Миниматури след седми клас за учебната 2009/2010 г.

  • 8 508
  • 78
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 139


Обективността...
 Ако щеш вярвай, дете, на което и 3 му е подарък, е забило почти максималния брой точки- без 1-2 доколкото си спомням. Хвърли ни в тъча от раз, понеже на всички преподаватели в съответния клас са добре известни възможностите му. Ми там бях, не го видях да преписва, никой не си е позволил да подсказва- ни учители, ни ученици. Последните, понеже се страхуват от анулиране на работата, първите, понеже ха са се опитали, ха някое детенце, на което оценката не му харесва, ги е издънило. Шегувам се. Ама не съвсем  Wink.
На всичко отгоре въпросната кипра предаде работата си още в началото и се виждаше, че е играла тото. Късмет, бе, чиста проба късмет. Накрая излезе, че учителите не са оценявали обективно момичето- наредило, видите ли, 2,3,2,3, а външното оценяване показва, че е отличничка. Нищо, че едва говори официалния език.
Ей затова не приемам тази "врата" към гимназиите.
Иначе тестовете са обективни, проверяващите- също. Ама има и фактори, Фактори, ФАКТОРИ...



Ами, ако се погледне отстрани, вероятността да се изкара шестица с налучкване е много по-малка от вероятността да не сте оценили правилно детето. Защото учителите често игнорирате постиженията на децата, които не съответстват на Вашето предварително изградено мнение.

# 46
  • Мнения: 87
Втори път като родител минах по пътя "кандидат-гимназист". И по старата, и по новата програма - съчинение-разсъждение и 2 задачи с две подусловия, и тест и интерпретативно съчинение и тест. Прилики много, разлики - също.
Предложение: да премахнат тези изпити/миниматури или каквото и да го кръстят.
Против съм състезателното начало /каквото се предполага, че е в момент/ в този му вариант ЗА ВСИЧКИ ГИМНАЗИИ. Не я разбирам тази всеобщност. Кому е необходимо всичкото това натоварване на всички деца? Защо  всички училища да имат езикови паралелки и да се водят езикови? Иска детенце ЕГ - да си се готви и да се яви на изпит по БЕЛ за там. Иска МГ - изпит по Математика. По същия начин с математика и за няколко доказани профелирани гимназии . И толкова. Ако няма желание да кандидатства точно там - записва се в останалите училища.
Иначе къде остава правото да учат и задължението всяко дете да учи до 16 години? И защо за бившите ТОХ и Облекло да се кандидатства с тестове по БЕЛ и Математика? Може би с тези предмети ще се готви/сервира/шие/фризира?

# 47
  • София
  • Мнения: 62 595
Защото никой не иска обикновено ЕСПУ и да не може да привлече ученици. С тези нови измишльотини за делегираните бюджети всяко училище иска да се пише с някакво разширено изучаване на джангатайски, само и само да му се вдигне малко рейтингът.
А училища с приемни изпити винаги ще има и открай време си е било така за езиковите, математическите и техникумите.

# 48
  • Мнения: 87
Andariel , абсолютно съм съгласна!
Но не разбирам тази политика, която се провежда в образованието. И не мисля, че с този принцип на "делегираните бюджети" се повишава качеството на образованието. А мен ме вълнува основно това - децата да ги учат качествено, да им е интересно и да искат да учат. Да имат преподаватели - педагози, които да са им като приятели, но и да им вдъхват уважение. Самите деца да уважават институцията "училище". За да знаят и да са подготвени.
И не виждам как тези "делегирани бюджети" и миниматурите след 7-ми клас отговарят на горното или са в синхрон с него. Напротив - някак си се разминават. За това и не одобрявам тезата "тестове за всички училища и на всяка цена"
 

