За бакшишите

  • 22 929
  • 232
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 2 259
Дава се бакшиш на келнери и таксиметрови шофьори. Пробвала съм да давам на фризьори и магазинери - досега винаги са ми отказвали.

А, и на камериерки се дава. Добре, че се сетих да питам: Къде в стаята да поставя бакшиша, така че камериерката да го вземе? На масата съм поставяла - не взимат.
 Laughing
На спалното бельо основно.
Имах честа да работя таза работа на 18 години.От л...та тръгнах де.Mr. Green
Оставяли са ми и на нощно шкафче ,но да си призная не ги  взимах.
Намирала съм след напускане на гостите по маса,хладилник...
За мен само  пари оставено на леглото бяха за мен .
Когато обаче гостите ми се виждаха странни и от там не вземах.Слагах ги на нощното шкафче и те ме намираха после и даже е имало случаи и повече да ми сложат в джобчето Wink
Какви времена бяха 90-те.Имаше яко кинти  Joy

# 196
  • Мнения: 1 272
много често надписват сметките сервитьорите, така че бакшиша си го взимат предварително.
цените в някой заведения са така завишени, че отдолу на менюто трябва да пише, че цената включва и обслужването и бакшиша.

# 197
  • Мнения: 3 677
  Ах  Vali Simple Smile , славни времена бяха това само с хубаво ще ги запомня Simple Smile
   Те камериерките и сега имат добър бакшиш, но заплатите им последно бяха 230лв. (това 2008, когато последно работих в БГ.) значи и още една заплата от бакшиши да правят пак не стигат и 500лева, което е жалко. А и рядко се правят 230лева от камериерски бакшиш, криза е, гостите не са това ,което бяха. Да не говорим,че когато дойде краят на Октомври целият персонал бива натирван по родните места и именно това е големият проблем на черноморския туризъм.
   Собствениците на  хотели (най-често хора без всякаква представа от хотелиерство) вече 15 години, категорично отказват да инвестират в качествен персонал! Няма обучения, няма мотивиране, заплатите са смешни и т.н.
  Самите те са виновни за положението в момента, единици са тези,които плащат някаква минимална заплата на персонала си и през няколкото месеца в които е затворено.Не може да си образован, квалифициран и сериозен човек, че и семейство да имаш и да работиш по 6 месеца на година,а другите да седиш без пукнат грош у вас...Най-често, добрите кадри си намират постоянна работа и никога повече не се връщат на курорта за да им работят по 6 месеца,а после да бъдат съкращавани. Ето тук е работа на собствениците да задържат поне ,ядрото на персонала, най-добрите и най-опитните, като има плащат и през останалите месеци с условието,че хората лятото пак ще се върнат да работят за тях. Това вече е станало практика при някой, примерно в хотелите на варненския бивш мафиот и сегашен, хотелиер Бацата. Той плаща на определена част от персонала си и през зимата и така си гарантира качествен персонал и през сезона.
 jj okocha    Laughing  поднасянето на всякакви морски деликатеси ме кара да изтръпвам.За мен това води класацията по трудност да не говорим,че тъкмо свикнеш с начина и отиваш в друг ресторант с други изисквания #Crazy

# 198
  • Мнения: 4 785
На повечето места плащат и зимата на управленския персонал. На комплексните управители поне 50%... На по-долните нива и по-малко, но достатъчно, че си висиш у вас и не правиш нищо. обаче на камериери, рецепционисти, пиколи и т.н. - не...

# 199
  • Мнения: 3 677
Това е похвално! Дано тези собственици стават все повече!

# 200
  • Мнения: 0
И на мен ми се е случвало, докато съм на някое кафене с приятелки, келнерите сами да си вземат бакшиш - не че сме за по 50 стотинки, но това говори зле за заведението. Дори някои го приемат като задължение да си приберат 20 стотинки   Cry Cry Cry

# 201
  • Мнения: 13 423
Току що ми донесоха салата в офиса и  след като дадох бакшиш по моя  преценка/ няма такса "разнос"/, се замислих-  защо някъде е прието  бакшишът да е процент от стойността на консумацията?Ако се дава бакшиш на готвач- да, но на сервитьор?Каква е разликата в  усилията  му, ако ти донесе чиния с пържени картофи или чиния с бифтек?Ястия с различни стойности, за които по тази логика следва ли да  е различен бакшишът?

# 202
  • София
  • Мнения: 1 317
Какво според вас означава добро обслужване? Ето конкретно питане - голяма компания сме в средностатистически ресторант. Взеха ни поръчката, донесоха нещата навреме и в реда, в който искахме. После, обаче, половин час нямаше келнер, искахме да си поръчаме още неща за пиене, но най-накрая се отказахме. Когато дойдоха и си поръчахме десерт никой не си даде зор да събере поне част от празните чинии и бутилки, наложи се да си ги съберем в единия край на масата. Иначе бяха усмихнати и любезни. Това добро обслужване ли е или аз много се впечатлявам?

# 203
  • София
  • Мнения: 1 317
Току що ми донесоха салата в офиса и  след като дадох бакшиш по моя  преценка/ няма такса "разнос"/, се замислих-  защо някъде е прието  бакшишът да е процент от стойността на консумацията?Ако се дава бакшиш на готвач- да, но на сервитьор?Каква е разликата в  усилията  му, ако ти донесе чиния с пържени картофи или чиния с бифтек?Ястия с различни стойности, за които по тази логика следва ли да  е различен бакшишът?
Да, наистина  Laughing Затова сигурно не гледат на клиентите "на една бира" с добро око  Laughing

# 204
  • Мнения: 682
Ако остана доволна от обслужването, винаги оставям бакшиш. Според мен е редно да се оставя поне 10%-15% от стойността на услугата.

