Миниматури след седми клас за учебната 2009/2010 г.

  • 8 505
  • 78
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 7 277
Въпроса с подсказването на квесторите може да се реши много лесно, но на този етап предложението, което ще дам е пълна лудост и невъзможно да се осъществи толкова бързо и лесно:
Камери във стаите! И да видим кой ще подсказва или как точно ще се преписва.
Няма невъзможни неща-въпрос на финансиране и добра организация.

# 16
  • София
  • Мнения: 19 972
ana_,
Пак се стига до извода, че за гарантиране  правилното протичане на изпити с подобен формат е нужно време..Време, през което да се направят проби, да се уточнят редица детайли в организацията, сред които и контролът на квесторите, да се обмисли сериозно скалата на оценяване при 2 изпитни части с различна трудност и т.н...Все неща, които не могат да станат от днес за утре! Peace
А дори и всичко да бъде добре организирано и обмислено още за този випуск/в което дълбоко се съмнявам/, запознаването на учители, родители и деца с всички подробности едва в края на януари месец е недопустимо!

# 17
  • София
  • Мнения: 4 657
Камерите са решение срещу преписване, но не и срещу подсказване.  Peace
Смятам, че реформи в приема след 7. клас са необходими и това никой не оспорва. Но промените трябва да са валидни в най-добрия случай за випуска, който става 5.клас /прогимназиален етап/. Това ще даде възможност на учителите да подготвят децата адекватно на новите изисквания и ще има време за провеждането на няколко пробни теста с цел отстраняване на евентуални недостатъци.

# 18
  • Мнения: 8
В това министерство се бетонира традицията всеки нов ръководен екип да започне дейността си с мащабен "реформаторски" замах. Това става задължително, преди да е направен анализ на съществуващите практики. Затова и в основата на подобни промени отсъства здравият смисъл. Те настойчиво са рекламирани като грижа за децата и улеснение за родителите, но на практика са упражнения точно в обратната посока.

Предложението да бъдат в края на май вместо в края на юни каква точно "промяна" съдържа освен "работа" с календара? Как това само по себе си ще повиши качеството на учебния процес или успеваемостта на децата, или качеството на преподаване? Сетих се - просто ще се спестят пари от бюджета, за да не се плати на огромната армия от квестори еднодневна надница, защото ще се използват наличните и свободни от часове учители, които са си на работа, тъй като учебната година още не е приключила.  

Разбира се "най-печеливши" от това покъртително разумно решение ще са децата. На тях ще им бъде спестен още един месец учене (явно по-малко време за учене е условието за по-високи успехи)- така хем им удължават ваканцията, хем миниматурата ще е класното им за втория срок, за да не са толкова натоварени. Уау! Да, но точно в този период според ритъма на учебната година децата "влизат" в най-натоварения период на оформяне на годишните оценки, когато изпитванията по предметите са с най-голяма интензивност. И на този фон - двумодулен изпит. Дали ще могат да зарежат или неглижират оценките по другите предмети и да се съсредоточат върху изпита? Категорично не, защото оценките и по другите предмети формират годишния общ успех, който е един от критериите при прием ( в случай на равен бал с други кандидати). И по този случай децата изобщо няма да са стресирани, а само истерясали.

Да не забравяме, че в самото разпределение на учебния материал, по което задължително работи всеки преподавател, е предвиден годишен преговор, който обхваща последните две седмици на учебната година. Това е затвърждаването на знанията и последен шанс да се наваксат отделни пропуски, т.е. да се създаде увереност у децата. Ама тази година ще минат без него, за да не се стресират много.  И това се прави точно в годината, когато децата държат изпити, които предопределят до голяма степен бъдещето им.

И да обобщим реформата - по-малко време за подготовка, умишлено затормозяване - натоварване на децата на финалната права, отнемане на времето за затвърждаване на знанията. И паралелно с това - анонс към родителите, че това е стъпката за премахване на порочната практика на частните уроци. Гениално! Та нали това, което не може да "подаде" училището като знания, защото самото министерство не му дава тази възможност, веднага ще го "предложат" частните уроци. И забравете за останалите ваканции през годината - те ще са необходими за наваксване на всичко, което системата е реформирала.

И така в един обикновен учебен ден се провежда чудото на миниматурата, гарнирана с втори модул - изпит, т.е. два изпита в един ден, което автоматично означава, че денят не е обикновен - тотално се разбива организацията на останалите часове и предмети - а това означава още свободни часове по предмети, по които детето много скоро ще трябва да демонстрира знания и да бъде оценявано.