# 49
  • Мнения: 620


Обективността...
 Ако щеш вярвай, дете, на което и 3 му е подарък, е забило почти максималния брой точки- без 1-2 доколкото си спомням. Хвърли ни в тъча от раз, понеже на всички преподаватели в съответния клас са добре известни възможностите му. Ми там бях, не го видях да преписва, никой не си е позволил да подсказва- ни учители, ни ученици. Последните, понеже се страхуват от анулиране на работата, първите, понеже ха са се опитали, ха някое детенце, на което оценката не му харесва, ги е издънило. Шегувам се. Ама не съвсем  Wink.
На всичко отгоре въпросната кипра предаде работата си още в началото и се виждаше, че е играла тото. Късмет, бе, чиста проба късмет. Накрая излезе, че учителите не са оценявали обективно момичето- наредило, видите ли, 2,3,2,3, а външното оценяване показва, че е отличничка. Нищо, че едва говори официалния език.
Ей затова не приемам тази "врата" към гимназиите.
Иначе тестовете са обективни, проверяващите- също. Ама има и фактори, Фактори, ФАКТОРИ...



Ами, ако се погледне отстрани, вероятността да се изкара шестица с налучкване е много по-малка от вероятността да не сте оценили правилно детето. Защото учителите често игнорирате постиженията на децата, които не съответстват на Вашето предварително изградено мнение.


Ние, учителите, бихме се радвали на постиженията на което и да е дете, защото те са не само негови, но и наши такива. После, репутацията на у-щето, а оттам и броя записани деца, и нашите заплати са в пряка връзка, та как така ще си позволим да игнорираме постиженията на детето - дори и заради  /а може би най-вече  Wink/ последното - шега. Момичето, за което разказах по- горе е от ромски произход /не искам да засегна никого/ и не е от най- редовните посетители в училище. Както споменах, трудно овладя езика /бълг./ говоримо и още по- трудно- писмено.
В конкретния случай една оценка "среден" е постижение, което заслужава уважение.

Хмм, абе ти прочете ли добре това, което съм писала или просто ти се ще да се заядеш с някоя даскалица ей така, за спорта?

# 50
  • София
  • Мнения: 4 657
И какво от това, че някой е изкарал "шестица от тотото"? Какъв е шансът с налучкване на отговорите да изкараш висока оценка? Извадете учебниците по Теория на вероятностите и изчислете колко деца ще се възползват от тази възможност!
Има нещо изцяло сбъркано в българската образователна система и това е принципът "труден прием - леко учене". Дали ученик с по-скромни възможности ще иска да се запише в "елитно" училище, където гонят за успех под 4, непрекъснато се правят тестове, а шестици се пишат само на тези, които имат изявени интереси по конкретния предмет? Или може би ще препочете да вземе занаят или да избута кротко по-обикновена гимназия?
А "елитните" училища ще са принудени да поддържат високо ниво на преподаване и високи критерии към питомниците си, защото ще бъдат оценявани на изхода по множество критерии: резултати от матури, състезания, реализация на учениците, квалификация на преподавателите, учебна база и т.н.
Помечтах си, сега ще си лягам! Confused

# 51
  • Мнения: 836
...Кому е необходимо всичкото това натоварване на всички деца? ...

На кого му пука, че се натоварват хлапетата? Важното е, че в Просветното кипи неуморен ентусиазъм, симулира се дейност, ще се наместят едни пари... И като няк'ви пишман учЕни с налудничавите си идеи - експериментират ли, експериментират. Пък здрава мисъл дори не мъждука.



А опитните им зайчета са отново нашите деца...

# 52
  • София
  • Мнения: 383
Радвам се, че съм успяла да ви провокирам с различното си мнение. Виждам, че вече има и предложения.
http://www.minedu.government.bg/opencms/opencms/index.html
На този сайт има горещ телефон, на който можете да давате вашите идеи, да се оплаквате или просто да кажете какво мислите за новите промени. Беше публикуван в темата за бъдещите седмокласници от Paleto, ако не се лъжа.
А аз отивам да се ограмотявам, за да съм на ниво и да успея да се включа в дискусията.

