Целодневното обучение в първи клас. Мит или реалност?!?!

  • 14 968
  • 147
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 911
Мит или реалност при условие, че нямам финансовата възможност да плащам на частна занималня или да стоя в къщи, за да мога да си гледам детето след обяд, за мен ЦФО е добро решение. Самата аз съм учила така и дори ми беше забавно, а и не отбелязвам сериозни поражения върху психическото и физическото си здраве.
И не искам да се отърва от детето, а просто трябва да работя!
 

# 31
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Много хубаво за родители, които не изгарят от желание да се занимават с хлапетата си и за супер заети, но за мен не е никак добър вариант това.
Нямам думи просто, що за обобщения от вашия частен случай.

За съжаление е много точно. И аз не вярвах, но обикновено нещата стоят така - или едното или другото, но най-често така се предпочита занималнята.

ПС Не пишете за целодневно, като си мислите за занималня моля! Обиждате целодневното. И да, такова няма.

обърнати букви оправих

Последна редакция: пт, 18 юни 2010, 20:42 от арт мама

# 32
  • Мнения: 445
Няма задължително целодневно все още. Онзи ден бях на родителска среща и стана дума за него.
Аз съм учила целодневно, в руско училище. Не ми е навредило, но и не ми е помогнало. Когато се прибирах вечер, бях страшно изморена, а трябваше да започвам домашните за другия ден. Постоянно ми се спеше, а и си развалих очите тогава. Не желая такъв стрес за моите деца.
Големият сега ще е първи клас. Ще ходи на занималня. По същата причина, заради която малкото ще тръгне на ясла на 1г и 3м. Разкъсвам се, но и аз ще съм от лошите, незаинтересувани майки.

# 33
  • Мнения: 637
Много хубаво за родители, които не изгарят от желание да се занимават с хлапетата си и за супер заети, но за мен не е никак добър вариант това.
Нямам думи просто, що за обобщения от вашия частен случай.
Извинявай ако съм те засегнала. Казах моето лично мнение. Ако ти си на противоположното-нека има занимални за вашия частен случай. Но аз не съм съгласна, че при сегашните условия децата ще получат най-доброто. Не мисля, че 28ученика ще бъдат обхванати както трябва от госпожата. Навсякъде по света, където има целодневно обучение, класовете са с доста по-малко деца. Да не говорим пък за материалната база Stop Това е 8часов престой, който не се равнява по нищо на онзи в детските градини, където децата са по пантофи, а не цял ден в ботуши, имат здравословно меню, а не мухат сандвичи от къщи. И щом има родители, които не искат целодневно обучение, не виждам защо трябва да бъде натрапено. При сегашните условия и при едно целодневно обучение децата ще са си баш натирени за по-дълго време, а няма да получат нищо по-добро откъм образование. Е по-добре е отколкото да скитат улиците разбира се, както често става, когато родителите са заети, но нека не задължават всички. Например да направят една паралелка целодневно за който иска Peace

# 34
  • Мнения: 637
Няма задължително целодневно все още. Онзи ден бях на родителска среща и стана дума за него.
Аз съм учила целодневно, в руско училище. Не ми е навредило, но и не ми е помогнало. Когато се прибирах вечер, бях страшно изморена, а трябваше да започвам домашните за другия ден. Постоянно ми се спеше, а и си развалих очите тогава. Не желая такъв стрес за моите деца.
Големият сега ще е първи клас. Ще ходи на занималня. По същата причина, заради която малкото ще тръгне на ясла на 1г и 3м. Разкъсвам се, но и аз ще съм от лошите, незаинтересувани майки.

А именно за това говорех. Цял ден децата ще се изнервят тотално. Както и родителите след 8часов работен ден Peace Освен това винаги ще има нещо за донаучаване, защото едно е работа с 12 деца, съвсем друго-с28, нали?
И не говоря за лош Peaceи и добри майки, защото виждам, че някои се засягат малко на принципа гузен негонен... Напротив аз самата казах незаинтересовани-има мнооого такива и работещи, заети хора. Много добре си давам сметка, че за да пише човек в тази тема едва ли не е загрижен за децата си, напротив. Така че няма за какво да се засягате някои момичета. Да си зает и отговорен професионално човек е чудесно и повод за гордост Peace Но все си мисля, че системата трябва да е по-гъвкава. Д има както казах различни паралелки или големи инвестиции в училищата. Второто обаче няма как да стане Rolling Eyes

# 35
  • София
  • Мнения: 16 848
Говоря по принцип за обобщенията. А за ЦФО-от моя близка в МОН разбрах, че идеята им е да задължат училищата да предоставят ЦФО като възможност, а не да си измиват ръцете със сегашните измислени занимални. Ама явно няма да стане по никакъв начин.

# 36
  • Мнения: 911
Аз не виждам драма с ЦФО. То е задължително за училищата, но не е задължтелно за родителите. Поне на нашата родителска среща това обясниха. От 24 деца се оказа, че за ЦФО са записани 14. Това е добър вариант както за мен- децата в клас ще бъдат по-малко, така и за майките, които имат възможността да прибират децата си в 12.30 часа.
Има все пак някакъв вариант и за двете страни, а както знаем идеално щастие няма.

