Трябва ли децата да учат чужди езици още в първи клас?

  • 27 760
  • 362
  •   1
Отговори
# 15
  • Пловдив
  • Мнения: 14 748
Не. По-добре е детето да навлезе  в училище в първи клас и да започне с английския от втори. Иначе става едно мотане коя буква е от българската азбука и коя от английската.

# 16
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Шани е много права. Peace Моето дете учи чужд език още от детската градина. Сега започва да пише и на английски и  няма проблеми. Не се обърква.

# 17
  • София
  • Мнения: 1 861
Аз пък ще кажа, че ако наоколо имаше училище без преподаване на чужд език до 4-ти клас, а въпросните часове са "употребени" за по-добро усвояване на българския правопис и граматика, както и в полза на основите на математиката, веднага бих записала второто си дете в него. Пък за чуждия език аз ще преценя дали, кога, къде и как... И това го казвам като човек, който от 5 годишен е минал по пътя алианс, езикова гимназия, филология... Просто от наблюдения лични и околни върху "ползата" от изучаване на чужд език в повечето начални училища в момента... Иначе принципно съм за ранното чуждоезиково обучение...

# 18
  • Мнения: 24 467
О, аз не разчитам на училището, особено по въпроса за изучаването на чуждия език.  Laughing
Останах с впечатление, че питането е по- общо, за изучаване на чужд език от съответната възраст, когато детето е в първи клас, а не че е задължително това да става в училище. За моите деца съм доволна още от ДГ, но и то си беше и си е с курсове.

# 19
  • Мнения: 3 479
Аз пък ще кажа, че ако наоколо имаше училище без преподаване на чужд език до 4-ти клас, а въпросните часове са "употребени" за по-добро усвояване на българския правопис и граматика, както и в полза на основите на математиката, веднага бих записала второто си дете в него. Пък за чуждия език аз ще преценя дали, кога, къде и как... И това го казвам като човек, който от 5 годишен е минал по пътя алианс, езикова гимназия, филология... Просто от наблюдения лични и околни върху "ползата" от изучаване на чужд език в повечето начални училища в момента... Иначе принципно съм за ранното чуждоезиково обучение...

Съгласна!
Ранно чуждоезиково обучение - Да, но Не по начина по който става в училищата - най-често проформа и от учители, които са придобили специалността като допълнителна квалификация.

# 20
# 21
  • Italia
  • Мнения: 1 060
Моите първокласници учат английския език като ЗИП (от кога почнаха и такива глупости да включват в учебната програма за 1-ви клас...). И в детската градина май имаше някакви часове, но определено е на доста по-слабо ниво от българския език. Букви все още не се учат да пишат, просто заучават фрази. Учителката им е една само по английски език, силно се надявам, че е с английски език + начална педагогика, не само едно от двете. Объркване с българската азбука не ми се струва много вероятно, поради простата причина, че сега в първи клас трябва да знаят азбуката. Азбуката и събиране/изваждане до десет се учи в задължителната предучилищна група.

# 22
  • Мнения: 3 479

В Нашите деца има тема за метода Хелен Дорон. Там пишеше учителка, която е обучена да преподава по този метод. Потърси я щом ти е интересно.

# 23
  • Мнения: 7 275
В Нашите деца има тема за метода Хелен Дорон. Там пишеше учителка, която е обучена да преподава по този метод. Потърси я щом ти е интересно.

Не !!! Против съм.
Но все пак ти благодаря.
Интересно ми е какво мислят другите.

# 24
  • Бургас
  • Мнения: 204
Като са  малки явно по бързо запомнят.Лично аз нямам нищо против, но без да се пише.С букви според мен е нормално от втори клас когато вече са научили бг азбуката.

# 25
  • Мнения: 3 534
Колкото по-малки по-лесно научават, така че да. Според мен трябва още от детската градина.
Моето дете учи по половин час испански всеки ден в детската градина. То е на 3 години, не учат буквите, а само разговорно и много бързо научава. Това ще му бъде в полза в бъдеще, без да е полагало никакви усилия. Сега всичко е игра и всичко е интересно.