# 205
  • Мнения: 2 755
Какво според вас означава добро обслужване?...
                          Според мен си е направо лошо обслужване (макар че може и по-лошо да е). И не е въпросът само в донасянето на ястията, а и начинът по който е поднесено всяко нещо, да се подреди масата красиво, да се поднасят нещата в някакъв ред, различен от 'това е готово' и прочие. Да ми се усмихват мило, докато ни питат 'За кой е...' не е добро обслужване. Клиентът трябва да бъде перфектно обгрижен, без да му се досажда.

# 206
  • София
  • Мнения: 367
Какво според вас означава добро обслужване?...

Това, което си описала не е добро обслужване.Аз самата наистина казах, че понякога оставям бакшиш, дори и когато обслужването не е особено добро, но пък персонала е усмихнат и любезен.Но не твърдя, че това е особено правилно.
Иначе за мен добро обслужване означава:
Възпитан и любезен сервитьор.Даване на меню със сядането на масата. Разумен срок, в който да ми вземат и донесат поръчката(да не чакам 30 мин за едно кафе например).Отсервиране на празните чаши, бутилки и там каквото се сетите.Сменяне на пепелника редовно.Правилен ред на поднасяне на ястията, не ми е приятно да ми сервират основното преди предястието(салатата), защото и това се е случвало.Ненатрапчиво поведение на сервитьора.Познаване на менюто( препоръки и помощ и при избирането на напитки и най-подходящите вина).Когато искам да допоръчам или да си платя сметката да не трябва да се въртя като пумпал и да дебна и да чакам прекалено дълго.
Малко хаотично ги нахвърлях, в общи линии това е което се сещам, но предполагам че има и още неща.Рядко се случва обаче всички тези неща да вървят в комлект за съжаление, но разбира се има и такива места.Сервитьорът е човекът, който продава ястията, той е лицето на заведението и от него зависи какъв ще бъде оборотът.Той е връзката между клиентите и кухнята.Дори и храната да е хубава и кухнята качествена, тя няма да бъде подобаващо оценена, ако сервитьорът не е на съответното ниво.

                        

Последна редакция: ср, 23 юни 2010, 12:08 от александра_

# 207
  • София
  • Мнения: 1 317
Какво според вас означава добро обслужване?...

Това, което си описала не е добро обслужване.Аз самата наистина казах, че понякога оставям бакшиш, дори и когато обслужването не е особено добро, но пък персонала е усмихнат и любезен.Но не твърдя, че това е особено правилно.
Иначе за мен добро обслужване означава:
Възпитан и любезен сервитьор.Даване на меню със сядането на масата. Разумен срок, в който да ми вземат и донесат поръчката(да не чакам 30 мин за едно кафе например).Отсервиране на празните чаши, бутилки и там каквото се сетите.Сменяне на пепелника редовно.Правилен ред на поднасяне на ястията, не ми е приятно да ми сервират основното преди предястието(салатата), защото и това се е случвало.Ненатрапчиво поведение на сервитьора.Познаване на менюто( препоръки и помощ и при избирането на напитки и най-подходящите вина).Когато искам да допоръчам или да си платя сметката да не трябва да се въртя като пумпал и да дебна и да чакам прекалено дълго.
Малко хаотично ги нахвърлях, в общи линии това е което се сещам, но предполагам че има и още неща.Рядко се случва обаче всички тези неща да вървят в комлект за съжаление, но разбира се има и такива места.Сервитьорът е човекът, който продава ястията, той е лицето на заведението и от него зависи какъв ще бъде оборотът.Той е връзката между клиентите и кухнята.Дори и храната да е хубава и кухнята качествена, тя няма да бъде подобаващо оценена, ако сервитьорът не е на съответното ниво.
                        
Ти си описала един сервитьор-мечта Simple Smile Много рядко ми се е случвало да попадна на такъв. Обикновено се запомня и ми е било много приятно. Тогава сметката ни е била голяма и сме се връщали пак на същото място  Peace

# 208
  • Мнения: 2 755
...Ти си описала един сервитьор-мечта Simple Smile Много рядко ми се е случвало да попадна на такъв...
                            Аз ще се окажа най-претенциозна значи  Crazy. 'Мечта' е друго животно, и аз съм го виждала в България. Наистина впечатляващо, дълго време се връщахме там, докато установих, че го посещаваме най-вече заради сервитьора. Храната беше също добра, не чак уникална, но на добро ниво. И на други места се е случвало да попаднем на обслужване класи над средното  Peace.

# 209
  • Пловдив
  • Мнения: 306
Изключително рядко оставям бакшиш. Просто за толкова много години, ходене по мноооого заведения, магазини и т.н., доброто обслужване мога да едната си ръка да преброя. Еми, няма да оставя бакшиш на навъсена сервитьорка, нацупена магазинерка или касиерка и заядлив таксиметров шофьор. Мога /и съм била/ много щедра, когато са се отнасяли нормално към мен. Все пак и аз съм работила на различни места и абсолютно винаги, независимо от моето настроение, съм се отнасяла любезно и вежливо към клиентите. Има и недружелюбни клиенти, но в крайна сметка това ми е работата и никой насила не ме е карал да я върша. Затова давам много рядко бакшиш. Най-често във фризьорски или козметични салони.

Общи условия

Активация на акаунт