Миниматури след седми клас за учебната 2009/2010 г.

  • 8 515
  • 78
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 1 879
Прочетох внимателно цялата тема, понеже три седмици бях далеч от цивилизацията. Пропуснала съм доста "информация", която изчетох сега чрез дадените линкове, но прочетеното реално не ми се видя много ясно, затова надникнах в сайта на министерството да видя какво пише за датите на изпитите. Тъй като проектът с датите за външното оценяване е pdf и не знам дали този линк http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/left_me … _VO_2009-2010.doc точно ще го отвори, ето и цитат от него:

VІІ клас
Български език и литература               09 юни 2010 г.
Математика                        10 юни 2010 г.
КОО „Природни науки и екология”                      11 юни 2010 г.
КОО „Обществени науки, гражданско образование и религия”   14 юни 2010 г.
Чужд език                        15 юни 2010 г.

Дадени са и два имейл адреса за мнения и препоръки, но за съжаление срокът е бил 14 август. Мен лично не ми харесва и направо ме притеснява това, че тестовете по български и по математика са предвидени в два последователни дни.

Според мен натрупването на тестове един след друг и досега беше доста изморително за децата (синът ми ще е в седми клас, така че имам наблюдения), а придаването на по-голямо значение ги прави още по-трудни. Така че се съмнявам в аргументите, че два изпита били по-лесни от четири!

Освен това идеята, че първият модул щял да бъде с по-лесни въпроси, пък вторият с по-трудни е доста опасна психологически, защото на всеки човек му се е случвало да запъне на нещо лесно, но ако едно дете запъне на въпроси от първата част (от притеснение, например), в главата му много вероятно ще се появи мисълта "Леле, още тук не се справям, а какво ли остава на трудната част!"

# 61
# 62
  • в света на илюзиите
  • Мнения: 646
Навсякъде пише "ПРОЕКТ", кога в крайна сметка ще стане ясно дали тези проекти са факт или не? Матура, класна, и приемен изпит:( в едно-верно си живеем в АБСУРДИСТАН, момичета  #Cussing out #Cussing out #Cussing out

# 63
  • Мнения: 9 981
Прочетох повечето мнения и тъй като преподавам БЕЛ ще взема отношение. Изпитът в този му вид е недомислица, най-малкото защото по селата учителите ще подскажат на децата, които решават и 2-ри модул, поне за да покажат, че и на село се работи не по-зле от града Mr. Green Ще има и подсказване между приятелчета на принципа - да си бъдем пак приятелки и в езиковата, нищо, че не сме на едно ниво. ooooh! Същото се случи и с матурите на 12 клас и затова повечето вузове не ги приемат за вход за желаните специалности, а ги признават само за тези, в които няма кандидати, за да си запълнят бройките. При малките обаче....ще пострадат добрите ученици, които и без това стават все по-малко на фона на общото безхаберие. Tired Мисля, че тази това идиотия ще се премахне след някоя година, но ще пострадат сегашните седмокласници. Жалко! Sad Частните уроци няма как да отпаданат, просто няма места в английската, немската и математическата за всички. Ще ги подбират с някакъв изпит и за него трябва подготовка. Частни уроци няма да има ако  в гимназиите стане като при малките - събрани от кол и въже. Това вече ще е края на средното образование, защото се преподава за средното ниво, което е ниско, не за малцинството отличници,разбиращи математиката или с усет към езиците. Това е причината да се нуждаят децата от допълнителни уроци, уважаеми родители, не нежеланието на учителите им да им дадат повече.
Желая успех на тези, които имат деца в 7кл тази година! Grinning

# 64
  • Мнения: 139
Може пък точно в селата, където всички се познават учителките да са с повече съвест.
Колкото до частните уроци като необходими  за изпита - излиза, че най- желаните държавни и общински  училища са само за тези, които имат  достатъчно пари, за да си платят.

# 65
  • Мнения: 1 879
Колкото до частните уроци като необходими  за изпита - излиза, че най- желаните държавни и общински  училища са само за тези, които имат  достатъчно пари, за да си платят.

За съжаление това до голяма степен е така много отдавна, но все пак парите не са достатъчно условие, за да има едно дете знания. И много се надявам, че все още има учители, които полагат усилия да помогнат на свои ученици, които нямат пари за частни уроци, но проявяват интерес и искат да знаят повече от другите. С това искам да кажа, че колкото и да се вторачваме в частните уроци - всичко си зависи от самото дете.

# 66
  • Мнения: 281
Колкото до частните уроци като необходими  за изпита - излиза, че най- желаните държавни и общински  училища са само за тези, които имат  достатъчно пари, за да си платят.

