Направо във втори клас

  • 8 771
  • 86
  •   1
Отговори
# 45
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Ако детето е умно и надарено, то ще остане такова, другото е прекомерна родителска амбиция.
Много точно казано  Peace!

# 46
  • Мнения: 51 171
Мами, до 4 клас децата в училище не учат нищо чак толкова сложно и мнозинството будни деца нямат проблеми да научат материала и за 2 години, вместо една. Но не случайно са предвидени 4. Училището не е само четене, писане и смятане. През тези 4 години децата усвояват много социални умения, учат се на ред и режим. И затова прескачане на първи клас за мен е лоша стратегия. По-скоро желание за изпъкване и демонстрация на нещо, отколкото необходимост. Винаги има на какво да се научи детето. И ако е момиче - иди дойди. Ама за момче ще е ужас. Няма да е равен на другитре нито в ритането на топка, нито в битките за място в йерархията. Ще бъде аутсайдера, когото всички пердашат.

# 47
  • Мнения: 2 906
Училището не е само четене, писане и смятане. През тези 4 години децата усвояват много социални умения, учат се на ред и режим. И затова прескачане на първи клас за мен е лоша стратегия. По-скоро желание за изпъкване и демонстрация на нещо, отколкото необходимост.

 За горенаписаното - съвсем вярно! Но в никакъв случай не се заблуждавайте, че до 4 клас децата в училище не учат нищо чак толкова сложно и мнозинството будни деца нямат проблеми да научат материала и за 2 години, вместо една! Не подценявайте основите на образованието! Тези четири години са основата, върху която се надгражда всичко по-нагоре, а 1 клас пък е основата на началното образование. Напротив, децата до 4 клас учат много сложни и съществени неща за възрастта си. Не гледайте  отвисоко като добре образовани възрастни! Знаете ли, че само през миналата уч. година при мен идваха 3-4 майка с молба да им разясня неща от уч. материал, за да са полезни на децата си...

# 48
  • Мнения: 248
Мойта дъщеря също е така, а като гледам децата от нейната група - също. Явно децата сега по-бързо се развиват. Според мен обаче, първи клас не е само за научаване на четене и писане, а най-вече за научаване как да се справят сами в училището, изграждане на колектив, взаимопомощ - било то за писане на домашни, било за това как да се пазиш от някои съученици.

# 49
  • Мнения: 2 906
Мойта дъщеря също е така, а като гледам децата от нейната група - също. Явно децата сега по-бързо се развиват. Според мен обаче, първи клас не е само за научаване на четене и писане, а най-вече за научаване как да се справят сами в училището, изграждане на колектив, взаимопомощ - било то за писане на домашни, било за това как да се пазиш от някои съученици.

 Много си права. Децата сега се развиват бързо, но в каква посока - компютри, ел. игри и други подобни. А трябва да се научат на много други неща, които ще им помагат да се справят в живота. Това става в семейството и най-вече в училище, защото там са другите като теб, там започват да се изграждат междуличностните отношения. Доста е трудно да попаднеш в готов колектив, защото винаги го има страха от отхвърляне.

# 50
  • Мнения: 3 803
Хайде пак,не можем да се оттървем от комунистическоо правило -всички да са равни и еднакви. Peace Децата ,дори и възпитавани от едни родители са различни.Напред в темата бях писала ,какво беше положението при нас,но сега накратко-попаднаха изцяло в нова среда с език ,който почти не разбираха,в изграден колектив,е вписаха се идеално ,успяха веднага да си намерят приятелчета.След това голямата тръгна в първи клас,вече знаеше езика перфектно имаше и познати деца,но в новият колектив имаше проблеми,тормозеше я и по-голямо дете.На другата година на училище тръгна и средната-карала 2 години предучилищна,вписа се идеално в колектива,стана тартор едва ли не на всички паралелки първи клас.Енергията ,която имаше ,понеже не научаваше нищо ново-както писах четеше,пишеше перфектно на местният и на англ.език ,смяташе наум и т.н,изразходваше физически-т.е всеки ден ми се оплакваха ,че имало някой набит от нея.Гледала съм от страни как момчета са минавали на другият тротуар ,само и само да не минат покрай нея.
Сега малката е на 5 ,на гости в БГ сме,не познаваше никого,веднага си намери приятелчета ,без аз да се намесвам и да и помагам ,общителна е ,ориентира се бързо.

# 51
  • Мнения: 2 906
outlandish’s fan, няма нищо комунистическо в това. Явно е, че живееш в чужбина и си позабравила какво е тук. 

