СМГ - състезание 19.06.2010

  • 19 326
  • 163
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 14 968
Дали отиват за това и как се води отчетността на тия пари, без ревизия никой не може да каже. И какви точно суми се събират там.
Ходили сме там на курс, както и на пробни изпити.Само за една нещо са ми издали досега квитанция, иначе пишат в някаква тетрадка. Ако си платиш изпита в книжарницата-тогава единствено ти дават касова бележка.
Нека ходят децата на състезания, както и е редно учителите да получат допълнително възнаграждение за подготовката им.
Но от години, има съмнения относно страничното финансиране, което събират, така че рано или късно този скандал щеше да избухне.
За мен по-интересното е как ще е оттук насетне и какво СМГ ще направи, за да не изпада повече в такива компрометиращи ситуации.
Както знаете няма дим без огън.

# 121
  • София
  • Мнения: 1 149
По другите училища, родителите си плащат за пътуванията по чужбина. Поемат се от настоятелствата суми, а и спонсори дават външни.

За страната по състезания, поемат се от родителите и хотела пътя. Таксите участия от настоятелствата (за София). По провинцията говорила съм с родители, поемат общините, дори и за чужбина, когато се наложи да пътуват. Умни деца има навсякъде, но не винаги могат да се финансират.

А парите в настоятелствата откъде мислиш, че идват ? Именно от спонсорства и курсове. Не случайно и курсовете в СМГ са "курсове към настоятелството".

А защо винаги с изпита в СМГ стават скандалите - защото това е най-желаното училище с математически профил след 4 клас.

Относно статистиката: тази година на националния кръг на състезанието на министъра за 7 клас от 58 допуснати от цялата страна 28 са от СМГ. Това ако не е статистика, здраве му кажи.

# 122
  • Мнения: 52 483

Имат си го наистина като частно училище.
 newsm78 Като как така? След онзи злополучен експеримент вече няма платено влизане в СМГ. А ако има корупция, тя не е типична за частните училища. В ЧУ си вземат парите легално и открито.

А въпросното спонсорство дали покрива издръжката на ученик за времето на обучение? Ако не /2000 лв. не я покриват май, така ми се струва, остана ми неясно дали са еднократно спонсорство или се дължат ежегодно/, то кой ли я покрива?
Защо го дъвчеш това спонсорство, като е случай от преди пет години??? А иначе издържката на всеки един ученик в държавно и общинско училище се покрива от държавата. Тези 2000 лева (които са се давали едно време) са били за екстри.


Лично аз виждам смисъл от единен изпит и след ІV клас, след като доста училища организират прием от V клас, ако ще да е със специален модул към външното оценяване. Виждам и смисъл от задължително признаване на резултатите от матурите след VІІ и ХІІ клас като вход за всички гимназии и ВУЗ-ове. И това да не зависи от решението на местното ръководство на конкретното учебно заведение.
Добра идея, ама нивото на задачите в матурите е твърде елементарно, за да служи за подбор за специализирани училища. Като имаш 1000 деца с шестица на матурата как ще подбереш 112 за СМГ? Shocked

Между впрочем би било добре, в такива случаи, да се огледат задачите, които се дават и те да не се отличават съществено от тези, които влизат в задължителния изучаван материал. Така бизнесът с частните уроци би се намалил, разбира се от това лобистите също нямат интерес. Което ме кара да продължа да развивам болезнени наклонности към.. айде към скептицизъм, да речем.
Пак същата работа като по-горе. Децата, които са заели първите 30-40% от местата в състезаниято на СМГ, решават задачите от учебния материал на ум. Те имат интереси към математиката и искат да получават нещо повече от училищния материал, който е сметнат за средностатистическия ученик, а и той се озорва. Затова все едно ще ходят на курсове, а не заради изпита в СМГ.