# 53
  • Мнения: 139


Обективността...
 Ако щеш вярвай, дете, на което и 3 му е подарък, е забило почти максималния брой точки- без 1-2 доколкото си спомням. Хвърли ни в тъча от раз, понеже на всички преподаватели в съответния клас са добре известни възможностите му. Ми там бях, не го видях да преписва, никой не си е позволил да подсказва- ни учители, ни ученици. Последните, понеже се страхуват от анулиране на работата, първите, понеже ха са се опитали, ха някое детенце, на което оценката не му харесва, ги е издънило. Шегувам се. Ама не съвсем  Wink.
На всичко отгоре въпросната кипра предаде работата си още в началото и се виждаше, че е играла тото. Късмет, бе, чиста проба късмет. Накрая излезе, че учителите не са оценявали обективно момичето- наредило, видите ли, 2,3,2,3, а външното оценяване показва, че е отличничка. Нищо, че едва говори официалния език.
Ей затова не приемам тази "врата" към гимназиите.
Иначе тестовете са обективни, проверяващите- също. Ама има и фактори, Фактори, ФАКТОРИ...



Ами, ако се погледне отстрани, вероятността да се изкара шестица с налучкване е много по-малка от вероятността да не сте оценили правилно детето. Защото учителите често игнорирате постиженията на децата, които не съответстват на Вашето предварително изградено мнение.


Ние, учителите, бихме се радвали на постиженията на което и да е дете, защото те са не само негови, но и наши такива. После, репутацията на у-щето, а оттам и броя записани деца, и нашите заплати са в пряка връзка, та как така ще си позволим да игнорираме постиженията на детето - дори и заради  /а може би най-вече  Wink/ последното - шега. Момичето, за което разказах по- горе е от ромски произход /не искам да засегна никого/ и не е от най- редовните посетители в училище. Както споменах, трудно овладя езика /бълг./ говоримо и още по- трудно- писмено.
В конкретния случай една оценка "среден" е постижение, което заслужава уважение.

Хмм, абе ти прочете ли добре това, което съм писала или просто ти се ще да се заядеш с някоя даскалица ей така, за спорта?
Всъщност, отдавна съм се отказала да споря с учителки. Те винаги са прави. Безпокои ме обаче друго, че понякога са склонни да влияят на външната оценка и да я коригират в правилната според тях посока. Може би за това са склонни да допускат подсказване и преписване, че и да се включват в това.

# 54
  • София
  • Мнения: 1 444
tomichukalata
съгласна съм с теб. Лошото е, че оправия няма и накрая децата ни ще са потърпевши.
Колкото до налучкването на отговорите-да, има такава вероятност, но с налучкване да изкараш 6-ца е абсурдно, практически невъзможно.

# 55
  • София
  • Мнения: 1 677
Аз също имам седмокласничка тази година. Лично на мен ми харесва това, че няма да има още два изпита, освен външното оценяване. Мисля, че за децата няма да е голям проблем времето за провеждане на изпитите. Май ние се притесняваме повече, отколкото те  Wink
Относно подсказването и другите притеснения на родителите, със сигурност ще измислят нещо.

Може ли някой да каже как кандидатстват децата за гимназии в чужбина? Дали там са измислили нещо по-добро?

# 56
  • в света на илюзиите
  • Мнения: 646
Замря темата:(
Жалко

# 57
  • София
  • Мнения: 4 657
тедивас, подробна информация могат да дадат майките от чужбинските теми. От това, което аз знам за немската образователна сиситема е, че в гимназия се влиза с годишните оценки по основните предмети, като това може да стане в 5.,6. или 7. клас. Това е възможно, тъй като там дори и в 4. клас пълните отличниците са по-скоро изключение - шестици /единици по тяхната система/ се пишат на деца с подчертан интерес по предмета. Зад еднакви оценки стои приблизително еднакво представяне - независимо дали училището е в голям град или в някое забутано градче. Частни уроци има, но те са за отстраняване на пропуски, а не за надграждане на учебния материал. Целият процес протича без истерии и без общонационални кампании - просто кандидатстваш с оценките в конкретна гимназия.
П.П. Те и истерията абитуриентски бал не познават.  hahaha

