Целодневното обучение в първи клас. Мит или реалност?!?!

  • 14 966
  • 147
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 425
Май все повече започва да става реалност.

# 46
  • Мнения: 9 990
  Любимата ми тема. Толкова ли няма кой да ви гледа децата, та трябва по цял ден да ги мъчите в училище?

Толкова.Ти като ОнаЯ от ЛКК-толкова ли няма на кой да оставите детето, че идвате с него/за болничен апропо/
Любимата ми тема е да-всички реват как почиваха градините и бла-бла-ама всички са на село лятото и деца няма за сформиране на групи.Та сега и ти така-ми Толкова Няма Кой да Ми Гледа детето.7 години майчинство няма, а не всяка професия предполага работа до обяд.Аз съм на 8-часов работен ден и 20 дена платен отпуск по кодекса на труда.Имам и неплатен, но 4 месеца е абсурдно да остъствам, а да мина на половин работен ден дори няма да се получи, защото съм го смятала-за да взема детето в 12, означава да си тръгна от работа в 11.Дори не се събират 4 часа.

Толкоз от мен, ама подпалих...
Не на последно място-Моето дете Не се мъчи, а му харесва.Другия вариант е да идва с мен на работа.

Храната-столът е добър, а и аз слагам от вкъщи сготвено в кутия.
Облекло-зимата е топло-може да се преибува с нещо леко, като маратонки.
Материалът-чудесно И понася.При целодневна форма биха имали повече движение/физическо/ и занимания по интереси, отколкото с начина-занималня.
Аз като малка бях на такава целодневна форма и не съм се изнервяла, нито останалите.Просто материала бе разтегнат и имаше повече игри и часове тип-труд и творчество.
Цял ден децата в градината не се изнервят, сега изведнъж ще започнат да се изнервят.Моите деца са цял ден Някъде и не са нервни.Аз съм нервната, че не смогвам и двете да прибирам в еднин уречен час, че са на различно място.
И не, не ми е по-лесно и не съм незаинтересована и не, че не искам да съм с децата си.Не мога да си позволя да напусна работа.Само тръгването в безплатния 1 клас ми струва около 400 лв-по списък-нищо от мен измислено.

# 47
  • Мнения: 28 879
На 30.06.ще има родителска  и ще разбера дали ще учат целодневно.Аз съм против да е задължително,но пък ако не е ,няма как да го организират под такава форма,а ще си остане пак като занималня.

# 48
  • Мнения: 66
"Затова човек трябва да преосмисли приоритетите си. Или кариера и пари, или добруването на детето ти. По-добре е да подариш една изиграна игра с малчугана, отколкото една играчка."  #Crazy

Наистина, по-добре добруването на детето, па макар и в пещера, без ток и вода, но затова пък игри на воля...
Явно за някои парите са средство само за забавления, и спокойно можем да се откажем от тях, за да се отдадем на пълноценно общуване с децата си.

# 49
  • Мнения: 2 906
По тази тема вероятно ще се изпише много. Но това няма да промени нещата. Аз съм твърдо против целодневното обучение. Разбирам родителите, за които това е единственият начин децата им да са прибрани, но това не означава, че ще бъдат с правилно написани домашни и научени уроци / не се заблуждавайте, че в 1 клас няма уроци за учене /.
Децата престояват в у-ще над 8 часа - с обувки, с едни и същи дрехи, без възможност за истински отдих / тичането по двора не го броя за отдих /, спокойна и прилична тоалетна и топла вода. След като са изкарали 5-6 часа преди обяд, те са леко неадекватни. Организмът на децата си иска своето. А родителите искат хем да са прибрани, нахранени, но и с написани домашни. Линчувайте ме, ако щете, но това в голямата си част няма да се получи. И не защото учителката не си върши работата, а защото е невъзможно. 30 мин. час - 28 деца. По колко време може да се отдели на всяко дете? А колко са децата, които без човек на главата въобще работят ? А колко са тези, които имат затруднения и се нуждаят от индивидуална помощ? А колко са тези зверчета, дето само чакат учителката да се обърне и започват да закачат всичко живо около себе си? Трябва да бъдем реалисти. А най-безумното нещо, което тази година чух на род. среща е, че има родители, които не искат да вземат раниците вкъщи. Тяхна работа, но нека не забравят, че 1-ят клас е основата, върху която ще се надгражда през останалите 11 години.

# 50
  • Мнения: 9 990
Димана, що за обощен образ на детето-първолак?
Моето дете не прилича на гореописаното... Stop
Позволи ми да не се съглася.Подбрала съм адекватен учител за детето си и уроците и домашните са написани перфектно, от мен се иска просто да погледна вечер.
Доста са децата, които се справят много добре точно без висене над главата. PeaceТова, че вашето дете не успява не бива да слага и всички останали в групата. PeaceДетето ми страда, когато не е на училище.Аз съм от онези, дето не искат раниците у дома, ако може да не влачи всеки ден онова тежко чудо.Тетрадките с домашното нямат общо с това-те се взимат, защото аз трябва да ги разпиша така или иначе.