# 123
  • Мнения: 24 467
Нали точно спонсорството обсъждах?  Grinning
Спомена се- обсъдих го. Ако ти пречи- не чети.
Кофтито е, че в момента вече не се прилага системата спонсорство, а другата система, която позамириса.
Когато се получи двукретно нещо такова в рамките на 5 години относно едно учебно заведение, лично за мен това е показател за разни неща. Започвам и да мисля какво ли има още, което не знаем.
"Дъвча" го в друга връзка. Каква- посочих. Допадна ми предложението от преди толкова години, което, за жалост, не е реализирано и до днес. Преповтарям се в обяснението, но явно е нужно.
Нормално да питам за 2-те хлд. лв. дали покриват издръжката на ученик. Защото ако не покриват, това означава, че някой друг я поркива, ясно кой, а детето си учи в училището и заема нечие друго място, мястото на дете с възможности други, не точно финансови. Аз, лично, нямам желание да доплащам за обучението на Х в училище У, защото бил син/щерка на някого. Критериите за мен са по- различни.
Не смятам, че таз годишният допълнителен модул за VІІ клас, например, направи пълни отличници много хора.  Wink Говоря за "допълнителен модул", към "външното оценяване". Сега дано е по- ясно, като го преповторя.
Като влязат определен процент връзкари в едно училище пак можем да си помислим за общото ниво. Аз съм мислила вече.   Laughing Лошо е за останалите- нивото пада и те не могат да получат в пълен обем и качество онова, заради което са отишли. Лошо е за изместените по този начин. За приетите "под чертата" все още се чудя какъв е бил смисълът да се натискат.
За курсовете- ще си ходят децата, които имат интерес, но ако задачите са близки до учените /не виждам логика да не са до тук/ шанс ще имат и деца, които имат талант, но нямат средства да ходят по курсове. Неученото в училище си остава територията за състезания, но не следва да е основа за прием в държавно/ общинско учебно заведение. То създава яка база за корупция.
Естествено, че корупцията е основно в обществения сектор. "Останалото е бизнес. Когато, обаче, бизнесът се прави не със свои средства, а с публични такива, се нарича друго яче. "


Колкото по- мътни и непрозрачни са условията за прием, колкото по- късно се направи опровержение на скандалната част, даде се логично обяснение на случая, забавят се проверките,  толкова нещата стават по- съмнителни за редовия гражданин- независимо дали е от София, от Чирпан или от Хасково. У мен, в качеството на такъв редови гражданин, съмнението си е налице. Не съм единствена.

Последна редакция: ср, 23 юни 2010, 13:00 от Judy

# 124
  • Мнения: 14 968
Нормално е децата от СМГ, да имат високи резултати, че нали затова се готвят, и нали все пак са математическо училище. На мен лично са ми по интересни останалите деца от другите училища без математически профил,които се класират .За мен именно те са талантите Peace-лично мнение.
Което пък доказва, че математика се учи не само в СМГ и добри учители по математика има и по масовите училища.
Цитирахте ми състезанието за 7 клас, а аз съм гледала едно състезание , където в гимназията НПМГ и други училища бяха все по първите места, а СМГ  не се беше представило много успешно. Ще потърся линк и ще го кача.



Нали точно спонсорството обсъждах?  Grinning
Спомена се- обсъдих го. Ако ти пречи- не чети.
Кофтито е, че в момента вече не се прилага системата спонсорство, а другата система, която позамириса.
Нормално да питам за 2-те хлд. лв. дали покриват издръжката на ученик. Защото ако не покриват, това означава, че някой друг я поркива, ясно кой, а детето си учи в училището и заема нечие друго място, мястото на дете с възможности други, не точно финансови. Аз, лично, нямам желание да доплащам за обучението на Х в училище У, защото бил син/щерка на някого. Критериите за мен са по- различни.
Не смятам, че таз годишният допълнителен модул за VІІ клас, например, направи пълни отличници много хора.  Wink Говоря за "допълнителен модул", към "външното оценяване". Сега дано е по- ясно, като го преповторя.
Като влязат определен процент връзкари в едно училище пак можем да си помислим за общото ниво. Аз съм мислила вече.   Laughing
За курсовете- ще си ходят децата, които имат интерес, но ако задачите са близки до учените /не виждам логика да не са до тук/ шанс ще имат и деца, които имат талант, но нямат средства да ходят по курсове. Неученото в училище си остава територията за състезания, но не следва да е основа за прием в държавно/ общинско учебно заведение. То създава яка база за корупция.
Естествено, че корупцията е в обществения сектор. "Останалото е бизнес. Когато, обаче, бизнесът се прави не със свои средства, а с публични такива, се нарича друго яче. "


Колкото по- мътни и непрозрачни са условията за прием, колкото по- късно се направи опровержение на скандалната част, даде се логично обяснение на случая, забавят се проверките,  толкова нещата стават по- съмнителни за редовия гражданин- независимо дали е от София, от Чирпан или от Хасково.

