Трябва ли децата да учат чужди езици още в първи клас?

  • 27 769
  • 362
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 96
Резултатите се повече от обедителни, явно Драго ще учи английски! Нема отърване!

# 46
  • София
  • Мнения: 1 654
На децата им е приятно още в детската градина, свикват със звученето на езика, придобиват самочувствие дори и ако са запомнили 5 думички... Усвояването наистина е по-бързо. От тази година започнахме да учим 2 западен/ 5 клас/. В началото имах притеснения, че ще се обърка, но за нея това си бяха 2 отделни езика и засега се справя отлично. Учим английски и немски.

# 47
  • Мнения: 4 458
Кажете мнението си, дали децата ни трябва да учат още в първи клас чужди езици. Според мен това твърде много претоварва децата. То не стига натоварената програма ами и чужд език за капак.

Няма лошо. Моите учат още от детската градина да не говорим, че на края им се събраха 4 езика в едно (преместихме се в дуга държава). Сега основно говорят единия.

# 48
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Не. Втори клас е добро начало. В първи да се ограмотят, това не включва само четене и писане, има още много други неща.

# 49
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Резултатите се повече от обедителни, явно Драго ще учи английски! Нема отърване!

Убедителни може да са за теб, но ако детето не иска и има възможност да се отложи, по-добре го оставете. Нема отърване, ама може да има и намразване.  Grinning

# 50
  • Мнения: 734
Разбира се, че ДА.
Няма да си оставя детето да остане неконкурентно.
Сега, ако си търсите сравнително добра работа, ще установите, че искат английски език. Може добър ден да не ви се наложи да кажете, ама го искат хората, ей тъй, за ценз. А френските, немските, руските и т.н. компании те какво искат за добрите позиции - съответният език да се владее на добро ниво. Е, да чакам да завърши универскитета, та тогава ли да започне с езиците - не разбира се. Първи, втори калс е най-подходящото време.
Освен това, считам, че на тази възраст децата нямат способността да "решават" разумно, тъй че - няма "не искам". Ако питате какво искат, част от тях и за училището ще кажат "не", това значи ли, че ще ги оставите в къщи да играят?

# 51
  • Мнения: X
   Аз също подкрепям идеята, че си зависи от детето. Познавам деца, които учат език от петгодишни и са на някакво средно ниво и други, които започнаха миналата година, във втори клас( както е във всяко средностатистическо училище), и се справят страхотно. Така или иначе всички деца , които ходят на училище в България започват да учат чужд език най-късно във втори клас. Една година повече или по-малко на тази възраст не е от решаващо значение.
   Аз лично не гледам на сина си като на обект, които трябва да се подчинява на моите решения безпрекословно и не смятам, че е мое задължение да го направя конкурентоспособен. Да не говорим, че езикът е важно изискване при кандидатстването за работа, но не е единственото.
Предпочитам първо българският му да е на високо ниво, пък нека допуска малки грешки, когато му се наложи да използва чужд език. Peace

# 52
  • Мнения: 7 275
Цяло лято се чудех дали дъщеря ми да продължи обучението си по английски език  допълнително в школа или не.
Така или иначе реших да посещава школа Британика по следните причини:

1. Ангажирана е с нещо допълнително и това й доставя удоволствие.
2.Възпроизвеждането на думите и тяхното произношение в школата, превъзхожда това в училище.

Иначе нещата , които изучават в школата и в училище се препокриват, като разбира се има и известна разлика.
Та се чудя, какъв е смисълът дъщеря ми да посещава допълнително английски език освен горепосочените причини?
Тъй като вероятността да учи в английска или математическа гимназия след седми клас е голяма, а обучението тогава започва с азбуката?


     Аз лично не гледам на сина си като на обект, които трябва да се подчинява на моите решения безпрекословно и не смятам, че е мое задължение да го направя конкурентоспособен. Да не говорим, че езикът е важно изискване при кандидатстването за работа, но не е единственото.
Предпочитам първо българският му да е на високо ниво, пък нека допуска малки грешки, когато му се наложи да използва чужд език. Peace
Отдавна не бях чела мнение във форума като това, което да подкрепям 100%. Peace

# 53
  • Мнения: X
Освен това, считам, че на тази възраст децата нямат способността да "решават" разумно тъй че - няма "не искам". 
Това тук ми звучи точно като изискване на безпрекословно изпълнение от страна на детето на твоите заповеди. Не виждам даже намек за мотивиране, стимулиране или нещо подобно. Звучи ми по-скоро като " щом аз съм решила да научи два езика - няма не искам. На тази възраст детето ми не може да решава разумно".
  ana_ , а ти упрекваш мен в изхвърляне. rotfImao rotfImao rotfImao
  Въпросът беше: " Трябва ли децата да учат чужди езици още в първи клас?" Според мен може, но чак пък да трябва.... Така или иначе във втори ще започнат да го правят в училище.

# 54
  • Мнения: 7 275

"Изхвърляне"? Много мило.  Simple Smile
Вашият син не беше ли отличен математик? Това, без да го насърчавате и подкрепяте ли стана? Не вярвате ли, че ще успее и ще продължи в университет като стане 18 годишен млад мъж? Ако вярвате в него и го насърчавате да се развива - това изхвърляне ли е newsm78?
Не мисля.

Много точно казано! Peace

# 55
  • Мнения: X
Да насърча и подкрепя - винаги, но аз не използвам за насърчаване и подкрепа методи, основаващи се на  " няма не искам".  Simple Smile Но стига толкова по въпроса, защото доста изместихме темата.

# 56
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Mama Jenny, Много ми беше интересно да те чета.
И ми хареса, и ми се видя абсурдно.. Различни части естесвено.