За съжаление това до голяма степен е така много отдавна, но все пак парите не са достатъчно условие, за да има едно дете знания. И много се надявам, че все още има учители, които полагат усилия да помогнат на свои ученици, които нямат пари за частни уроци, но проявяват интерес и искат да знаят повече от другите. С това искам да кажа, че колкото и да се вторачваме в частните уроци - всичко си зависи от самото дете.

Отвратителните учебници, нежеланието на учителите да се "главоболят" и безхаберието на по-голяма част от родителите  доведе до това положение образованието. Как иначе да си обясня, че дете стигнало до пети клас срича и сбор на трицифрени числа го затруднява? При това не в някоя паланка или забравено от бога място, а в скъпата ни столица.

Друга професия с тримесечен отпуск и работа на половин ден - незнам. "Най-заспалите" учители - с най-висока квалификационна степен. С най-високата съответно заплата. А аз съм длъжна като родител да проверявам домашно и да се подписвам в тетрадката за това??????

Да, моите деца знаят. Но това не е заслуга на учителите, на РИО, МОН и тем подобни, а само моя.

И как едно здраво, право, нормално дете ще предпочете пред играта - работата. Аз не съм видяла голям човек да го прави, а що остава за човечетата.

# 67
  • Мнения: 1 879

Отвратителните учебници, нежеланието на учителите да се "главоболят" и безхаберието на по-голяма част от родителите  доведе до това положение образованието.

Знаеш ли, аз съм от хората, които са най-критични към учителите и не защото са лесна мишена. Те са хората, които най-пряко и бързо виждат проблемите - и лошите учебници, и липсата на правила за дисциплина, и още какво ли не. Тези проблеми засягат всеки ден от живота им и го тровят. Странното е обаче че учителите не реагират публично. Очакват сякаш някой друг да посочи проблемите, мерките и нещата да се оправят. Сигурно някой веднага ще възрази и ще каже, че и с родителите е същото. Ние, родителите, обаче усещаме проблемите "на парче" - минава учебната година, свършва работата по някой учебник, въздъхваме и после започваме да се тормозим с нещо ново. Освен това родителите не са организирана маса. Докато учителите имат поне два синдиката и са голяма маса. За последните 7 години тази маса реагира по въпрос, свързан с учебния процес, само веднъж - срещу матурите. Да сте чули някой синдикат да оплюе някой учебник, да е предложил мерки за по-добра дисциплина. Да сте чули учителите по физическо да изложат публично мизерното състояние на физкултурните салони - че кой родител влиза във физкултурния салон, за да е наясно, че няма ни кози, ни успоредки, ни греди, ни дюшеци за обезопасяване на упражненията. Преди години масово в училищата повсеместно липсваха тебешири и ако учителите искаха да пишат на черните дъски, трябваше да си ги купуват сами. За такова нещо трябваше да "ореват орталъка", както се казва. А те си мълчаха, сакън да не развалят рахата на някого (на кого не ми е ясно, но според мен е много симптоматично за психологическия тип на мнозинството от учителската колегия)

Чудя се как не се сещат, че ако те поставят проблемите, родителите ще застанат зад тях и масата, която ще настоява да се променят безобразията, ще стане по-голяма и по-силна. Само че те си траят. Както и сега - отишли на разговор с министъра, чули някакви витиевати обяснения за изпитите след седми клас и ако се вярва на сайта на МОН едва ли не "изръкопляскали". Може и да не е вярно, но аз поне обратното не съм чула и прочела. А най-малкото, което те могат да кажат е, че ще обсъдят предложението, ще се посъветват с родители и т.н.

За съжаление подобен анонс няма, а после се чудят защо ние като родители не ги подкрепяме. Кой човек със здрав разум може да подкрепи една инертна маса с претенции, свързани със заплащането, и безхаберно поведение спрямо всички други проблеми. Може някой от учителите във форума да кажат - ех, нали за матурите се противопоставиха, но какво - пак ги въведоха! Естествено е, когато една група хора иска промени, да успее с някои и с други да не успее. Тъжно и направо трагично е, когато демонстрира осъзнатост единствено по финансови проблеми. И ваша приятелка да е, ако ви говори все за пари, колко е недооценана, колко шефовете й са безхаберни, как само й създават проблеми, в един момент ще ви писне да я слушате и ще я посъветвате да види дали проблемът не е и в самата нея.