 Peaceподкрепям

# 125
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146

 А защо винаги с изпита в СМГ стават скандалите - защото това е най-желаното училище с математически профил след 4 клас.

Относно статистиката: тази година на националния кръг на състезанието на министъра за 7 клас от 58 допуснати от цялата страна 28 са от СМГ. Това ако не е статистика, здраве му кажи.

1. Стават скандали, защото стават нечестни неща. Ако всичко си правят както трябва, няма да имат проблем.

2. Е каква е статистиката от тези 28 колко от тях са ходили на подготовка(няма). Ами часовете са им мин 6 и отиват към 10 по математика, ами срамота е за осталите до 112, които не са се представили добре на фона на всички останали училища вкл математически паралелки, които са до 6 часа, а нормалните са 4 седмично.  

Става дума за това, че с честни постъпки другите училища правят нещо и правят. И не съм против училището (СМГ), а малко да се освестят родителите да не дават луди пари за загубени каузи. Ако имат математически заложби, ще си влязат спокойно след 7 клас, ако са си заложени математици, ще си останат такива.

# 126
  • Мнения: 6
СМГ имат интерес да си подберат най-добрите и талантливи деца... каза някой Вярно, обаче:
1. Вероятно най-добрите и талантливите, които ще представят училището, ще си влязат сред първите 60-70, защо след тези места да не се помисли за начии други интереси ... е вярно, някой истински талант, който без курсове се е класирал на 101-во място може да отпадне, но рискът може би си струва?
2. Някой наистина ли вярва, че успехът на СМГ като училище е приоритет номер 1 за господата Х, У и Z, и те са готови да пренебрегнат например 5000-10000 лв. в джоба в името на училището?

"Хакнаха ни сайта - незащитен файл не е доказателство", "файловете са се смесили на флашката, която ученик разнасял", "учителката, която въвеждала резултатите била...."
Това директор на МАТЕМАТИЧЕСКА гимназия го е изговорил в рамките на 2 дни?! Освен, че са взаимно противоречащи си, първото е смешно, а 2 и 3, всяко само за себе си, би звучало добре от устата на професор Вучков.

Незащитен файл - файловете от пробните изпити  са на сайта и са защитени точно колкото ОНЗИ файл, я да видим колко от вас могат да ги редактират?
А за 5 минути? В т.ч. да генерира далеч по-нормално разпределение на резултатите от това 36 деца х 32 точки (почти 1/3-та от приетите) в иначе "истинските" резултати?


PS: Пазете си списъка с резултатите - първият учебен ден ни чакат още изненади и още скрити "таланти" в СМГ.

# 127
  • Мнения: 52 483
Долавям прекалено много озлобление към СМГ и се оттеглям от конкретния спор Sad Дано някой наистина не послуша съветите ви. Защото сега имаме скапано образование, но и групички талантливи деца, които могат да печелят призови места на международни състезания. Ако се приемат някои от идеите тук няма да имаме нищо - нито образование, нито награди.