Аз не съм чувала за практиката "с един куршум два заека" в световен мащаб, но, признавам си, съм далеч от гениите в министерството. Какъв е смисълът да се държат два теста, които са идентични като формат, но се различават като степен на трудност? Никакъв - освен някакво спестяване на смешни като количество средства, необходими за организацията на изпита. Защото родителите финансират изпита, а училищата, до които въобще не стигат парите на родителите, поемат разходите за размножаване на изпитните материали и всичко останало.

Ясно е, че за големите градове "честността" на изпита ще се изрази в системата на подбор на квестори. Те ще са от други училища - непознати за децата, за да се предотврати възможността за подсказване ( много съмнително). Добре, ама какво става с този задължителен за всички изпит в малките градове, където има едно или две училища и всички се познават, така че размяната на учители от едното училище, които стават квестори в другото училище, е безсмислена по същество. Просто всички се познават. Дали няма да подсказват на децата? Това не е равен старт и честен изпит. Дали там, на тези места, ще има наблюдатели от министерството, които да гарантират спазването на процедурата???! Сигурно е, че няма да има.

Проблемът с подсказването е опасен в две посоки. Първата е неравнопоставеност на всички участници в изпита. Втората - чудесно, ще им подсказват, ама дали ще им подскажат вярно?!

Тестът е специфичен формат на изпитване. За да се представи едно дете отлично, е необходимо да се създадат условия за максималното му съсредоточаване. Второто условие е детето да е способно да контролира естествено пораждащото се в подобна обстановка чувство на тревожност, което при някои деца избива в паническо състояние. Нормална човешка и още повече детска реакция. Да се представим единия ден на двумодулната безсмислица (не забравяйте, че има и втори такъв). Влизат децата, настаняват се за миниматурата, преживяват притеснението от самия факт, че са на изпит, получават изпитните материали, овладяват тревожното чувство, съсредоточават се, изпълняват задачите (кой както може), разсредоточават се, за да се направи организацията за втория модул (нежелаещите да го полагат трябва да излязат от стаите, щото ако не излязат и присъстват вътре,  става страшно !!!), изпадат в закономерното състояние на тревожност, получават материалите (текста за преразказ), преодоляват паниката от това, че е непознат текст, съсредоточават се, работят, взимат им преразказа и им дават теста, а те отново се разсредоточават, тревожат се, съсредоточават се, работят... Същата картинка се очертава и на втория изпит. И това е измислено, за да не се стресират. Без коментар.

Ами ако в този същия ден детето не е в кондиция - всичко се случва, хора сме, значи е обречено. Защото миниматурата наподобява изпита. Детето поема част от напрежението, преживява го, успокоява се, анализира си собствените грешки, преговаря още веднъж, а в друг ден полага изпита и е някак си по-подготвено, по-устойчиво психически.

След като преживее този ад, създаден, за да не стресира, детето отива на миниматури по останалите предмети????!!!! Ако може! Защото зрелостниците полагат два изпита, а седмокласниците - пет.  Shocked Shocked Shocked

За поведението на квесторите и за проверката на изпита изобщо няма да се изказвам, че ако почна .....

Та поради изброеното по-горе съм абсолютно против малоумието във всичките му форми. Съжалявам за дългия пост. Бог да пази децата !
 

# 19
  • София
  • Мнения: 19 972
 tomichukalata  202uu

# 20
# 21
  • София
  • Мнения: 4 657
Четейки това => http://www.minedu.government.bg/opencms/opencms/documents/frontp … -25_izpit7kl.html, се учудвам каква голяма подкрепа срещат последните промени в браншовите организации, синдикатите и самите училища! Thinking

# 22
  • Мнения: 8
Да. В информацията е формулирана конкретно единствено подкрепата на учителските синдикати, които, както знаем, са недостижим в планетарен мащаб образец на интелект и ефективност на  действията. За останалите участници по-подходяща ключова дума ми се струва инерция.

Но пък всички родители може да сме безбрежно щастливи, щом профсъюзите и браншовиците са в бойна готовност зад гърба на децата ни.  Laughing 

# 23
  • София
  • Мнения: 383
tomichukalata голямо въображение, признавам те. Почти си представих изпоприпадали от притеснение деца, суматоха, неразбории, родители с инфаркти!
Както винаги сме недоволни. Само че не ми ясно какво е вашето предложение за провеждането на прием след 7 клас. От постовете до тук само критики. А нещо градивно? И реализируемо? Във всяко нещо търсим винаги отрицателното, а пропускаме ползите и възможните изгоди.

