Направо във втори клас

  • 8 767
  • 86
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 13 244
Още е рано за детето ми, нямам опит.
Но не бих пренебрегнала емоцията да си първокласник, да прекрачиш училищния праг за първи път заедно с други деца, за които емоцията е същата.За първи път във втори клас ми идва малко странно.Звучи несъществено като причина, но всъщност не е така.

Колкото и да е знаещо и можещо детето все има нещо, което вероятно ще научи в първи клас.
Аз си спомням много ясно и с топлота часовете по "извънкласно четене"/ не зная има ли сега такива или са отдавна зачеркнати като отживелица/в които учителката ни четеше "Сърце" на Е.де Амичис и после разсъждавахме върху текста.много от нас можеха да четат гладко, но  това, учителката да ти чете и после да разговаряте беше изключително преживяване.

Надявам се, че все още има учители, които преценяват добре качествата на децата и според способностите им предлагат различни и допълнителни задачи.
Ние дори в 4 клас имахме сричащи деца в класа, но не ни беше скучно, защото ни поставяха индивидуални задачи.

Ако става въпрос за изключително надарено и развито дете, нека по-късно да вземе заедно 2 и 3 клас или да посещава някакви допълн. занимания.

# 76
  • Мнения: 331
Не бих позволила детето ми да прескочи първи клас. Какавито и знания и умения да е придобило, емоцията и символът на Първи клас остават за цял живот в съзнанието на човек. Синът ми тръгна на 6 и половина, защото мислех, че е 'усвоил' много знания за възрастта си, и досега му е трудно, тогава бях убедена колко знае, горкия. Сега завърши седми клас, и му беше доста трудно. виждам как се забавя наистина с една година израстването му - и за дисциплината, и за знанията. и за пубертета, в който вече съучениците му са влезли, а той е на прага.
Един от проблемите е, че в първи и втори клас учителите го третираха като по-малък (което не е правилно), и той свикна така, а в трети 'забравиха', че е по-малък, и оттам тръгнаха проблемите.

Какво ще спестиш на детето си, ако го лишиш от първи клас? Ще отиде във втори, където ще е като в небрано лозе, ще иска да наваксва, явно е амбициозно дете, ще трябва да учиш с него, вместо да карате ролери или колела, или да плувате... Не дай си боже да не се справи, ще му остане комплекс, че не се справя. И всичко това - не разбирам защо - за да му спестиш една година в училище? По-добре го пусни в първи клас, и го запиши на някакви извънкласни дейности - спорт, изкуства, вместо да го натоварваш с учене.
Успех, ако решиш обратното.
  bouquet

# 77
  • Мнения: 2 906
Не бих позволила детето ми да прескочи първи клас. Какавито и знания и умения да е придобило, емоцията и символът на Първи клас остават за цял живот в съзнанието на човек.
Какво ще спестиш на детето си, ако го лишиш от първи клас? Ще отиде във втори, където ще е като в небрано лозе, ще иска да наваксва, явно е амбициозно дете, ще трябва да учиш с него, вместо да карате ролери или колела, или да плувате...
 

   newsm10

# 78
  • Мнения: 1 663
Гледам, че много майки са ми отговорили, та да се отчета. Синът ми мина изслушване и с нач. учител и с психолог. Резултата беше, че вероятно ще му е безинтересно във първи клас и може да се яви на изпити. Но аз прецених, че все пак в емоционално отношение си е за първи клас, а и училището в което можем да го запишем е по-далече. В това пък, което е до нас и в което синът ми настоява да ходи, не ни предоставят такава възможност. (Само да вметна, синът ми искаше да почне от втори клас, но си избра и училището.) Така че за добро или за зло, ще си почне от първи клас!

И да отговоря.... В предучилищната не са им правили диктовки  Naughty Диктовката си я измислих аз, като игра и детето се справи. Самата предучилищна неможе да покрие материала от първи клас - иначе всички деца щяха да са подготвени за втори клас. За преписването - естествено го може и преписва с ръкописни букви. В преразказите е горе-долу. По-силен е обаче в съчиняването на истории. Иначе разказванията ги правят още от втора и трета група, винаги под формата на игра.

Лично аз намерих в нета заключителните тестове за децата от 1 - 4 клас. Детето не отговори само на 1. Направих и другите тестове и установих, че успеваемостта му е за отличен, само по родна реч не отговори на 2 въпроса. Не бих казала обаче че имам изключително умно дете.  Naughty Просто така се получи, че в къщи непрекъснато някой се занимава да чете, пише  и т.н. и той ни имитира, разпитава за непознатото и т.н.. Искрено се надявам, че учителката при която ще бъде, ще успее да задържи интереса му и на него няма да ми е скучно в у-щето.

Освен това занимания с език действително не е имал и на това ще наблегнем. С компютрите си се справя подобаващо, но няма как да е наясно с това което учат децата в първи клас - незнам коя е програмата, а и вероятно я нямам. Така че ще има върху какво да съсредоточава силите си. Желая му успех и на другите дечица, които са като него!  Heart Eyes

# 79
  • Мнения: 13 244
Гледам, че много майки са ми отговорили, та да се отчета.

Успешно ново начало ти желая!Мисля, че си избрала правилния път.Много щастливи мигове за първокласника!

# 80
  • Мнения: 331
Освен това занимания с език действително не е имал и на това ще наблегнем.

И спорт, задължително!
Успех на първолака!

# 81
  • Мнения: 156
Vyara, браво за решението - желая ти след 12 години да имаш един умен и щастлив абитуриент

# 82
  • Мнения: 2 906
Правилно решение!

# 83
  • Мнения: 327
И все пак идеалният вариант е да съществуват паралелки, със специално обучени педагози, които да са специално за такива деца, които се развиват по- бързо най-общо казано. Хората са го измислили/Малкълм например/. Засега си имаме само ресурсни учители, но те май се занимават само с деца със "специални образователни потребности".

# 84
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 7 238
Преди повече от 25г във Варна в математическата гимназия имаше няколко паралелки с по 4-6деца, които вземаха по 2г за една. Не само по математика, а по всички предмети, но се започваше след 5-6клас.

# 85
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Да, много хубаво нещо. Не съм сигурна дали още не е в сила.
Но реално почти всеки клас с по 4-6 деца може да го направи точно както т.н "изпреварващи" групи.

# 86
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
 Към авторката - поздрави за решението  Hug. Успех на първокласника   bouquet!

И все пак идеалният вариант е да съществуват паралелки, със специално обучени педагози, които да са специално за такива деца, които се развиват по- бързо най-общо казано.
Да , с това съм а 100% ЗА! Има вариант , в който и в обикновенно училище, и обикновенна паралелка , самите учители да дават възможност на бързо напредващите деца да се развиват!
 Казвам го от личен опит - има надежда за всички , просто е нужен късмет да попаднеш при Учител!
   bouquet

Общи условия

Активация на акаунт