# 128
  • Мнения: 24 467
Долавям прекалено много озлобление към СМГ и се оттеглям от конкретния спор Sad Дано някой наистина не послуша съветите ви. Защото сега имаме скапано образование, но и групички талантливи деца, които могат да печелят призови места на международни състезания. Ако се приемат някои от идеите тук няма да имаме нищо - нито образование, нито награди.
Нямам лично нищо против това училище. Аз поне наистина дори не живея в София и детето ми никога не е имало апетити към него. След прочетеното тук не бих го и посъветвала да ходи там, дори и да бе поискало. Разясних защо, обаче, проблемът ме касае.
Талантливият пак ще печели по състезания. Печеливши сме имали от преди години, когато не е имало платени уроци и курсове.
Обаче училището не се създава само с тази цел- да печелят единици по състезания. Основната цел е образованието, което се дава на децата, а кои ще са децата следва да се установи по посочения вече /законово/ начин. Кажете ми, моля ви се, кой, освен далият рамо, печели от вкарването на някой в училище през задния вход?
Лично аз предпочитам да имаме образование, а не награди- било от състезания, било лични в нечия джоб, в случай, че нещата са в противовес. А да платиш, да вредиш /или да се вредиш/, да си извън правилата- това не е образование. Състезание също не е.
Практиката от години показва, че тихомълком въведената политика на повсеместните частни уроци и курсове не е дала нищо за развитието на образованието, като цяло, напротив.
А в сайта- "хакнат", объркан, дублиран и т.н. и до днес не можах да видя класиране.

Последна редакция: ср, 23 юни 2010, 13:14 от Judy

# 129
  • София
  • Мнения: 1 149
Долавям прекалено много озлобление към СМГ и се оттеглям от конкретния спор Sad Дано някой наистина не послуша съветите ви. Защото сега имаме скапано образование, но и групички талантливи деца, които могат да печелят призови места на международни състезания. Ако се приемат някои от идеите тук няма да имаме нищо - нито образование, нито награди.

 newsm10

# 130
  • Мнения: 6
Някой много ловко се опитва да измести темата от грубите вмешателства в крайното класиране към успехите на СМГ, които никой не оспорва, но двете неща нямат нищо общо.

# 131
  • Мнения: 24 467
Да, Strato, някой си изтласква на преден план неотносими към темата факти. 

# 132
  • Мнения: 3 164
Защо все пак не се обединят двете теми? Rolling Eyesбезсмислено е да се пише-чете на две места за едно и също нещо.

# 133
  • Мнения: 52 483
Да, Strato, някой си изтласква на преден план неотносими към темата факти. 

Ей не издържах - крадецът вика "Дръжте крадеца".
Темата е състезанието за влизане в СМГ след 4 клас и гафът с оповестяването на различни резултати, които навяват сериозни съмнения за корупция.

Ти, конкретно, мини пак през постингите си и чистосърдечно премисли колко от писаното от теб е по темата. То не бяха предложения за отпадане на изпитите и за нова организация на обучението. Не бяха разсъждение за някакво спонсорство от преди пет години. Не бяха расъждения за частните уроци. Не бяха разсъждения за разходите на учениците и т.н.

Моето сбито мнение по темата: Много харесваме СМГ и искаме детето ми да учи там след 7 клас. Харесват ми организацията на учебния процес, нивото на учениците, успехите по състезания и възможностите, които образованието в СМГ открива. Харесва ми, че там едно ученолюбиво и умно дете ходи с вдигната глава и се гордее с успехите си, а не се свива под присъдата "зубър". Харесва ми, че двойкаджиите хулигани (ако ги има изобщо) не са "готините" в СМГ и не определят средата.
И заради всичко това изключително ме е яд, че от некадърност или корупция директорката на СМГ дискредитира цялото училище и всичко постигнато до сега. Че с едно неразумно и глупаво действие наля вода в мелницата на всички, които не обичат това училище по една или друга причина.

Що се отнася до честно/нечестно, нищо не е абсолютно честно на този свят. Не било честно спрямо бедните, че има платени курсове. А ако нямаше щеше ли да е честно умните деца да не могат да се развиват? А ако курсовете бяха безплатни щеше ли да е честно, спрямо децата, които не се интерсуват от тях? Ако няма извращения то системата, въведена в СМГ сега, е възможно най-честната - има открити курсове, записването там е достъпно за всички и единственото предимство е на първия дошъл. В тези курсове се преподава еднакво за всички, а децата научават според заложбите си и вниманието, което отделят. После се прави изпит за всички и се оценяват уменията да се решават наистина трудни задачи. Който наистина е нямал пари за курс (стотина лева за три месеца) пак има шанс да влезе, макар и не с първите, и да навакса после. Аз не мога да го измисля по-честно.
И сега, с тази идиотска издънка, СМГ подлага на риск всичко това  Twisted EvilTwisted Evil Twisted Evil

