Трябва ли децата да учат чужди езици още в първи клас?

  • 27 765
  • 362
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 62 595
Така, както се учи по нашенско съм против. Не си заслужава. Всичко това, което децата учат от първи до седми клас (включително в повечето курсове), после в една нормална езикова гимназия се наваксва точно за един срок. За курсове - много зависи от курса, но и за тях съм скептична. Ако изобщо трябва да се учи чужд език рано, то трябва да е в наситена езикова среда, детето ежедневно и по много да общува на този език. Другото е мижай да те лажем.

# 31
  • Мнения: 372
Всеки си решава сам според своите разбирания и детето си. Аз за моето съм решила, че трябва. Не е важно колко ще запомни, а да свиква с този език, в нашия случай английски. В днешно време са еднакво важни и българският и чуждите езици. Няма такова нещо като объркване с буквите. Научи се да разпознава и пише и двете азбуки едновременно, доста преди 1-ви клас. В момента е 1-ви. Учи в училище 3 учебни часа седмично и е записана допълнително на курс един цял след обяд седмично. По два различни учебника и методи е на двете места. В училище наистина наблягат още на буквите и рисунките. На курса е малко по-различно, под формата на игри, филми, слушане на текстове по картинки, интересно й е и се запомня лесно. Вече започват и с писането. И това върви едновременно с писането по български в училище. Не виждам объркване, а напротив - помага й в тренировки по бързина на писане. Не я намирам  за натоварена толкова, след като й доставя удоволствие. Много е важен подходът, методите. Съгласна съм, че по-осъзнато и сериозно се учи език в по-горните класове, но не пречи да се започне с елементарните неща, когато още не са толкова натоварени в училище. Учат азбуката по български в училище, да пишат думички, след това изречения. Не пречи успоредно същото да се прави и с английския. Граматиката ще е за следващите години и по двата езика. Не намирам проблем в това. А и не всички ще учат в езикови гимназии след 7-ми клас. Моето виждане е до 7-ми клас езикът да е на някакво прилично ниво. След това, ако реши че ще задълбочава ок, ако не, то може да избере някой друг език или просто различна гимназия от езиковите. Времето ще си покаже и детето, разбира се. Каквото й се отдава за в бъдеще, това да прави.

# 32
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Твърдо съм против.

Затова и записах детето си в училище къдео в първи клас няма чужд език, понеже:
1. Езикът в училище се учи най-често повърхностно и скучно.
2. Ако ще е ранно трябва да е преди първи клас, но с потапяне в езикова среда, както е писано по-горе.
3. В първи клас или объркват двете азбуки, или не закачат латиницата
4. Системите в училище са поостарели всякаш и не са игрови и интуитивни, а и с час -два на седмица... да не се лъжем и с тях и без тях - все тая.
5. Езикът обикновено се изчерпва с англисйки.

Ранното обучение принципно е хубаво нещо, но в училището не се получва, а и в първи клас не е точно ранно.



# 33
  • Мнения: 52
Аз също бях против дъщеря ми да учи чужд език от първи клас. Но след доста разговори с преподаватели и хора които се занимават с чужди езици, и най-вече след категоричното желание на детето да ходи на "езиково училище" я записах. За сега не се изморява, не и е скучно и ходи с желание. Та според мен си е до детето. Ако има желание - ок, ако няма - не е фатално да се изчака още малко. За мен задължителни за едно дете са език и спорт.

# 34
  • Бургас
  • Мнения: 204
Моите имат голям мерак за английски.Малката е във втори клас и ходи на частни уроци с каката .Като има желание да учи.

# 35
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Те желание имат повечето.
Лошото е, че съотношението усилие-резултат не е кой знае какво... могат да учат с месеци това, което по-късно се учи за седмица.
Ако детето е на занималня или целодневно обучение, като се прибавят 2 часа водене вземане и разходка стават близо /или над/ 10 часа с ученето и не остава време за игри.