# 58
  • Мнения: 620


Обективността...
 Ако щеш вярвай, дете, на което и 3 му е подарък, е забило почти максималния брой точки- без 1-2 доколкото си спомням. Хвърли ни в тъча от раз, понеже на всички преподаватели в съответния клас са добре известни възможностите му. Ми там бях, не го видях да преписва, никой не си е позволил да подсказва- ни учители, ни ученици. Последните, понеже се страхуват от анулиране на работата, първите, понеже ха са се опитали, ха някое детенце, на което оценката не му харесва, ги е издънило. Шегувам се. Ама не съвсем  Wink.
На всичко отгоре въпросната кипра предаде работата си още в началото и се виждаше, че е играла тото. Късмет, бе, чиста проба късмет. Накрая излезе, че учителите не са оценявали обективно момичето- наредило, видите ли, 2,3,2,3, а външното оценяване показва, че е отличничка. Нищо, че едва говори официалния език.
Ей затова не приемам тази "врата" към гимназиите.
Иначе тестовете са обективни, проверяващите- също. Ама има и фактори, Фактори, ФАКТОРИ...



Ами, ако се погледне отстрани, вероятността да се изкара шестица с налучкване е много по-малка от вероятността да не сте оценили правилно детето. Защото учителите често игнорирате постиженията на децата, които не съответстват на Вашето предварително изградено мнение.


Ние, учителите, бихме се радвали на постиженията на което и да е дете, защото те са не само негови, но и наши такива. После, репутацията на у-щето, а оттам и броя записани деца, и нашите заплати са в пряка връзка, та как така ще си позволим да игнорираме постиженията на детето - дори и заради  /а може би най-вече  Wink/ последното - шега. Момичето, за което разказах по- горе е от ромски произход /не искам да засегна никого/ и не е от най- редовните посетители в училище. Както споменах, трудно овладя езика /бълг./ говоримо и още по- трудно- писмено.
В конкретния случай една оценка "среден" е постижение, което заслужава уважение.

Хмм, абе ти прочете ли добре това, което съм писала или просто ти се ще да се заядеш с някоя даскалица ей така, за спорта?
Всъщност, отдавна съм се отказала да споря с учителки. Те винаги са прави. Безпокои ме обаче друго, че понякога са склонни да влияят на външната оценка и да я коригират в правилната според тях посока. Може би за това са склонни да допускат подсказване и преписване, че и да се включват в това.



Мило момиче, извън професията, която ти боде очите /досещам се по какви причини/, учителите са хора като теб. И не, не винаги са прави. В този случай обаче, конкретен, подчертавам за кой ли път, безспорно е така. Но в крайна сметка не това е важното. Важното /тавтологията е нарочна/ е, че ти искаш да обявиш на света колко субективни  са оценките, понеже се пречупват през личното мнение и отношение на учителите. Да, това е често, но не и при тестовете, където всеки верен отговор е точка, а сборът точки формира оценката. Т.е, колкото и да искаш да пишеш някому 6, няма как да го направиш, ако не е събрал необходимия брой точки. Така че тестовете са доста удачен вариант за писмено изпитване, но оценката от тях не е достатъчно показателен критерий за общата грамотност, езикова култура и пр., за да ги превърнем във вход към т.нар. "елитни" у-ща. Що се отнася до подсказването и преписването, ако си чела внимателно, се очаква да си разбрала как стоят нещата. Ако пък не си осмислила прочетеното, даваш начален тласък на една идея- на всеки изпит да присъстват по двама родители, наред с квесторите. Така те ще са спокойни, че оценките на децата не са обусловени от външни фактори като подсказване и преписване. Можете да пуснете тази идея в сайта на МОН, няма да предявявам претенции за авторските права.
Май си имала доста разправии с колеги, като те чета, такава предубеденост не идва от един спор  Peace.

# 59
  • Мнения: 139
Имала съм само едно пререкание с учителка,от тогава не смея да противореча .
Това, че учителите допускат преписване и подсказване и самите те подсказват по време на външното оценяване не го приемам. Обезсмислянето на резултатите от тестовете е по-малката беда. По-лошо е отрицателното въздействие върху възпитанието на децата.

Последна редакция: ср, 02 сеп 2009, 16:14 от tizian

Общи условия

Активация на акаунт