# 51
  • Мнения: 2 906
Jizzlobber, грешно си ме разбрала. Чудесно е човек да има дете като твоето. Това, което съм описала, не е обобщен образ на детето - първолак, а реалност. Твоето дете на каква занималня ходи - частна или държавна? Защото в държавната не можеш да подбираш учител. Да, има деца, които се справят без висене на главата, но те не са масовата част, за съжаление. Ти гледаш вечер домашното и го разписваш. А как разбираш какво правят в час, щом не гледаш другите тетрадки, учебниците, сборниците? Никого в никаква група не слагам. Моите деца отдавна завършиха училище. Говоря от позицията на учител. Съжалявам децата, които ще бъдат подложени на това поредно безумие.

# 52
  • Мнения: 9 990
Държавна.
Целия клас на детето е така, като моето, с едно-две деца, които малко по-трудно се съредоточават и едно-две ненаучили не защото не им е обърнато внимание.Нарича се капацитет това, летва.На този етап тези деца толкова могат.
Какво правят в час разбирам от тетрадката.Позицията на нашите учители е коренно различна от твоята.Аз съм ги избрала-значи съм се доверила и опряла на техния опит.Това, което се иска от мен в подкрепа на учителя-аз го правя.

# 53
  • Мнения: 3 479
Без да правя обобщения ще кажа, че целодневното обучение не е подходящо за всяко дете. Знам, че по света има много държави в които децата са на целодневно обучение, обаче и условията в училищата са други. Вярвам, че ще се съгласите с Peace
Големият ми син изкара година и половина по цял ден в училище - следобяд си беше занималня, но не сборна, а с отделна учителка за всеки клас. В първи клас долу горе беше добре, защото беше много добре подготвен за училище - четене (гладко), смятане (като за изкаран първи клас), значи основно подготовката беше по писане и другите предмети, което пък не е кой знае какво.
Във втори клас положението стана много напечено - нервен, не може да се концентрира в час, шуми, не се подготвя. Спряхме го от занималнята по препоръка на класната след първия срок. Ами то си стана друг човек детето! Спокоен, учи, не пречи на другите. Е, чат пат имаше позабравено домашно, но по-скоро като изключение. Уроците си ги научаваше много бързо, за което роля имаше и добрата концентрация в час и след това - свободен (четене, игра с Лего, ТВ)
Така че засега съм по-скоро скептично настроена, че това нещо ще проработи качествено у нас, а пък последствията от некачественото целодневно обучение ще се видят след време.

# 54
  • Мнения: 9 990
А като спрете детето от занималня-кой го прибира и му виси над главата? Thinking
Аз прабаба нямам на разположение, нито съм в майчинство.Намаме частен учител-детегледачка? Thinking
След като всичко ни е толкова некачествено-да вземем да си спрем децата от училище и на частни уроци да ходи само.

# 55
  • Мнения: 2 906
Jizzlobber, не съм напълно съгласна с теб, но уважам мнението и решението ти. Щом детето е добре - ок.

Без да правя обобщения ще кажа, че целодневното обучение не е подходящо за всяко дете.

 Така е. Знанията, с които децата тръгват в 1 клас са различни, психиката им, нивото на търпимост и концентрация - също. Истината е, че в нашите училища няма условия за такова обучение.

# 56
  • Мнения: 9 990
Абсолютно същото важи и за обратния случай-не за всяко дете е  подходящо полудневното, прибрано от баба следобяд вкъщи.Няколко от децата при нас, които се взимаха от бабите или дядовците видимо започнаха да изостават, защото следобяд никой не се занимава с тях, не са и сред деца, а са просто у дома с баба.Не всяко има баба-пенсиониран учител.Затова се опитаха да върнат децата в занималнята.
Да, няма условия във Всички училища, но в Някои има.Аз съм подбрала такова училище за моето дете просто. Peace

# 57
  • Мнения: 911
Всеки има правото да заеме позиция "За" или "Против" ЦФО.

Но е грозно да се дават квалификации на родителите. Всеки си знае възможностите и е преценил как да се справя с живота. Децата са приоритет на всички, но не всички имат възможност да стоят в къщи и да поддържат добър стандарт, не всички са в майчинство и някои нямат баби и дядовци на разположение.

# 58
  • Мнения: 23
Въпросът за целодневното обучение е дискусионен, но действително е изход за родителите, които работят. Не съм съгласна, че децата не се подготвят за следващия ден при тази форма на обучение. Даже смятам, че много малко родители имат възможност, особено ако работят, да затвърдят учения  материал с толкова много и разнообразни упражнения, както учителя следобед. А и не всеки родител има търпение да учи по 2-3 часа с детето си. Но мисля, че няма родител, който да откаже да помогне на училището за подобряване на базата в класната стая така, че на децата да им е уютно и да се чувстват добре през целия ден.

# 59
  • Мнения: 24 467
...Но мисля, че няма родител, който да откаже да помогне на училището за подобряване на базата в класната стая така, че на децата да им е уютно и да се чувстват добре през целия ден.

Това е една доста спорна хипотеза. Аз, например, просто не желая детето ми да битува в една стая цял ден. В тази връзка и не желая да плащам допълнително за нещо, за което съм плащала редовно с години. Доста ще се разминем, ако се направи подобно предложение. Държавата налага силом целодневното обучение. Неин е ангажиментът да го организира.

Общи условия

Активация на акаунт