# 24
  • Мнения: 836
Захарно цвекло, нищо "положително" не виждам в предстоящата реформа. Ако ти си забелязала, сподели с нас.

# 25
  • София
  • Мнения: 383
Не разполагаме с много информация относно подготвяните промени. Единствено знам, , както и вие между другото, че се удължава теста по БЕЛ и Математика с неясно колко допълнителни въпроса и задачи. Когато се излезе с конкретни предложения или решения мога да дам категоричното си мнение. За момента единствения проблем ми се вижда, че регламента ще се знае края на януари. Но ако разчитате тогава да почнете да се готвите, защото тогава сте разбрали как точно ще се провежда изпита, много сте сбъркали. Децата се подготвят всекидневно и систематично от първи та до седми клас за гимназия и след това и до 12 клас за университет. Едва ли 4 месеца ще наваксат, асо са спали 6,5 години.
Нито съм против, нито съм за тази промяна, просто чакам конкретика.

# 26
  • София
  • Мнения: 19 972
Захарно цвекло,
Защо четеш малко избирателно? newsm78Изрично написах по-горе, че замисълът на такъв формат принципно не е лош, но е нужно  технологично време за превръщането му в обективен критерий за прием на гимназисти.Тоест, дали ще ти се стори приемливо или не, не знам, но според мен най-добрият вариант за тазгодишния, а може би дори  и за следващия випуск седмокласници, е полагането на двата изпита по български и математика в сегашния им формат.Лош или не, последният поне е ясен.За въпросния едно/двегодишен период министерството ще разполага с достатъчно време за изясняване на детайлите  и за апробации.Колкото до ученето, права си, който разчита на това да се подготви за изпитите едва след научаването на подробностите около провеждането им, продължителността им, оценяването и прочие - малко е позакъснял... PeaceНо  същевременно обявяването на  гласуваните вече промени в края на януари е закъснение, което неминуемо ще се отрази най-вече на подготовката в школите.Неяснотата ще доведе до невъзможността на симулиране на изпитна обстановка, максимално близка до предстоящата през май.А както родители на деца вече минали по този път не веднъж са казвали, явяването на пробни изпити по двата предмета е голям плюс..Въпросът не е само да знаеш и да умееш да решаваш задачи и упражнения по български и математика, а да си трениран да го направиш вярно за определено време, което като продължителност ще стане ясно едва през януари..

# 27
  • Мнения: 955
Снощи слушах по TV,че матурата ще протича на два етапа.
Пъро 90 мин. тест за всички ученици и после още толкова допълнителен
тест за тези които ще кандидатстват. Поне така аз го разбрах
Само че си мисля, че след 90 мин решаване на задачи ще са вече уморени
да започнат нов тест.Пак е недоумислено

# 28
  • Мнения: 281
И като прибавим поне по още 90 мин. за размножаване и раздаване на темите както беше тази година ....


 "От постовете до тук само критики. А нещо градивно? И реализируемо? Във всяко нещо търсим винаги отрицателното, а пропускаме ползите и възможните изгоди. "

Аз мисля, че не е моя работа да давам каквито и да било предложения. За тази цел си има съответно хора квалифицирани за нея и получаващи заплата. А да критикувам е мое право. От нашите критики те трябва да си правят изводите и съответните промени.

Изпита си е голямо притеснение дори и когато се знае кое, как, защо...., а що остава зе нещо, което още не е и измислено.

На студентите се дават два и повече шанса, а на седмокласниците - само един единствен.

Последна редакция: пт, 28 авг 2009, 13:21 от Asss62

# 29
  • у дома
  • Мнения: 7 976
Предполагам,че подсказавнето на квесторите може да бъде избегнато,както това и между асмите деца,ако пак има разпределение по гнезда ,както беше досега...
Всяко училище се бори да си запази учениците ,заарди бюджета,така че никой учител янма да подсказва на чужди ученици...
А иначе,поне в нашия град,в училищата,в които се провеждат матури от зрелостниците (а в тези училища се провеждаха и изпитите след 7кл) това лято сложиха камери...

Общи условия

Активация на акаунт