Вярно е, че навремето са се купували коли и апартаменти, ако ти излезе реда, де Simple Smile
Но да се осигурява образование е не по-малко абсурдно. Да се осигури възможност, да се плати, даде достъп - да. Но да се дава тон....не съм съгласна да ти кажа. Та коа иска - учи, ако не - не учи.

Благодарна съм на родителите ми, които са ме подкрепяли и са ми плащали образователни разходи. Още по-благодарна съм им, че са имали мъдростта да не ме поставят в ситуацията на липса на избор, задължение и необходимост. Сменяла съм посоката няколко пъти и резултатът е по-добър отколкото ако беше планирано.

Има и още един момент който много ме впечатли - конкурентноспособност за намиране на работа и продължаване на образованието.

Има семейства където висшето образование е едва ли не даденост няколко поколения. Тогава не се поставя под въпрос дали детето ще продължи. Има и такива, където са осъзнали, че Бил Гейтс не е завършил, но пък е вече пенсионер и като недипломиран не е имал проблеми с намирането на работа... Всичко е въпрос на ситуация и мироглед.

И на вяра в детето. Аз мисля, че децата ни са хора на друго време и са по-добри от нас, могат да вземат най-добрите решения и родителите трябва само да ги подкрепяме. Защото в тази ситуация ние сме "старите".

# 57
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Разбира се, че може да НЕ ИСКА да учи детето език. Тогава нашата роля ще е да го мотивираме правилно и да събудим интереса му, без да налагаме "няма не искам". И всъщност чета , че под чужд език много от вас споменават английски език. А ако детето има интерес към друг? Тогава дайте му шанс само да избере.
 
Моят син започна да учи език по задължителната програма във втори клас. Но учителсата така ги беше стресирала, че детето се събуждаше с ужас, че ще имат английски. ТОВА ме накара да го включа в група с още няколко деца, за да събудя интереса му към езика, за да му покажа, че може да бъде интересен, а да не го отъждествява с "ужасната" учителка. Ако беше случил на добър преподавател, нямаше да го "мотивирам" допълнително, а щях да го оставя да свикне поне една година и след това, ако ТОЙ има желание-да се занимава допълнително.

Прозира много родителска амбиция между редове, извинете, но е така.

# 58
  • София
  • Мнения: 62 595
Хайде, хайде, Мама Жени, недей да се правиш на ощипана мома и да се изкарваш неразбрана! Много добре разбрах за какво пишеш и какво мислиш. Просто не съм съгласна с него и на теб това не ти харесва, ама се чудиш как да се измъкнеш.

В амбицията сама по себе си няма нищо лошо, стига човек да я припознава и гони за себе си, а не за живота на другите хора, пък дори и били те обичните му деца, съпрузи и прочее. Щом някой е толкова амбициозен, нека да прави неща, които засягат предимно него, пък ако ще и на Луната да лети. Но какъв е смисълът това да се вменява на друг човек "за негово добро", особено щом този човек не е способен да се защити? Ако си позволиш на мъжа си да му даваш такъв наклон в живота, най-вероятно ще дойде момент, в който ще ти тегли една кратка и ще те зареже. Обаче детето ти няма този избор, но това не означава, че му харесва подобна грижа.

Това, което мен ме дразни е "задължително трябва да учи еди-.какво-си" и "няма не иска". Мисля, че най-много проблеми между родителите и децата създават точно такова "възпитание" и не е задължително да изплуват в момента. Всеки, включително и децата имат право да следват собствените си амбиции. Ако става въпрос за учене на език във формата на задължително записване на курс или в езиково училище, то не съм съгласна, че е кой знае колко полезно за детето. В групата по английски на моите деца постоянно виждам такива жертви на родителските планове - не им харесва, но не смеят да го кажат. Все пак езикът е средство за комуникация, а не още един задължителен предмет за учене. Ученето, поне в по-голямата си част трябва да доставя удоволствие, за да бъде по-ефективно. Най-лесно е да се размаха камшикът, но веднага, щом този камших изчезне, нещата се обръщат.

# 59
  • Мнения: 24 467
Аз пък изразявам съгласие с мама Джени. "Няма не искам" лично аз не разбирам като тикане с остена да отиде на Х мероприятие в У дни, а по- скоро като намиране на подходящата форма за конкретното дете. Говоря за английски именно защото той днес е задължително средство за комуникация. Ако искат децата нещо друго /друг език/- добре, но предпочитам да овладеят задължителното. Не е въпрос на амбиция, а на чиста необходимост вече. Не държа например детето да е перфектно в областта, просто да се занимава с това, от което има нужда по начин, който би му бил от полза.
Вярно е също така, че едно дете не може да има никакво понятие нито от чужд език, нито от ползите му, докато поне не започне да го изучава. Ако на моето не му беше харесало щях да потърся друг начин- други курсове, частни учители, все нещо щеше да му допадне. След сравнението с изучаването на езика в училище, обаче, на детето ми му допада почти всичко друго /като форма на обучение/.  Laughing Не се и налага да бъде тикано едно дете, когато бъде намерена подходящата форма за обучението му в която и да било област. Говоря за обучение, т.е. за неща, които могат да се овладеят в зависимост от детето и начина на преподаване, не за изкуства и спорт, макар че и при тях определящо значение има учителят. 
Лично аз винаги съм съжалявала, че не са ме карали да ходя като ученичка на курсове по език. След това изгубих маса време и средства да наваксвам и пак не успях да направя това в степента, в която искам.

Последна редакция: пн, 16 ное 2009, 09:03 от Judy

Общи условия

Активация на акаунт