# 37
  • Мнения: 445
Аз не виждам драма с ЦФО. То е задължително за училищата, но не е задължтелно за родителите. Поне на нашата родителска среща това обясниха. От 24 деца се оказа, че за ЦФО са записани 14. Това е добър вариант както за мен- децата в клас ще бъдат по-малко, така и за майките, които имат възможността да прибират децата си в 12.30 часа.
Има все пак някакъв вариант и за двете страни, а както знаем идеално щастие няма.
Бъркаш т. нар. занималня с ЦФО, при което има обучение (например английски, физическо) целодневно.
И по-горе беше обяснена разликата.

# 38
  • Мнения: 911
Знам каква е разликата между ЦФО и занималня, но в училището на Вики е заложена ЦФО. Мен също ме учуди факта, че казаха, че родителите могат да си прибират децата по обяд, а ще има часове, които са по задължителните предмети след обяд. За всеки клас са определени по 2 учителки - 1 г-жа води занятията сутрин и 2 г-жа след обяд. След 15 септември ще видим каква е точно организацията на училището. Дано не се окаже поредната недомислица.

# 39
  • Мнения: 23
Понятието занималня не съществува в съвременното училище. Децата се обучават в полудневна или целодневна форма на обучение. Имаше години, когато класовете имаха по 2 учители, които си поделяха учебните предмети и водеха както задължителните предмети, така и часовете за самоподготовка. Не зная дали някъде съществува такава форма на работа. Сега обикновено за паралелка има 2 преподаватели. Сутрин децата се обучават от една учителка/учител/, която им е класна и преподава всички или почти всички предмети/ понякога влизат специалисти по музика, физкултура и т.н./, а следобед заниманията се водят от учител, наричан възпитател. Възпитателят поема децата след последния час. Времето до 13.30 часа е за отдих и обяд. От 13.30 до 15.30 са часовете за самоподготовка - децата пишат домашните си, затвърдяват учения сутринта материал. От 15.30 до 17.30 са заниманията по интереси - рисуване, четене на книжки, забавна математика, посещение на школи, спортни секции към училището. Ако родителят има възможност, може да вземе детето си след 15.30, т.е. то може да участва в избрани от него или родителите му занимания извън училище. Престоят в училище не е задължителен до 17.30 часа.

# 40
  • Мнения: 24 467
И мен ме хвана целодневното обучение една година. Не съм доволна, предпочитам свободен следобед- почивката и игрите да си ги редувам с подготовка според както ми харесва на мен.
По принцип целодневното обучение, дори по мое време, не е точно обучение по цял ден. Нито дете, нито възрастен би издържал на обучение по цял ден. Следобедите се готвехме за следващия ден, точно като на занималня. Не знам останалите, минали през този тип обучение, какво са правили и какви разлики са видели.

# 41
  • Мнения: 445
Аз учех в "руско" училище, но от онзи "бай тошовски" вид и нямаше общо със сегашните руски училища.. Нямаше самоподготовка в училище, домашните си бяха за вкъщи, след като се прибереш. По същото време и братовчедка ми учеше (в друго училище), беше целодневно, но тя си пишеше домашните и си учеше уроците там.
За мен е от съществена разлика дали в нас след това ще пишем цялото домашно или само ще дописваме и преговаряме.

# 42
  • Мнения: 23
Не е нормално, след като детето е прекарало от 8 до 17 часа в училище, да пише домашни вечер или да учи уроци. Но всички сме различни, децата - също. Има деца, които по-бързо усвояват, други - по-бавно и се налагат и допълнителни занимания. Но за да не се случва така, развивайте интелекта на децата си. За мен това е най-важно за бъдещия ученик.

# 43
  • Мнения: 1 879
Интервю на зам.-министър Коджабашиева в Труд:

"- Какви ще са промените от 15 септември?

- Надявам се да започнем с целодневната организация на обучение в първи клас. Първоначално тя ще се прави там, където родителите заявят желание, и там, където училището има възможност. Трябва да се осигури място за хранене, транспорт, ако учебното заведение е средищно, и най-вече място за занимания на децата по интереси. Не може да се очаква от първолаците по цял ден да стоят на чиновете. Това е най-сигурният начин да ги демотивираме. Целодневното обучение също ще се въвежда постепенно. Няма да е изведнъж във всяко училище, но ще се случи. Според мен това е правилният път, тъй като чрез него ще се решат много проблеми."

Ето и линк към цялото интервю - http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=517987

# 44
  • Мнения: 56
   Домашното се нарича "домашно", защото си го подготвяш в дома си, а не в занималня, полуинтернатна група или както сега ще бъде наречено целодневна форма на обучение. В противен случай щеше да се нарича "занимално".  
   След обяд в училище не можеш да си събуеш ботушите или маратонките и да ти отпочинат краката, не можеш да консумираш ДОМАШНО приготвена храна, не можеш да си починеш или поспиш, когато си искаш, не можеш да си напишеш домашните и да си научиш уроците в най-удобното за теб време, не можеш да си поиграеш, когато си искаш или когато ти звънне съседчето на вратата, не можеш да потърсиш информация в нета, когато ти е приятно и необходимо. Можеш само да изпълняваш правила и изисквания, да се съобразяваш, че ако кихнеш или се изкашляш, ще пречиш на останалите. Всичко се прави под контрол и организирано. Затова човек трябва да преосмисли приоритетите си. Или кариера и пари, или добруването на детето ти. По-добре е да подариш една изиграна игра с малчугана, отколкото една играчка.

Последна редакция: сб, 19 юни 2010, 23:09 от asirra

Общи условия

Активация на акаунт