# 134
  • Мнения: 24 467
Кое не ти допада? Това, че виждам връзка между стари грехове и настоящ гаф? Има връзка за мен и не само за мен, т.к. въпросът за спонсорството дори не го повдигнах аз.   Laughing Нито бе мой въпросът за харченето на парите от курсове и пробни изпити /за последните не знаех че се и колко се плаща/.
Как ще се реши проблемът с корупцията? Това е основен въпрос за мен и имаше предложение от преди 5 години, незнайно защо необсъдено, след като е налице и законова база затова. Дали ти харесва СМГ не е по темата, наистина.
Точно за издънката ни е приказката. Защо и кой я е допуснал? И защо директорът дава толкова различни тълкувания на източника й? Това е съмнителното и то ще хвърля сянка върху училището и занапред. А като се замисля и не само върху това училище, за жалост.  Защото ръководството не успя за 3 денонощия да изготви една единна позиция по въпроса, да извади картите и да посочи конкретно проблема. Няма като как отново да не се връщаме на въпроса за корупцията /а не за успехите на някои от децата, учещи там/. Корупцията е в тесни връзки с темата, а не успехите на 28 деца на състезание.
Темите са си за една обща. Знам добре какво съм писала и в двете- проблемът с разминаването и корените му. Неминуемо се стига до тези корени и до предложения за изсичането им. Да, знам, че за тези, които се хранят от плодовете, това е тежко.
Знам, че е неудобно да се раздухва, но какво да се прави, такава е темата...
И аз нямам никакви емоционални или други връзки с училището.


"То не бяха предложения за отпадане на изпитите и за нова организация на обучението. Не бяха разсъждение за някакво спонсорство от преди пет години. Не бяха расъждения за частните уроци. Не бяха разсъждения за разходите на учениците и т.н."

В този ред на мисли какви бяха предложенията ми "за нова организация на обучението"?
Нима първоизточникът на конфликта не е точно начинът на приемане на учениците- "изпитът"? Нормално е точно това да се обсъди, не смяташ ли? Частните уроци при лицето Х не бяха ли вече обсъждани в не една тема, посветена и на това училище, като предпоставка за успешен прием? И не смяташ ли, че фактът, че се обучава ученик в специализирано училище, който не е покрил изискванията за прием в него по легалния начин, не следва да ме интересува, т.к. издръжката му не лежи изцяло върху неговите родители?
И като продължим тази логика кое в предложението за провеждане на общ държавен изпит за прием след ІV клас не ти допада и не е свързано с темата?

Накрая- защо смесваш курсовете и уроците с приема в държавно/общинско учебно заведение? Последното няма за основна цел обучение на единици, които да представят страната по състезания. Имащите средства и талант така или иначе ще си посещават курсове и ще я представят, ако имат желание и възможности. Тук си говорим обаче за едно училище, чиито основни функции са други. А трудната задача пак може да е трудна, но следва да е съобразена с вида на изучавания задължителен учебен материал, когато си говорим за прием в публично училище, а не да е изначално нова, никога неучена в задължителен курс като концепция, възможна да се реши не толкова от добрия математик, колкото от посещавалия правилния курс.
Не съм против курсовете изначално, разбира се. Нека там се учат допълнителни и сложни задачи, но от деца, които имат настройката и интересът. Приемът в учебно заведение, обаче, следва да е поставен при други условия и за мен възможно най- "честно", ако трябва да ползвам също понятието е, централно организиране на изпити за прием след ІV клас със задачи, обосновани на изучаван материал, макар и с по- висока степен на сложност. Знам, че на курсовете тогава ще отидат наистина деца, които се интересуват от самата математика като материя, но за мен това е плюс, макар и за организаторите на курсовете да не е. Това въобще не е предложение за отпадане на изпитите, както се вижда с просто око.

Последна редакция: ср, 23 юни 2010, 14:52 от Judy

Общи условия

Активация на акаунт