от нея и да искат да я местят.
А относно схващането - на половината, ако не и на повече от първолаците им е ужасна каша в главата.
С времето ще се намести.
Браво на детето, поздрави я!  Hug Hug Hug

Последна редакция: вт, 20 окт 2009, 17:36 от firebird

# 603
  • София
  • Мнения: 2 352
Забравих и аз да похваля Мимката и най вече мамка и  Hug.За пореден път се убеждавам, че майчиния инстинкт е огромна сила.Ти си искаше да я запишеш в този клас, не искаше да я отлагаш и се оказа права.Отдавна ти казах, че вярвам в снахето - оказах се и аз права  Wink
Вече можем да отворим и вещерско ателие за гадания - за съфорумки - отстъпки  Mr. Green

# 604
  • Мнения: 5 979
Това, с което наистина мога да се похваля е, че Мими изненада всички с поведението си в часовете - и директорката, и класната, дори и мен самата. Ходи с невероятен ентусиазъм на училище. В часовете не мърда от чина и дори работи в час (пише с другите).  Shocked
А какво прави Мими през междучасията, когато децата са навън в коридора. Честно казано, когато Мири тръгне догодина първи клас /живот и здраве/, не ме е страх от часовете, а от междучасията  Confused

# 605
  • Мнения: leet
Пепи,

И на мене най- големия проблем в момента, свързан с училището, са междучасията.
Умението му да се пази и чувството му за самосъхранение, не са на достатъчно добро ниво. Случва се, например, сина ми пие вода в междучасието, дете тича към него, а той не се сеща да се отпести и детето го бута, залива се целия с вода, изкарва така часовете, след което поне седмица е болен.
Комуникацията му с децата в междучасията, определено не е достатъчно качествена и това е най- голямото ми притеснение в момента.
Децата тичат, играят, бутат се, падат, той в този хаос се намества от ден на ден, по- добре, после се търкалят по земята.
Другият ми голям проблем в междучасията е, че той изразява много бурно емоцията си от това, че някой му обръща внимание и иска да играе с него, щом го подгони някое дете, се затичва със скоростта на светлината и каквото държи в ръка, хвърля, където му падне. След което не може да го намери и се случва понякога, после през целия час да го търси и да не внимава.
Така загуби тънгъла си, 2 държача за химикалки, заедно с химикалките, някои учебници и тетрадки, вчера беше несесера, който се намерил в края на деня.
Говорих с ресурсната, която влиза в някои часове с него и го подкрепя, казах й, че за мене по- необходимо е да има човек до него в междучасията, не по време на час, тъй като каквото е пропуснал в часа, после наваксваме двойно, но по време на междучасие, няма човек до него, което много ме притеснява.
Ресурсната каза, че техния ангажимент е в часовете, не в междучасията. Това е така, но също е някак си, недомислено.
А вчера ресурсната ми каза, че започнал да се социализира прекалено много и да търси контакта и игрите с децата,затова тичал и губел...не ме радва напълно това обяснение, защото за мене, все пак, дупките в междучасията, са проблем и го мисля непрекъснато със свито сърце...

# 606
  • Мнения: 5 979
дупките в междучасията, са проблем и го мисля непрекъснато със свито сърце...
Именно, постоянно ми се свива стомаха заради тези неща, които си описала по-нагоре. Те през междучасията са сами и не се знае какво може да се случи, тъй като комуникацията с тях е различна  Confused

# 607
  • Мнения: 214
При нас в междучасията на първи клас госпожата стои с тях но от втори не. Така, че за първи клас нямам притеснения ама след това и аз ще тръпна като вас.... но ние още не сме на училище. Сигурно като му дойде времето ще ходя в междучасията да си го пазя.
А ако има соц. асистент той не може ли да го наглежда примерно само през междучасията, а в определените часове рес. учител.