# 68
  • София
  • Мнения: 62 595
То се видя синдикатите на чия маса седят и колко са загрижени за хората! Учителите вече и на тях не разчитат. На практика са оставени сами на себе си да се справят както могат. Така че въпросите ти са по-скоро реторични.

# 69
  • Мнения: 1 879
То се видя синдикатите на чия маса седят и колко са загрижени за хората! Учителите вече и на тях не разчитат. На практика са оставени сами на себе си да се справят както могат. Така че въпросите ти са по-скоро реторични.

Така си е - реторични са! И проблемът със синдикатите си е техен - да не би ние да им избираме ръководството! Но все пак имат достатъчно време през седмицата, за да могат и да се организират по-добре и да привлекат към кауза и родителите. Разсъжденията ми са в посока на това, че учителите като общност не показват, че образованието за тях е кауза. Нямаме пример за обратното, за съжаление.

# 70
  • Мнения: 281
 newsm10

Подкрепям мнението ти, Белмекенска.

И родители, да знаете, че не всички частни учители могот да "дадат" нещо на децата ви. Повечето само ви вземат парите и си изпяват (ако въобще и това правят) това, което са си наумили и... оправяй се както можеш.

От 4-ти клас се мъча да намеря свестни преподаватели на дъщеря ми по математика и български език. Само като кажа, че ще присъствам на часовете и те повече не се явяват. От тук и моя извод - майката ще ме контролира, я аз по-далече от това дете. Няма да мога да правя каквото си поискам.

Чак в седми клас попаднах на УЧИТЕЛКИ. Не посещавах часовете, но тетрадките проверявах, задавах въпроси, на които детето ми отговаряше. Имаше и такива,  които  я затрудняваха, но след поредния час или втория виждах резултата. За мен тези две учителки си заслужиха заплащането.

# 71
  • София
  • Мнения: 62 595
Така, както го казваш излиза, че на учителите образованието трябва да им е кауза, на медицинския персонал - здравеопазването, на работниците от автомобилните заводи - автомобилостроенето и прочее. Образованието трябва да е първо кауза на управляващите и чак после на учителите, защото учителите са на подчинение на управляващите и в частност на МОН. Също трябва да е кауза на родителите, което не виждам как ще стане, защото родителите са разнородна маса.

За пръв път чувам родител да иска да присъства на уроците на детето си. Разбирам да е един-два часа в началото, колкото да се ориентира, но през цялото време... Все едно ти като си на работа винаги клиентът да е залепен за теб. Или пък началникът да присъства неотлъчно на бюрото ти. Ще издържиш ли?

# 72
  • Мнения: 281
"Все едно ти като си на работа винаги клиентът да е залепен за теб. ...Ще издържиш ли?" При мен клиента ми виси на главата, да и никой не ме пита какво ми е. Освен него работата ми проверяват още 7-8 инстанции и истанцийки. Шефа докато се добере до мен да ме провери, другите вече са ми отрязали главата, ако има нещо нередно.

Ако пък не ми е приятно ... вратата е отворена и никой не ме задържа насила. Аз съм наемен работник, а не собственик.

# 73
  • София
  • Мнения: 1 677
Asss62, би ли казала кои са тези учителки, от които си толкова доволна? Може и на ЛС. Тъй като дъщеря ми сега е 7-ми клас, ще трябва да намерим някой, който да й помага в едно или друго. Благодаря ти!

# 74
  • Мнения: 9 981
Проблемите в образованието са толкова много, че трябват няколко теми, за да се обсъдят. Въпросът тук е за новия изпит след 7 клас. Видях едно мнение, че учителите трябва да протестират първи срещу недомисления изпит. Не чакайте на тази възможност. Като цяло  има да се мисли за толкова много други неуредици, че до това изобщо няма да се стигне.
П.П. На тези, които нямат възможност или не искат да плащат за частни уроци препоръчвам да изтеглят от сайта на МОН тестовете за 7 клас и да проверят децата си. Има дадени отговорите и може да се ориентира човек дали детето се справя или не. Има дадена и скалата и таблицата, по които се изчеслява оценката. Тази година ще има промени, но все пак граматиката и математиката са едни и същи и може да се добие представа за нивото на детето. И още нещо: много хора казавт, че децата им са влезли в елитна гимназия със самостоятелна подготовка, без да уточнят коя е тази елитна гимназия.По неясни за мен критерии за такива се смятат разни паралелки в 123456789 СОУ, а те не се различават съществено от кварталните училища. Проверете статистиката от предишни години какво е нужно за действителните елитни училища, вижте нивото на децата си решавайте. Успех!

Общи условия

Активация на акаунт