# 52
  • Мнения: 3 803
Тук или там ,децата са си деца . Peace

# 53
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
Не подкрепям идеята "Направо във втори клас", но мога да изтъкна няколко причини, детето да завърши в по-горен клас. Зависи какви са възможностите на училището, на града и на семейството, ако (заедно или поотделно) не могат да осигурят необходимото натоварване, задържане на вниманието, удовлетворяване на любопитството на такова дете, то е по-добре да премине в по-горен клас за да му е интересно, за да му се налага да полага усилия. Ако родителите се мъчат да задоволят сами интересите на детето (без да го водят по кръжоци и др. допълнителни занимания), то, уверявам ви, ще издържат до четвърти клас Simple Smile (единият задължително трябва да се занимава само с детето). Ако не съумеят да задоволят потребностите му, то ще загуби интерес и, понеже всичко ще му е твърде лесно, ще се отдаде на ленност.

Ако обаче живеете в достатъчно голям град и имате финансовата възможност да осигурите допълнително натоварване на детето, като кръжоци, езици, школи и пр., то, на ваше място, аз бих предпочела детето да си се справя с лекота с уч. материал, а натоварването му да идва извън учебния процес, да ходи по състезания, да ги печели, да има стимул и хъс.  Всичко да става с лекота и като на игра.
Ако все пак и това му е малко (във времето ще се разбере), пак може да се прибегне към ускорено преминаване на клас.

При ранното преминаване в по-горен клас с материала детето ще се справи, ще се справи и със средата, но както казваше една учителка, "ще му липсва житейският опит".

# 54
  • Мнения: 616
А някога питали ли сте се дете тикано по този начин как се чувства? 

# 55
  • Мнения: 3 803
А някога питали ли сте се дете тикано по този начин как се чувства? 

А ,ти защо мислиш ,че ще се чувства зле  newsm78 .Само защото от позицията на възрастен ти се струва странно  newsm78 И за мен беше шокиращо,когато 3 годишната ми тогава дъщеря отказваше и продължава да отказва да слуша приказки,изключая 2 или 3 ,а вечер се приспиваме с енциклопедиите на каките.Но,това означава ли ,че трябва да и ги забраня ,защото видите ли , на децата колкото нея харесват приказки  newsm78 newsm78 newsm78

# 56
  • Мнения: 2 843
А някога питали ли сте се дете тикано по този начин как се чувства? 

А ,ти защо мислиш ,че ще се чувства зле  newsm78 .Само защото от позицията на възрастен ти се струва странно  newsm78 И за мен беше шокиращо,когато 3 годишната ми тогава дъщеря отказваше и продължава да отказва да слуша приказки,изключая 2 или 3 ,а вечер се приспиваме с енциклопедиите на каките.Но,това означава ли ,че трябва да и ги забраня ,защото видите ли , на децата колкото нея харесват приказки  newsm78 newsm78 newsm78
Не бих казала, че приказките са по-"детско" четиво от енциклопедиите. Тези на О. Уайлд са добър пример в тази насока. Опитвам се да кажа, че явно критериите за "детско", "незряло" са различни.

# 57
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
Житейски пример:
Дете, което се справя с прекомерна лекота с материала, решава задачите от учебника много преди съучениците си и пита учителката какво да прави, тя му дава допълнителни задачи от сборник. Един ден детето се прибира от училище силно разтроено, защото след ред такива  питания и прекъсване на урока, учителката не издържала и отговорила: "Няма само с теб да се занимавам". Естествено, детето не стана математик...

Деца, които искат още и още знания не се чувстват натоварени, напротив, натоварването е за околните.

# 58
  • Мнения: 3 803
Житейски пример:
Дете, което се справя с прекомерна лекота с материала, решава задачите от учебника много преди съучениците си и пита учителката какво да прави, тя му дава допълнителни задачи от сборник. Един ден детето се прибира от училище силно разтроено, защото след ред такива  питания и прекъсване на урока, учителката не издържала и отговорила: "Няма само с теб да се занимавам". Естествено, детето не стана математик...

Деца, които искат още и още знания не се чувстват натоварени, напротив, натоварването е за околните.

Това се опитах да покажа   bouquet

# 59
  • Мнения: 2 906
Житейски пример:
Дете, което се справя с прекомерна лекота с материала, решава задачите от учебника много преди съучениците си и пита учителката какво да прави, тя му дава допълнителни задачи от сборник. Един ден детето се прибира от училище силно разтроено, защото след ред такива  питания и прекъсване на урока, учителката не издържала и отговорила: "Няма само с теб да се занимавам". Естествено, детето не стана математик...

Деца, които искат още и още знания не се чувстват натоварени, напротив, натоварването е за околните.

 Такова дете е благословия за всеки учител. Но при нашите условия на обучение, такова дете трябва да се товари в извънучебно време с школи, ИКД и др. подобни. Разбира се, добрият учител би направил часа интересен и за него, но до една степен. Не може в един час от 40 мин. да отделяш специално внимание на такова дете. Ами кой ще се занимава с тия, дето едва усвояват минимума?

Последна редакция: нд, 08 авг 2010, 13:27 от Joya_2010

Общи условия

Активация на акаунт