# 608
  • Мнения: 375
Ето линк кьм днешното предаване на Марта Вачкова.
http://bnt.bg/bg/productions/92/edition/4384/jenite_21_oktomvri_2009_deca_autisti

# 609
  • Мнения: leet
Да се похваля!
Днес синът ми има шестица по български в бележника и връчена официална покана от училищното настоятелство за участие в общонационален конурс по рисуване през 2010 г.

# 610
  • Мнения: 375
Браво Влади на момчето ти.Много се радвам за вас и дано и аз някой ден преживея твоето щастие.Поздравления за предаването при Марта.  bouquet

# 611
  • Мнения: 59
БРАВО НА ВСИЧКИ МАЙКИ ГОСТУВАЛИ В ПРЕДАВАНЕТО НА МАРТА!!!ГЛЕДАХ И ПЛАЧЕХ ОТ ВЪЛНЕНИЕ ЗА ТОВА КАКВО ПРАВИТЕ ЗА НАШИТЕ ДЕЦА-БЛАГОДАРЯ ВИ!!!

# 612
  • София
  • Мнения: 4 412
Момичета, и това предаване беше много силно и е поредната крачка да се намери достойно място за децата!  Hug
Ама тази директорка и ресурсни защо не се появиха? newsm78

Влади, поздрави за сина ти, наслаждавай се на тези радости!  bouquet

Ние скоро ще бъдем пак на консулт в Св. Никола. Кажете ми, че съм забравила, там лекарките с бели престилки ли ходят? Да знам как да й говоря, че отива на лекар или училище.

# 613
  • София
  • Мнения: 2 352
Кажи и, че отива на психолог.Отива за да си поговори и да си поиграе с тях.Попитай я дали се притеснява, страхува ли се от нещо, или някаква дума от този род, която би могла да разбере.Ако ти схване въпроса и кажи, че психиатърката или психоложката ще и помогнат да намери решение на проблема.Ако това е трудно да го разбере и кажи, че отивате там, защото там работят психолог или логопед като нейните психолог или логопед при които работите.Просто за да си поиграе с тях ще ходите.Никой не ходи там с бели престилки освен на рецепцията вероятно или санитарките.Ти и кажи, че всички са чистачки с белите престилки, но все пак я дръж далече от регистратурата.
Не и казвай, че е училище, защото не е.

  Sad Утре когато детето ми се затръшка някъде и обясня, че има аутизъм и затова се тръшка - ще ми отговорят - ами лекувайте си го, защо го водите навън, а не му давате лекарства.Човека, който ще ми го каже - ще е чул какво казаха в предаването, а именно лекарства има, но българските майки са консервативни и не искат да чуят какво им се говори  Sad
Аз знам какво има и какво няма открито за аутизма, но тези обикновени хора, които гледаха предаването не го знаят.Вече ми се обадиха две приятелки гледали го. Казаха за това лекарство - записали си името на центъра на Мина и ми препоръчаха да ида там  Whistling.И свекърва ми току що ми се обади за същото - и тя е гледала  Whistling

# 614
  • София
  • Мнения: 4 412
Да, мерси това за униформите и чистачките ми стана смешно Simple Smile Мерси за идеите и аз нещо подобно и говоря, ама детето ме подозира да не го оставя в поредното училище.

А за лекарствата си права, даже аз си мислех не може ли да се изисква от този център някаква програма,  да представят например пред "Свети Никола" техният начин, колко подобрени случаи имат /предполагам, че донасят чужд опит тук, защото те са млад център/. Един вид да запознаят научната общност и тя да си каже мнението. Защото говореха с голяма убеденост и аз се чудех как ще го възприемат хората. Ето и за болницата по ДЦП се знае, че за да се излекува детето трябват още пари, допълнително към клиничните пътеки, но хората са информирани и намират персонални спонсори за децата си, за да им правят процедури.

Последна редакция: ср, 21 окт 2009, 20:17 от TanyaMG

Общи условия

Активация на акаунт