# 36
  • Мнения: 166
Твърдо "за".
Дъщеря ни започна да учи английски още в детската градина. Разбира се под формата на игри, занимания. Учеха стихчета, песнички, елементарни разговорни изрази.
Така най-малкото се свиква с езика.
После в училище й беше доста лесно, а и сама проявяваше интерес, гледаше си анимация , озвучена на английски. Сега е в 5ти клас и се справя отлично. Децата са като попивателни, а за езика това е много важно.

# 37
  • Мнения: 388
Важно да се започне от рано. Аз започнах да уча английски в 5-ти клас и години наред ми беше много трудно. А нашите деца са потопени в езика още от ДГ - учейки го там под формата на игри,песни, стихчета, вкъщи пред игричките в интернет, по ТВ (има един много детски канал Baby TV, където се повтарят елементарни думи и изрази). Потапяйки се по този начин в езика, децата свикват с мелодиката му, постепенно започват и да запаметяват думи и изрази.

# 38
  • sofia
  • Мнения: 9 235
И аз съм раздвоена....ако може така да се каже.
Почнах да овладявам езика на нормално след 7-ми клас (а иначе от трети ходех на курсове).
Сестра ми в осми клас започна съвсем друг език и сега той й е работен.

Понеже големия прекарва доста време с мен в работата и често се случва да чува всякаква реч..... Shocked ей така зяпна като чу китайски. И все ме пита: Тези на какъв език говорят?

# 39
  • Мнения: 8 999
Твърдо НЕ.
Голямата дъщеря на мъжа ми ходи на алианс от първи до седми клас. После влезе в езикова гимназия. До средата на втория срок вече беше надскочила материала, който дъвка седем години. Да не говорим за това, че граматически чужд език се усвоява много по-лесно и осъзнато, след като децата вече познават родната си граматика и има към какво да съотнесат новия материал.
Аз учех руски език от първи клас - всяка година се чертаеха едни ужасяващи таблици с падежните окончания. Успях да ги проумея чак в гимназията, когато вече знаех всичко за синтаксиса.

# 40
  • Мнения: 5 878
Зависи от конкретното дете, предполагам. От нивото, на което се справя с четенето и писането на български, от афинитета му към езика по принцип.
Но също така и от наличието на възрастен, който да може да го води на достатъчно на брой занятия, за да могат да му дадат реален старт в езика, а не само да преповтаря цветовете, числата до десет и частите на тялото.

Не е толкова важно кога се започва с езика, а колко внимание му се отделя.

# 41
  • Мнения: 2 531
Трябва и по-рано. Усвояването на чужд език може да бъде под формата на игра в ранна възраст, да е забавно.
Само ако е по съответната методика и съответно квалифициран преподавател!
Иначе НЕ само в първи но и втори клас им е рано! Какво се получава- идва преподавател, който не е възпитател а педагог и изобщо не знае как да привлече вниманието на децата , на всичкото отгоре очаква от тях реакции като от осмокласници и после само мрънка и се оплаква как полвината час му отишъл във въдворяване на ред и дисциплина!

# 42
  • Мнения: 50 661
Аз съм ЗА
Учителката в детската градина имаше подход и начуи децата на доста неща
В училище не е така, но това че преподавателите са скапани, не значи че съм против

# 43
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
зависи от конкретното дете, ще кажа пък аз.
И аз това ще кажа.
Затова думата "трябва" нещо не ми се връзва.
Моето голямото дете се справя много добре с един чужд език, затова започна и рано да го учи - не е бил натоварен, но не зная как ще се възприеме например от другото ми дете.

# 44
  • софия
  • Мнения: 547
Твърдо съм ЗА.Децата от малки усвояват много неща стига да им е поднесен по-лесен и достъпен начин.Най-малкият ми син е първи клас и учи английски и немски.Интересно и забавно му е.

Общи условия

Активация на акаунт