# 26
  • Мнения: 543
Твърдо съм против ранното езиково обучение. Аз самата съм учила много езици, а и имам опит като преподавател на малки и по-големи деца и на студенти. Обучението ми започна с руски, както при много хора от моето поколение, от първи клас. Е не го разбрах този език и никаква детска интуиция не ми помогна. Чак в университета ми се изясни какво е това падеж, дотогава съм ги зубрела и съответно без никакъв ефект. След това английски от 4-ти клас. Понаучих го на средно ниво. После френска гимназия - от 8-ми клас. Чудесно ми влезе френският. След това в университета още три езика - единия го владея перфектно, втория - прилично, третия го зарязах, за да се справя с другите два. Изводът ми от моя личен опит е, че ранното обучение изобщо не дава добри резултати, даже напротив - ако научиш нещо грешно, много трудно се поправя после при съзнателното овладяване на езика.

Преповадателският ми опит съвсем затвърди мнението ми. Смятам, че детето първо трябва да е овладяло много добре писмено и говоримо родния си език и да има поне повърхностна представа за граматика. Това става във втори-трети клас. Преди това ми се струва съвсем излишно. Изключвам тук билингвите, те са отделен случай.


Малко дълго се получи, извинете Simple Smile

# 27
 Naughty абсолютно неудачна беше системата, която изискваше още от първи клас да се учи чужд език. Децата се сблъскват с толкова новости.. Най-трудна им е раздялата със свободната игра. В първи клас освен с домашни и учене на уроци те трябва да привикнат и към създаване на режим за рапределяне на свободното им време, което едва ли им се струва"свободно". До трети клас децата трябва да научат освен правопис, но и преразказ и съчинение. Сега не е така. Каква е тази система, която гони вземане на мателиал! Каде е качеството!! Днешните деца не знаят нищо. Освен, че в първи клас учиха английски, който послужи единствено за объркване , те по-скоро рисуваха и оцветяваха картинки.Така ли се учи език!! В допълнение, това са излишни часове, които допълнително обременяват психиката на децата. Губят си времето и учители и ученици. Едно време имаше система, при която чуждият език се изучаваше от 3ти клас. Преглеждала съм не веднъж учебниците по английски на синът ми... Трябва да Ви призная, че ако аз самата не бях изучавала английски, дори и по неговите учебници нямаше да напредна... Както в българският език се изучават съществителни, прилагателни и т.н. така систематика не виждам в преподаването на английски. Там както се учат някакви съществителни и то преподадени неправилно, така изведнъж се започва с изречение в което децата не разбират кое от къде е дошло и немогат да си го обяснят...защото и преподавателя прескача поне 10урока когато обяснява непонятни за децата неща. Пример мога да ви дам с  това  How do you do.1.трябва да се изучи сегашно  време.После сегашно просто.следват упражнения изатвърждаване и изпитване и едва тогава се изучава въпросително изречение защото и в българският не тръгват от въпросително към съставяне на прости изречениел

# 28
  • Варна
  • Мнения: 1 553
Да трябва да учат чужди езици децата , при това не от 1ви клас , а от детската градина. Паметта им е невероятна децата в ранна детска възраст  и трябва да се използва това.

# 29
  • Мнения: 104
Аз не съм против да  изучават чужд език още от малки - ако на детето му се отдава и има желание, просто чудесно! Hug Но, дъщеря ми е в първи клас и часа им по английски протича по следният начин - вземат близо 10 думи и оцветяват картинките под тях. Следващият час още 10 думи и две три фрази, пак оцветяване и т.н./до скоро тя си мислеше, че има рисуване вместо английски/. Класа не научава нищо! Няма песен, няма игри. В този случай, т.е. ако е такава практиката за първи клас - против съмNaughty

Общи условия

Активация на акаунт